Puppy Erbij 2021

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5770
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:39

cursebreaker schreef:
mvdende schreef:
Ik denk eerder dat mijn omschrijving niet klopt, dan dat Skip echt zn monster is. Want dan had hij al héél vaak gaten moeten hebben gehad en dat heeft hij niet. Één keer door een bullterrier die al greep terwijl Skip alleen een spelbuiging maakte. Maar die hond spoort gewoon niet.


Omdat er Heel veel honden zoals Arya zijn die niet van zich af bijten! Maar die WEL baat erbij hebben als een hond als Skip ASAP weg gaat bij ze. En dan kan de schade bij een hond als Arya erg diep gaan met pech omdat jij dan niet vind dat het niet ernstig genoeg is omdat skip niet gebeten wordt, en dus niet snel genoeg ingrijpt bv.


Laat ook maar. Ik weet heel goed dat Skip bij sommige honden vervelend kan doen door te gaan en blijven rijden. Maar dat is voor mij geen reden om niet meer in een losloopgebied te komen want het gaat dikwijls wél goed.

Het is "alleen maar" rijden.. vervelend voor de andere hond, maar geeft geen lichamelijke schade. Het gebeurt ook vaak zat dat er een andere hond op Skip probeert te duiken. Dat heb je in een losloopgebied nou eenmaal.

Ik vind het erger dat er mensen lopen met honden die direct bij het zien van een andere hond agressief gedrag vertonen, ook al doet de mijne dan helemaal niets.

Helaas is er hier geen fijn losloopgebied in de buurt, de Drunense Duinen zijn zn beetje de dichstbij. Daar gaan we van het voorjaar weer naar toe zodra het kan en mag met corona.

wilmatj

Berichten: 2421
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:40

Hallo,
Ik kom vast me melden in deze groep, wij verwachten halve wegen december onze pup.

We hebben contact met de eigenaren van Malamute honden, geweldig ras.
We hebben al een poosje contact en gisteren is het nestje pups dan eindelijk geboren, onwijs leuk en spannend.

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:40

"Alleen maar rijden, vervelend voor de andere hond, maar geen lichamelijke schade". Ooit gedacht aan de geestelijke schade? Ik word echt boos van deze reactie. :=

cursebreaker

Berichten: 11636
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:41

Ik vind rijden niet 'alleen maar' rijden, maar dat ben ik. Dat is echt heel naar gedrag vaak voor de andere partij.

En bij skip is het misschien ook helemaal geen dominantie zoals je zegt, maar stress uit misschien onzekerheid bv? Rijden is heel vaak een uiting van stress ipv dat de oorzaak bij de hormonen gelegd wordt.

En mensen met aggressieve honden die gelijk zo heftig reageren, mogen van mij ook zeker ver weg blijven uit het losloop.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 29-10-20 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Van

Berichten: 6532
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:41

"alleen maar" rijden had bij mijn DH met HD anders flinke pijn veroorzaakt en zo zijn er meer honden

cursebreaker

Berichten: 11636
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:43

wilmatj schreef:
Hallo,
Ik kom vast me melden in deze groep, wij verwachten halve wegen december onze pup.

We hebben contact met de eigenaren van Malamute honden, geweldig ras.
We hebben al een poosje contact en gisteren is het nestje pups dan eindelijk geboren, onwijs leuk en spannend.


Ohh, ik had je berichtje bijna gemist omdat de discussie zo snel gaat haha.

Welkom! En leuk dat jullie een pup verwachten. Malamute's zijn ook echt fantastisch zeg. Leuke ras keuze hebben jullie gemaak<3 Voorkeur voor geslacht?

wilmatj

Berichten: 2421
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:44

cursebreaker schreef:
wilmatj schreef:
Hallo,
Ik kom vast me melden in deze groep, wij verwachten halve wegen december onze pup.

We hebben contact met de eigenaren van Malamute honden, geweldig ras.
We hebben al een poosje contact en gisteren is het nestje pups dan eindelijk geboren, onwijs leuk en spannend.


Ohh, ik had je berichtje bijna gemist omdat de discussie zo snel gaat haha.

Welkom! En leuk dat jullie een pup verwachten. Malamute's zijn ook echt fantastisch zeg. Leuke ras keuze hebben jullie gemaak<3 Voorkeur voor geslacht?


We hebben een voorkeur naar een teerfje, maar mocht het beter klikken met een reu, dan wordt het een reutje.
We zoeken gewoon een leuke gezinshond en geslacht maakt dan gelukkig niets uit.

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:44

wilmatj schreef:
Hallo,
Ik kom vast me melden in deze groep, wij verwachten halve wegen december onze pup.

We hebben contact met de eigenaren van Malamute honden, geweldig ras.
We hebben al een poosje contact en gisteren is het nestje pups dan eindelijk geboren, onwijs leuk en spannend.

Wat leuk! Welkom. :D Wij hebben hier ook nog maar gekeken toen we gingen oriënteren op een ras.

cursebreaker

Berichten: 11636
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:46

Ahh mooie instelling hoor wilmatj
Heel erg benieuwd wat het gaat worden tzt!
Kun je langzaam beginnen dadelijk met voorbereiden; spulletjes kopen enz <3

Van

Berichten: 6532
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:47

cursebreaker schreef:
Ik vind rijden niet 'alleen maar' rijden, maar dat ben ik. Dat is echt heel naar gedrag vaak voor de andere partij.

En bij skip is het misschien ook helemaal geen dominantie zoals je zegt, maar stress uit misschien onzekerheid bv? Rijden is heel vaak een uiting van stress ipv dat de oorzaak bij de hormonen gelegd wordt.

En mensen met aggressieve honden die gelijk zo heftig reageren, mogen van mij ook zeker ver weg blijven uit het losloop.
Hier ben ik het mee eens. Ravi deed dit ook veel uit onzekerheid. Uiteraard heb ik daarom maatregelen genomen met hem en ging hij niet meer los bij vreemde honden.
Sinds zijn castratie heeft hij niet meer de drang om zich met andere honden te bemoeien en kan hij gewoon weer los zolang er genoeg ruimte is. In een afgesloten ruimte komt die onzekerheid en spanning weer terug en hij kan dan dus geen vreemde honden in zijn buurt hebben.

Van

Berichten: 6532
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:48

Wat leuk een Malamute! Onze Ravi is half Mal :D

CupCakes_

Berichten: 3412
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:48

cursebreaker schreef:
Omdat er Heel veel honden zoals Arya zijn die niet van zich af bijten! Maar die WEL baat erbij hebben als een hond als Skip ASAP weg gaat bij ze. En dan kan de schade bij een hond als Arya erg diep gaan met pech omdat jij dan niet vind dat het niet ernstig genoeg is omdat skip niet gebeten wordt, en dus niet snel genoeg ingrijpt bv.


Laat ook maar. Ik weet heel goed dat Skip bij sommige honden vervelend kan doen door te gaan en blijven rijden. Maar dat is voor mij geen reden om niet meer in een losloopgebied te komen want het gaat dikwijls wél goed.

Het is "alleen maar" rijden.. vervelend voor de andere hond, maar geeft geen lichamelijke schade. Het gebeurt ook vaak zat dat er een andere hond op Skip probeert te duiken. Dat heb je in een losloopgebied nou eenmaal.

Ik vind het erger dat er mensen lopen met honden die direct bij het zien van een andere hond agressief gedrag vertonen, ook al doet de mijne dan helemaal niets.

Helaas is er hier geen fijn losloopgebied in de buurt, de Drunense Duinen zijn zn beetje de dichstbij. Daar gaan we van het voorjaar weer naar toe zodra het kan en mag met corona.[/quote]

Eerlijk, ik kan hier echt heel boos om worden, dat je daar zo laks over nadenkt!

Het dikgedrukte kan onzekere jonge honden zeker een trauma bezorgen. Dit is ons toen Jip klein was een paar keer overkomen, waardoor we nu met de gebakken peren zitten. Dit uit zich op dit moment in; ruim van tevoren als we een onbekende hond zien blaffen en trekken.
Het kost ons nu enorm veel werk om dit weer 'goed' te krijgen als in; op een meter of 4/5 een hond normaal kunnen passeren.

Welkome Wilmatje! Ik ben heel benieuwd! :D

mvdende

Berichten: 5770
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:48

cursebreaker schreef:
Ik vind rijden niet 'alleen maar' rijden, maar dat ben ik. Dat is echt heel naar gedrag vaak voor de andere partij.

En bij skip is het misschien ook helemaal geen dominantie zoals je zegt, maar stress uit misschien onzekerheid bv? Rijden is heel vaak een uiting van stress ipv dat de oorzaak bij de hormonen gelegd wordt.

En mensen met aggressieve honden die gelijk zo heftig reageren, mogen van mij ook zeker ver weg blijven uit het losloop.


Kan beide. Hij is vorig jaar november gecastreerd, dus de echte hormonen zijn niet meer aanwezig.

Ik heb meerdere keren met mensen samen gelopen die veel verstand van honden hebben en die zeggen dat Skip echt wel een dominante opdonder is. Maar wél één die de hondentaal wel degelijk beheerst.

Mijn oude instructrice heeft een hele pittige roedel zoals ik al zei, daar paste Skip zich ook direct in aan.

