Kipjes houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Re: Kipjes houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 08:02

Veel plezier vandaag!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 09:02

beatje schreef:
Het verbaast me wel dat het halen van kippen als essentiële verplaatsing word gezien. In België levert je dat een boete op. De hele handel ligt ook plat hier. Alle 2e hands verkopen eigenlijk.

In Nederland niet. We houden ons aan de maatregelen, de boer woont om de hoek en we spreken een tijd af waarop we komen, zodat er verder niemand is, alles gebeurt met 1,5 meter afstand en ik moet zeggen dat ik dit kleine dingetje wel even goed kan gebruiken :).

Lukasje schreef:
Veel plezier vandaag!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:10

Nu krijg ik hier een beeld bij van een toompje kipjes die vanachter het hoekje de straat komen opgewandeld op zoek naar hun nieuwe verblijf... :') :')

Ik ben een beetje verpest geloof ik :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 09:10

Pandora2 schreef:
Nu krijg ik hier een beeld bij van een toompje kipjes die vanachter het hoekje de straat komen opgewandeld op zoek naar hun nieuwe verblijf... :') :')

_O-. We lokken ze met leggraantjes :9.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:25

Met meelwormen zou dat plan sowieso wel slagen _O-

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:41

Pandora2 schreef:

Bokkers doen dat toch gewoon zo:

Afbeelding

}>

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:02

Serenity350 schreef:
Pandora2 schreef:

[ Afbeelding ]

}>

Breng ze nou niet op ideeën :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 10:06

Serenity350 schreef:
Pandora2 schreef:

[ Afbeelding ]

}>

Geeft een heel andere dimensie aan kip, het meest veelzijdige stukje vlees, kip!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:07

Serenity350 schreef:
Pandora2 schreef:

[ Afbeelding ]

}>

Dat zou wel tof zijn als het echt kon.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 10:08

Als kippen dat formaat zouden hebben zouden ze echt zoooooo snel zijn :oo.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:12

Oe net op tijd voor de kipjes komen topic gevonden! Wat een prachtig hok met ren hebben jullie gemaakt!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:14

Ik vrees dat we dan wel voor ons leven mogen vrezen. Kippen zijn over het algemeen gewoon echt niet aardig naar alles dat kleiner of zwakker is dan hen. Ze vangen trouwens ook muizen of ratten als ze snel genoeg zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 10:20

eva1969 schreef:
Oe net op tijd voor de kipjes komen topic gevonden! Wat een prachtig hok met ren hebben jullie gemaakt!

Dank je :D. Ben er ook echt heel blij mee. Klein juweeltje in de tuin, haha.

Mizora schreef:
Ik vrees dat we dan wel voor ons leven mogen vrezen. Kippen zijn over het algemeen gewoon echt niet aardig naar alles dat kleiner of zwakker is dan hen. Ze vangen trouwens ook muizen of ratten als ze snel genoeg zijn.

Best wel sadistisch ook. Maar dat geldt voor veel dieren wel, ik zag gisteren een filmpje van een paard dat een kuiken opat :\.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:23

Je hok is wel echt prachtig trouwens, en ik ben nieuwsgierig naar hoe het in de praktijk bevalt.

Kippen scoren van de diersoorten die we tot nu toe gehad hebben het slechtst op vriendelijk gedrag. Schapen en geiten volgen daar snel na. Pas op flinke afstand komen dan konijnen, cavia's, paarden en honden. Katten zitten er tussenin. Pinguins lijken aardig richting kippen te gaan (maar die hebben we niet gehad).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 10:27

Ja, ik ook. In theorie zou het goed moeten gaan, we kunnen overal heel makkelijk bij, alle zitstokken kunnen eruit, ventilatie ziet er goed uit en de temperatuur is goed.

Ik heb een emmer en kattenbakschepje voor de keutels :)).

