Wie heeft een Maine Coon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa_vera

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:30

Bedankt voor de tips.

Het hypoallergeen voor staat er onbeperkt. Het is juist voor de kitten. Ze heeft wat gekwakkel met diarree gehad en nu met dit voer lijkt de oplossing gevonden.

De andere kat eet het deels mee, maar bied ik zo af en toe (min. 2x daags) haar eigen brokjes aan en dan gaat ze die opeten. Zijn toch veel lekkerder denk ik.
Dat gaat nu wel goed. Er staat altijd voer alleen die ene eet dus 2 soorten. Heb niet het idee dat ze er last van heeft kwa darmen en alles.

Kom maar op met die kitten foto's!! Ben benieuwd!.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:24

In elk geval hier al 1 foto. Andere foto's komen er snel aan (hoop ik)

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:51

Sorry verkeert gelezen, dacht dat de volwassen kat hypoallergeen voer moest hebben.

Wat een lieve foto Enjoy en wat een knapperd!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:01

Aa wat een leuke foto.s!!
Hier groeit ze ook hard! Vandaag foto gekregen
Afbeelding

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:18

Wauw die is knap <3

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:23

Wow wat een mooie tortie <3

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:34

Jis_ schreef:
Sorry verkeert gelezen, dacht dat de volwassen kat hypoallergeen voer moest hebben.

Wat een lieve foto Enjoy en wat een knapperd!

Dankjewel! Een knapperd is ie zeker!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:40

Onze Liz is trouwens voor de 2e keer krols.. wat een drama met een geholpen HTK kater die elke keer hard voor haar weg loopt en haar broer die er bovenop probeert te klimmen. :x
Lux was blij dat hij op de strijkplank mocht slapen :')

We willen zolang mogelijk wachten met laten helpen vanwege de groei.. dus iemand nog tips? <<)

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:43

Ohw wat een knapperd!!

Oeps liz heeft de kriebels. Ik hoop dat de andere kat toch wat rust krijgt als hij hoog mag zitten van liz.

Moon groeit ook lekker door
Ze krijgt als steeds meer kraag
Afbeelding
Afbeelding

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:55

En voetpluimpjes zo schattig!!

Hoe zijn jullie kittens eigenlijk sinds ze bij jullie zijn? Lux en Liz zijn hier nu 4 maanden maar ze willen eigenlijk nooit op schoot zitten. Het lijkt wel alsof ze het gewoon niet snappen.
Lux gaat tegen je benen aanhangen en laat zich vervolgens achterover vallen en ligt dan zo naast je. Liz zit hard te schreeuwen en te drentelen en gaat als een papegaai op mijn schouder zitten.

Spoiler:
Ik krijg af en toe een beetje de indruk dat ze toch iets gemist hebben. Bij de fokkers stond in de woonkamer een soort bench, maar elke keer als we kwamen kijken liepen ze gewoon los. Ze wilde niet echt opgepakt worden. Maar Liz is nog altijd wat angstig voor mijn partner terwijl er niets is gebeurd waardoor ze angst zou moeten hebben. We dwingen ze nooit om op schoot te zitten maar halen ze wel aan op het moment dat ze uit zichzelf bij ons komen.
Het is ook niet zo dat ze helemaal niet geaaid willen worden, maar lijken gewoon niet te snappen wat ze er mee moeten doen.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:00

Cleo,

Maine Coons zijn ook geen echte schootkatten. Ze vinden het fijn om bij je te zijn en af en toe geaaid te worden maar echt op schoot liggen en optillen vinden ze niet fijn. Uiteraard zijn er uitzonderingen :)

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:30

Finn en Benjamin zijn al goede vriendjes <3

Afbeelding

Benjamin en ik poot in hand <3

Afbeelding

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:19

Aaa wat een leuke foto.s!! Als je een echte schoot kat Wilt moet je voor de siamees gaan pffffhhuuuu die zit vast geplakt... Heb een thai siamees.. Je moet wel tegen het blèren kunnen haha ..

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:59

Cleo_ schreef:
Onze Liz is trouwens voor de 2e keer krols.. wat een drama met een geholpen HTK kater die elke keer hard voor haar weg loopt en haar broer die er bovenop probeert te klimmen. :x
Lux was blij dat hij op de strijkplank mocht slapen :')

We willen zolang mogelijk wachten met laten helpen vanwege de groei.. dus iemand nog tips? <<)

Broer al wel geholpen? En het vanwege de groei later laten helpen is allang achterhaalt de groeischijven schijnen juist langzamer te sluiten, buiten dat groeit een Coon tot 3 a 4 jaar door.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 23:07

Ik lees wisselende verhalen.. en hij is al 2 keer onder narcose geweest vanwege zijn patella luxatie. Dat is ook 1 van de redenen dat we wat langer willen wachten. Zodat zijn jonge lijf ervan kan herstellen.
Voor dit ras lees ik veel terug van rond de 7 maanden. Dat is hij bijna. Dus binnenkort knip knip :=

In België worden ze met 3 maanden al geholpen. Dat vind ik echt wel heel vroeg. Maar iedereen staat vrij om daarover een mening te hebben. :)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 23:20

Hier worden de kerels volgende week dinsdag geholpen. Zijn dan 4 maanden. Ze zijn groot / zwaar genoeg en ballen voldoende ingedaald. Wil het sproeien voor zijn, en zie geen toegevoegde waarde om te wachten.
Ben benieuwd hoe zwaar ze dinsdag zullen zijn! Net 4 maanden en voor mij gevoel al "gewone katten" formaat.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 00:10

