Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:00

Succes bij de dierenarts straks! Wat een leuke caafjes heerlijke 'ik wilgras bekkies' haha

Hier zijn ze op de een of andere manier erg rustig op het schooien na. Elke keer zo als ik zo lam lenig als de pest ben

Riverdale

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:23

Net bij de dierenarts geweest. Wat er precies aan de hand is is niet 100% duidelijk, wss niets van de val overgehouden gelukkig. Maar ons lieve caafje heeft nu een blaassteentje, vlakbij de uitgang (geslachtsdelen). We weten niet of ze er meer heeft maar in de plas zit bloed en van dat steenspul. Ze is nu samen met dr zusje (mijn cavia) bij de dierenarts en later deze ochtend wordt ze onder plaatselijke verdoving/narcose misschien, ze kijken wat werkt, behandeld. De eerste blaassteen eruit als het lukt. En dan zien we weer verder, maar dan is iig de acute pijnoorzaak weg. Echt duimen dat ze dan weer helemaal de oude is en top gezond en blij is, anders moeten we een rontgenfoto laten maken voor evt meerdere blaasstenen verder in de blaas die dan dmv operatie zouden moeten worden verwijderd. En als dat het geval is weet ik eigenlijk bijna zeker dat de enige caviavriendelijke optie inslapen is (qua alle risico’s op niet overleven, terugkomende blaasstenen enz, maar ook qua kosten)...... Mijn zusje en ik hebben echt meer tranen geproduceerd dan we ooit in ons leven hebben gedaan. Ze bellen als ze klaar zijn (uiterlijk om 15.00u) hoe het gegaan is en hoe het met dr gaat. Ik ben zo erg aan het duimen voor dr.. En ik hoop zo erg dat als ze dan straks klaar zijn alles goed is gegaan en ze weer helemaal de oude wordt en weer fijn met ons mee naar huis kan en we nog een hele fijne tijd met zn allen zullen hebben.. Duimen jullie alsjeblieft mee voor onze lieve Fluffie..

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:31

Heel veel sterkte vandaag Riverdale, voor jou en je zusje. Ik duim mee dat alles goedkomt met haar :(:)

Riverdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:39

Dankjewel Melody..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:41

Ach gossie, hopen dat dit de enige is en dat ie er makkelijk uit wil.

Henk chilt ook weer

Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:00

Ik ga keihard duimen Riverdale

Relaxte Henk ben je er al achter waar ie zo van schrok?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:05

Ik ga voor je duimen Riverdale!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:07

@riverdale: sterkte !!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:13

Gek genoeg was het Harrie die zo over de zeik was en die was gelijk weer chill op schoot terwijl Henk pas gister wat rustiger was. Net nagels geknipt en dan is Harrie juist weer de spartelaar en dan is Henk weer heel braaf. T blijven gekke beesten met heel eigen karakter :)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:21

Wat naar Riverdale! Succes!

En leuk: RTL4 snap wel dat je dat niet doet, het moet wel leuk eb diervriendelijk blijven

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:52

Heh jakkie Riverdale. Ik duim ook mee. Veel sterkte :(:)

Riverdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:57

Dankjulliewel lieve allemaal! Wss zijn ze nu bezig dus we hopen zo erg op goed nieuws!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:00

MarjanB schreef:
Gek genoeg was het Harrie die zo over de zeik was en die was gelijk weer chill op schoot terwijl Henk pas gister wat rustiger was. Net nagels geknipt en dan is Harrie juist weer de spartelaar en dan is Henk weer heel braaf. T blijven gekke beesten met heel eigen karakter :)

Ben er niet helemaal bij geloof ik haha. Hier heb ik ook twee die schreeuwen alsof ze vermoord worden bij nagels knippen en twee die gewoon rustig blijven. En verschillende karakters is alleen maar leuk toch?

Riverdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:15

YES de behandeling is goed gegaan! Er kwam een blaassteen uit waar ze nu dus lekker vanaf is. Ze is net wakker geworden en we mogen haar om 15.00u ophalen. Dan krijgen we medicijnen en pijnstillers mee (denk antibiotica maar we zullen het zien). Hoop zo zo zo erg dat dit de enige blaassteen was en ze er nu lekker vanaf is! Maar sowieso al super blij dat die acute pijn nu weg is! *\o/*

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:22

Wellicht dat ze die steen al wen tijdje had en misschien door de val klem is komen te zitten voor de uitgang. Gelukkig is ze er nu vanaf.

Mijn kleintjes beginnen nu ook scherpe nagels te krijgen en zijn natuurlijk nog niet eerder geknipt hoe kan ik dit het best aanpakken?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:34

Wat fijn dat het goed gegaan is! Probeer haar temperatuur in de gaten te houden als ze mee naar huis mag. Door de narcose kunnen ze onderkoeld raken. Ik neem altijd een dekentje mee en als het erg koud is mogen ze in het dekentje lekker in mijn jas liggen.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:42

Wat goed Riverdale!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:58

Wat fijn Riverdale!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 15:03

Roosje01 schreef:
Wellicht dat ze die steen al wen tijdje had en misschien door de val klem is komen te zitten voor de uitgang. Gelukkig is ze er nu vanaf.

Mijn kleintjes beginnen nu ook scherpe nagels te krijgen en zijn natuurlijk nog niet eerder geknipt hoe kan ik dit het best aanpakken?

Ik zet ze op de billen tegen me aan en dan met de hand ondersteunen en gelijkertijd pootje vasthouden.

Super riverdale, hopen dat ze snel weer de oude is :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 15:41

@riverdale: mooi dat het euvel verwijderd is en hopelijk snel weer helemaal up and running :D

Riverdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 16:04

Up and eating iig! :D Voordat we dr gingen ophalen drnet hebben mijn zusje (die overigens zo ontzettend opgelucht is dat het bijna ontroerend is) en ik bij de appie hun lievelings groente gehaald en daarvan een salade gemaakt! Dat ging er zoooo snel in, niet normaal! Nog steeds heeeeeel erg aan het duimen dat het zo goed met dr blijft gaan maar dat kan haast niet anders! *\o/* En we zijn al zo ontzettend blij dat de ingreep gelukt is en ze weer gezellig thuis is! <3

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 16:09

Fijn dat alles goed gegaan is Riverdale. Hopelijk zijn alle klachten nu ook verdwenen.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:45

Wat fijn om te horen! Lekker verwennen :j

Wat betreft het nageltjes knippen: cavia in een handdoekje wikkelen (van de oksel naar onderen), rechtop tegen je buik aanzetten en kleine stapjes. Ookal doe je maar elke dag 1 nageltje, uitbundig belonen (evt met voedsel). Maak het een positieve ervaring. Bij de kleintjes is de concentratieboog ook nog niet zo groot, dus ik zou niet in een keer alle nagels knippen. Succes!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:48

Gelukkig is het helemaal goed gegaan Riverdale, goed om te horen!! Ik zou nu wel maatregelen nemen om meer stenen/gruis te voorkomen. Knoevelshop heeft daar heel fijne kruiden voor. Ik gebruik Chanca Piedra en Urologist, dat helpt bij mijn cavia's heel goed in combinatie met vitamine D druppels. (D druppels geef ik aan alle cavia's, de andere twee enkel als ze echt blaasproblemen hebben.)

Ik ben vandaag bij Nanni gaan kijken. Ze had een perfecte timing, afgelopen nacht zijn haar baby's geboren dus het werd meteen kraamvisite :D Een van haar baby's komt ook hier wonen (de creme-wit gladhaar). Dat wordt het nieuwe vriendje van Diggy, als hij oud genoeg is laten we hem castreren. Het voelt heel dubbel, maar Freddy haalt nooit nog 4 weken dus het is beter om nu vast een baby te reserveren zodat Diggy straks niet te lang alleen zit..

Ik ben verliefd <3
Afbeelding

De broertjes:
Afbeelding

Mijn beertje:
Afbeelding

Samen bij de moeder:
Afbeelding

En samen met hun huisgenoten <3
Afbeelding

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:51

Owh my Gawd!!! <3 <3 Melody wat een lieve snoetjes!! :+: