Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:15

Afbeelding
Ik meld me ook, ik heb 2 border collies. Moeder en dochter, 12 en 7 jaar. Deze op de foto is de dochter.
Met de oudste wandel ik alleen en de jongste doet nog aan behendigheid. Helaas zijn ze niet echt sociaal naar andere honden, niet dat ze gelijk aanvallen maar het zijn echte bitches.
Volgend jaar hoop ik een pup te krijgen.
Ik woon in de Achterhoek.

Wat een leuke honden komen hier voorbij!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:24

Many schreef:
Trouwens, nu we toch met zoveel hondenbezitters bij elkaar zijn: wij willen met oud en nieuw graag ergens naartoe waar geen vuurwerk is. Onze oudste hond is doodsbang voor vuurwerk, dus als het even kan, ontsnappen we daar graag aan. Heeft iemand nog een tip voor gebieden/accommodaties? We willen niet al te ver weg, Nederland/Duitsland/België heeft de voorkeur.

Ben bang dat je al te laat bent. Veel van de vuurwerkvrije dingen zijn in februari al vol geboekt. Als je iets verder wil Frankrijk heeft geen vuurwerk.

Ymor schreef:
Weer heel veel leuke nieuwe mensen! Leuk om jullie verhalen te lezen. Doen de honden het een beetje goed met de storm?

Wij zijn vandaag op texel aangekomen. Het waait lekker maar verder is het heerlijk!!

Wat heerlijk. Waar zitten jullie? Wij zijn nog aan het kijken of we een weekendje texel kunnen doen.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:35

Pandakaas schreef:
Wat is trouwens volgens jullie de beste manier om je pup mee te nemen als je die bij de fokker op mag halen? Op schoot of al gelijk ik een reisbench?

Ik heb Puk bij mij op schoot genomen, wij hoefden ook maar 15 min te rijden.
Inmiddels hebben wij een andere auto gekocht ( hadden een sedan,nu station)want als Puk mee gaat moeten onze kinderen ook nog in de auto kunnen zitten :+

Puk gaat tegenwoordig dus in de 'kofferbak'

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:40

Pandakaas schreef:
Ja, dit topic gaat snel :+ Wat veel gave honden! En super leuk dat het zo ontzettend veel verschillende soorten en maten zijn.

Vuurwerk is wel een dingetje ja, slim dat je er nu al mee bezig bent iets te zoeken! Mijn vorig hond was ook echt drama nadat er ooit rotjes achter hem neer gegooid zijn. Hoop bij de pup dat dit een stuk relaxer word. Hebben jullie ervaringen met bv zo'n oefen cd, werkt dat echt om ze er aan te laten wennen?

Ik vind het zo tof om te zien hoe mensen echt fanatiek met hun hond trainen :j Er zijn ook zo veel dingen die je kan doen.

Wat is trouwens volgens jullie de beste manier om je pup mee te nemen als je die bij de fokker op mag halen? Op schoot of al gelijk ik een reisbench?

een jonge pup zou ik op schoot houden. :) mits je geen 10 uur in de auto zit zegmaar. want dat is voor niemand te doen :P

Ymor

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 12:55

Ik zou de pup ook op schoot houden. En zodra ze gewend zijn het autorijden gaan oefenen.

Wij zitten in de koog. Heerlijk hotel!

Vuurwerk cd heb ik geen ervaring mee. Wij werden laatst overvallen door vuurwerk en dat doorstonden ze beide braaf. Daarna heb ik een playlist aangezet met vuurwerk geluiden op spotify om te kijken hoe ze reageerde. Dat ging eigenlijk heel goed!

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:07

Leuk, ik wil ook graag meepraten!
Wij hebben sinds 2 maanden een middenslag poedel, Tycho, hij is nu 17 weken oud. Het is onze eerste hond en we zitten op puppycursus. We wonen in Vlaams-Brabant, België.
Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 13:11

Leuk een poedel!!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:20

De eerste keer met de auto mee zou ik ook op schoot doen. Ze moeten al zoveel verwerken die eerste dag.

Voor vuurwerkvrije parken ben je inderdaad al te laat waarschijnlijk. Ben ook benieuwd hoe bo dat gaat doen. Ze kan slecht tegen harde geluiden. De hondenclub zit naast een kleiduivenschietvereniging, daar reageert ze dan weer niet op.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:25

Hoi hoi, ik kom ook graag meekletsen.
Ik heb lange tijd een Shih-Tzu gehad genaamd Milo, die helaas veel te jong is overleden (was 'pas' 9) en nu heb ik al drie jaar een Shiba, Suki. Hele verschillende rassen, maar allebei ontzettend leuk.
Afbeelding
Afbeelding

Qua vuurwerk kan ik een vakantie naar Denemarken ook enorm aanbevelen. Het is daar enorm stil, en nog niet zo volgeboekt. In Nederland zijn er weinig vuurwerkvrije plaatsen.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:28

wat leuk al die verschillende hondjes!

helaas kan ik ook geen extra adressen geven voor vuurwerk vrije plaatsen ...

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:33

Hier zal de pup wel direct de bench in gaan. Als goed is is hij dat al gewend. Ook gaat Skye mee ophalen en zit hij in de bench naast de pup. Verder hebben we een kleine auto dus kan ik m’n hand bij de bench in doen voor steun als dat nodig is.

Carol19: leuk nog een Achterhoeker met borders :D

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:52

Wat een leuk topic! Helaas hebben wij ons hondje in januari in moeten laten slapen en zijn wij (nog) niet toe aan een ander hondje, maar we sluiten niks uit.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:53

Bij ons zat de pup op schoot bij mijn oudste zoon als we hem gingen ophalen. We hadden een plastic kistje mee om hem in te zetten (en dat kistje dan op schoot) zoals we gezien hadden in een online puppy cursus, maar dat bleek toch niet zo praktisch. Daarna heeft hij de eerste +/-7 weken op de achterbank gelegen aan een gordel, en recent hebben we hem verhuisd naar de autobench. Daar had hij in het begin schrik van, dus die heeft eerst even op het terras gestaan en dan oefende ik met snoepjes, en daarna nog een tijdje in de woonkamer zodat hij er in kon wanneer hij wou (wat hij wel eens deed met een kauwsnack), en nu vindt hij de autobench leuk. Maar het zou denk ik niet goed gegaan zijn moesten we hem er meteen in gezet hebben.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:15

Afbeelding

Mag ik mijn ook melden?

Ik ben ashley en 23 jaar en woon in delft.

Dj is van oorsprong van mijn ouders maar daarnaast doe ik ook leuke dingen met hem.
Dj is een boomer van 6 jaar oud en houd erg van knuffelen.
Dj kent veel kunstjes van zit aan staan.
Verder hebben wij veel interesse in agility alleen tot op heden nog geen geschikte plek gevonden om dit te oefenen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:16

Wat komen er veel leuke, mooie honden voorbij! En iedereen verteld zó enthousiast over zijn/haar lieveling(en), leuk en ook ontroerend om te lezen!

Nu al voor vuurwerktraining kijken? Ik zal er dan ook maar gelijk achteraan gaan, dank voor de tip!

Pup zou ik inderdaad ook lekker op schoot meenemen naar huis. Wij hebben daarna een grote autobench gekocht, nu zit mijnheer met hondenrek in de achterbak. Toen ik m bijna niet meer kon tillen heb ik op advies van een andere hondeneigenaar een loopplank gekocht, ideaal!

Afgelopen vrijdag is onze topper 1 jaar oud geworden, wat is hij gegroeid! <3
Afbeelding

En gister heeft hij zich tussen bank en hocker gewurmd en zn liefste blik opgezet ‘aai me!’.
Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:38

Hmmm... ik geloof dat zn hoofd niet helemaal goed in elkaar is gezet :')

Ik ben thuis aan t werk. Dus nu heb ik een Bonutje naast me.
Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 14:54

noviceh schreef:
Wat komen er veel leuke, mooie honden voorbij! En iedereen verteld zó enthousiast over zijn/haar lieveling(en), leuk en ook ontroerend om te lezen!

Nu al voor vuurwerktraining kijken? Ik zal er dan ook maar gelijk achteraan gaan, dank voor de tip!

Pup zou ik inderdaad ook lekker op schoot meenemen naar huis. Wij hebben daarna een grote autobench gekocht, nu zit mijnheer met hondenrek in de achterbak. Toen ik m bijna niet meer kon tillen heb ik op advies van een andere hondeneigenaar een loopplank gekocht, ideaal!

Afgelopen vrijdag is onze topper 1 jaar oud geworden, wat is hij gegroeid! <3
[ [url=m/ac0f78.jpg]Afbeelding[/url] ]

En gister heeft hij zich tussen bank en hocker gewurmd en zn liefste blik opgezet ‘aai me!’.
[ [url=m/VNJcnc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is hij gegroeid!! En die laatste foto is echt geniaal

Bonutje wat heerlijk zo samen!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:08

Vuurwerk CD's werken naar mijn mening helaas niet. Ze hebben prima door dat het niet 'echt' is. Toby vindt vuurwerk en harde knallen héél eng. Maar op TV of CD's niet hoor...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:10

Oh Noviceh :D :D

Die van ons ging ook in de bench, maar als we niet thuis waren gilde hij de heleboel bij elkaar (ook janken in de nacht).. stug blijven volhouden tot een week of 6 terug en hem eens buiten de bench gelaten (hij is nu 5 mnd) en nu is hij stil als we weg zijn. Maar, ik vond het spannend ivm onze grote siberische katers, de oudste zou hem wat aan doen! Hij kwam met 2 kg en de oudste kater weegt 8 kg..
Nu besloten om de hond lekker bij ons boven te laten slapen (heus niet omdat ik dat eigenlijk ook zo gezellig vind :') ).
Overdag als hij even alleen moet zijn gaan de katers maar lekker in de tuin/schuur en veranda waar we allemaal lig en klimplekjes hebben gemaakt.. wat ook prima kan natuurlijk!
Inmiddels is de pup 11 kg en merk ik toch dat de katers wat meer respect beginnen te krijgen.

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:17

Dank jullie wel voor jullie mening. Sluit aan wat ik zelf ook al dacht, lekker op schoot nemen. Tis allemaal al heel wat voor zo'n pup weggaan uit je vertrouwde omgeving.

Haha, die foto tussen de bank en hocker :')

Wat zit dat dan trouwens snel vol, vuurwerkvrije plekken voor honden. Wat mij betreft mag vuurwerk afgeschaft worden, vind het teveel ellende veroorzaken.. Maar ik snap ook wel dat er veel mensen het wel leuk vinden en naar zulke dingen uitkijken, ieder natuurlijk zijn ding!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 15:19

Ik had eigenlijk verwacht dat het dit jaar verboden zou zijn na alle ophef vorig jaar. Maar betwijfel het.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:19

Vuurwerk is inderdaad een drama voor de beesten.
Mijn hond is oudjaarsdag altijd al vroeg bij mijn ouders. Die wonen tegen de bosrand aan, en ik woon midden in een wijk met veel jongeren... Bij mijn ouders hoor je óók wel knallen, maar veel minder dan bij mij.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:34

Hier ook twee honden die super bang zijn voor vuurwerk..
Zelf heb ik er ook helemaal niks mee, en zou blij zijn als het afgeschaft wordt.

Vuurwerk cd’s hebben hier ook nooit geholpen. Beide honden hadden het eerste jaar ook nergens last van en zijn ze het tweede jaar pas echt bang geworden. Ik geef ze nu maar binnen in huis de ruimte die ze nodig hebben om weg te kruipen en geef ze de steun die ze nodig hebben als ze dan toch besluiten bij je te komen.

Afgelopen jaar moest Skye ook nog eens plotseling onder narcose op oudejaarsdag.. helemaal niet ideaal natuurlijk en ik denk dat hij hier ook nog angstiger van geworden is :(

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:41

@IMJ,

Wij hebben buiten Puk om, 2 maine coons. Toen Puk nog een klein 'wollebaaltje' was hadden onze coons ook geen gezag voor hem.
Nu zal je denken dat ze niet meer durven om tegen hem in te gaan,maar zelfs 55 kilo schrikken hun niet af en jagen dus geregeld op Puk.

@ Novich, de laatste foto,echt hilarisch!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:46

Lay_D schreef:
@IMJ,

Wij hebben buiten Puk om, 2 maine coons. Toen Puk nog een klein 'wollebaaltje' was hadden onze coons ook geen gezag voor hem.
Nu zal je denken dat ze niet meer durven om tegen hem in te gaan,maar zelfs 55 kilo schrikken hun niet af en jagen dus geregeld op Puk.

@ Novich, de laatste foto,echt hilarisch!

Ja wat is dat toch? Die katten :')
Ik zie ook dat ze de baas zijn en weet dat ze dat zullen blijven, maar er zo maar vol gas achteraan rennen hebben ze de laatste maand niet meer gedaan.
1 van de 2 geeft hem nu een enkele keer, geheel er ongeluk, zelfs een koppie.