Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 14:55

Ook dat herken ik bij mijn vorige kat. Als kitten kwam hij de 2e paar weken vaak op schoot liggen, daarna jaren zo goed als niet. Misschien is het op het begin een soort van steun zoeken en zo gauw ze zich meer thuis voelen ze die steun niet nodig hebbe en het dan werken aan de band is tot ze de genegendheid weer zoeken ofzo?

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 15:09

Tegeltje is echt zo schattig en klein en ahhh <3

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 15:49

@lolanthe: de kat van mijn ouders is ook altijd erg op zichzelf. Tot ze ongeveer 3 jaar oud was kwam ze liever niet op schoot zitten. Nu wel eens maar nog steeds alleen op haar voorwaarden, anders kun je nagels verwachten :')

Ik moest juist super erg wennen aan de hoeveelheid aandacht die ik moet geven aan Abby & Luna.
En ook aan dat ze echt niet naar me uithalen :')

Dit is hun nieuwe speelparadijs

Afbeelding

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 15:52

Toch wel een katje uit het asiel? ;)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 18:05

dorothea schreef:
Toch wel een katje uit het asiel? ;)

Ik? Ja, vond haar zo zielig en lief!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:32

ILoveJip schreef:
Ik moest juist super erg wennen aan de hoeveelheid aandacht die ik moet geven aan Abby & Luna.
En ook aan dat ze echt niet naar me uithalen :')

Ooh, dat heb ik ook wel, haha, geen knuffel-, maar speelaandacht :P Als het van hem afhing speelden we de hele dag :j

Maar ik denk wel dat hij zich wat verveelt als ik eens de hele dag weg ben : Wat binnenkort nog meer zal gebeuren als ik terug ga werken. Op zijn eentje speelt hij eigenlijk niet, alleen met de hengeltjes, dus er moet altijd iemand met hem spelen :P Zijn er manieren om dat zelf spelen te stimuleren?

XxLiEsJuHhxX schreef:
Ook dat herken ik bij mijn vorige kat. Als kitten kwam hij de 2e paar weken vaak op schoot liggen, daarna jaren zo goed als niet. Misschien is het op het begin een soort van steun zoeken en zo gauw ze zich meer thuis voelen ze die steun niet nodig hebbe en het dan werken aan de band is tot ze de genegendheid weer zoeken ofzo?

Ja, dat had ik ook bedacht :) Ben al blij dat hij wel op zijn gemak is hier!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:24

Mijn vorige kat vond het nooit zo heel erg als ik overdags weg was. Was ik echt een 24 uur weg ofzo, dan was hij altijd wel heel erg blij als ik er weer was.

Maar wel de rede waarom ik graag meer dan 1 kat wilde hebben nu zodat ze elkaar hebben ook als wij er niet zijn.

Shiro is hopelijk ondertussen zijn balletjes kwijt. Zo rond 2 uur kunnen we een telefoontje verwachten erover. Hopelijk geld hier toch ook wel 3x is scheepsrecht O:)
En zaterdag komt een vriendin onze knappe nieuwe dame brengen <3 <3 Ik kan echt niet wachten hihi

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:30

XxLiEsJuHhxX schreef:
Mijn vorige kat vond het nooit zo heel erg als ik overdags weg was. Was ik echt een 24 uur weg ofzo, dan was hij altijd wel heel erg blij als ik er weer was.

Maar wel de rede waarom ik graag meer dan 1 kat wilde hebben nu zodat ze elkaar hebben ook als wij er niet zijn.

Ja, dat heb ik ook al bedacht, maar ik ga maar eerst wennen aan 1 kat in huis en zorgen dat ik die happy kan maken :P

Citaat:
Shiro is hopelijk ondertussen zijn balletjes kwijt. Zo rond 2 uur kunnen we een telefoontje verwachten erover. Hopelijk geld hier toch ook wel 3x is scheepsrecht O:)
En zaterdag komt een vriendin onze knappe nieuwe dame brengen <3 <3 Ik kan echt niet wachten hihi

Ooh spannend <3

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:41

Je hebt de tijd :D

Voor mij was het altijd al een wens meer dan 1 kat te hebben. Als het kon zelfs gewoon veel (zolang het verantwoord blijft kwa hygiene en gezonheid natuurlijk). Ik woonde tot net voor mijn vorige kat overleed nog bij mijn ouders en zij wilde absoluut niet nog een kat. Candy was de laatste kat die het huis in kwam.

Nu woon ik op mijzelf en kan ik daarmee lekker doen en laten zoals ik het wil :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:54

Ja, dat is ook waar :)

Sorry voor alle overbezorgdheid O:) Sowieso is er veel nieuw natuurlijk en daarnaast had mijn huisgenoot me eergisteren een berichtje gestuurd dat ze vond dat ik Tegeltje niet de aandacht en zorg gaf die hij verdiende :\ terwijl ik echt hard mijn best doe. Dus voel(de) me daar best slecht door en wil hem echt zo'n goed mogelijk leven geven natuurlijk!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:14

Nah beter soms wat te ongerust dan te lax vind ik altijd. Zelf afgelopen week ook erg overbezorgd geweest toen we hier oorlog hadden O:)

En kwa aandacht. Ik denk echt wel dat je goed zit hoor :) Katten zijn geen honden die elke seconde van de dag in de roedel willen zijn bij hun mens, uitzonderingen daar gelaten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:35

Als er iemand nog iemand kent die 2 volwassen herplaatsers wilt? Die van ons mogen definitief verhuizen naar een nieuw plekje. Ze worden niet gelukkig van hun beperkte leefruimte en als binnenpoezen is die leefruimte wel heel erg beperkt geworden (alleen de gang/ trappenhuis/ garage en mijn kantoor).. ze verdienen meer en ik ben toch wel heel vaak weg of in mn kantoor waardoor ze alleen ‘s avonds een paar uurtjes in de woonkamer kunnen. Dat is sneu.. -O-

Het gaat om deze monsters;
Afbeelding
Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:42

Waarom mogen ze niet in de woonkamer dan? Onze katten hebben momenteel ook niet zoveel leefruimte, maar vermaken zich wel en lekkere plekjes om te slapen. Wil nog wel een ren, maar voor nu moeten ze zich redden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:44

We hebben een nieuwe cognac-kleurige leren bank, die helaas eeg gevoelig is voor de nageltjes. Op stof zie je er niks van, kunstleer ook niet, maar deze dus helaas wel.. De leren bank en poesjes gaan helaas niet samen zonder toezicht..
En omdat ze graag languit op de bank liggen is de woonkamer zonder toezicht nu verboden terrein geworden. Zo’n 30m2 van hun leefruimte af dus..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:49

Ja, maar dan moet je nooit dieren nemen. Wij hebben ook splinternieuwe eetkamer stoelen waar ze af en toe nagels in zetten. En die waren echt niet goedkoop.
Onze bank is 3jr oud en heeft ook vanaf dag 1 te lijden onder de dieren. Dat is met alles. Als we straks nieuwe gordijnen kopen of iets ook. In Vorige huis hadden de hondjes aan de shutters zitten kauwen toen ze jonger waren. En hier en daar een hoekje van de houten kasten.
Niet leuk, maar gebeurt. Naast werk, gezin, paarden etc moeten we ze gewoon beweging ( de honden ) geven en veel afleiding en aandacht.

Vast niet leuk om te horen, maar vaak zat advertentie teksten tegengekomen waar mensen van hun dieren af willen, waar ik erg weinig begrip voor op kan brengen.

Maar goed, dan zijn beestjes vaak ergens anders wel beter af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:53

Ze moeten ook niet met spoed weg hoor, de bank is er tenslotte ook al een tijdje, maar dit vind ik ook sneu voor ze. Ze lopen steeds meer te azen op de woonkamer wat ik sneu vind.. Dat geeft voor mij aan dat ze niet happy zijn met de huidige situatie. Dus als er iemand iemand kent die volwassen poezen wilt, ik heb er 2 in de aanbieding.

Tips om de bank ook zonder toezicht af te leren/ onaantrekkelijk te maken zijn net zo hard welkom! :D
Want zolang ze bij de bank uit de buurt blijven zijn ze wel super lief en leuk en gezellig <3

Want met de woonkamer ontneem ik ze ook dit..

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:05

Goh, dat mijn dieren moeten verhuizen voor een bankstel kan ik me echt niet voorstellen. Ik heb zelfs speciaal een lederen bankstel gekocht omdat dat makkelijker is voor het onderhoud met de haren.
Maar ja goed, niet iedereen is hetzelfde.

Hopelijk vind je een fijn huisje voor ze. Mooie katten!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:12

Misschien een stom idee, maar een oude badhanddoek of "zetelcover" over de zetel doen als je een tijdje weg bent is misschien een optie?

Inderdaad mooie katten wel! Leuke "mandjes" in de woonkamer ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:54

Dekens en kleedjes hebben we al geprobeerd maar daar klimmen ze graag in en onder haha! Feliway ook geprobeerd maar lijkt ze juist aan te lokken. Het zijn net kleuters, wat niet mag is het aantrekkelijkst :+
En zolang we er bij zijn is er niks aan de hand, maar ik ben toch ook veel in mn kantoor aan het werk.

Ze moeten ook niet met weg hoor, maar als er iemand is die zo’n setje zoekt dan mogen ze wel weg. Uiteraard als dat niet klikt mogen ze ook zo weer terug. Ik denk alleen dat ze meer ruimte wel op prijs zullen stellen voor langer dan alleen ‘s avonds..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:29

Lukasje schreef:
Goh, dat mijn dieren moeten verhuizen voor een bankstel kan ik me echt niet voorstellen. Ik heb zelfs speciaal een lederen bankstel gekocht omdat dat makkelijker is voor het onderhoud met de haren.
Maar ja goed, niet iedereen is hetzelfde.

Hopelijk vind je een fijn huisje voor ze. Mooie katten!

Ik ook niet. Dan zou ik nog eerder de bank verkopen/inruilen voor een exemplaar dat dierproof is. Of het voor lief nemen dat er wat beschadigen aan komen. Je weet toch vooraf dat dat risico aanwezig is?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:55

Geef ze eens speelgoed of speel zelf even met ze voor je weg gaat. Ik denk gewoon dat ze zich vervelen. En katten vinden het vaak ook niet leuk als je weg bent, dus die gaan dan wel zelf wat verzinnen om te doen.

Ik vind het ook allemaal te makkelijk; ze hoeven niet weg.....En als het ergens niet goed gaat, mogen ze terug. Dat heen en weer gedoe met dieren kan ik 0,0 begrip voor opbrengen.

Je hebt ook hoezen die je goed bevestigt en waar ze niet onder kunnen komen.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:18

Dat soort hoezen bedoelde ik inderdaad :)

Ik ben vandaag voor het eerst naar buiten geweest met Tegeltje, aan een tuigje :)
Hij vond het nog spannend (begrijpelijk, haha, altijd een binnenkat geweest), dus was een kort wandelingetje, binnenkort wat langer hopelijk :D

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:55

Als je de nageltjes knipt heeft de leren bank ook minder te leiden. Verder vind ik zelf juis een lederen bank een pro met dieren. Zo schoon en een krasje... Tjha ik maak er ook vast nog wel eens een op. Een hoes ervoor is misschien wel nog een idee ja? of gewoon een fleece plaid erover leggen?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:08

Kito en Nishi hebben zich vanmiddag geamuseerd met de tv _O- >;)

We kwamen thuis en de tv stond aan. Die was zeker te weten uit toen we gingen. >;) En de afstandsbediening konden ze ook niet aan _O-

Denk dat Google even lollig wilde zijn :oo

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 23:15

Ik heb dit topic even doorgelezen aangezien ik ook erg zit te twijfelen om een kat te nemen. Ik heb een aantal dilemma’s/vragen en ik denk dat jullie me wel kunnen helpen :)
- Wij wonen op 3 hoog en hebben een portiekwoning van zo’n 70 vierkante meter. We hebben twee balkons waarvan we eentje bereid zijn op te offeren als “kattenbalkon”. Is dit reëel voor een kat? Ik hoor veel wisselende verhalen.
- Ons interieur is allemaal nieuw en ik ben bang dat de bank en eetkamerstoelen naar de filistijnen gaan met een kat. In hoeverre heeft een goede opvoeding invloed op het krab-gedrag op meubelen? Natuurlijk komt er wel een flinke krabpaal mocht er een kat komen.
- Mijn gevoel zegt een katje uit het asiel. Desnoods al een wat oudere en ik ben best bereid een kat met “kwaaltjes” te nemen (tot op zekere hoogte uiteraard). Ik wil graag een lekkere knuffelkat. Aan de andere kant, een kitten is geheel zelf op te voeden. Oudere katten kun je slechte gewoontes weer lastig afleren. Wat heeft in dit geval jullie voorkeur?

Ik hoef geen kat die de hele dag door het huis heen rent, maar gewoon een lekkere luie kat waarmee ik kan bankhangen :D