Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:01

Pepperrr schreef:
muzzy17 schreef:
[ [url=m/3hmLOT.jpg]Afbeelding[/url] ]

De 1e is vervelt! Is een vrouwtje toch? Lijkt alsof ze een kroontje heeft.

Zoals ik het kan zien een mannetje :)

Lijkt mij ook een mannetje.

karuna
Drukke kabouter

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 20:45

Geen idee de sprietjes lijken wel kort. En het lijfje is wat plomp. Ik gok op dame.

Lori gaaf

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:56

karuna schreef:
Geen idee de sprietjes lijken wel kort. En het lijfje is wat plomp. Ik gok op dame.

Lori gaaf

Mijn jongedame is nu al plomper... Ze is stiekem nog een keer verveld, denk ik.

Ondertussen hier een drama gehad... Hatchling kwam uit het ei, maar de pootjes bleven te lang in het ei vastzitten, droogden zo op met als resultaat kromme pootjes, die nooit recht zouden worden. Ze kon niet klimmen, en viel steeds om. Als ik een blaadje bij het bekje hield, probeerde ze te eten, maar ik zag niet dat er een gaatje in het blad ontstond.
Haar na verdoving met kruidnagelolie in de diepvries doen leek me het meest diervriendelijk, zucht... -O-

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:43

Ocherum..nou ja zo,gaat dat in de natuur nu heb je haar nog diervriendelijk een korte lijdensweg bespaard :(:)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 23:32

Marisje76 schreef:
Ocherum..nou ja zo,gaat dat in de natuur nu heb je haar nog diervriendelijk een korte lijdensweg bespaard :(:)

Dank je, dat is ook zo, maar ja, het is jammer. Gelukkig is er in ieder geval al één wandelende tak waarmee het wel goed gaat.

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:06

Zoolgangster schreef:
karuna schreef:

Lori gaaf

Mijn jongedame is nu al plomper... Ze is stiekem nog een keer verveld, denk ik.

Ondertussen hier een drama gehad... Hatchling kwam uit het ei, maar de pootjes bleven te lang in het ei vastzitten, droogden zo op met als resultaat kromme pootjes, die nooit recht zouden worden. Ze kon niet klimmen, en viel steeds om. Als ik een blaadje bij het bekje hield, probeerde ze te eten, maar ik zag niet dat er een gaatje in het blad ontstond.
Haar na verdoving met kruidnagelolie in de diepvries doen leek me het meest diervriendelijk, zucht... -O-

Wat sneu! Soms is het beter idd er dan een einde aan de maken dan dat ze verhongeren ed.

Zijn je eitjes te droog dat hij niet los kon komen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 13:13

Zoolgangster ach arm ding. Het meest dierwaardige wat je kan doen, laten martelen is ook niet vriendelijk. :(:) Gelukkig een nog wel al uit die het goed doet.

Muzzy als hij/zij bij de volgende vervelling vleugels heeft weet je het.

Ik wil ook uitgekomen eitjes.maar rustig geduld hebben maar.

Lor1 heb je ook fotos dadelijk

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:26

@muzzy,ik ga er inderdaad vanuit dat de eitjes op dat moment te droog waren, de pootjes bleven aan het eivlies vastzitten. Nog meer sproeien werkt hopelijk. Ik wacht op een nieuwe hygrometer, maar dat schiet niet op.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 13:27

Ik sproei om de dag en heb geen schimmel. De blobjes groeien wel gestaag maar nog niks uit

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:30

karuna schreef:
Ik sproei om de dag en heb geen schimmel. De blobjes groeien wel gestaag maar nog niks uit

Ik moet echt elke dag sproeien. Maar de kamertemperatuur is hier 20 graden.

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:31

Ik sproei ze iedere dag 1x met plantenspuit. Zo af en toe vervang ik het papier. Tot nog toe geen schimmel gehad

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 13:36

Ah warmer als bij mij. Maar de warmte draad houdt de bodem op ongeveer 19 graden

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:16

karuna schreef:

Dit zijn de Lonchodiodes sp Ilocos nu:
Afbeelding
Afbeelding

En zo worden ze:
http://www.adanacanliyem.com/index.php? ... duct_id=98
Vrouwen worden 14-15cm, de mannen een heel stuk kleiner maar die worden mooi rood. <3

De PSG 9 zullen nog in het ei zitten wanneer ze arriveren. :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:31

lor1_1984 schreef:
karuna schreef:

Dit zijn de Lonchodiodes sp Ilocos nu:
[ [url=m/L7JNHp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DNT3rl.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zo worden ze:
http://www.adanacanliyem.com/index.php? ... duct_id=98
Vrouwen worden 14-15cm, de mannen een heel stuk kleiner maar die worden mooi rood. <3

