Jachthonden topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:43

Dat is toevallig @Def, bij mij in de wijk woont ook een platjas genaamd Bootz.
Enige verschil is dus de z ipv een s, maar dat hoor je niet natuurlijk.
Wij trainen vaak samen met apporteren. Mijn Boots heeft er een neus voor als andere Bootz aan de beurt is. Al is die aan de hele andere kant van het veld, mijn Boots komt regelmatig met andere Bootz zijn dummy terug :+
Vorige keer stuur ik hem vooruit en op het moment dat ik het fluitcommando wil geven om te gaan zitten, zie ik hem op top snelheid verder racen, op weg naar Bootz zijn dummy die echt heeeeeel ver weg was opgegooid.
“Mooie vooruit” roept de trainster }:0
Daar was idd niets mis mee, alleen de afstand was wat overdreven _O-

Echte clowns die platjassen.

@Mandeluca, wat een leuke hond!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:42

Zooo, stil hier! HOe staat het ermee?

Ik zag dat boek van Ralph Bosch, heb hem laatst benaderd om te vragen hoe het zit met trainingen enzo (hij zit hier in de buurt namelijk), nog niks gehoord helaas.

Wally gaat erg goed, wel nog hier en daar geëmmer met giardia, lastig vanaf te komen omdat die honden steeds met tussenpozen bij elkaar zijn. Verder zijn ze zo leuk met z'n 2en, je merkt ook zo goed de verschillen tussen de rassen qua gedrag!

Wally is wel echt mega gefocused op alles wat beweegt, vogels, katten en hazen zijn echt mega interessant. Als ie losloopt en ik ben niet snel genoeg dan gaat ie er plankgas achteraan :=. Dus tegenwoordig maar wat vaker aan de lijn. Gelukkig komt ie nog steeds wel terug als ik fluit, dus dat scheelt. Wordt wel even oefenen dus, vandaar ook wat meer vaart zetten achter de jachttraining, dat gaat wel schelen denk ik zo :j. De focus is er in ieder geval! Aanwijzen, uitstoten en spoorzoeken zit er echt ingebakken, zo leuk om te zien!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:18

Onze flatcoat pup is ondertussen alweer bijna vijf maanden.
Ze doet het heel goed op cursus. Ze vindt het geweldig om zoekspelletjes te doen en thuis speuren we ook al een beetje.
Het blijft een dame met een eigen willetje en zo dol enthousiast naar iedereen dat het opspringen soms lastig te voorkomen is. Kinderen zijn helemaal favoriet!
Afbeelding
Afbeelding

Granoek

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:21

Ah leuk topic :)
Hier 3 cocker spaniels maar wij doen er niks speciaals mee dus ik kom gewoon meekijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:21

hyppolyte schreef:
Zooo, stil hier! HOe staat het ermee?

Ik zag dat boek van Ralph Bosch, heb hem laatst benaderd om te vragen hoe het zit met trainingen enzo (hij zit hier in de buurt namelijk), nog niks gehoord helaas.

Wally gaat erg goed, wel nog hier en daar geëmmer met giardia, lastig vanaf te komen omdat die honden steeds met tussenpozen bij elkaar zijn. Verder zijn ze zo leuk met z'n 2en, je merkt ook zo goed de verschillen tussen de rassen qua gedrag!

Wally is wel echt mega gefocused op alles wat beweegt, vogels, katten en hazen zijn echt mega interessant. Als ie losloopt en ik ben niet snel genoeg dan gaat ie er plankgas achteraan :=. Dus tegenwoordig maar wat vaker aan de lijn. Gelukkig komt ie nog steeds wel terug als ik fluit, dus dat scheelt. Wordt wel even oefenen dus, vandaar ook wat meer vaart zetten achter de jachttraining, dat gaat wel schelen denk ik zo :j. De focus is er in ieder geval! Aanwijzen, uitstoten en spoorzoeken zit er echt ingebakken, zo leuk om te zien!

