Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:32

Samen netflixen jaaaa

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:43

Zo is Netflix nog leuker! :))

lor1_1984 schreef:
Bij Chloë komt dat vooral door haar postuur, ze is zegmaar ruim 2 katten qua gewicht. :x
Doel is ook om haar onder de 5kg te krijgen en liefst nog naar de 4kg, maar we doen heel rustig aan omdat ze anders haar spieren en organen gaat 'opeten'.

Langzaam is het best!

Ben blij dat ik je eindelijk gelijk heb kunnen geven. Mel is vandaag zelf op schoot geklommen en heeft een paar minuten zo gezeten. Daarna toch snel maar weer naast me.
Ben twee weken van huis geweest en ze zijn beide helemaal gek dat ik thuis ben, laten me niet met rust.<3

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:01

Mijn kitten kan zich uren vermaken met kijken naar de cavia's. Ik zou het niet vertrouwen om ze los te laten met hem erbij, maar in de kooi gaat het wel. Soms loopt ie wel te hengelen.
Ze zijn gelukkig niet bang voor de kat, ze doen gewoon wat ze altijd doen. Anders zou ik de cavia's wel verplaatsen.
Soms komen ze blij piepend op mn kat af alsof ze willen kijken of hij ook lekkers komt brengen :')

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:25

Mijn cavia's zitten in een open hok in de woonkamer, maar de kat kijkt niet eens naar ze. Terwijl ze toch wel piepen of brommen soms. De cavia's lijken ook niet echt onder de indruk van de kat. Is wel een opluchting hoor, want ik zag het inderdaad al gebeuren dat ik de cavia's in een aparte kamer zou moeten houden, en dat vind ik sneu.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:35

Mandyy schreef:
Zo is Netflix nog leuker! :))

lor1_1984 schreef:
Bij Chloë komt dat vooral door haar postuur, ze is zegmaar ruim 2 katten qua gewicht. :x
Doel is ook om haar onder de 5kg te krijgen en liefst nog naar de 4kg, maar we doen heel rustig aan omdat ze anders haar spieren en organen gaat 'opeten'.

Langzaam is het best!

Ben blij dat ik je eindelijk gelijk heb kunnen geven. Mel is vandaag zelf op schoot geklommen en heeft een paar minuten zo gezeten. Daarna toch snel maar weer naast me.
Ben twee weken van huis geweest en ze zijn beide helemaal gek dat ik thuis ben, laten me niet met rust.<3

Fijn om te horen. :)
En heerlijk he als ze dan toch even op schoot komen. <3
Ik heb inmiddels wat katten in huis gehad die geen schootkat zouden zijn en allemaal lagen ze vrij vlot op schoot, Mayla deed dat niet en toen ze dat op het laatst deed had ik echt even de tranen in m'm ogen staan van ontroering.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:39

Afbeelding
Afbeelding
Ff de kater van m'n ouders op de foto gezet.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:43

lor1_1984 schreef:
Fijn om te horen. :)
En heerlijk he als ze dan toch even op schoot komen. <3
Ik heb inmiddels wat katten in huis gehad die geen schootkat zouden zijn en allemaal lagen ze vrij vlot op schoot, Mayla deed dat niet en toen ze dat op het laatst deed had ik echt even de tranen in m'm ogen staan van ontroering.

Mel was bij de fokker juist dé schootkoot, dat is wel gek.

Snap ik, is toch echt bijzonder als ze het dan doen. Vooral als je het eigenlijk al niet meer verwacht.
Misschien was het eenmalig, daar ben ik nog wel benieuwd naar.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:54

Lekker Mel!!!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:43

Bedankt voor de felicitaties!

Lekker bolletje purny.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:50

Ja!! gefeliciteerd met je knappe poes!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:29

Jaaa onze nieuwe krabpaal is binnen! *\o/*

Vanavond of morgen in elkaar zetten!

Wel flink pissig op DPD.. vanuit het bedrijf waar we hem gekocht hebben geen T&T gehad dus wisten niet wanneer hij binnen zou komen. We waren dan ook gewoon aan het werk vandaag.

Komen we thuis, staan er 2 dozen van de krabpaal voor de deur. Buiten (gelukkig wel in het portiek maar toch). Volgens mij horen pakketjes aan huis geleverd te worden en niet voor de deur als je niet thuis bent. Gelukkig is de set compleet maar ik heb mooi een klacht ingediend.. Het zou je gebeuren dat een van de dozen word meegenomen of de inhoud word vernield.. daar gaat je krabpaal van ruim 200 euro..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:33

Dat is wel slecht ja! Er moet toch ook getekend worden voor ontvangst?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:35

IMJ schreef:
Dat is wel slecht ja! Er moet toch ook getekend worden voor ontvangst?

Dat interesseert ze niks hoor, ik had een aangetekend pakketje uit Australië die hebben ze gewoon in de schuur gezet. Ze krabbelen zelf wel wat, iets wat op je initialen lijkt en ze vinden het wel goed.
Ze gooien pakketjes gewoon door de bus of zetten ze in de gang. Gewoon zo min mogelijk moeite en tijd.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:40

Geen idee of dit een aangetekend pakket is, maar de bezorger krijgt een flinke klacht aan zn broek. :j

Met DPD al contact gehad en een claim ingediend. Het bedrijf wat de krabpaal verstuurd heeft heb ik ook een bericht gestuurd. PostNL is ook niet alles, maar dan heb ik toch liever PostNL die gewoon bij de buren leverd, of waarbij ik het bezorgadres kan aanpassen naar mijn werk.

Bezorger had vast geen zin met die 2 zware dozen nog een trap op te lopen om bij de buren aan te bellen.. (als ik wist dat het pakket zou komen had ik de buren ook geïnformeerd en vast mijn excuses aangeboden)

Gelukkig is het compleet!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:44

Hij staat! *\o/*

Afbeelding

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:37

Gaaf!! En wat is hij groot :D
Wel heel raar dat ze hem zo gedumpt Hebben, verder niks meer gehoord?

Wij moeten ook nog gaan shoppen voor spulletjes voor onze nieuwe vriend ^^ waar kopen jullie?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:44

Vandaag is Sonja weer naar buiten geweest. Toen ik weg ging, wilde ze wel snel achter Lilo aan door het luik, maar Lilo stak daar een stokje voor. Hij bleef ponteficaal voor het luik zitten. Dus ik vertrok en Sonja zat nog binnen. Toen mijn dochter thuis kwam, kwam Sonja al mauwend snel uit de bosjes. Het luik naar binnen is dus nog lastig, ook al oefen ik het elke ochtend met haar. Het is geen snuggere dame.... :)* :n

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:50

Nee, behalve via de chat van DPD, verder nog niets, maar moest dan ook tot 18.00 werken.

De paal is echt enorm (1.80m hoog). Katten waren nog een beetje voorzichtig aan het onderzoeken. Hier en daar wat ingesprayd met catnip. Dat leverde al een hoop gesnuffel op, maar vooral heel veel aflikken :+

Dat was op een gegeven moment niet interessant meer dus; snoepjes verstopt/ neergelegd. De paal is inmiddels een groot succes := zelfs de 'glijbaan' word gebruikt haha

Afbeelding

Ik bestel voer bij zooplus, ik heb een grote dierenzaak (avonturia de vogelkelder, den haag) op 5 min afstand dus als ik snel iets nodig heb ga ik daarheen. Zit overigens ook onze DA. Hier komt dus geregeld speelgoed vandaan := of snoepjes.

En houtkorrels voor de bak haal ik bij de hornbach. 20l voor 4 euro en ze werken ideaal.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 00:15

Fabster schreef:
Vandaag is Sonja weer naar buiten geweest. Toen ik weg ging, wilde ze wel snel achter Lilo aan door het luik, maar Lilo stak daar een stokje voor. Hij bleef ponteficaal voor het luik zitten. Dus ik vertrok en Sonja zat nog binnen. Toen mijn dochter thuis kwam, kwam Sonja al mauwend snel uit de bosjes. Het luik naar binnen is dus nog lastig, ook al oefen ik het elke ochtend met haar. Het is geen snuggere dame.... :)* :n

Agossie! :') Wel fijn dat ze dan bij de deur blijft tot er iemand thuis komt. Nog even door oefenen dus. ;)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:04

LoveUggs wij hebben dezelfde krabpaal maar dan in het zwart!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:21

Mooi uggs!!

Fijn dat ze ook al direct op spelen!

Arme Sonja :(:) :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:39

xoranlover schreef:
LoveUggs wij hebben dezelfde krabpaal maar dan in het zwart!

Bevalt hij? Sluit jullie 'glijbaan' ook zo gek aan? Ik hoop dat hij ook goed blijft staan mochten de katten nog wat groter en zwaarder worden.. als ze in het hangmandje liggen zie je ze niet in elk geval haha

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 18:14

IMJ schreef:
Arme Sonja :(:) :D

Nee hoor, vandaag is ze 2 x zelf naar buiten gegaan. Eerste x met een beetje hulp naar binnen, 2de keer zelf naar binnen. Maar de kou valt toch tegen. Daarna zit ze alleen maar tegen de kachel.

Afbeelding
:=

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 18:14

Hij bevalt prima. Alleen hebben wij met krabmatten en die zijn een ramp... die krabben ze eraf. Heb nu alle palen liggen om te vervangen maar ik laat ze nu eerst alles kapot krabben. Ze liggen er graag op. Zika in het hangmandje en kito het liefste op de grote mand. Heb je een foto van die glijbaan?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:45

@ Fabster, dat is wel fijn toch? Dan komen ze tenminste regelmatig naar binnen toe wat ikzelf in het begin wel prettig vind. Kun je ze een beetje in de gaten houden. ;)