Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:29

Leven. En ze waren nog groot ook... Dundy zit onder de poepjes.

Middel werkt in principe een maand. En heb ook gewassen met antivloshampoo.

Overige huisdieren, we hebben nog vijf ratten maar die staan in een kamer waar de honden eigenlijk niet komen. En heb ook niks op de ratten gezien. Maar die inderdaad misschien ook maar mee behandelen voor de zekerheid |o

Jullie hadden advantix aangeraden toch? Hoe lang na het laatste pipetje is dat veilig? Zal er ook even de dierenarts voor bellen, moet toch een afspraak maken voor de derde enting.

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 11:33

Wij hebben advantage geloof ik. Weet eerlijk gezegd niet wat t verschil is.. :P

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:33

Kaus schreef:
Leven. En ze waren nog groot ook... Dundy zit onder de poepjes.

Middel werkt in principe een maand. En heb ook gewassen met antivloshampoo.

Overige huisdieren, we hebben nog vijf ratten maar die staan in een kamer waar de honden eigenlijk niet komen. En heb ook niks op de ratten gezien. Maar die inderdaad misschien ook maar mee behandelen voor de zekerheid |o

Jullie hadden advantix aangeraden toch? Hoe lang na het laatste pipetje is dat veilig? Zal er ook even de dierenarts voor bellen, moet toch een afspraak maken voor de derde enting.

Als je ze vlak na het ontvlooien gewassen hebt dan heb je misschien de kracht van het middel verminderd. Ik zou de ratten ook behandelen. Ik heb toen Neela destijds vlooien had behandeld met Vectra en alles, ook de plinten, uitvoerig gestofzuigd en toen was alles weg. Maar het kan zijn dat ze bij jou hardnekkiger zijn of dat je een vlooienhaard ergens hebt in de buurt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 11:36

Hier was ik altijd een dag voor t ontvlooien. Niet met anti vlo shampoo, ik ben voor veel allergisch dus pak altijd gewone shampoo.

Vectra verkopen ze ook bij onze DA volgens mij! :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:17

We hebben ze ruim een week na het ontvlooien gewassen. Dus vermoed niet dat dat invloed heeft gehad.

Maar met het volgende pipetje ga ik ze eerste wassen en dan pas ontvlooien. Ze zitten allebei ook weer onder de jeuk... :\

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:29

Arme dommeltjes ook :( hoe is het met hem voor de rest? Ben je tevreden met je pup? Hij zal wel hard groeien nu he !

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:32

Kaus schreef:
We hebben ze ruim een week na het ontvlooien gewassen. Dus vermoed niet dat dat invloed heeft gehad.

Maar met het volgende pipetje ga ik ze eerste wassen en dan pas ontvlooien. Ze zitten allebei ook weer onder de jeuk... :\

Wassen heeft altijd invloed ;)
Daarom doe ik geen pipetten gebruiken met ons 6 tal zwemmers en modderbad nemende boeven.

Hier elk jaar weer na zoeken naar alternatieven alsnog bravecto er in en 0 problemen. 1 tablet bravecto zodra we veel teken vangen en hele seizoen enkel nog dode teken. Vlooien nog gelukkig nooit gehad in alle jaren.

Verder geen advies voor je. Er zijn gigantisch veel manieren en jij moet nemen waar jij je goed bij voelt en waar je zelf achter staat en uiteraard iets nemen dat goed werkt haha

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:52

Gebruikt er niemand een band ?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:53

Ik ben super tevreden met hem <3 Hij is eigenlijk heel makkelijk. Kan zichzelf goed vermaken maar luistert ook. Zindelijkheid gaat goed op de plasjes waarbij hij ons te snel af is na. Dan ligt hij lekker te slapen, staat ie op en tegen de tijd dat wij bij hem zijn heeft ie het al laten lopen. Gisteren voor het eerst weer een poepje in huis maar leek ook door voerverandering even wat meer en wat dunner te zijn.

Qua groeien, hij is nu 300gram in een 1,5 week aangekomen. Mag dus wel wat meer maar niet zorgwekkend gelukkig.