Ik train bij Ralph en hij heeft het ontzettend druk, dus misschien dat hij daarom nog niet gereageerd heeft. Mijn hond gaat met sprongen vooruit sinds ik bij hem train. Het heeft zeker een jaar geduurd voordat ik bij hem terecht kon.
Veel succes!

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:43

Leuk topic! Ik heb met mijn moeder een drent, Yana.Ik ga ook vooral meelezen want heel intense training doe ik niet met haar. Mijn moeder doet bijna elk weekend 'gewone' cursus met haar en sinds kort jachttraining. Eerste keer was ik mee, ze vindt de dummy echt geweldig. Maar daar houden we het ook bij, op konijntjes jagen hoeft niet van ons.
Afbeelding

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:58

Afbeelding

Bullet is alweer 7 maanden, wat een heerlijke brave hond.
Ik noem hem wel onze Surinaamse Flatcoat. Hij is zoveel chiller dan Boots.
Nu heeft Boots wel heel veel passie, Bullet is echt het tegenovergestelde.
Beide willen heel graag werken. Maar Boots wil het liefst werken met dummy’s of andere zaken die je kunt apporteren. En Bullet wil graag alles doen voor de baas. De ideale GG hond. Mijn zoon wil ermee gaan combi sporten, daar is die zeker geschikt voor.
Wel ben ik erachter dat hij met de jacht ineens bloedfanatiek wordt als er wild tevoorschijn komt.
Al is het maar een vleugeltje in een sok. Hij veranderd accuut en ik heb ineens een hele andere hond.
Kortom, 2 super leuke werkers!
Mijn zoon en ik vinden verschillende takken van sport leuk. We kijken goed naar wat de honden het liefste doen en daar leggen we de focus op.

Wat giardia betreft, mijn pup is ook besmet.
Wees niet te bang dat ze elkaar aansteken.
Als ze goed behandeld zijn, dan is de giardia wel bestreden.
Maar die rot parasiet heeft de darmflora kapot gevreten. En het duurt lang voordat dit volledig is hersteld. Terugval zegt dus niet dat de giardia terug is, maar dat de darmflora nog niet optimaal functioneert.
Dit kan helaas weken duren.
Zo min mogelijk koolhydraten en extra probiotica helpen de hond sneller te herstellen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 10:29

De poot van Frits is eindelijk genezen na zes weken lasertherapie. Hij heeft nog heel lang met een schoentje gelopen maar nu eindelijk weer op blote pootjes.
Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 10:29

De poot van Frits is eindelijk genezen na zes weken lasertherapie. Hij heeft nog heel lang met een schoentje gelopen maar nu eindelijk weer op blote pootjes.
Afbeelding

Crap, internet is weer eens traag. Dubbelpost. Oepsie.

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 10:55

Twee keer Frits is niet erg hoor, hij is erg leuk om naar te kijken. En van deze foto word je ook heel relaxed! :j

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 11:15

Oeeh, leuk topic!
Ik heb een chocobruine kortharige teckel! (En een podenco something, vindt het ook heerlijk om door het bos te scheumen met de teckel!)

Leuk verschil; mijn vriend heeft een hond die totaal geen jachthond is. Die hond loopt ook nooit te snuffen in het bos, is nooit in de bosjes te vinden of nooit weg, terwijl die van ons contant met de neusjes over de grond lopen en op zoek zijn naar sporen hahahah

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:41

Wij hebben naast onze flatcoat ook nog een andere kruising hond die ook echt geen jachthond is. Loopt altijd naast mij op de paden in het bos. Moet zeggen dat ik dat wel wat makkelijker vind...

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:45

Hahahahahaha :')! Het zijn ook niet de makkelijkste honden nee _O-.

Zit ook echt wel een groot verschil tussen die herder en de mijne, hoewel wally wel veel beter luistert en werkwilliger is. Maar ik geloof ook wel dat de herderpup wat dat betreft een beetje een uitzondering is, echt eentje die liever lui dan moe is. Op zich wel fijn hoor, ik was in het begin wel behoorlijk huiverig voor de combinatie tussen die 2, heb het niet zo op herders :n.

