Poedels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 15:49

Fijn dat het zo goed gaat met Dolci! Hopelijk gaat de training goed helpen.

Ik heb Mila onlangs samen met een vriendin/collega in Miamiclip gezet, dat was voor het eerst, beetje spannend wel maar ik vind het erg geslaagd!

Afbeelding

Hhilde

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 17:13

Heeeel mooi, staat Mila goed <3 Als ik ooit meer tijd en energie er voor over heb, wil ik op Elmo (of de volgende poedel := ) dit model met korte oortjes <3

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 19:49

Fijn dat Dolci het zo goed doet en dat je in de vakantie met die punten aan de slag kan. Vind haar zo leuk!!

Mila is knap!!! <3 Super leuk!!
Waarom was het spannend?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 22:20

Dank jullie wel <3

Nou, het was spannend omdat we dit model nog nooit gedaan hadden en als je bijvoorbeeld de bol te laag inzet lijkt het nergens naar en dan moet je helemaal kort :=

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 12:54

Oh ik had de foto van Mia al gezien maar blijkbaar nog niet gereageerd, wat een knappe dame met haar Miami clip! Staat haar echt prachtig! <3

Dolci en ik zijn intussen gestart met de daadwerkelijke training voor verlatingsangst en vanochtend hebben we onze tweede les TTouch gehad. Was weer erg bijzonder, veel geleerd ook!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 07:53

Hoe gaat het hier met de poedels en baasjes uiteraard?

Wij hebben er een vriendje bij, meet Genny!

Afbeelding

Lekker met ongeschoren snoet allebei. :+ Genny is een herplaatser van bijna 1,5 en echt een gezellig en vrolijk ventje, met gebruiksaanwijzing die we met vallen en opstaan leren lezen (en een beetje herschrijven :')). We zijn heel blij met hem in de familie!

Afbeelding

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 08:06

Ohhh wat een super schattig duo!!!! Ontzettend lief!! En wat goed om voor een herplaatser te gaan.

Ik zal straks even een update geven van onze poedel.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 10:09

Doux gaat super, hij is zo leuk! Maar zo eigenwijs en soms koppig en die vacht! :x Ik was in de zomer (in zijn puppyvachtwissel) een paar was- en kambeurten vergeten, dus die mooie continental, daar is nu niks van over. Hij moest compleet kaal, zat gelijk onder de klitten.
Dus nu loopt hij erbij als een doodle, maar het past hem wel. Het is echt een jachthond en een rauwdouwer, dus een stoere look past beter bij zijn persoonlijkheid. Ooit gaat ie gewoon terug naar de continental.

Afbeelding
(Hierna heb ik hem wel weer gewassen, uitgeblazen en gekamd hoor ;) )
Afbeelding

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 10:11

Wat leuk, en wat fijn voor hem dat jullie hem een kans geven!

Timber gaat heel lekker. Ik heb echt wel eens met mijn handen in mijn haar gezeten qua prikkelgevoeligheid (icm mijn kinderen :+ ) en zijn grote werkbehoefte, maar inmiddels is hij 1 jaar en 9 maanden en ook gecastreerd, en dat heeft een grote ommekeer gegeven. Er is 100% meer rust in zijn koppie en we zitten in een enorm goede flow <3 hij gaat ook fantastisch met de kinderen inmiddels. Het heeft "wat" investering gekost := maar wat zijn we blij met hem!

Ik heb nog nooit zo'n slimme en "wijze" hond meegemaakt. Alsof hij je supergoed leest en dan helemaal afstemt. En hij is mega baasgericht en trouw.

Afbeelding

@Doux herkenbare post haha, zowel van dat rouwdouwer zijn als de vacht. Timber gaat elke 6 weken naar de trimmer en dan gaat hij ook lekker kort. (Op bovenstaande foto moet hij ook weer.)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 11:10

Wijslander wat een schatje heb je er bij! Wat een enorm lief trio honden heb je zo, heel veel geluk met hem <3

Ahhh Doux, je die vacht kan mega lastig zijn in een puber fase. Hij ziet er ook niet uit alsof hij schoon wil blijven :)) nog steeds mega knappe hond hoor!

Hier gaat alles goed, Puck is inmiddels gesteriliseerd. Die keus heb ik vooral gemaakt voor haar, zij voelt zich altijd zo ellendig in de loopse weken. Voor nu houd ik haar gewicht vooral goed in de gaten omdat zij wel de neiging ka hebben om een theetafeltje te worden :')
Aanschouw Boris en Puck genietend van mijn Stoov kussentje!
Afbeelding
Ik ben zelf momenteel 26 weken zwanger, vooral Pepper is hier mee bezig. Het is zo schattig. Ze wil elke avond bij mij met haar oor op mijn buik liggen <3
Afbeelding

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 12:18

Fijn te lezen dat het zo goed gaat, mooie foto's ook.
Wij hebben helaas onze Taco met 5 jaar moeten laten gaan, zijn lichaam was op maar zijn koppie zeker niet. Buiten zijn zeer slechte heupen kreeg hij ook nog een tumor zie snel groeide aan de pols op zijn voorpoot. Het was een zeer zware beslissing om hem te moeten laten gaan.
We wisten dat het moest gaan gebeuren dus hadden we op voorhand al wel een andere pup erbij zodat onze Mila niet alleen achter zou blijven. Dus nu hebben we een zwart witte harlekijn, onze Mila en de pup is meer Merle van kleur dan harlekijn, hij is wit-rood-zwart van kleur en met zijn 6 maanden al bijna net zo groot als Mila. Het is fijn om een stuiterbal en vrolijke pup in huis te hebben, het neemt de scherpe randen van het verdriet weg om Taco.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 12:32

Wat een leuke foto’s allemaal.

Veel sterkte meggiemeg. Dat is wel erg jong om te laten gaan |( . Fijn dat de pup vreugde brengt in je verdriet. Heb je geen foto’s van jouw honden?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 07:23

Wat leuk om van iedereen te lezen! <3

@Kaplaars ik vind Doux met zijn nieuwe kapsel heel stoer! Het is ook echt een pretletter. :D En die continental (die ook wel heeeel gaaf was) komt vast wel weer!

@VogeltjeM wat fijn voor jullie allemaal dat het nu zo goed gaat met Timber. Zijn er naast de castratie nog andere aanpassingen die voor jou gevoel echt verschil maken?

@Kiekeboefje met welke methode is Puck gesteriliseerd? Dolci is 14 januari aan de beurt, zij had de laatste loopsheid zo'n opvlamming van jeuk dat het echt zielig was. Ik vind het wel spannend!

En van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, superleuk!

Boris en Puck zijn echt schattig en Pepper al helemaal, wat bijzonder dat ze zo betrokken is bij jouw zwangerschap. <3 Zij is zelf geen moeder toch?

@meggiemeg wat ontzettend verdrietig van Taco, op zo'n jonge leeftijd afscheid moeten nemen lijkt me extra zwaar. ;( Ik ben ook wel heel benieuwd naar foto's!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 09:04

Het lukte me niet om de foto's te uploaden dus nu nog een poging.

Afbeelding
Taco

Afbeelding
Mila

Afbeelding
Cayo

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 14:05

Oh wat zijn ze leuk ! Die stipjes op Cayo’s poten <3

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 15:45

Dank je wel, Mila heeft dat ook, ze vallen vooral goed op als ze net bij de trimster zijn geweest.