De PSG 9 zullen nog in het ei zitten wanneer ze arriveren. :)

Leuke takken zijn dat. :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 15:23

-O- Ik vrees voor mijn eitjes toch. Teveel gesleep vrees ik en een tijd in rooklucht gestaan, bij drie groeien de bolletjes wel nog maar pfff. Balen hoor, zolang wachten of wachten tevergeefs op niks? Meer dan wachten kan ik niet. Maar toch -O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:44

Ik hoop voor je dat er leven in zit. :knuffel:
Zo niet, als je facebook hebt is er de groep Wandelende Takken Forum waar de PSG 9 veel wordt aangeboden, zowel eitjes als nimfjes.
En nog veel meer soorten ook. :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 15:46

Ah ik ga daar eens via een andermans facebook neuzen dan. Ik baal wel maar vrees ervoor. Teveel bolletjes als sinds krijgen zo droog ingeschrompeld. Alleen de drie groeien wel maar ja hoe lang nog?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 18:28

Mm ik vind er met moeite een, een belgisch forum of doe ik iets fout?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:28

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:03

Ow wat zonde karuna! Ik weet niet waar je vandaan komt maar heb nu 2 nimfen zitten die je zou mogen hebben.
Heb nu 4 die al 1 keer verveld zijn. Ik vermoed 3 vrouwen en 1 man (hoop ik dan eigenlijk ook)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 22:15

Ik zit in het oosten van het land. Je zou dan man vrouw over houden zelf lijkt me? Eitjes die ook bijna uitkomen maar in betere conditie zijn ook welkom. :j Dan is de lol van het uitkomen er ook nog.

Ik blijf de eitjes wel gewoon verzorgen maar vrees ervoor. De verse eitjes van mama takje liggen hier natuurlijk nu ook op een stabiele temperatuur. Maar die hebben minstens 6 maanden nodig om uit te komen ga ik van uit.

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:56

karuna schreef:
Ik zit in het oosten van het land. Je zou dan man vrouw over houden zelf lijkt me? Eitjes die ook bijna uitkomen maar in betere conditie zijn ook welkom. :j Dan is de lol van het uitkomen er ook nog.

Ik blijf de eitjes wel gewoon verzorgen maar vrees ervoor. De verse eitjes van mama takje liggen hier natuurlijk nu ook op een stabiele temperatuur. Maar die hebben minstens 6 maanden nodig om uit te komen ga ik van uit.

Ik had mijn eitjes in terrarium staan onder de lamp. Overdag zo'n 24/25 graden 's nachts viel het terug maar 16 graden. Nadat er 4 uit waren gekomen heb ik ze eruit gehaald en gewoon in de huiskamer gezet. Hoopte dat ze dan wat gespreider uitkomen. Ze komen bij mij dus gewoon op kamer temperatuur uit. Inmiddels 7 takken heb er geen 1 uit het ei zien komen _-:(

Ik woon in brabant aan de grens van zuid-holland. De eitjes durf ik nu niet te versturen omdat ik niet zeker weet welke nu op punt van uitkomen staan. Zouden nimfen met de post kunnen eventueel? Ik kom zelf helaas maar weinig in het oosten anders had ik de nimfen en paar eitjes mee kunnen nemen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:13

Hier is het best wel lastig geworden om goede braam takken te vinden, door de vorst is zijn er heel veel braamplanten verlept, en verlepte bladeren blieft mevrouw niet. De eucalyptus was ook niet echt een succes, wat dat betreft is het handiger als het grut een paar maanden later uit het ei kruipt wanneer alles weer groeit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 13:21

Bramen zijn hier gelukkig nog steeds ruim voldoende ook redelijk frisse :j . Net weer een verse gehaald uit het bos voor de eitjes. Zoolgangster en bramen in een winkel kopen is ook niet handig. Geen grotere huizen met een beschut stukje braam? Opsturen vanaf hier worden ze ook niet verser op :n

Muzzy mm ik kom normaal al niet veel in die hoek maar de komende tijd al helemaal niet. Geen idee of er takjes uitkomen als ze ingepakt in een doosje of bakje zitten en of ze daar tegenkunnen. 7 stuks is idd al over je aantal heen.

Ik kan vanmiddag overleggen of een ritje westen haalbaar is komende tijd maar ik vrees ervoor. Ben zelf met autorijden even uitgeschakeld ivm een aangeknaagde duim waardoor ik die hand niet mag gebruiken -O-

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:46

Inmiddels blijken er toch nog wat braamstruiken te zijn die alweer bijgekomen zijn van de vrieskou, gelukkig. Dus voorlopig toch weer lekkere blaadjes voor de jongedame.
Beterschap voor je duim, Karuna!