Baby koningspythons verwacht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 22:41

Wat zonde van de jonge slangen. Waardoor zijn ze dan overleden? Door gebrek aan zuurstof, bloed, voedsel, iets anders?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 10:14

Maflinger_S schreef:
Wat zonde van de jonge slangen. Waardoor zijn ze dan overleden? Door gebrek aan zuurstof, bloed, voedsel, iets anders?

Ik denk aan gebrek aan zuurstof inderdaad. Ook hier is bij slangen nooit echt uitgebreid onderzoek naar gedaan. Ik denk gebrek aan zuurstof omdat ze de eerste weken na het uitkomen nog kunnen teren op de voedingsstoffen uit het ei. Ik voer ze meestal een paar dagen na de eerste vervelling. Dat ben je al snel 2 tot 3 weken verder.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 21:51

Geweldig interessant topic, ik volg mee! Wat een fijne posts t’s!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-22 22:24

We hebben er sinds gisteren weer een nestje bij :D De GHI dame heeft 8 mooie grote eieren gelegd en 1 zogeheten "boob egg". Opnieuw een enorm nest dus.

Nu nog een paar dagen wachten op het uitkomen van het andere nest. Ik kan echt niet wachten tot het zover is en kan het in mijn hoofd nog niet echt loslaten :D

Het nestje van gisteren (er zitten aan 1 ei best wel kokoskruimels vastgeplakt. Vond het wel grappig en zag er haar in):
Afbeelding

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:42

Ik volg, vind het heel interessant om te zien... +:)+

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:54

Oeh, spannend ...

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 12:47

Wat houdt een boob egg in? Is dat degene rechtsonder en heeft dat verder nog gevolgen? :)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 13:23

_Floortje schreef:
Wat houdt een boob egg in? Is dat degene rechtsonder en heeft dat verder nog gevolgen? :)

Het is inderdaad degene rechtsonder :) Hoe het precies ontstaat weet men nog niet, maar het ziet eruit (en voelt) als een deel normaal ontwikkeld ei en een deel onbevrucht ei (zie de slugs van een paar pagina's terug). Dit heeft zeker gevolgen :j

Het slug-deel van het ei is niet goed ontwikkeld en daar kan geen embryo/baby groeien. Hoe groter het slug-deel is, hoe kleiner de kans dat hij uitkomt. Heel regelmatig kun je bij het schouwen van boob eggs met weinig "normaal-ei" minder tot geen aderen zien. Er wordt aangenomen dat de embryonale ontwikkeling niet goed ging en gestopt is. Deze eieren komen eigenlijk nooit uit.

Dit ei had wel mooie aanwezige aderen en er lag een embryo van normaal formaat, ondanks dat het echt een heel klein eitje is+ook nog een boob egg. Hij ligt nu lekker in de stoof, maar als hij gaat schimmelen of verkleuren gaat hij de vuilnisbak in. Er worden regelmatig wel gezonde baby's geboren uit boob eggs, dus duimen draaien dat we hier ook een gezonde baby uit krijgen :D
Stiekem heb ik er wel lichtelijk twijfels bij omdat hij dus ook nog heel klein is, maar we gaan het zien :D

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:49

Ik volg ook even, heel interessant! :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 15:00

Moet je zo'n embryo dan ook kapot maken als het ei gaat schimmelen? Of gooi je dat gewoon weg?

Leeft dat eigenlijk al in het ei?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 15:53

Jolliegirl schreef:
Moet je zo'n embryo dan ook kapot maken als het ei gaat schimmelen? Of gooi je dat gewoon weg?

Leeft dat eigenlijk al in het ei?

Als het ei enorm verkleurd, flink gaat schimmelen en stinkt, is dat een indicatie dat de baby dood is.

Een beetje schimmel op de schaal komt vaker voor en is vaak geen enkel probleem. Een van mijn eieren heeft ook een beetje schimmel. Het is het ei met dat grote plekje met weinig calcium.

Ik heb even een foto van een slecht ei van internet geplukt. Dit is denk ik wel vrij duidelijk: Afbeelding

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 15:56

Ik had die foto hier nog niet gedeeld (is al van vorige week). In de vouw zit wat schimmel. Vaak ook nog wel wat aan de onderkant van het ei.

Afbeelding

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 16:06

Ik ging net even bij de eieren kijken of ik er eentje kon vinden met schimmel aan de onderkant en wat bleek?!