Ook tijdens de oppas waar hij geweest is, ging het gewoon goed in de roedel.

Niet alle honden kunnen met elkaar helaas. Maar wij mensen botsen ook regelmatig en echt niet iedereen is iedereen zn vriend....
Laatst bijgewerkt door mvdende op 29-10-20 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 14:49

Zolang je met rijden en er boven op springen nog steeds denkt dat dit met dominantie te maken heeft word t toch echt tijd dat je je gaat verdiepen in hondengedrag. Rijden heeft geen fluit te maken met dominantie. Rijden is een teken van frustratie/overprikkeling. Dus vooral als t gedrag van de ander niet begrepen moet of omdat ie niet weet hoe met de situatie om te gaan.. er bovenop duiken is alles behalve sociaal en t feit dat ie dit nog steeds doet ondanks correcties zegt niks meer dan dat ie de correctie niet begrijpt. Een dominante hond zou zich namelijk niet laten corrigeren en doorgaan of reageren op de correctie.
Jij en skip missen qua hondentaal een hoop vaardigheden.

Nala

Berichten: 8219
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:49

Wij hadden een labrador x malamute (als hoofdrassen, maar in principe was het een giga mengelmoes). Hij had HD maar door de super sterke spieren van het malamute aandeel heeft hij hier zelfs met 14 nooit last van gehad. Maar bereid je maar alvast voor op heel.... veel.... haar :+

En een geweldig koppig karakter. Andere honden zouden snel achter je aan rennen als je doet alsof je naar huis/weg gaat om ze mee te lokken. Onze hond dacht daarbij "ah joh, tot straks, ik weet waar ik woon he :wave: "


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nala op 29-10-20 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Berichten: 9108
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:50

Van schreef:
"alleen maar" rijden had bij mijn DH met HD anders flinke pijn veroorzaakt en zo zijn er meer honden


En mijn teckeltje met een lange rug....

x_Jeanine_x

Berichten: 9108
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:53

Mijn lieve vriendinnetje is weer met m'n schoonouders op pad :D

Ook andere hondjes tegen gekomen los en soms hobbelt ze d'r op af en dan 4 meter ervoor denkt ze woeps, dat kan niet en loopt dan met een grote boog weg. Maar ook op het commando 'achter' blijft ze achter de persoon lopen die voorop loopt. Dus dat gaat ook eindelijk goed :D

Afbeelding

Schaakmat :D
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 14:56

Die schaakmat is geniaal _O-

Klopt wat je zegt nala! Hoe beter de bespiering hoe minder klachten van de HD vaak tot bespiering afzakt.
In veel gevallen is het dragelijk maken van HD ook een goede weg om spieren op te bouwen en zorgen voor goed lichaamsgebruik.

wilmatj

Berichten: 2421
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:59

Wat leuk!
Dit is de Mama met haar pups. Afbeelding

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:00

wilmatj schreef:
Wat leuk!
Dit is de Mama met haar pups. [ [url=m/jS8Mnj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Awhhhh <3

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 15:07

<3

CupCakes_

Berichten: 3412
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:09

Vrienden van mijn ouders hadden altijd een Malamute, wat een fantastisch lief, harig beest was dat zeg!
Ooh, puppy's <3

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:09

Nayomie schreef:
"Alleen maar rijden, vervelend voor de andere hond, maar geen lichamelijke schade". Ooit gedacht aan de geestelijke schade? Ik word echt boos van deze reactie. :=

Daarnaast zou ik het steeds maar rijden op mijn Duitse herder pup lichamelijk ook niet oke vinden! Ik wil die belasting niet op t gebied waar mijn hondenras gevoelig voor is. HD is niet alleen maar erfelijk, maar ook grotendeels omgevingfactoren.

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:12

Detroit schreef:
Nayomie schreef:
"Alleen maar rijden, vervelend voor de andere hond, maar geen lichamelijke schade". Ooit gedacht aan de geestelijke schade? Ik word echt boos van deze reactie. :=

Daarnaast zou ik het steeds maar rijden op mijn Duitse herder pup lichamelijk ook niet oke vinden! Ik wil die belasting niet op t gebied waar mijn hondenras gevoelig voor is. HD is niet alleen maar erfelijk, maar ook grotendeels omgevingfactoren.

Nou ja inderdaad. Dat er nog eens bij opgeteld. Maar goed, iemand die niet met de gevolgen zit, zal zich daar helaas niet druk om maken. Die hoeft immers het probleem wat zijn/haar hond heeft veroorzaakt, niet op te lossen.

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:12

wilmatj schreef:
Wat leuk!
Dit is de Mama met haar pups. [ [url=m/jS8Mnj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aaah <3 <3