Dit is de moederpoes van de kittens.
Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Daphara schreef:Poeh, zo wat is ze ontkleurt!
Ze zou volgens papier sealtabby moeten zijn toch? Of dat is een tortie staart, of een heel erg slecht gekleurde staart....
Ik vind het lastig vanaf de foto, zeker in combinatie dat ze mogelijk door het nest veel kleur is verloren.
Is overigens heel normaal hoor, ik heb een sealpoint moederpoes die nu meer naar chocolate neigt en nu een witte brindle bril heeft, zoveel kleur is ze verloren.
Patty14 schreef:Mag ik mij hier melden?
Wij hebben thuis 2 birmanen en zijn aan het wachten op een geschikt poesje voor de fok. Het is voor mij allemaal nieuw dus kan veel informatie uit dit topic halen.
Verder kan ik nog niet zoveel mee praten. Aanmelden vereniging, aanvragen cattery naam moet allemaal nog. Eerst wachten op een geschikt poesje
Daphara schreef:Patty14 schreef:Mag ik mij hier melden?
Wij hebben thuis 2 birmanen en zijn aan het wachten op een geschikt poesje voor de fok. Het is voor mij allemaal nieuw dus kan veel informatie uit dit topic halen.
Verder kan ik nog niet zoveel mee praten. Aanmelden vereniging, aanvragen cattery naam moet allemaal nog. Eerst wachten op een geschikt poesje
Wachten of ben je actief op zoek?
Doorgaans zijn goede fokkers niet snel geneigd een fokpoesje te plaatsen bij beginnend fokkers, tenzij die alles er omheen gewoon al netjes voor elkaar hebben. Dus aangesloten als fokkerslid bij een vereniging en catteryregistratie compleet.
Patty14 schreef:Helaas op het moment nog niet. Ze verwacht waarschijnlijk einde van het jaar nog wel een nestje, maar daar moet ook maar net een poesje bij zitten.
Via haar heb ik wel 2 andere fokkers door gekregen, 1 daarvan heeft nu een poesje maar die is nu 3 weken dus even afwachten of ze geschikt is.
Ik heb geen haast wist van te voren dat het even kon duren.
Ik ga me aanmelden bij Felikat
Toess schreef:Daphara schreef:Poeh, zo wat is ze ontkleurt!
Ze zou volgens papier sealtabby moeten zijn toch? Of dat is een tortie staart, of een heel erg slecht gekleurde staart....
Ik vind het lastig vanaf de foto, zeker in combinatie dat ze mogelijk door het nest veel kleur is verloren.
Is overigens heel normaal hoor, ik heb een sealpoint moederpoes die nu meer naar chocolate neigt en nu een witte brindle bril heeft, zoveel kleur is ze verloren.
Ja ze heeft zichzelf zowat 3x aan haar verloren zo erg zat ze in de rui tijdens de dracht. Ze is wel in dr kop nooit de sealbruin geweest. Altijd donker grijs. Poten zijn wel echt bruin. Staart is ook echt grijs gemêleerd in tabby patroon.
Hier een foto van haar toen ze een maand of 8 was.
[ [url=m/Kg4GiQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze heeft trouwens geen stamboom hoor. Dit is mijn stamboomloze poes waar ik een nest mee heb voor wat ervaring tot er een kitten beschikbaar is bij de fokker. Maar dat kan wel volgend jaar worden.
Heb ze wel DNA etc getest. Ik weet de achtergrond wel volledig en afgelopen week gepoogd papier erbij de krijgen maar Limbra wil niet en Mundikat vind het ook niet nodig omdat het geen bijzonder ras is. Ook ergens wel begrijpelijk.
Patty14 schreef:Daphara; wat leuk! Ik zie dat je in Olst-Wijhe woont dat is inderdaad dichtbij.
Bedankt voor het aanbod dat is aardig!
De andere katten komen van Minou Bloe uit Utrecht.
Maureen95 schreef:Mag ik misschien even wat vragen hier. Er is hier veel kennis over katten.
Ik ben kattenoppas en ga binnenkort voor bijna 2 weken oppassen bij een gezin. Dit gezin heeft een 2 jarige poes en een kitten van 7 weken oud net een week in huis. Ik vind 7 weken best jong om al bij de moederpoes weg te gaan maar oke.
Zodra de poes de kitten zag is ze doodsbang en blaast ze naar de kitten. De eigenaren vertelde mij dat de poes een keer goed te grazen is genomen toen zij buiten was. Ik denk dat de poes erg bang is voor de kitten. Ze hebben nog niet gevochten maar de eigenaren zijn bang dat de poes de kitten aanvalt.
De kitten zelf is niet bang en gaat er juist op af. Ik denk dat de kitten de kattenregels nog niet helemaal goed kent en te dicht bij de poes komt. Omdat ze bang zijn dat de poes de kitten nu aanvalt hebben ze de kitten op een kleine kamer opgeslotenKitten is nu veel aan het miauwen.
Ik denk zelf dat ze de katten gewoon bij elkaar moeten zetten. Als de kitten dan te dichtbij komt krijgt hij maar een haal van de poes. Dan leert de poes ook grenzen stellen aan de kitten.
Ze willen voor de vakantie de kitten boven houden en de poes beneden. De kitten gaat daarna waarschijnlijk naar een ander huisje. Wat zou jullie advies zijn om de katten goed kennis met elkaar te laten maken? Feliway hebben ze al in huis hangen
somokkele schreef:Misschien kan ik mijn vraag ook hier wel stellen....
Vorige week heb ik mijn grote kleine vriend Miks op ruim 13 jarige leeftijd moeten laten gaan. Hij was een Sibeer en dan een Neva. Qua karakter de meest fantastische kat die er bestond. Qua gezondheid wat minder (darmproblemen door giardia, vlooienallergie, voedselintollerantie etc.) .
Op termijn, zo richting de herfst, wil ik wel weer graag een kater erbij in huis. Nu vind ik het heel lastig om een 'goede' fokker met vooral ook gezonde katten te vinden, die ook nog betaalbaar is. Want 1200 euro voor een kitten vind ik wel heel veel geld (zeker afgezet tegen de 600,- die ik voor mijn Sibeer met stamboom heb betaald, ook al is het 13 jaar terug en ja met stamboom geënt gechipt etc).
Daarnaast komt de kat bij ons buiten, niet in een hok of omheinde tuin, maar echt op het erf. Nu blijkt ook dat een bijna onhaalbare kaart. En kom ik veel tegen dat er 2 kittens afgenomen moeten worden, is dat echt een normale gang van zaken? Ik heb al een kat, kruising Coon, en wil er niet nog 2 bij.....
Ik zit niet perse aan een Sibeer vast, maar zoek voornamelijk een gezellige knuffelkat en de Sibeer spreekt me nog steeds erg aan. Weten/kennen jullie fokkers of zijn jullie er zelf 1, ik houd me aanbevolen
[ [url=m/7pzK3S.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onze Miks, hij wordt zo gemist