Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davina1402

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:44

Dank je we Donna...

haha oh jee de pubertijd... die komt er bij ons ook nog aan...

Hoe oud is Buffel?

Lief die knuffelberen samen Loez... geniet is dat dan he!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 16:40

Ik geniet er volop van! Zeker omdat ze zo lelijk doet tegen andere honden.
Dat is ook nog een puntje... Madame staat graag uit het raam te loeren... Super leuk en lief uiteraard.... Tot er een hond voorbij komt dan blaft en gromt ze alles bij elkaar. Ik haal haar uiteraard weg, maar Mr. Nellie himself meent voortaan óók te moeten blaffen want Zenna blaft! :') Alleen hem krijg ik wat lastiger weg :') Maargoed.... Trainingspuntje! Ik ben met hem nu dagelijks een paar minuutjes zit af en blijf aan het trainen en daarna het stukje af en blijf en zit en kom hier enzovoorts. Dus hopelijk krijg ik hem dan makkelijker bij het raam weg :D

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:03

Buffel is 18 maanden bijna

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:47

Fantastische leeftijd bij onze grote hondenvriendjes :')

Lekker knuffelen <3

Afbeelding

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 08:46

Afbeelding
Hier ook knuffeltijd ! Haha

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:31

Heerlijk!
Leuk bankje trouwens!! Waar heb je die vandaan? Misschien wat voor Zenna! Zij ligt als we weg zijn in de berging en haar zitzak is nu echt stuk ')

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:34

aaah lieve foto's <3

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:53

Lieve foto's. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik van soort foto,s als de laatse foto nooit zo heel blij word. Hoe erg je je hond ook vertrouwd vind ik gewoon dat je dit niet moet doen en kinderen honden ook met rust horen te laten als ze op hun plaats liggen. ZE moeten zich terug kunnen trekken. Er is altijd een mogelijheid dat de hond er echt even geen zin in heeft en zich daarom terug trekt en dan toch een x waarschuwt met alle gevolgen van dien. En sorry vh bericht maar zo denk ik er over en uiteraard jouw hond en kindje dus jouw verantwoording.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:15

Ben ik wel met je eens TM :) maar ook ik vind het ieders eigen keus en verantwoordelijkheid!
Op deze foto zie ik in elk geval een kalme hond. Heb genoeg foto's gezien waarvan ik dacht oei..... dit gaaaaat fout

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:20

Lekkere knuffel foto's..
Maar wat TM zegt is ook wel het eerste wat in mij op kwam na het zien van de laatste foto. O:)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 14:27

Hoi Allemaal,

Eerder begon ik over een IPO workshop. Door groot succes heeft stafford events (kan linkje opzoeken bij interesse) nog 2 dagen georganiseerd, waar ik dus mee aan wil doen *\o/*.

Welkom Davina, leuke honden heb je <3

Gefeliciteerd Tinkermuts, wat een machtig groote bakkus heeft hij zeg <3.

Wauw Rockey, wat is Bunk al een hond zeg! Noem hem gerust Bunk hahahaha! Wat is Boelie ook een reus zeg! Gelukkig zijn bullmastiffs altijd goed gezint, whahaha.

Leuk dat het bij jullie ook zo goed gaat Loez. Beter had je niet kunnen hopen he?! :)

@ Donna misschien is zo een lange riem wel wat voor Buffel ? Ik heb er 1 van bambams dogtoys, ik zweer er echt bij! Vooral omdat Sparky zelden van de riem komt. Toch wat bewegingsvrijheid.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het met Tinkermuts eens ben. Ondanks Buffel heel tolerant is en er relax uit ziet. Een hond hoort met rust gelaten worden op zijn plaats en al helemaal geen kinderen op zijn rug *\%/*.