@[***], ik heb toevallig gisteren bericht van hem gezien, had ik woensdag al ontvangen, maar zat in mn ongewenste post, dus had ik overheen gelezen van de week. Maar hij had nog een plekje voor me op de maandag, dus vanaf volgende week kan ik meedoen :):)!
Vind het wel spannend, heb geen puppytraining met wally gedaan, dus ik hoop dat ie goed genoeg mee kan komen met de rest, maar hij leert supersnel en luistert over het algemeen goed (behalve als ie met de herder is :') )

Ivana78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:01

Schoonouders hebben ook een flat coat heerlijk hond is het!
Afbeelding

Hij word in maart 3 jaar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:07

hyppolyte schreef:
Hahahahahaha :')! Het zijn ook niet de makkelijkste honden nee _O-.

Zit ook echt wel een groot verschil tussen die [***] en de mijne, hoewel wally wel veel beter luistert en werkwilliger is. Maar ik geloof ook wel dat de herderpup wat dat betreft een beetje een uitzondering is, echt eentje die liever lui dan moe is. Op zich wel fijn hoor, ik was in het begin wel behoorlijk huiverig voor de combinatie tussen die 2, heb het niet zo op herders :n.

@[***], ik heb toevallig gisteren bericht van hem gezien, had ik woensdag al ontvangen, maar zat in mn ongewenste post, dus had ik overheen gelezen van de week. Maar hij had nog een plekje voor me op de maandag, dus vanaf volgende week kan ik meedoen :):)!
Vind het wel spannend, heb geen puppytraining met wally gedaan, dus ik hoop dat ie goed genoeg mee kan komen met de rest, maar hij leert supersnel en luistert over het algemeen goed (behalve als ie met de [***] is :') )

Ik heb eerst ook een aantal "gewone" trainingen gevolgd, puppy/basis/gehoorzame huishond en toen pas jachttrainingen gaan doen. Leuk dt je vanaf maandag mee kan gaan doen. Ik vind de trainingen echt heel gaaf om te doen. Mijn hond (Drent) ook!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:36

Ik ben heel benieuwd, heb er wel echt zin in :j! En als blijkt dat we eerst een andere cursus moeten gaan doen, dan doen we dat eerst, we zien wel waar het schip strandt. Dit is sowieso al een bestaande ploeg, dus ik stroom eigenlijk min of meer halverwege in. Deze week sowieso maar weer even de basistraining herhalen, ben er niet altijd even consequent in momenteel, hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:19

Ik ben ook in een bestaande ploeg ingestroomd. Gaat prima. Ralph past de oefening op hond (en voornamelijk baas :D ;) ) aan.

Veel plezier!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:11

Afbeelding

Boots heeft zich geselecteerd voor het NK apporteren.
Ik ben zooooo trots op hem <3
Zaterdag moeten we aan de bak.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 08:51

Knap van Boots

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:17

Gaaf! Veel plezier zaterdag

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:26

Wat knap! veel succes!

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:06

Knappe Boots!

Onze pup is nu bijna 7 maanden en ze is heel waaks.
Weet nog niet of ik met haar aan jachttraining wil gaan doen.
Speuren doet ze wel goed, weet één van jullie misschien met welke leeftijd je daar mee begint?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:57

Zo vroeg mogelijk noordje ;) Kan prima met 7 maand.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:15

Ik ben ook met 16 weken beginnenr, eerder kon niet i.v.m. zomerstop.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:30

Ik ben met Boots met 11 weken begonnen met jachttraining en met Bullet met 9 weken.
Bij ons is de puppy jachttraining compleet ingesteld op de smurfjes. We besteden veel meer aandacht aan volgen, netjes naast zitten, vooruit sturen, voorkomen en dat soort zaken dan aan het apporteren.
We doen wel iedere les iets leuks. Veelal met dummy’s maar soms ook wel een sleepje met een haas of een zoek met een duifje.
Maar de aandacht voor steadyness en gehoorzaamheid is sterk aanwezig. Erg prettig, want daar krijg je wel hele fijne werkers door.