Als de kippen voor ons maar vriendelijk zijn, er komt toch geen ander dier bij in. Vriendje had t over cavia's, maar dat zie ik toch niet zo zitten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:35

Serenity350 schreef:
Pandora2 schreef:

[ Afbeelding ]

}>

_O- _O- Kippenrace in plaats van struisvogelrace :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:09

_San87_ schreef:
Ja, ik ook. In theorie zou het goed moeten gaan, we kunnen overal heel makkelijk bij, alle zitstokken kunnen eruit, ventilatie ziet er goed uit en de temperatuur is goed.

Als de kippen voor ons maar vriendelijk zijn, er komt toch geen ander dier bij in. Vriendje had t over cavia's, maar dat zie ik toch niet zo zitten.

Mocht het kattenbak schepje te klein of slap blijken. Ik gebruik een metalen blik van het stoffer en blik. Kan je ook goed de bodem mee schoonkrabben als het aangekoekt zit

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:14

belle_boef schreef:
_San87_ schreef:

Mocht het kattenbak schepje te klein of slap blijken. Ik gebruik een metalen blik van het stoffer en blik. Kan je ook goed de bodem mee schoonkrabben als het aangekoekt zit

Doe ik hier ook inderdaad. Met een hark trek ik eerst het losse spul uit het hok, en dan met het blik nog even de restanten. :j

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:19

Ik pak gewoon elke ochtend alle poepjes eruit, en 1x in de maand haal ik alles eruit; naadjes stofzuigen en daarna met een emmertje Dettol poets ik de wanden schoon.
Onder de legstokken heb ik een korrel liggen die de poepjes meteen uitdroogt, dus mijn hok ruikt eigenlijk altijd schoon en fris. In de legnesten heb ik een laagje diatomeeënaarde, met daarbovenop vlas, tabakstelen en nestkruiden.
1 keer in de week hark ik de hele ren ook eventjes om.

Hier een foto van toen mijn ren er net stond. Inmiddels staan er wat leuke struiken in en zijn de klimplanten al flink hoger. Het zijn 3 kamperfoelies die over de buizen groeien.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Matheno op 23-04-20 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:20

Mooie ren mateno

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:16

_San87_ schreef:
Als kippen dat formaat zouden hebben zouden ze echt zoooooo snel zijn :oo.

Een struisvogel is toch een soort grote kip,kan je op zitten en die is snel. Past denk ik alleen niet in je nachthok.
Wij hebben een kuiken.. 1 kip is aan het broeden en een andere kip is met het kuiken er van door. Ze loopt er heel trots mee rond zorgt er goed voor,maar heeft er niks voor gedaan. Gaat nog wel wat worden ,het is een brahma kuiken en de moeder die het kuiken gekuikennapt heeft een zijdehoen .

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:19

Gekuikennapt :') Heerlijk woord !

Kuiken is al bijna zo groot als de zijdehoen :=

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:23

Pandora2 schreef:
Gekuikennapt :') Heerlijk woord !

Kuiken is al bijna zo groot als de zijdehoen :=

Nu is het echt nog maar piepklein,maar dat gaat wel gebeuren dat het kuiken groter word als de mama

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:40

beatje schreef:
Wij hebben een kuiken.. 1 kip is aan het broeden en een andere kip is met het kuiken er van door. Ze loopt er heel trots mee rond zorgt er goed voor,maar heeft er niks voor gedaan. Gaat nog wel wat worden ,het is een brahma kuiken en de moeder die het kuiken gekuikennapt heeft een zijdehoen .

Kuikennappen zijn zijdehoenders bijzonder goed in. Eiernappen ook.

Als mijn Vorwerks of Maransen een ei gelegd hebben dan komt zijdehoender meteen aanrennen om haar uit het legnest te jagen en vervolgens te gaan broeden erop. _O-

Ze lijkt zo onschuldig .......

Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:54

Da's ook wel een hele mooie, zo pikzwart ! <3

Ik ben toch gezegend met mijn cochin krieltjes blijkbaar. Die zijn zo lief en braaf en doen zulke dingen allemaal niet :')