Me moeder moet al tijden een nieuwe knie, maar doordat ze en op een flat woont en een dierenbende heeft, staat dit al jaren op een laag pitje.
Nu is de gene die mijn hond uitlaat (en tevens de foto's steeds van ons maakt), kennis/vertrouwen aan het winnen van me mams haar Fila. Zodat ze deze in de toekomst ook kan uitlaten.
Zo zie je ineens dat een Fila niet makkelijk is. Want mijn hond, kan ze zo uitlaten. Maar dat is bij de Fila wel anders.
Dus hopelijk word dat in de toekomst ook een succes.

Gelijk hierbij fototje die zij heeft gemaakt van Chica,

Afbeelding

Afbeelding

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:57

gave actie foto's!!!

ja BM zijn over het algemeen wel goed gezind inderdaad! Bunk is niet een allermans vriend, althans hij is altijd wel aardig, maar hij mag je wel of mag je niet, hij is ook echt veel waakser dan Boelie. nu weet ik niet wat ze doen als wij niet thuis zijn en er komt vreemd bezoek, ik verwacht wel dat Boelie dan ook wel zn mannetje staat ;)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 15:04

Ja daar hoef je je denk ik niet druk over te maken. Hoe zijn ze met andere (vreemde) honden?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 15:25

goed! boel wordt nu pas wat meer reu, dus samen zijn ze sterk vind ie :+ maar die is echt gek en dol op alles en iedereen, die denkt ook alles wat hij tegen komt dat die speciaal voor hem komen. beetje gek is hij wel, hij begint dan te knorren en met heel zijn lijf te schudden, ziet er wel schattig uit voor zo'n beer. Bunk kijkt gewoon net wat meer de kat uit de boom, als die een andere hond tegen komt (aan de lijn, ik heb ze eigenlijk nooit los met andere honden) dan zet hij wel zijn haar omhoog en in mijn ogen gaat hij dominant staan, maar hij is dan wel weer heel vrolijk aan het kwispelen en op de cursus zeggen ze allemaal dat hij totaal geen kwade bedoelingen heeft. Tussen die 2 gaat het nu ook echt heel goed, bunk is nog steeds een jonkie, maar begint echt wat rustiger te worden, die had gewoon geen rem en luisterde ook echt niet als je hem corrigeerde omdat hij maar bleef vervelen naar Boelie. tussen die 2 is het (nog) niet fout gegaan, mensen zeggen dat het wel een keer gaat komen (?) omdat het 2 reuen zijn, maar dat het dan zo uitgemaakt is wie de baas is. nu lijkt dat bunkie, althans hij is laatst een keer heel duidelijk geweest toen hij aan het eten was en Boelie wilde komen snoepen, maar als ik ze zo zie spelen en boel is er klaar mee, dan laat hij dat tegenwoordig ook wel echt merken en heeft bunk er respect voor (dat was als pup totaal niet). Ik ben wel blij met hoe ze het doen, ze liggen ook altijd in de nacht samen te slapen.

dit is welliswaar een oude foto, maar ze mogen elkaar graag

Afbeelding

ik schrok me trouwens net rot toen ik dit zat te typen in de keuken :')

Afbeelding

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 15:34

LoeZ ik weet zo niet waar het bankje vandaan komt. Mijn zwager ooit gekocht en zijn hond lag er niet op.

Ik hen getwijfeld of ik een begeleidende tekst moest plaatsen bij de foto... omdat ik deze reacties al verwachtte. Maar eigenlijk had ok gehoopt dat dat niet nodig was.
Helaas word er gereageerd alsof deze foto exact laat zien wat er hier de hele dag gebeurt.
Dus zal toch even uitleg geven:
Buffel heeft tig plekken in huis waar hij zich terug kan trekken. Waar het kindje niet bij hem mag komen, zoals in de bench, in de gang, in de bijkeuken, etc etc.
buffel weet dat ook dus als hij aan kind wil ontsnappen kiest hij een andere plek.
Kindje wil soms even knuffelen met buffel. Kondigd dat netjes aan en die paar minuten per dag heeft buffel dat dan ook maar te accepteren.
En mocht hij er dan helemaal geen zin in hebben staat hij rustig op en loopt hij weg. Kindje weet ook dat het dan klaar is
Buffel is gek op hem en andersom.
IK ken mijn hond en kind het beste. Ik bepaal dus ook wat er gebeurt, wat veilig is. En waar ik foto's van maak en plaats.
Wanneer er dan gereageerd word als of mijn kind zomaar op een vreemde hond ligt.. of een vreemd kind op mijn hond.

