Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkster

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:40

Hier luisteren ze er niet echt naar. Wie weet vannacht met veel harde knallen wel beetje zenuwachtig maar verwacht niks geks. Ze lopen hier ook gewoon los nog. Lyn leert veel van Guinness. Die eigenlijk wel heel oké is met alles

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:53

Hier niet los. Zelfs de kleinste stukjes gewoon vast. Vertrouw het niet.

Wel wilde ik een leuke foto maken want ons pakket is binnen van barkking maar daar hadden ze geen zin in.

Oh, Kim/Kiwi Jaxx heeft direct de bal gepakt haha

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-21 14:04

Luca03 schreef:
Is dat nu een oude band van op een kart? :')

Hier in België gelukkig nog geen knallen, onze huidige hond is wel echt panisch van de knallen maar aangezien er enkel rond middernacht wordt afgestoken is het zeer doenbaar.

Kartbandjes zijn hier ook favoriet!

Oehh leuk! Balletje is ook afleiding!

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:26

Luca03 schreef:
Is dat nu een oude band van op een kart? :')

Hier in België gelukkig nog geen knallen, onze huidige hond is wel echt panisch van de knallen maar aangezien er enkel rond middernacht wordt afgestoken is het zeer doenbaar.

Ja kartband. Zit geen ijzerdraad in. En de mecheldames krijgen ze niet gauw kapot :') en dat voor 2.50 :D

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:28

Geniaal! Ga ik onthouden voor als ik m'n herder in huis haal :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:48

Dit is Coco, we weten nu officieel welk pupje we krijgen. Super blij mee. Was ook toevallig 1 van de 2 pups waar ik een lichte voorkeur voor had.

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:02

Die ogen <3 blijven Die zo?

Hier trekken ze ook niks van de knallen aan. Behalve als ze zo luid zijn dat je zelf ook verstijft van schrik. Leuk, putdeksels opblazen :roll:

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:04

Nee de ogen worden meer amberkleurig, tot wat donkerder bruin.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:40

Mag ik mij hier ook weer melden? Technisch gezien is onze mastodont van +60Kg ook nog een pup met 9 maanden :D

Afbeelding
Cody is een anatolische herder. Tot nu toe de beste keuze van ons leven om voor dit ras te gaan.

En dan hebben wij nog een chihuahua, Billy :)
Afbeelding

en mijn grootouders waar we bij wonen hebben ook nog 2 chihuahua's. Peppy & Chucky

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:47

Wat een reus :wow: Wel een heel verschil met Billy _O-

Wat een knapperd Susan! <3

Hier geen hond met vuurwerk angst (voor alsnog). Maar ik krijg er vandaag helaas weinig van mee. Ze is opgenomen bij de DA dus wij sluiten dit jaar helaas niet zo fijn af. :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 16:34

Luna2006 schreef:
Mag ik mij hier ook weer melden? Technisch gezien is onze mastodont van +60Kg ook nog een pup met 9 maanden :D

[ [url=m/32mGUz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Cody is een anatolische herder. Tot nu toe de beste keuze van ons leven om voor dit ras te gaan.

[ [url=m/ZOzWW4.jpg]Afbeelding[/url] ]

en mijn grootouders waar we bij wonen hebben ook nog 2 chihuahua's. Peppy & Chucky

Wat een combinatie. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-21 16:43

Nayomie schreef:
Wat een reus :wow: Wel een heel verschil met Billy _O-

Wat een knapperd Susan! <3

Hier geen hond met vuurwerk angst (voor alsnog). Maar ik krijg er vandaag helaas weinig van mee. Ze is opgenomen bij de DA dus wij sluiten dit jaar helaas niet zo fijn af. :)

Nogmaals sterkte :(:) :knuffel:

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 17:49

Luna2006 schreef:

[ [url=m/32mGUz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZOzWW4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind dat nog wel zo’n zelfde foto waard van hoe Cody nu is met Billy :')

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 18:13

Ben ook wel blij om in België te wonen. Ze steken hier echt enkel af met middernacht. Naya geeft er niets om en Charlie… mja hoe moet ik het zeggen.. zolang hij tegen mama (ik) kan leunen is alles ok :') :roll:

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 18:35

Die Vizla, wat een leukerd! <3
En die Anatool is ook super leuk zeg!

Hier wel twee honden die bang zijn voor vuurwerk, maar vandaag lekker kunnen trainen met ze. Dus ze zijn gelukkig wel moe nu :')

Sterkte met Zhiva Nayomie, we duimen voor haar :(:)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 18:37

Wij komen ook weer meelezen / schrijven. Geen puppy, maar wel een echte knuffelbeer.
Om kort voor te stellen:
Beer is onze bijna 3 jarige Friese stabij x Wetterhoun. Hij is zomer 2020 met mij mee naar België gegaan (toen hebben we hem ook opgehaald als herplaatser) en wij zijn zijn 6de baasje. Nog nooit eerder heeft hij zolang bij iemand gewoond als bij ons :). Hij vindt wandelen en knuffelen het allerleukst en gaat eigenlijk heel gemakkelijk overal mee naar toe. Kan wel bij het wandelen (lijn) reactief naar andere honden zijn. Ook kan hij nog al wild spelen, vooral met zijn beste vriend.

2022 is mogelijk voor ons een spannend jaar, maar dat gaan we pas in april echt weten :)

Afbeelding

Wij zijn nu een paar daagjes in de Ardennen. Vanmiddag in de zon aan de Maas op een terrasje gezeten :). We zaten naast een wandelroute en er zijn mega veel honden gepasseerd maar Beer reageerde nauwelijks. We gaan dus met een win het jaar eindigen!

Afbeelding

Sterkte voor iedereen in de vuurwerkzones...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 19:49

Dank jullie wel :+: Ze blijft er vannacht ter observatie en dat ze voor de nacht ook voldoende vocht binnen krijgt. Als alles goed gaat, mogen we haar morgen ophalen en behandeling thuis voortzetten.

Heerlijk Osha, geniet van jullie vakantie!

Hopelijk komen ze zo deze dag een beetje draagbaar door, Baukje!

Hier gaat het los met vuurwerk, maar de dierenarts gaf aan dat Zhiva er geen last van ondervindt. Ken wel genoeg honden die er veel angst van ondervinden, echt ontzettend sneu :(:)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 21:35

Het valt me tot nu toe nog mee het vuurwerk, maar de hond van mijn moeder en die van mijn broertje hebben het toch heel moeilijk.

Ik heb ze net de happy hoodies aangedaanAfbeelding

(Foto is van een ander jaar), maar ze helpen vooral de beardie heel erg goed. Om 12 uur is ze natuurlijk wel gestressed. Maar de normalere knallen gaan nu goed.

Gioia en bruce trekken zich er gelukkig niets van aan.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 22:06

Oja, helpt zo’n “muts” ? Ik had erover gelezen maar ken niemand die hem heeft.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-21 22:27

Gewoon proberen van een oude stevige sok

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 22:40

Je kunt het idd met sjaal ofzo proberen. Ik merk wel dat het bij honden met hangoren en flink wat haar beter werkt dan bij spitsoren. Eigenlijk moet buddy (de sheltiekruising) watjes in de oren.

Tegen harde knallen helpt het niet. Maar voor de normale knallen is het wel fijn.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 23:08

Wij hebben dit jaar de oordempers van Rexspecs gekocht. Toenstraks even om gehad toen het tijdelijk echt even heftig was en dat was aanzienlijke verbetering! Ze reageerde veel minder; zag duidelijk dat ze minder hoorde. Nu weer even zonder want ze heeft even geslapen tussendoor en als ze weer onrustiger wordt, gaat ie weer om.

Dus voor mensen die voor volgend jaar nog iets willen proberen is dat misschien ook een optie -al ziet dat van arabella ook goed uit!- Deze dempers zijn oorspronkelijk ontwikkeld voor dienst honden ed die in oorlogsgebied werken en in helikopters ed vliegen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-22 01:26

Happy new year!!

Hopelijk bij jullie allemaal te doen voor de hondjes. Hier mogen we niet klagen. Djes vind t spannend maar doet t top. Allemaal een gevulde bevroren kong gekregen om 23.57 en nog bezig *\o/*

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 01:29

Happy New Year!

Totaal niet verwacht in het gehucht van drie huisjes waar we zitten, maar toch wat vuurwerk. Zware pijlen afgestoken recht voor het huis. Na 5 min vond Beer het toch wel spannend en is hij bij ons komen liggen en toen was het goed. Heel blij hoe hij het doet.

Hopelijk gaat het met alle honden een beetje oké!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 01:43

‘T neemt niet alles weg maar de dempers doen goed werk hier! Ze is nog wel wat zwaarder aan’t ademen maar ze ligt rustig en probeert te slapen dus dit is echt onwijs fijn! En ook tijdens de heftige knallen na 00:00 werd ze al snel rustiger ipv als een dolle zitten te rillen en klappertanden.

Afbeelding

Voor 00:00 toen het aan’t toenemen was ging ze steun zoeken bij Milan <3

Afbeelding

Tov haar angst vorig jaar hebben we dit jaar wel
Sprongen vooruit gemaakt. Het is nog lang lang lang niet weg maar ze heeft het de laatste weken al heel knap gedaan - in huis bv af te leiden met eten enz. En vanavond wel een paar uur echt gestresst geweest maar overall gezien mogen we niet klagen als ik zie waar we vandaan komen. Maar wat mij betreft mag deze zeik wel echt klaar zijn. Niet normaal meer wat er weer afgestoken wordt :(