*proest* Ja, ze heeft idd de langste van de voliere! En daar is ze erg trots op Hera heeft ook een mooie kuif. Daar zal ik ook eens een foto van maken.
Ze zijn al vrij van ziekten getest en hebben bij de kweekster in quarantaine gezeten, dus ze gaan meteen de groep in Anders zet ik ze normaal gesproken idd eerst even apart!
Ben benieuwd, hoop dat ze goed in de groep worden opgenomen! Gaat dat nog op een bepaalde manier bij deze vogels? Of is het gewoon in de volière zetten en hopen op het beste?
Valkparkieten zijn heel sociaal dus het geen 9 van de 10 keer zonder problemen. De dames komen ook met z'n tweeën, dus ik gok dat ze in het begin wel veel steun bij elkaar zullen zoeken. Maar ik heb verder nog nooit problemen gehad bij opnames in de groep. Mijn valken kijken even vreemd op en gaan daarna weer door met wat ze aan het doen zijn
Ik hoorde vannacht wat gepiep en gepruttel uit de voliere komen, dus om 1 uur gaan kijken en dan tel ik altijd even 'kuifjes', maar nu telde ik er 9 ipv 10. De een na jongste zat op de bodem en had niet de kracht om naar een stok te vliegen. Heel raar, want ze is verder gewoon heel levendig, kroelt graag en poetst zich, maar ze lijkt gewoon even kracht te missen. Ik denk zelf dat ze gisteren onvoldoende heeft gegeten. Ze proberen al wat zaadjes te eten en dan gaan de ouders ook minder voeren. Dit, samen met dat ze ivm de hitte vrij vroeg uit het nest is gesprongen, zorgt er samen denk ik voor dat ze het lichamelijk even niet trekt. Dus ik weeg haar nu 2 keer daags (ze is gelukkig niet te mager) en ik voer haar 2 keer daags bij.
Het rare is dat de allerjongste wel gewoon mee komt, maar die is wat assertiever en zelfstandiger. Dit kleintje in kwestie is een mama's kindje en wacht netjes tot ze gevoerd wordt ipv dat ze de ouders stalkt zoals de anderen dat doen
Nou echt, de rest verzamelt zich gewoon om de ouders heen en zit net zolang achter ze aan tot ze zich overgeven en gaan voeren Maar dit dametje wacht iets te netjes op haar beurt.