Motiveert niet echt om dan foto's te plaatsen. :(

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:07

Donna was niet aanvallend bedoeld hoor :) En ik (en ik denk de rest met mij ) dat jij je hondje + kindje inderdaad het beste kent en daar naar handelt :)

Daarom gaf ik al aan dat je hier duidelijk ziet dat hij er relaxed bij ligt en er niets om geeft. Ik heb wel eens andere foto's voorbij zien komen dat ik dacht oeiiiii dit gaat mis.

Echt niet verkeerd bedoeld en blijf natuurlijk juist vooral foto's plaatsen! :(:)

@ Britt, neee deze 2 in korte tijd zo goed samen had ik niet verwacht! Ik vertrouw Zenna ondertussen ook wel stukken beter, dat scheelt ook wel. En schiet niet direct in paniek wanneer ze een keer blaft of snauwt naar hem. Dat deed ik voorheen in het begin met Beast echt wel. Maar ik leer nog steeds zoveel van haar en geniet dagelijks van ze beide!

Nellie kan af en toe wel een klojo zijn hoor :') Maar dat ligt naar mijn idee echt aan zijn leeftijd. Tis gewoon een fijne puber. Maar hij laat zich prima handelen. (Stiekem luistert hij zelfs beter naar mij dan naar Jack :=.) Nu ben ik ook wel degene die het meeste met hem bezig is en bij goed gedrag nog volop beloon met lekkers. Dus ik heb wel wat streepjes voor :D

Fila's zijn idd niet altijd de makkelijkste!! Wel fijn dat jou uitlaatmevrouw nu ook bezig is met die van je mams! Toch een prettig gevoel als iemand bekends haar mee zou nemen om te wandelen!

Rockey: Daar zou ik ook van schrikken :oo Hahaha! Hilarisch die hond _/-\o_ _O-
Verder heeft een kennis van mij ook 2 volle reuen in huis en dat gaat prima! Nooit geen gedoe in huis!
Dus het gaat niet altijd verkeerd.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:13

Maar natuurlijk krijg je reactie op z,on foto. Nogmaals, jouw kind en jouw hond en jouw verantwoording. Maar ik heb andere ervaringen, vorig jaar ging vriendinnetje van mijn broer ook gezellig bovenop aan de knuffel met zijn bull terriër toen hij op zn rustpkekje lag.Waren normaal dikke vriendjes, m'n broer durfde z'n hand voor z'n hond in het vuur te steken dier had nog nooit wat gedaan maar hond was er deze x niet van gediend of wat er dan ook in z'n koppie om ging maar hij beet alle spieren en pezen door in haar arm. Meisje blijvend gehandicapt en hond dood geschoten door de politie. Tja dan kun je zeggen ze hebben het maar te accepteren maar het blijven dieren die heel soms onvoorspelbaar kunnen zijn....en daarom is MIJN mening dat een kind niet boven op een hond hoort te zitten.

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:19

wauw wat een stoere chick ...chica... supermooie actie foto's!

