Zoe_97 schreef:juist voor hd en ed gevoelige rassen zou ik niet te lang puppyvoer geven. door alles wat daar in zit groeien honden veel sneller, honden met groeipijnnen staan juist altijd op puppybrok. ik stap daarom rond de 5-6 maanden over op volwassen voeding en ik het altijd pups die ooi in verhouding groeien. aelynn is zelfs op 4 maanden overgegaan op volwassen voer en die heeft HD A ED 0/0 en SD 0/0
Omdat jij op 4 maanden bent overgegaan op volwassen voer wil dat natuurlijk niet zeggen dat de hond daarom zo'n goede HD resultaten heeft he

Ik wil juist echt niet overgaan op volwassen voer nu, want het gros van het volwassen voer heeft gewoon veel te hoge C/F verhoudingen voor een HD/ED gevoelig ras, van wat ik heb gezien, en dat wil ik Arya dus niet nu geven terwijl ze nog volop groeit

Maar wat zit in puppy voer dan, wat er in volwassen voer niet zit, waardoor ze juist sneller zouden gaan groeien? Oprechte vraag hoor, want misschien heb ik dan wel wat gemist in m'n onderzoek naar voer