Kiekeboe!
Beetje snel achter mekaar maar deze les wilde ik niet zomaar voorbij laten gaan en graag delen! Dus.. update time

Vorige week veel aandacht besteed aan het los volgen, zowel in huis als buiten. Ook het negeren en laten liggen van haar favoriete speeltjes hebben we geoefend en toen mijn trainer gisteren kwam het super trots gedeeld, nou mijn trainer was benieuwd en stelde voor om dat vandaag met hem erbij te laten zien en oefenen. Uhm .. haha okee, dus hup naar de plek waar we los hadden geoefend. Zul je altijd zien, nop vandaag wil Noah niet, maar niets was minder waar! Aangekomen op de plek vroeg hij of ik der los durfde te klikken, jahhoor dus los geklikt en laten liggen. Let's start

Begonnen met los volgen, Noah laat duidelijk zien dat ze ondanks alle prikkels het wel snapt. Aan mij de taak haar op mij te laten focussen, we werken eigenlijk alleen maar op stem en soms om super gedrag te bevestigen een snoepje. Ze liet heel duidelijk zien, baas ik kan dit en dat zag onze trainer ook. Dus maken we het moeilijker, haalt hij een super leuk knuffeltje uit zijn tas. Vol geuren en leuke frutsels om mee te spelen, maar de opdracht ze mag hem niet pakken. Ook dit had ze al snel door, los volgend er omheen met het speeltje aan haar kant negeerde ze hem netjes en ging er ook keurig naast zitten. Niet willen pakken niks, ik een paar passen achteruit en focus houden. Vervolgens 'tussen' vragen en belonen want wauw wat onwijs knap! Tweede speeltje erbij, dit keer een flostouw. Los volgend achtjes eromheen maken, de bochte steeds kleiner en nogsteeds niet aan de speeltjes komen. Mijn trainer stond er echt van te kijken, zo snel als ze doorhad dat ze het moest negeren en bij mij aanwezig bleef

De focus deze les lag op het los volgen, dingen(speeltjes) negeren en haar los mee kunnen sturen. Dit alles op stem en eventuele handgebaren, zo nu en dan een snoepje masr vooral heel veel knuffels en aaitjes van vrouwtje

Komende tijd ga ik met Noah hier verder op trainen, om alles nog duidelijker te maken. Ook loopt ze sinds iets minder dan een week aan de heupriem waar we ook mee verder oefenen

Dit was hem weer, een hele lap tekst maar dat vinden jullie hopelijk nket erg