@ rockey... heerlijk die gluur foto... haha dat zijn van die momentjes... die moet je vast leggen...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:33

De reacties zijn ook niet meer dan logisch denk ik ... Maar ze zijn toch gewoon netjes geformuleerd en gebracht
Tis niet dat er iemand een vervelende reactie op gaf... Alleen maar (in mijn ogen) goed bedoelde "pas je wel op " reacties

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:09

Misschien niet zo bedoeld maar kwam gewoon niet leuk over.
Ik denk dat de gemiddelde hondenbezitter in dit topic weet waar hij/zij mee bezig is. Gezien de rassen die hier voorbij komen.
Misschien pak ik het te persoonlijk op maar voelt alsof er aan mij getwijfeld word als honden eigenaar en das niet leuk.
Maar dat zeg ik. Zal het me wel te veel aantrekken.

Heb het hardlopen met buffel nog steeds niet in mijn planning kunnen passen :(
De korte dagen en herfstachtige weer wat er aan komt helpt dan ook niet mee. Haha
Je zou toch denken als je niet meer paarden verplichtingen hebt, je dan meer tijd heb.
Helaas komen alle achterstallige onderhoud en contacten om de hoek kijken.
Toch eens mijn dagen anders gaan indelen denk ik.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 18:36

Ik ben met zulke situatie gewoon heel voorzichtig Donna. Tuurlijk ken jij je hond, kind en de situatie het beste. Maar je zal de eerste niet zijn die zich hierin zou vergissen. Het is net wat Sonja ook zeg, goed bedoelde 'pas aub op'. En er word helemaal aan niemand getwijfeld, alleen zit niet iedereen altijd op 1 lijn. Geeft toch ook niet?

Ik fiest regelmatig met Spark en kreeg als tip een heupband. Misschien ook voor jouw en buffel wat, ALS het hardlopen van de grond komt :P. Heb je je handen vrij en het is wel handig.

Zijn net met mams en chica en spark naar het 'bos' hier geweest. Verder dan het strand en nudisten strand :') zijn we niet geweest. We zijn zeiknat geregend!!! Maar heee hondjes hebben ff gespeeld :D

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:45

Ben je niet bang dat ie je van de fiets trekt met een heup band?
Ik bedoel met hardlopen kan je de riem nog een x grijpen maar op de fiets is dat al minder vanzelfsprekend.
Hahaha ik zie het mijzelf al gebeuren op de fiets :))
Als het hardlopen van de grond komt en we het ook vol gaan houden is dat wel een optie inderdaad!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:55

Snap jou wel hoor donna, het was idd een pas op. Doordat ik werk met honden maak ik helaas vaak van dichtbij mee dat baasjes zich toch vergisten in hun hond en ben daarom misschien wat fel op dit soort foto,s. Wilde je verder niet aanvallen en geloof ook echt dat je hond een goedzak is. Tja fietsen....begin er altijd maandags mee...ney als lijnen haha. Maar moet eens doorzetten. Ik ben in het verleden UV trainer geweest dus heb echt heel veel gefietst, ook tien x een examen gedaan met mijn honden. Met DK zit UV er niet in door z'n artrose maar kortere stukken wel...maar als je ouder word lijkt het ook wel dat er minder uren in een dag zitten haha
Laatst bijgewerkt door Tinkermuts op 29-09-16 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 18:55

Nou ik ben laatst op me sufferd gegaan omdat hij voor de fietst sprong, riem bleef aan me stuur hangen en toen lag ik... In sommige gevallen laat je automatisch los of is er geen andere optie. Aangezien het in ons geval van groot gevaar KAN zijn als hij los schiet, raadde iemand me een heupgordel aan. Je kan er ook andere dingen aan klikken, naast je riem. En natuurlijk kan je ook gewoon hem nog bij pakken met je hond. Maar je hebt wel je handen vrij, wat ik als voordeel zie. Plus met je heupen heb je natuurlijk veel meer weerstand dan alleen je handen.

Ookal keer gehad dat er een kat over rende, ja dan ben je dus nergens....

Hier een vb wat je allemaal heb ect:

http://goedvoorjehond.nl/winkel-cat/can ... ross-gear/

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:26

Is dan een springer niet handiger? Wel altijd extra lijn aan de hond