Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 08:59

Ik gebruik dan meer ballen. Gooien, halen, terugkomen, nieuwe bal laten zien. Meestal laten ze de bal die ze hebben dan al los. Later kan je daar een commando aan koppelen.
Ik het begin is de beloning dat de volgende bal gegooid wordt.

Zorg er in het begin ook voor dat er geen andere honden in de buurt zijn die het op jouw ballen voorzien hebben. Dat maakt veel honden bezitterig op de bal.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:23

Hier hebben we dat idd ook opgelost met 2 ballen, werkt prima :)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:50

Klinkt als een fool-proof plan, daar ga ik mee aan de slag.
Bedankt!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:21

Goed begin van het weekeinde, met Pearce vanmorgen voor de RX geweest, heupen, rug, ellebogen en schouders allemaal goed. Heupen gaan we insturen voor beoordeling naar SH, de rest met eigen verklaring van de DA...dan staat ons nu niks meer in de weg om serieus te gaan beginnen met schapen training voor onze kleine draak *\o/*

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:38

Top nieuws! Veel plezier.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:54

Het is hier rustig zeg!

Vanavond een fijne wandeling gemaakt met heel veel hondjes.
Het zijn mobiel foto's en niet echt waaw kwaliteit maar gewoon voor het idee.

1:
Afbeelding

2
Afbeelding

3:
Afbeelding

4:
Afbeelding

5:
Afbeelding

6:
Afbeelding
Haha xD

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:09

Leven jullie nog wel? :P

Vanmorgen weer getraind. Woensdag geen les gehad ivm koningsdag.

Laat ik het zo zeggen dat ik hem wel achter het behang kon plakken.
Wat een drama. Niet blijven liggen. Soms wel 10 keer terug leggen. Wanneer ie bleef liggen tikt ie meteen weer de startlat ee af. Opnieuw. Weer 10 keer terug leggen en zo aantal keer achter elkaar. Op dat moment vind ik het heel moeilijk om gewoon te blijven. Ik kan hem dan wel onder de graszoden doorschoppen (doe ik niet hoor xD)
Vervolgens was ik het zo zat. Hadden een kwartiertje getraind en ben toen weggegaan. Even een kwartiertje in de kantine gezeten met hem en toen weer opnieuw geprobeerd en wat was hij fijn!
Echt eng. Net of hij dacht laat ik maar normaal doen.
Blijven liggen ging soms nog mis maar bijna geen latten en raakvlakken gingen ook erg fijn!
Dit keer hadden we geen palen.

Morgen weer wedstrijd. Ben benieuwd hoeveel katten er vallen. Wel 1e keer buiten :P

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:59

Jep ik leef nog :D

Beetje druk op t moment. We zijn aan het trainen voor de demo's op animal event volgende week, daarnaast nog de normale training, en ook schapendrijven gaat weer gewoon door nu t lammeren klaar is. Kortom, hondjes vermaken zich wel ;)
Vorig weekend wedstrijd gehad en ik was 13e van de 47 (5e nederlander) en mijn vriend met Swirl 20e, wat erg netjes is voor hun 2e wedstrijd.

Veel succes morgen! Balen dat Jinn zo liep te klieren op training, maar fijn dat het na een korte break wel een stuk beter ging :)

Sassy late reactie, maar super dat de foto's goed waren!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 20:27

Ja hoor wij leven nog!

Nu heb ik nog steeds een loopse Isis dus beleven wij deze weken niet zo veel. Een paar keer per week een rondje in de binnen bak, met beperkte materialen en een beetje fantasie maken we dan meestal een combinatie tussen behendigheid en hoopers, dat gaat best goed en vooral de lol is groot.

Morgen zou ik meedoen aan een demo hoopers tijdens de opendag van de hondenschool, maar ja, loops... in een normale les geen probleem, maar bezoekers mogen ook hun hond meenemen en dan weet je niet wat voor reuen er rondlopen. Waarschijnlijk loop ik morgen met een hond van de instructrice. Hele knappe reu, de a.s partner van Isis.

