Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:04

Emptywords
Ja ik verwacht hem richting de 40 kg vind ik ergens wel mooi mits ze dan ook grover zijn en in verhouding. Zo'n smalle langpoot is niet helemaal wat ik mooi vind :D
Zit big Roy in z'n lijnen dus kan heel goed in dat het daar weg komt, hoewel die wel erg groot was.
Afbeelding

Ja he Welmoed
Hij was met 12 weken al 13.5 kg de andere was met 12 wegen net 10 kg dus ben benieuwd waar hij heen gaat :D

EmptyWords

Re: Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:14

Zo'n smalle langhout is precies wat ik heb. Bijna 4 en niet meer dan 21 kilo :')
Maar goed, mijn doel is ook heel anders. Die joekels kan ik niks mee met behendigheid. Die zijn niet soepel en snel genoeg, en met de parcoursen van tegenwoordig kun je bij de grote honden ook snel blessures verwachten.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:18

Ja dat past veel beter bij een langere hond met langere benen. Bij onze sport moet het een stevige hond zijn goed in verhouding en gemakkelijk een goede bespiering kunnen aanzetten.
Maar dan nog is het persoonlijk en als pup niet te voorspellen, tenno is erg schraal geweest omdat hij niet wou eten toen hij ineens alleen was. Hij begint gelukkig nu weer voller te worden maar zo naast Bato lijkt hij gelijk weer smal :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:26

Hier weegt de reu rond de 42 kilo. Zo verliefd op zijn grijze snoet <3
Afbeelding

Beide zusjes zitten rond de 20. Links is die van mij.
Afbeelding

Broertje is 46 kilo, stukken groter dan mijn reu. Maar behoorlijk slungelig.

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:27

Afbeelding
Afbeelding
Bo, 21 kilo dus

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:59

Ooh wat een verschil in gewichten! 46 kilo := De grootste honden die ik gehad heb tikten net de 60/61 cm schofthoogte en wogen 32/33 kg. Dat waren wel dames en geen herders haha :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:24

41 kilo halen die van mij ook bij lange na niet hoor. Gretha (DH) is 32 kg Wiske de kruising border/mechelaar iets van 19 kg ....

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:32

Kaj was bij de laatste keer wegen 32 kilo en dat is toch geen kleintje.
Maar niet dik, dat vind ik niet mooi.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:38

EmptyWords, wat een knapperd zeg! Echt helemaal mijn type!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:38

Licor
Wat leuk dat je ook vaker op de heide te vinden bent. In het losloop gebied of ook meer het aanlijn gebied in? Wij wonen aan de andere kant van de grote weg (vanaf waar je het straatje in rijdt naar de parkeerplaats vh losloop) naast het losloop gebied dus ben er met een paar minuten lopen al. Arya is dus praktisch opgegroeid daar, lol. Kom jij ook wel eens bij nationaal park de Meinweg? Dat is voor mij 40min rijden, ben ik 1x geweest en zou ik ook graag weer eens naartoe gaan om het losloop gebied wat meer te ontdekken.

Sanet
Wat een leuke foto’s samen met je paard erbij!

LaPluche
Ohh, stelletje knapperds heb je daar!

DuoPenotti
Leuk om de clubles dan eens zo mee te doen en dat het dan zo lekker gaat!

Narcissa
Oh lekker zeg zo’n strand rit! En super knap van Skye hoe goed ze het deed dan. Leuke foto’s ook!

VanHuisUit
Ahh wat een leuk stel heb je daar!

Seven
Dankjewel! Wat heb je een leuk duo daar zeg en wat de rest ook al zegt; wat een beer al met 15 weken, wauw! Erg benieuwd hoe hij nog verder uitgroeit.

Maranta
Ohh, flinke kerel heb je daar. Leuk inderdaad, dat grijze snoetje hihi. Knappe dame heb je ook nog! Broertje is ook echt een pracht beest zeg, wauw.

EmptyWords
Ohhh die antennes bovenop de kop hahaha geweldig. Prachtige kop heeft Bo!

---

Arya tikt de 30/31kg aan nu met schofthoogte van 62.
Ze heeft heel lang rond de 28 gehangen, maar is nog ietsjes uitgezwaard het laatste half jaar - al is ze momenteel in d'r zomer vacht nog steeds een smalle slungel als je d'r ziet en geef je die 30/31kg niet aan d'r haha. Voor haar grootte en bouw is ze wel helemaal prima zoals ze is verder en blijft ze hier nu alweer een aantal maanden op zitten. Verder is ze niet te grof gebouwd en vrij atletisch, dus dat vind ik wel fijn - niet dat ik agility ofzo onderneem met d'r, maar ze kan buiten wel lekker racen en ondernemend zijn als ze wil zonder beperkt te worden door d'r bouw, dus dat vind ik wel fijn zo voor d'r.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:41

Mijn dh reu heeft wel richting de 40 gewogen. Nu geen idee want kan hem niet wegen :') die is ook wel 65cm, niet dik en niet enorm grof, maar ook geen smalle hond.

