[VOLG] Geen mare stare maar sheep stare...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:22

Mossel schreef:
Volgens mij heb ik het zelf ook al over de castratie kosten maar daar kan de eventuele koper van de ram zelf een beslissing over maken als ze de ram voor de “fun” kopen.. lees je uberhaupt mijn berichten wel? Want daarin geef ik ook aan dat dit rammetje niet helemaal goed is ( en niet alleen maar in de zin van weinig melk van moeders krijgen) daarbij zijn dit geen raszuivere schapen geen flauw idee wat er allemaal in zit. Ik weet ook wel waar de gemiddelde schaap voor weg gaat, dit zijn nogmaals niet onze eerste schapen. Dus je hoeft me niks uit te leggen, ik ben geen tiener die met papa mee kijkt bij de schapen en er geen kaas van heeft gegeten.

Oh sorry hoor het was niet de bedoeling jou aan te vallen. Ik reageer meer op de andere berichten, die doelen op dat de ram gered moet worden en zielig en sneu en weet ik wat. En Tamari zei dat ze moeilijk te verkopen zijn niet jij en dat zei ik ook. Maar goed ik zal niks weer zeggen.

Mossel

Re: [VOLG] Geen mare stare maar sheep stare...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 18:40

Ooh je hoeft je niet stil te houden hoor, wellicht kwam ik ook wat fel uit de hoek omdat ik dacht dat je je berichten specifiek op mij doelde. Ik vind namelijk niet dat hij gered hoeft te worden, het was leuk geweest als hij mocht blijven zo niet jammer dan, volgend jaar weer lammetjes, en iemand anders een lekker stuk vlees op t bord. Verkopen hebben we sowieso geen moeite mee als het ons zelf niet lukt laten we ze ophalen door de handelaar

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:58

pillow schreef:
Mossel schreef:
Indd ik zie het verschil dan niet tussen een ooi die geen lammeren krijgt of een gecastreerde ram...

Ten eerste de castratiekosten die de fokker er nooit weer uitkrijgt. En idd kun je als je het leuk vind er ooit lammetjes bij hebben.
Er wordt hier een opmerking gemaakt dat je lammetjes moeilijk kwijt zou kunnen. Dat is dus echt niet zo. Ik heb als hobby 7 Swiftex ooien waar ik ieder jaar mee fok en kan de lammeren prima kwijt. De rammen voor de slacht en de ooien voor de fok. Gemiddeld €90,00 per stuk geen enkel probleem.

Moeilijk weg doen, om de emotionele binding, niet omdat er geen markt voor is. Zelfde zie je met bv overtollige hanen, slacht is zielig, blijven kan niet en zelf opeten willen die mensen ook niet (om ze vervolgens maar ergens bij een boerderij oid over het hek te kiepen). Ik eet zo'n dier liever zelf op als de kans vrijwel 100% is dat ze bij de slager terecht komen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:26

_Dracarys schreef:
Mannen... :roll: :D

Neuh, dat heeft minder met geslacht dan met realistische bedrijfsvoering te maken.
Ik ken hier tenminste geen vrouwelijke boerinnen die tientallen rammen als huisdier hebben omdat ze ooit flessenlam waren ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:39

pillow schreef:
Mossel schreef:
Volgens mij heb ik het zelf ook al over de castratie kosten maar daar kan de eventuele koper van de ram zelf een beslissing over maken als ze de ram voor de “fun” kopen.. lees je uberhaupt mijn berichten wel? Want daarin geef ik ook aan dat dit rammetje niet helemaal goed is ( en niet alleen maar in de zin van weinig melk van moeders krijgen) daarbij zijn dit geen raszuivere schapen geen flauw idee wat er allemaal in zit. Ik weet ook wel waar de gemiddelde schaap voor weg gaat, dit zijn nogmaals niet onze eerste schapen. Dus je hoeft me niks uit te leggen, ik ben geen tiener die met papa mee kijkt bij de schapen en er geen kaas van heeft gegeten.

Oh sorry hoor het was niet de bedoeling jou aan te vallen. Ik reageer meer op de andere berichten, die doelen op dat de ram gered moet worden en zielig en sneu en weet ik wat. En Tamari zei dat ze moeilijk te verkopen zijn niet jij en dat zei ik ook. Maar goed ik zal niks weer zeggen.

Volgens mij neem je het allemaal wat te serieus en was het merendeel gewoon een grapje.
Men vindt het gewoon een schattig beestje, that's all.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 15:54

Om het maar even gezellig te houden, fotos van de dames en heren.

Dame 1
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Beide

Afbeelding

Dame 2

Afbeelding

De kleine man ( mijn moeder heeft hem jan genoemd :') )

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

En meneer paniek fabriek
Afbeelding

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:32

<3 <3 <3 wat zijn ze lief!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:58

Jantje is wel een stokbroodje vergeleken met die dikke kadetten van de rest van de familie _O-

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 18:54

En dat terwijl hij echt al flink is bij gekomen! Hij krijgt nu 600 ml melk maar dat krijgt hij nog niet op haha

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:03

Daar is gewoon geen plek voor in dat kleine lijfje :(:)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:23

Wat groeien ze hard! Lief hoor

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 21:24

Shirley schreef:
Daar is gewoon geen plek voor in dat kleine lijfje :(:)

Haha nee, dus zijn zusje heeft geluk dat ze ook af en toe aan de fles mag lurken haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 22:54

Wat zijn ze allemaal leuk <3
Ik vind de zusjes toch ook wel erg lief.

Is die laatste foto van het oudste rammetje? Ik dacht dat die juist nogal brutaal was?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 23:32

Ja dat is de oudste, was hij eerst ook maar nu echt een paniek fabriek

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 01:04

pillow schreef:
Mossel schreef:

Als je mijn berichten bedoeld, dat was puur als grap bedoeld :')

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:12

Lief! :o

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 18:28

Geen idee of er nog mensen volgen, maar vandaag hebben de kleintjes hun oorbel gekregen. Jan is kreupel helaas, nu kijken of de rimadyl aanslaat
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 18:36

Ahwwww mooie oorbel.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 18:54

Staat leuk, mooi kleurtje!

Ach arme Jan...het zit hem ook niet mee :(:)
Beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 19:55

Mossel schreef:
Geen idee of er nog mensen volgen, maar vandaag hebben de kleintjes hun oorbel gekregen. Jan is kreupel helaas, nu kijken of de rimadyl aanslaat
[ [url=m/mJeCQH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/13EC8b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jazeker! Wilde al gaan vragen hoe het met ze was.
Och, arm Jantje :(:)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 21:21

Mijn laptop wil helaas niet helemaal mee werken, dus maar even foto van camera scherm gemaakt omdat ik ze toch wilde delen
Afbeelding
Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 21:22

Wat lief <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 22:18

Mossel schreef:
Mijn laptop wil helaas niet helemaal mee werken, dus maar even foto van camera scherm gemaakt omdat ik ze toch wilde delen
[ [url=m/JCuMEU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sZcw90.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 <3 <3
Zo schattig!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 22:21

Wel goed zichtbaar hoe klein jan is, die andere is zijn zusje namelijk haha

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 02:05

Ik. Wil. Jan.

Wat een schatjes zijn het toch <3
Mooie oorbellen ook!