Mijn eigen kat vergiftigd, duim alsjeblieft mee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:33

Oh, wat ontzettend naar dit! :( Ik kan me zo ontzettend voorstellen dat je je schuldig voelt, ik voelde me al schuldig toen mijn kattenbeest obstipatie had en ik haar met alle pijn in haar kooitje moest stoppen om mee naar de dierenarts te gaan...

Maar probeer het jezelf toch niet kwalijk te nemen. Denk maar zo: zij zou het je ook niet kwalijk nemen; iedereen vergist zich weleens. En als er iemand vergevingsgezind is, is het wel een dier. :)

Ik duim mee dat het goedkomt!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:40

lieveli schreef:
Balou_k schreef:
Hulde aan de meest geweldige, meedenkende en meelevende dierenarts die er bestaat!

En hulde aan jou. Wat ben jij een snelreagerende superlieve kattenvrouw/poezenmoeder/bazinnetje.

Nou absoluut!!
TS ik duim voor je mee!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:50

Pff TS ik kan me goed voorstellen dat je je heel erg schuldig voelt nu. Maar je hebt super goed gehandeld en hulde voor je fijne dierenarts!

Ik duim heel hard mee dat het goed komt met haar :+:

Sill_Monster

Re: Mijn eigen kat vergiftigd, duim alsjeblieft mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:52

Wat een nachtmerrie TS! Heel veel sterkte en kracht gewenst van mij en mijn oude kat! :(:)
Kan me niet indenken hoe beroerd je je nu voelt maar man wat heb jij geweldig en snel gehandeld. _/-\o_

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:53

Ik duim mee.... neem jezelf niks kwalijk!

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:05

Balou_k schreef:
shetjeIris schreef:
Ach meid, wat een hel. Ik weet helaas precies hoe je je voelt. Ik heb begin dit jaar namelijk hetzelfde meegemaakt. Er zat een ampul honden Advantix in een doosje kattenontvlooispul. En ik heb nooit gezien dat ik een ander soort ampul in mijn handen had. Ook nooit ervan bewust geweest dat dit zo giftig is voor katten.
Ik had mijn 9 jarige poes 's avonds voor het slapen gaan het spul toegediend en vond haar pas de ochtend er na. Gelukkig heeft ze het overleefd, maar wat heeft ze zich rot gevoeld. Vreemd is dat mijn dierenarts adviseerde haar thuis in een donkere, rustige kamer te houden en elk half uur even te gaan kijken of het erger werd of niet. Het heeft de hele dag geduurd en pas de ochtend er na werd het minder.
Ik ben zo blij dat ik mijn 15-jarige die avond niet direct kon vinden! Hem had ik pas 's ochtends behandeld en ik kon hem gelukkig op tijd wassen voor hij verschijnselen kreeg!
Mijn kat heeft nog een tijdje minder goed kunnen springen, maar ik weet niet zeker of dat gerelateerd was aan de vergiftiging.
Ik wens je heel veel stekte toe. Zo te lezen heeft ze het ergste gehad!
Voor hoeveel kilo was jou Advantix? Ik heb gelukkig dat van een klein hondje gegeven.

Ik weet niet voor hoeveel KG het was.. Volgens mij tot 15kg? Maar ik durf het gewoon echt niet te zeggen..

Wat voor symptomen gaf jouw kat? Ik zou haar echt niet thuis hebben durven laten in de staat dat James was/is.

Mijn kat was erg met haar ogen aan het knipperen, maakte wat schokkerige bewegingen met haar hoofdje en was rillerig.
Dat van mij was voor hondjes tot 10 kg.
Als ik de maatregelen van TS haar dierenarts lees, vind ik het een wonder dat mijn Doortje het overleefd heeft...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 20:20

Update 19:00 uur
Net weer gebeld met de dierenarts.

Haar temperatuur wordt goed in de gaten gehouden, ze is eerder te koud dan te warm, dus oververhitten doet ze niet!

Momenteel is ze centraal blind en geeft geen pupil reactie
Ze heeft de medicatie iets verlaagt en ze heeft weer lichte convulsies in de achterpoortjes. Ze hoopt dat ze morgen stabiel blijft op minder medicatie. Het kan nog wel een aantal dagen duren.

Ze ademt en plast wel zelfstandig en dat is wel positief.