Blik op de binnenbak, geen actiefoto's want ik was alleen

Afbeelding

Na afloop nog even Cherise een welterustenkusje geven

Afbeelding

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 23:37

JesdaJinn:: ik begrijp echt niet waarom je wedstrijd loopt als je hond nog niet onder controle is op training?
Je maakt het hem alleen maar verwarrend en moeilijk zo, en jezelf ook, want op wedstrijd kan je niet ingrijpen zoals je op training doet, dus voor de hond is dat al niet consequent, immers, de ene keer mag ie wel vrolijk verder doen als ie latten tikt en de andere keer weer niet.... begrijpt de hond niet hoor... als iets wil lukken dan moet je dat consequent toepassen!
Ofwel maak je hem wedstrijdslim en dan heb je nog een groter probleem! Eens hij gaat snappen dat ie op wedstrijd zich vanalles kan permitteren... dan is het om zeep!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 14:08

Dat ben ik niet met je eens Little gift. Zover ik weet loopt Mariska alleen nog debutantenwedstrijden en die zijn er perfect voor om als oefenwedstrijd te funderen. Moet je dat natuurlijk wel doen en dan moet een disk je niets uit maken.
Mijn hond heeft ook nog geen stabiele raakvlakken, maar we trainen ook pas net, maar ik loop wel debutantenwedstrijden voor de ervaring. Maar bij een gemist raakvlak, wordt deze overnieuw gedaan.
Naar mijn mening leert je hond daardoor ook dat je op wedstrijd je moet gedragen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 15:28

Ik ben het er ook niet mee eens.

Op training tikt ie wel es een lat. Ene keer erger dan andere keer maar op wedstrijd is het drama. Dáár ligt het probleem! Dan moet ik dáár juist op trainen. Op vreemde plekken, dát is het probleem. Dan moet ik dat toch niet gaan vermijden

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:31

JesdaJinn schreef:
Ik ben het er ook niet mee eens.

Op training tikt ie wel es een lat. Ene keer erger dan andere keer maar op wedstrijd is het drama. Dáár ligt het probleem! Dan moet ik dáár juist op trainen. Op vreemde plekken, dát is het probleem. Dan moet ik dat toch niet gaan vermijden

MAAR ik ben het er dan wel mee eens dat het met gewoon een rondje lopen niet echt handig is. Jinn leert er niets van als hij zijn ronde evengoed af mag maken. Dus gebruik je wedstrijden dan wel als oefenrondes en corrigeer het gedrag dan.
Mijn mening is dat honden goed weten of ze op wedstrijd zijn of thuis. Tender had daar erg een handje van, hij wist dat ik op wedstrijd meer door de vingers zag. Dus ik heb ook een paar keer een disk moeten lopen om hem ook daar weer even terug te zetten op een raakvlak. En dan ging dat ook weer geruime tijd goed.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:22

Ik heb hem vandaag nog terug gezet op de kat dus dat leverde me ook een DK op.
Ons probleen ligt op de wedstrijd.

Kreeg vandaag te horen van een keurmeester dat ik Jinn niet terug mag leggen aan de start. Kost te veel tijd.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:07

JesdaJinn schreef:
Ik heb hem vandaag nog terug gezet op de kat dus dat leverde me ook een DK op.
Ons probleen ligt op de wedstrijd.

Kreeg vandaag te horen van een keurmeester dat ik Jinn niet terug mag leggen aan de start. Kost te veel tijd.

Nu heb ik geen verstand van behendigheid, maar ik zou de hond wel terugleggen, ook al is het een wedstrijd en kost het tijd of punten.
Wachten de andere deelnemers die 30 seconden maar op mij...
Hij moet toch leren enkel dat te doen wat jij van hem vraagt, of het nu een wedstrijd is of niet, of zie ik dat verkeerd?

Zou ik op een trial ook doen, de hond terugleggen als ie niet blijft liggen aan de paal, ik wacht ook tot ik zeker weet dat de hond de schapen gezien heeft tot ik hem uitstuur de schapen op te halen.
En als de jury het daar niet mee eens is geven ze me maar een dis.

Daarmee leg ik immers wel de basis voor de toekomst met een jonge hond.
Als ie telkens leert dat ie ergens mee weg komt is alles om zeep.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:15

Ik leg hem ook terug hoor. Tijdens het lopen zeggen ze niks maar na die tijd kwam keurmeester bij me ;)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:28

Persoonlijk zou ik ook even geen wedstrijden lopen. Eerst rust trainen. Evt kan je wel bij een wedstrijd met hem gaan kijken maar niet mee doen.

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:51

Afbeelding

Eindelijk! Daar is hij dan! Soms is hij een beetje oost-indisch doof dus daar moeten we wel mee aan de slag!

En toen er een vriendin met een hond langskwam was hij even niet meer lief.. Hier heeft hij tijdens het wandelen en op andere locaties geen last van.. maar zodra er een andere reu rond het huis komt wordt hij erg agressief.. Iemand tips?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 13:25

Mooie hond, evenals alle andere foto's die hier voorbij komen!

tinkerkyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:19

Ik heb vorige week een proefles agility met Remy gedaan bij een KC . Ik heb alleen maar thuis met hem getraind en ik wilde graag weten of het goed was en wat beter kon. En wie weet wil ik toch uiteindelijk een keer een wedstrijdje meedoen. Les was erg leuk, vriendelijke instructeur en Remy deed het goed! Is toch altijd maar afwachten zo voor het eerst op vreemd terrein met andere hindernissen en palen dan dat hij gewend is.
Maandag heb ik ook nog een proefles bij Bianca gedaan in Harderwijk, in duo met mijn vaste instructeur en zijn hond. Ook vet leuk en vooral het individuele spreekt enorm aan. Je kan net wat specifieker trainen en krijgt wat meer aandacht. Zijn er meer mensen die bij haar trainen?

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:07

Nu de cursus nog maar een paar lessen heeft tot de zomerstop Ben ik er eindelijk achter hoe Simba stil is als hij moet wachten.

Geef hem tussendoor een speeltje en hij is stil. Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb haha.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:20

Het is stil hier, iedereen druk bezig met zijn hondjes?

Wij in ieder geval wel, ben nu begonnen te trainen met onze youngster Pearce :D

Hier de 3e keer aan de schapen, en ondanks dat het zo'n pittig hondje is vind ik hem al goed "te regelen" voor een hond van net een jaar.
Als ie zo blijft gaan ben ik heel content.
Gisteren deed ie het zo goed dat ik hem al mee de grote wei in kon nemen met de schapen.

Helaas was het net al wat donker aan het worden, en de camera niet van de beste kwaliteit.
Maar zo krijg je toch een beetje een idee van wat ie doet aan de schapen :+
https://www.youtube.com/watch?v=mUwzz6CDHtk

Rechtsom flankt ie van nature al heel mooi, linksom heeft ie de neiging wat korter in te komen, stoppen doet ie best al goed, en vanaf vandaag proberen we op 12u te gaan lopen.
Ik vind dat ie snel alles oppakt...

Enige probleem waar we een misverstand over hebben, mijnheer vindt dat ie nog wel even door kan gaan, en ik vind juist dat voor zo een jonge hond een korte sessie van 5 of 10 minuten genoeg is.
Daar discussiëren we momenteel wel over, vandaag 10 minuten nodig gehad eer dat ie zich liet vangen ~~}>

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:01

Ziet er goed uit, mooie wijde flanks (sprak hij jaloers).
En wat betreft niet willen stoppen , beter dan het tegenovergestelde ;) .

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:08

Afgelopen week een aantal black foto's gemaakt <3

Afbeelding

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 10:01

Gaaf om te zien Sassy!
Het niet willen stoppen is wel herkenbaar haha, heeft Swirl ook een handje van. Maar goed, liever fanatiek dan geen interesse :P

Mooie foto Amiigo :)

Hier is t frisbeeseizoen in volle gang, dus erg druk. Afgelopen weekend hadden we gelukkig niks, maar van de 5 weekenden daarvoor hadden we er 4 wedstrijden/demo's. Swirl pikt het goed op, al merk je wel dat zo'n hele dag in een drukke omgeving en spelen met afleiding soms nog wat veel is. Vorig weekend zag je het 2e rondje duidelijk dat ze moe was dus dan laat ze wat frisbees gaan.

Gizmo doet het erg goed, maar ik wil m binnenkort eerst weer even laten checken. Zijn rug lijkt nu prima, maar heb nu een aantal keer gezien dat ie voor niet lekker loopt. Niet echt mank, maar meer een beetje stijf en soms wel wat ongelijk belasten. Het gebeurt alleen in huis, buiten loopt ie altijd goed.
We kunnen zelf niet vinden waar het vandaan komt want hij geeft nergens pijn aan, maar ik heb zelf het idee dat de bespiering ook niet gelijk is aan beide kanten. Dus ik denk dat ik voor volgende week maar ff een afspraak maak om voor de zekerheid te laten checken en misschien toch foto's te maken. We hebben nu een aantal weken rust qua wedstrijden enzo, maar voor we weer aan de bak gaan wil ik zeker weten dat er niks mis is. Het is natuurlijk wel een flink belastende sport.

Deze foto's zijn van een paar weken terug :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding