Diablo schreef:fenijro_tani schreef:
Bullshit.
Het is vaak eerder de fout van de eigenaar van de hond die word gebeten. Want dat zijn vaak die irritante kleine kefhondjes die loslopen (ookal hoor je je hond aangelijnd te houden..) Want die vallen de grote honden aan.
En dan vind ik het logisch dat de honden terug bijten.
En tja een klein hondje is dan eenmaal kwetsbaarder, maar het blijft zijn (eigenaars) fout.
Want die had er voor moeten zorgen dat ze niet de grote hond uitdagen.
En dan kan ik nog zo leuk met mijn brave Argentijnse dog lopen aangelijnd en wel, maar als een poedersuiker haar probeert te bijten dan vind ik het logisch dat zij zich niet op haar kop laat zitten. En hier probeer ik niet mee te zeggen dat ze die hond dood moet bijten.
Maar als wij als mens worden aangevallen door een mens, waar wij overmacht over zouden hebben, zou ik het ook niet negeren en ik zou ook uithalen.
Hou toch op. Het is van de gekke dat een klein hondje blaffen moet bekopen met de dood. En dat is wat deze honden doen. Aanvallen om te doden.
En ik weet niet of je het nieuws gevolgd hebt, maar het zijn niet alleen kleine hondjes die verscheurd worden.
Of was het de schuld van de die arme labrador pup die laatst door een roedel klapkaken is verscheurd? Ja, letterlijk verscheurd. Komt vast omdat hij geblaft heeft, die domme pup.
Of die Rottweiler op leeftijd, die een laatste avond wandeling maakte. Het was letterlijk zijn laatste wandeling, want hij was de flat nog niet uit, of er kwam een Stafford aan geraasd en die heeft net zo lang toe geslagen totdat de Rottweiler dood was. Maar vast de eigen schuld.
Door eigenaren zoals jij ontstaan deze problemen en door eigenaren zoals jij worden er nu maatregelen genomen.
Lees jij wel goed wat er in mijn post gezet word?
Ik heb het over de loslopende honden die grote honden aanvallen.
En nee ik heb niet gezegt dat ik het rechtvaardig vind dat deze honden (dood)gebeten worden, maar wel dat ik het begrijp waarom het gebeurd.
Ik heb nooit wat gezegt over de dieren waar jij het over hebt, die puur alleen blaffen.
Maar de kleine honden die niet goed zijn opgevoed, verschrikkelijk dominant zijn en elke hond die ze tegenkomen uitdagen. En daar lopen er zat van. En dat is niet de hond zijn schuld, maar de baas.
Maar om dan de hond, die netjes aangelijnd zit gelijk als enige schuldige aan te wijzen is erg onbenullig, en zo zullen die gevallen altijd blijven gebeuren.
Omdat iedereen dan denkt, weer een valse grote hond. En niet een slecht opgevoed dier.
En mijn post was helemaal niet op jou gericht, dus om mij nu zo persoonlijk aan te vallen, en te zeggen dat ik mijn hond slecht opvoed daar zie ik compleet geen reden voor.
En om even te zeggen, mijn hond heeft nog nooit een andere hond gebeten. Valt nooit uit, en negeert honden die haar dreigend toelopen ook heel netjes, als ik haar laat merken dat ik dit can haar verwacht.
Dus houd voortaan alsjeblieft je vooroordelen voor je. En als je me niet gelooft mag je best langskomen om het te zien, en je te verontschuldigen.