Afbeelding

Als mijn vriend straks thuis is gaan we de eieren inknippen *\%/*

Ik ben nog altijd bang dat er iets mis is door de extra stress en de antibiotica vlak na haar ovulatie. Als ze straks allemaal veilig uit het ei zijn is dat een hele opluchting. Maar ook na vandaag is het weer wachten :+

Ze blijven altijd nog een paar dagen in het ei zitten voor ze er volledig uitkruipen :D

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 16:19

Oh wat spannend zeg! Hier een slangen liefhebber dus ik ga volgen

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 16:23

Ik kon het niet laten, dus heb degene die al gepipt is iets verder open geknipt. Qua kleur en patroon heb ik geen idee.. Geen clown in ieder geval en ook geen banana. Daarnaast is ze (denk ik, want 99,9% van de mannen uit dit nest zullen banana zijn) veel lichter qua kleur dan mogelijk zou moeten zijn met deze verparing :+

Verder ga ik wel braaf wachten op mijn vriend hoor! :j

Afbeelding

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 16:34

Wat een tof topic! Ik vind het rete interessant en lees en beleef graag mee.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:08

Wauw wat cool!!

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:18

Jaaa babies!!!!

Het patroontje ziet er wel al prachtig uit!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:53

Animal schreef:
Ik kon het niet laten, dus heb degene die al gepipt is iets verder open geknipt. Qua kleur en patroon heb ik geen idee.. Geen clown in ieder geval en ook geen banana. Daarnaast is ze (denk ik, want 99,9% van de mannen uit dit nest zullen banana zijn) veel lichter qua kleur dan mogelijk zou moeten zijn met deze verparing :+

Verder ga ik wel braaf wachten op mijn vriend hoor! :j

[ [url=m/WakIeQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan het een gewone pastel zijn? Ik ben niet thuis in de Morphs van regius..

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 18:23

Nee, het is geen gewone pastel.
We hebben alle 10 eieren geknipt en hebben 1 pastel het. Clown, dus ik kan je zo laten zien hoe die eruit ziet.

Helaas een omwikkelde navelstreng in het 10e ei, dus daar gaan we nu ingrijpen. Foto's komen later :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:47

Kan je dat proces ook op foto krijgen?
Hoe meer hoe beter, dit is zo interessant!

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 20:19

Fascinerend :o

Ik reageer niet altijd maar weet dat ik steeds meelees!

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 20:55

Super interessant zeg! Ik volg!

Ik ben alleen nog benieuwd hoe je de slangen 'handelt'. Ik zag op een foto dat je zwarte handschoenen draagt, beschermen die tegen de tanden? En draag je verder nog iets van bescherming op je lijf, voor het geval dat ze uithalen? Vooral in een situatie met eieren weghalen/ pissed off slang.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 21:47

Jolliegirl schreef:
Kan je dat proces ook op foto krijgen?
Hoe meer hoe beter, dit is zo interessant!

Ik heb het mijn vriend speciaal voor jullie laten vastleggen :D Denk dat de foto's met uitleg daarvan morgen komen.

Indy_Mouse_9 schreef:
Fascinerend :o

Ik reageer niet altijd maar weet dat ik steeds meelees!

Leuk om te lezen! Ik lees zelf ook heel veel mee en zou vaker mogen reageren. Zelf vind ik het ook leuk om te horen dat mensen meelezen :D

Glitch schreef:
Super interessant zeg! Ik volg!

Ik ben alleen nog benieuwd hoe je de slangen 'handelt'. Ik zag op een foto dat je zwarte handschoenen draagt, beschermen die tegen de tanden? En draag je verder nog iets van bescherming op je lijf, voor het geval dat ze uithalen? Vooral in een situatie met eieren weghalen/ pissed off slang.

De zwarte handschoenen zijn van de verkoper. Ik doe het meeste met blote handen, behalve in de quarantaine om ziekteoverdracht te voorkomen :) Gelukkig bijten de slangen bijna nooit en als ze bijten doet het niet veel pijn. Als een kat je krabt of een hamster je bijt zijn de verwondingen stukken ernstiger.. :+

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:48

Wat bijzonder, zo'n opengeknipt ei. Waarom kruipt ie er niet meteen uit als het open is?
Succes met het redden van de 10e!