Afbeelding

Wat een gave honden allemaal :+:

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:17

Wat leuk al die vergelijkingen

Tenno is 65 cm en 31 kg nu 1.5 jaar
Foto van toen hij nog niet zo was afgevallen.
Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:19

Ach seven, Tay was met anderhalf ook een sprietje. Ik denk net zo zwaar. Hij is tussen 2 en 3 enorm uitgezwaard en eigenlijk rond 3,5 tot 4 echt helemaal klaar qua gewicht.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:26

Ik hoop dat hij nu weer lekker gaat uitzwaren. Hij miste onze andere honden zo vreselijk heeft 3 weken vrijwel niets gegeten en was nog maar 20 kg nu is hij weer flink aan het eten gelukkig :D

Tay is ook echt ouder geworden mooi om te zien merel <3

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:28

Mag wel, hij is alweer 8 := Ik moet eerlijk zeggen dat het mij enorm meevalt hoe hij het alleen zijn handelt. Heeft hij nooit meegemaakt natuurlijk, ja laatste jaar soms een dagje oid. De 1e weken wel gekeken als ik thuis kwam of tessa er was, maar hij merkte de dag van inslapen ook al dat er iets mis was.

Zijn de andere allemaal ingeslapen? Sterkte nog zeg

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:43

Ja hij ziet er top uit voor z'n leeftijd.
Fijn dat hij het goed kan hebben.

Ja zuci had kanker alweer en is januari ingeslapen ze is 13 jaar geworden. Assad z'n hart werd zo slecht dat hij ook nog maar 20 kg woog en hij had heel veel moeite met alle hedendaags dingen hij is april overleden hij was 11 jaar.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 21:37

Dat zijn dan weer de minder leuke dingen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:01

Ja helaas hoort het bij het leven.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:31

Poeh heftig Seven! Twee honden in zo korte tijd... ;(

Mijn reu was met anderhalf jaar ook heel schraal. At heel veel maar neigde eerder naar te mager dan te dik. Wel superfit en glanzende vacht dus ik maakte me niet zo'n zorgen.
Nu eet hij veel minder en is een stuk breder en ietsje dikker ("normaal") dan destijds.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 05-07-21 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:33

Ja dat was het ook nikass hele zwarte periode

Ik hoop dat dat met tenno ook gebeurd hij is nu alweer een stuk beter want ze zag echt alles zitten. Hij werkt ook weer veel beter gelukkig, veel meer energie. Hij moet er wat bij om en ik er wat vanaf hahaha ze we trainen samen <3

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:43

Ferro weegt nu 29 kilo.. groter en zwaarder zou ik m ook niet willen eigenlijk.. vind dit wel hond genoeg haha en met Agility ook niet handig..

Ben nu sinds kort ook detectie met hem aan het doen.. dat pakt hij echt super leuk op.. het is een echte speurneus haha

@Cursebreaker: ik ben dan altijd in losloopgebied inderdaad.. vind Ferro ook het leukste haha
Bij de meinweg wandel ik ook soms.. al wandel ik daar meestal niet in t losloopgebied.. ben daar met Ferro nog niet geweest geloof ik.. met mn vorige hond heb ik wel eens gewandeld in t losloopgebied daar geloof ik..

Verder ga ik ook vaker naar losloopgebied in Budel, maar dat is voor jou wel weer n stukje verder natuurlijk.. dat is omheind en daar is een zwemplas, dus dat is ook wel leuk om naar toe te gaan

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:53

Nog even showen hoe knap hij is <3

Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 23:07

Onze oudste reu is echt geen eter, die is zo lang ook een langpootmug geweest. Zijn zoon is gelijk al 1 bonk spier. Heel anders qua model. Het eerste nest waren maar twee pups, het teefje heeft veel meer van het langpootmug gehalte van vaders meegekregen.

Ik moet ze weer eens meenemen naar de Welkoop. Kunnen we weer eens wegen :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 23:38

Heel knap nikass

Goede tip sanet kan ik net bato ook wel eens doen als hij een maand of 6 is ben benieuwd wat hij dan weegt

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 07:55

Seven dat zijn altijd de mindere dingen :(:)

Wat een verschil in grootte en gewichten zitten er in de herders. Diego is 9 maanden en over de 40 kilo heen.

Op het moment ook weer hard aan het groeien en merk dat hij achter heel slungelig is en wat achter blijft. Dierenarts adviseert een anabolen spuit in de achterspier. Iemand hier ervaring mee? En op eiwit rijk brok.