Ze gaf aan dat 10% tot 40% overlijdt.
Ze gaf aan dat een lichte vergiftiging 1 t/m 3 dagen last was.
Ze gaf aan dat een zware vergiftiging 1 t/m 7 dagen last was.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:26

Hier wordt een kaarsje gebrand voor je kat, wat een ellende. Maar ook voor jou, zwaar K en ik kan alleen maar voor je pleiten hoor. Gewoon een stom ongeluk.

Sabini

Heeft de dierenarts nog iets gezegd over de prognose m.b.t. later herstel? Of is het daar nu nog te vroeg voor?

Hoe is jouw gevoel bij deze update TS?

IMJ

Och zo sneu allemaal...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 20:28

Sabini schreef:
Heeft de dierenarts nog iets gezegd over de prognose m.b.t. later herstel? Of is het daar nu nog te vroeg voor?

Hoe is jouw gevoel bij deze update TS?

Daar is het nog te vroeg voor, dat kon ze echt niet zeggen. Het is mogelijk dat er blijvende schade is, maar dat hoeft niet. In wat voor mate dan wel is ook niet te zeggen.

Ik voel me vreselijk.. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe bang ze is.. Alleen en blind, pijn, misselijk.. Ze had nog enkele keren over gegeven..

Ik ben weer even verschrikkelijk boos op mezelf. Ik weet niet hoe ik mezelf dit ooit moet vergeven..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:31

Zo'n fout kan iedereen maken TS :(:)
Je kan daar nu niks meer aan veranderen, dus boos blijven op jezelf heeft geen zin. Heel veel sterkte! En ik duim mee voor je katje.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:33

Ook hier brandt een kaarsje voor je, Balou. :(:)
Reken het jezelf niet te hard aan, iedereen had dit kunnen overkomen.
We blijven duimen voor een goed einde van dit verhaal!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:35

Ik wist niet eens dat honden vlooiendruppels niet aan katten gegeven kunnen worden.

Sterkte TS.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:37

Heel veel sterkte!

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:41

Och wat een stress en ellende... Ik kan me voorstellen dat je dit jezelf nooit vergeeft maar wees niet te streng voor jezelf meid, het was gewoon een stom ongeluk en je hebt supersnel gereageerd.

Sterkte voor je poezenkind!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:53

Oh wat naar ts..
Maar kan iedereen overkomen. Al snap ik wel dat 100.000 lieve woorden van ons niks veranderen aan jouw schuldgevoel.
Je hebt goed gehandeld door toen je het door had meteen de dierenarts te bellen en er heen te gaan.
Ik denk aan jullie..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 20:56

;( ;(
Mijn liefste vriendinnetje.
Ze moet echt beter worden!

Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:57

Ik duim ook mee voor je TS. Denk alsjeblieft niet aan wat er is gebeurd, maar wees trots op hoe snel je hebt gehandeld.
Chapeau hoe snel je gehandeld hebt en dat je haar nu de beste zorg geeft die ze zich maar wensen kan. Heel veel sterkte!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:58

Wat een lief snoetje <3

Ik hoop met heel mijn hart dat ze het haalt en ook hier gaat weer een vers kaarsje voor jullie aan!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:19

He wat naar zeg... beterschap voor de poes

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:22

Mocht ze er toch redelijk goed uitkomen maar bvb blind, dan kunnen ze zich heel goed redden(ervaring mee) je moet alleen geen dingen verplaatsen in huis. Die 18 jarige van mij springt nog op de stoel, en dan op tafel, geen probleem.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:24

Mijn kat is destijds ook vergiftgd geweest door antivlooien middel.
We hebben haar atropine ingespoten en was na een kwartier beter. Geen hersenbeschadigingen of iets.
Sterkte

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 21:34

2a54z6e45r6r schreef:
Mijn kat is destijds ook vergiftgd geweest door antivlooien middel.
We hebben haar atropine ingespoten en was na een kwartier beter. Geen hersenbeschadigingen of iets.
Sterkte

Hoe lang zat er tussen behandelen en de vergiftiging van de kat? En wat was de dosis, leeftijd en gewicht van de kat?
James is een pruts van nog geen 3kg en nog geen 1 jaar.. Het is eigenlijk nog een baby..

Mijn dierenarts heeft met verschillende andere dierenarts (klinieken) gebeld. Ik weet zeker dat ze alles probeert om haar zo goed mogelijk te helpen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:37

Ontzettend veel sterkte!
Ik kan me niet indenken hoe rot je je moet voelen. wij stapelduimen met je mee
Afbeelding