Hmm ik meende dat die pipetjes in de huid gaan zitten en worden opgenomen? Of moeten de vlooien specifiek in de nek bijten voordat ze dood gaan? Zou ik de pipet dan ook ergens anders kunnen zetten? Bij Dundy zitten ze namelijk vooral bij zn lege balzakje %)

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:58

Volgens mij moet het in de nek omdat ze daar zichzelf niet kunnen likken.
Het klopt dat het in de huid trekt en waarom de werking met wassen minder wordt snap ik ook niet, maar dat heb ik wel vaker gehoord.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:59

Bij grotere honden moet je het juist verspreiden over meerdere plekken op de rug, staat ook in de gebruiksaanwijzing. ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:01

Ik gebruik advantix. 1 keer per maand. Een band ben ik geen fan van. Ze kunnen erin vast komen te zitten of ze trekken hem bij elkaar kapot. Ook is altijd een halsband om slecht voor de vacht

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:04

Ja ik heb het verspreid hoor :D Niet over de rug (dat stond ook niet in de aanwijzingen?) maar wel op een stuk of 10 plekken in de nek. Ook omdat ze natuurlijk helemaal niet stil willen zitten :Y)

Dat je niet direct moet wassen weet ik inderdaad. Maar ik heb ook nooit gelezen dat dat na een week nog geldt. Maar misschien dat dat ook per pipet verschilt?

Klinkt inderdaad logisch dat het daarom in de nek moet. Stom :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 13:08

Hier ook geen band. Maar dat heeft ook als reden dat ze hier nogal ruw spelen en ik dat geen fijn idee vind, en met mijn allergieen zou ik dan mn hond niet zomaar meer kunnen aaien(door materiaal band bijv)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:11

Kaus schreef:
Ja ik heb het verspreid hoor :D Niet over de rug (dat stond ook niet in de aanwijzingen?) maar wel op een stuk of 10 plekken in de nek. Ook omdat ze natuurlijk helemaal niet stil willen zitten :Y)

Dat je niet direct moet wassen weet ik inderdaad. Maar ik heb ook nooit gelezen dat dat na een week nog geldt. Maar misschien dat dat ook per pipet verschilt?

Klinkt inderdaad logisch dat het daarom in de nek moet. Stom :+

Hier van advantix:
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... oor-honden

Even scrollen naar beneden, boven de 10 kilo moet het over de rug, maar goed, mijn honden zitten allemaal boven de 25, dus ik lees onder de 10 kilo nooit. :') Hierbij dus ook of van te voren wassen of 2 weken na de behandeling.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:20

Goed om te weten! Dundy is wel boven de 10 dus daar geldt het wel voor. Denk dat ik dan als volgende pipet Advantix ga geven. Al vond ik die van de DA ook niet slecht

Ik snap gewoon niet waar ze nog zitten... -O- We hebben bed en bank naar voren gehad, onder de stoelen gespoten, plinten, trap en alles maar dan ook écht alles gewassen _-:(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:23

Was het omgevingsmiddel voor alle stadia van de levenscyclus? Zou je even na moeten lezen, want als dat niet zo is kan het best dat er nu weer aantal uitgekomen zijn.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:04

Vlooien poppen zijn ongevoelig. Voorlopig zul je dus wel even moeten blijven behandelen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:11

aahn dat wist ik niet zoë van de band! Wij hebben eigl altijd al band gebruikt bij onze border ook heel zijn leven en nooit problemen gehad. alleen dat zijn wit soms grijs zag der door.. :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:34

Ja was voor alle fasen, specifiek op gelet. Zit er bijna aan te denken om maar ergens een maandje te gaan kamperen :Y)

Halsband vind ik ook spannend, met dat ruige spelen. En vooral met lang harige honden wordt dat vaak wat vliterig.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:35

In uiterste geval kun je nog diep in de buidel tasten en een bedrijf laten komen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:09

De dierenartsassistente zei dat het wel drie maanden kan duren voordat alles weg is. Omdat je de poppen niet kan bestrijden en die dus uitkomen. En dat moet je uiteindelijk doorbreken?

Ze hebben er gelukkig niet heel veel last van. Heb ze net allebei helemaal doorgekamd en in totaal vijf gevonden. Nu dus acht in twee dagen. Kan erger...

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:30

Ik zou ze een vlooienband omhangen. De poppen kunnen zich tot wel 2 jaar later uitkomen. Veel door je hele huis lopen en stofzuigen. Ze springen namelijk open als ze beweging voelen.

Of je huis afbranden, wilt ook goed werken tegen een vlooien besmetting.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:00

Afbranden zullen de driehonderd andere bewoners vast ook fijn vinden :Y)

Ik begin ondertussen het gevoel te krijgen dat ik altijd pech heb met de huisdieren. Dexter heeft vannacht twee keer overgegeven (vermoed ik, maar toen ik ging kijken zag ik niks en hij piepte ook niet). En nu net tijdens het eten weer. Maar hij eet het gewoon weer op. Gaan nu vijf keer voeren dus want lijkt niet te passen...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:09

@ kaus: wat voer je? Mijn reu ging ook systematisch spugen na het eten, maar had niks met de hoeveelheid te maken, wel alles met zijn glutenintollerantie.