Cleo_ schreef:
Ik lees wisselende verhalen.. en hij is al 2 keer onder narcose geweest vanwege zijn patella luxatie. Dat is ook 1 van de redenen dat we wat langer willen wachten. Zodat zijn jonge lijf ervan kan herstellen.
Voor dit ras lees ik veel terug van rond de 7 maanden. Dat is hij bijna. Dus binnenkort knip knip :=

In België worden ze met 3 maanden al geholpen. Dat vind ik echt wel heel vroeg. Maar iedereen staat vrij om daarover een mening te hebben. :)

Dat snap ik dat je wilt wachten vanwege eerdere narcose al hadden ze toen net zo makkelijk al kunnen castreren hij lag toch al onder zeil.
Maar ik reageerde vanwege krolse zus waar broer opkruipt die nog niet geholpen is als ik het goed gelezen heb :o dan zit een oeps inteelt nestje er wel in en dan zou ik deze week nog beide laten helpen.
Wel de DA inlichten dat poes lief krols is dan kunnen ze daar rekening mee houden.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 00:42

Ze worden nu gescheiden gehouden dus geen kans op een oeps nest. Dat is echt wel het laatste wat wij zouden willen. En een dierenarts wil geen 2 behandelingen uitvoeren onder de narcose. Dat was onze ervaring met zowel Deventer als Utrecht.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:32

Cleo_ schreef:
En voetpluimpjes zo schattig!!

Hoe zijn jullie kittens eigenlijk sinds ze bij jullie zijn? Lux en Liz zijn hier nu 4 maanden maar ze willen eigenlijk nooit op schoot zitten. Het lijkt wel alsof ze het gewoon niet snappen.
Lux gaat tegen je benen aanhangen en laat zich vervolgens achterover vallen en ligt dan zo naast je. Liz zit hard te schreeuwen en te drentelen en gaat als een papegaai op mijn schouder zitten.

Ik krijg af en toe een beetje de indruk dat ze toch iets gemist hebben. Bij de fokkers stond in de woonkamer een soort bench, maar elke keer als we kwamen kijken liepen ze gewoon los. Ze wilde niet echt opgepakt worden. Maar Liz is nog altijd wat angstig voor mijn partner terwijl er niets is gebeurd waardoor ze angst zou moeten hebben. We dwingen ze nooit om op schoot te zitten maar halen ze wel aan op het moment dat ze uit zichzelf bij ons komen.
Het is ook niet zo dat ze helemaal niet geaaid willen worden, maar lijken gewoon niet te snappen wat ze er mee moeten doen.

Ik hoorde dat het er wel mee te maken kan hebben hoeveel de fokker met de kittens bezig is geweest, hoeft niet. Dat ze in de huiskamer opgroeien is heel belangrijk en karakters van de ouders spelen ook mee. Sommige hechten zich wat sneller maar aan 1 persoon ook. Zeker de poezen kunnen wat gereserveerder zijn heb ik begrepen.

Wat goed helpt is niet staren in de ogen (dichtbij). Langzaam met je ogen knipperen bij het aankijken. Ik zag duidelijk verschil bij Horus haar reactie/toenadering toen ik tegen de kinderen zei dat te doen. Heel gaaf was dat.

Horus is een schoot/nek/gezicht ligger van nu 17 weken, deed ze ook opvallend vaak bij de fokker als zij s'avonds op de bank ging zitten kroop Horus op schoot. maar wie weet krijgt Horus ook nog een niet op schoot willen liggen fase, vaak veranderd dan niet geloof ik maar ook gehoord dat dat beide kanten op kan gaan.
Ze zoekt ook regelmatig een eigen plekje om te slapen of gaat bij 1 van de honden liggen. Opgetild worden vind ze niet erg tenzij ze te druk is met andere dingen, als ze zelf opgetild wil worden steekt ze haar voorpootjes de lucht in. :D

Leuk en lieve foto's komen er weer voorbij. <3

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:26

Wij hebben Newton laten castreren met 5 maanden en Volt is gecastreerd voordat hij hier heen kwam, met 13 weken dus.

Ik merk wel een groot verschil tussen Volt en Newton qua karakter. Newton is meer op zichzelf en komt graag op de bank bij je liggen en wil alleen geaaid worden als het hem uitkomt waar Volt niet genoeg krijgt van aandacht en kriebels. Hij loopt ook echt te mauwen dat je hem moet knuffel terwijl Newton dat helemaal niet heeft.

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 00:13

Volt en newton! Geniaal! Leuk gekozen namen+

Ik heb wel echt een onwijs knuffel en schoot kitten.
Zodra ik thuis op de bank ga zitten en ze is wat moe komt ze bewust zelf bij me liggen. Het liefste op mijn schouder of borst. Als dat niet lukt is mijn schoot ook prima.
Zijn er gasten in huis verkiest ze mij wel boven de rest. Maar als het zo uitkomt ligt ze ook prima bij vreemde op schoot.
Ik dacht juist dat main coon wel echt een schoot kat Ras is. Maar ik begrijp dat dit dus juist uitzonderlijk is haha oké!
ik vind het heerlijk overigens!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:49

Bamboebehang om een paal in je woonkamer dat is te leuk natuurlijk. :=
Afbeelding

Gluren naar de buren :D
Afbeelding

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:01

Ik denk dat het allemaal met veel geduld en liefde wel beter gaat worden. Wij zijn in ieder geval heel gek op ze.

Horus heeft echt een paleis, eerst die doos en nu al overnachting met uitzicht :D

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:06

Afbeelding

Lux hangt een beetje rond vandaag

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:17

:D Wat een knapperd! <3