XxLiEsJuHhxX schreef:Edit: Hier zijn ze al.
de foto's in het mini aquarium ter uitleg. Toen we ze gingen ophalen had de oud eigenaar nog maar een bodempje water in het aquarium zitten (al het oude water weg gegooid) en lagen de maanvissen plat op de bodem en staken de vinnen van sommige andere boven het water uit. We hebben toen snel een emmertje gepakt wat we altijd in de auto hebben liggen voor met vissen (in de rivier). Ook die was natuurlijk heel erg krap. Gelukkig was het maar een korte rit terug naar huis maar eenmaal hier lagen de 2 haaitjes op hun rug van de stres enz. Dus toen snel mijn oude aquarium vol water gegooit en ze daar in gedaan in de tijd dat wij het joekel naar boven droegen en klaar maakte voor hun weer. De laatste foto was onze joekel van een grondvis. Ongelogen was hij een cm of 25 a 30. Hij lag de hele dag in zijn hoekje (op zijn rug ook vaak) en deed verder eigenlijk niks dan daar filteren en de plant waar hij in lag kapot maken.
[ [url=m/y13cbE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/b0mGoZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VMyaip.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ybIlyO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Van die witte hadden we ook een bruin/zwarte variant maar die was wat kleiner en zagen we echt zo goed als nooit.
Door de manier van hoeveelheid water toen we ze gingen ophalen heeft trouwens onze witte maanvis een oog verlorenZe heeft wel nog ruim 1 jaar met 1 oog geleefd. Toen zij dood ging, Ging haar man (de zwarte) ook heel snel erna dood. Beide waren al erg oud en na het verlies van zijn dame kwijnde hij echt weg, was heel sneu om te zien
My god... zaten die vissen echt zo in dat aquarium

Ik heb gisteren dus water ververst, bodem gezogen en de nodige CO2 toegevoegd, de draadalg zo goed en kwaadschiks als het ging verwijderd. Het ziet er nu best okay uit!
Ik heb vroeger in mijn grote aquarium NOOIT algen gehad in al die jaren. Dus dit was wel even bedenken hoe ik dit ging oplossen.

De hoeveelheid slakken is alleen ook wel echt een beetje een ding. Ik word er gek van.
En stiekem wil ik wil graag
Een kleine pleco, maar ze blijven niet klein