Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magda_90 schreef:Wat al eerder gezegd is, het is een verschil als je kat op het platteland zit of alleen al 40 in een woonblok zoals waar ik woon. Tel uit het resultaat en waar de meeste problemen zich bevinden.
liedje89 schreef:Het is trouwens compleet normaal/sociaal geaccepteerd etc om je kat los te laten lopen. Er zijn vast een boel mensen die een kat wel eens vervelend vinden enzo maar ik ken in de echte wereld echt maar heel weinig mensen die het abnormaal vinden dat katten er nu eenmaal zijn.
TinGu schreef:magda_90 schreef:Wat al eerder gezegd is, het is een verschil als je kat op het platteland zit of alleen al 40 in een woonblok zoals waar ik woon. Tel uit het resultaat en waar de meeste problemen zich bevinden.
Klopt, maar waar leg je de grens? Wat is "buiten" (en dus toegestaan volgens jullie) en wat is in een dorp/stad?
Machie schreef:Heel dubbel, de boete vind ik te hoog, dat betaal je ook niet voor een hond die losloopt op een plek waar dat niet mag. Maar het idee vind ik prima. Ook hier redelijk veel overlast van loslopende katten. Maar ook van hondenpoep dat mensen niet opruimen (wat ik zelf wel doe)
magda_90 schreef:Dat is het probleem dus, jullie nemen de overlast niet serieus. En dan vreemd staan kijken dat er al dan niet legale acties plaatsvinden?1 + 1 = hoeveel ook al weer? Preventie? Anyone?
Bijvoorbeeld: http://www.lc.nl/friesland/Kattenhater- ... 21347.html.
NinaCharlie schreef:Ik zie de katten die hier mijn tuin bevuilen echt werkelijk nooit met een muis of iets anders lopen. Die zijn echt nog te lui om zich weg te scheren zodra ik ze weg probeer te jagen. Eindstand ben zelf bekaf en 5 minuten later liggen ze weer op de eettafel. Misschien vangen ze altijd toevallig als ik het niet zie...
Jildau schreef:NinaCharlie schreef:Ik zie de katten die hier mijn tuin bevuilen echt werkelijk nooit met een muis of iets anders lopen. Die zijn echt nog te lui om zich weg te scheren zodra ik ze weg probeer te jagen. Eindstand ben zelf bekaf en 5 minuten later liggen ze weer op de eettafel. Misschien vangen ze altijd toevallig als ik het niet zie...
Tsja daar kun je dus echt niks over melden. Mijn kat ligt ook een groot deel van de dag voor pampus en dan 's ochtends vroeg ligt er een muis en een vleermuis in huis. Hij komt altijd 's nachts trots thuis met zijn vangsten.
magda_90 schreef:Sinds wanneer graven tuinmeubelen je bloembollen uit en poepen ze in je tuin?
Aan je bericht te lezen begrijp je niet wat ik daadwerkelijk schrijf. Lees het nog eens, begrijpend.
ChristaMoor schreef:ongedierte als slakken, vliegen of wat ook zijn geen huisdieren van een ander en deze kan je verdelgen. ik zie me echt geen kat verdelgen als deze n mijn tuin loopt, heb ik gelijk de eigenaar op m'n dak. Dus geen vergelijking!
Resistance schreef:Ik vraag me wel af hoe snel Nederland met een enorme muizenplaag zit wanneer alle katten van de straat worden gehaald. Dat zijn er nogal wat, en de gemiddelde kat vangt nog al eens een muis. Die van mij zelfs vaak 3 per dag.
liedje89 schreef:Als mensen onredelijke bezwaren hebben tegen volkomen normale situaties zoals een loslopend dier wat daar al sinds mensenheugenis gewoon mag lopen lijkt en daardoor grijpen naar geweld ed lijkt het me gewoon dat die mensen even in een staatshotel mogen verblijven oid.
Rebecca schreef:Ik heb een boerenkat , die vangt alle muizen en gespuis etc . Hij eet ze ook met huid en haar op , ik krijg nooit een cadeau van hem
Willemiens schreef:[naam] schreef:Ik heb een boerenkat , die vangt alle muizen en gespuis etc . Hij eet ze ook met huid en haar op , ik krijg nooit een cadeau van hem
Mijn kat een weekje lenen? Heb je elke dag een kadootje! met strik en al![]()
Mijn kat vangt juist de muizen van de buren en neemt ze mee naar huis![]()
Oh, en dan is het echt een verwende stadskat hoor. Er staat de hele dag een bakje voor hem gevuld en krijgt mega veel snoepjes.
liedje89 schreef:Dat je je niet over kleine ongemakken heen kan zetten lijkt me vooralsnog je eigen probleem. Er zijn ook mensen die niet van schreeuwende kinderen houden, kindermepper is dan ook maar normaal?