Waarom honden uit Spanje etc ipv Nl??

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mizora

Berichten: 18160
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:19

Hier dragen ze vanaf de eerste uitlaatronde tot bedtijd een halsband met penning, en als ik op de boerderij zit zelfs 24/7.

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:20

Mizora schreef:
Hier dragen ze vanaf de eerste uitlaatronde tot bedtijd een halsband met penning, en als ik op de boerderij zit zelfs 24/7.


Hier had ik kokertje (dat is net als penning handiger dan chip want iedereen kan die lezen) onderkant weer eens verdwenen, moet er weer 1 aanhangen, maar die van mij is dan weer uitgerust met gps.

Gimme_Joy

Berichten: 7771
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Waarom honden uit Spanje etc ipv Nl??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:24

Kayla heeft een Nederlandse chip. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet welke instelling haar naar NL heeft gehaald wij hebben haar (ok bokt gaat los nu... := :+ ) van marktplaats.

Stel kon niet meer voor haar zorgen (hadden haar net een half jaar), omdat ze erg druk was en zij echt een hele dag aan het werk waren. Alle papieren zaten er gewoon bij hoor. Ze was al gechipt en had alle entingen gehad. Tevens gesteriliseerd. Heeft een maand in een asiel hier in NL gezeten.

Mizora

Berichten: 18160
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:28

Sjolvir schreef:
Mizora schreef:
Hier dragen ze vanaf de eerste uitlaatronde tot bedtijd een halsband met penning, en als ik op de boerderij zit zelfs 24/7.


Hier had ik kokertje (dat is net als penning handiger dan chip want iedereen kan die lezen) onderkant weer eens verdwenen, moet er weer 1 aanhangen, maar die van mij is dan weer uitgerust met gps.


Nadat ik tig onderkanten verloren ben heb ik hier penningen besteld, voorkant naam, achterkant telefoonnummer: https://www.penningvoorjehond.nl/shop/h ... en/hi-line

Overigens moet ik waarschijnlijk nog steeds de chip een keer registreren. De fokker zou het doen maar was na 2 maandne nog niet gedaan dus waarschijnlijk nooit meer gebeurt. Overigens wel Nederlands gefokte honden maar geen stamboom (wel geteste ouders).

marleen_usar

Berichten: 24708
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:32

Afbeelding
Winston uit Spanje

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Waarom honden uit Spanje etc ipv Nl??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:45

De chip staat op minnaar maar is en Roemeense chip. Ook draagt hij een penning met zijn naam en onze telefoon nummers (ali express nog geen euro)



Deze schat komt over 2 weken bij ons logeeen en daarna ter adoptie Afbeelding

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:48

Ooh lynn wat een dotje

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:51

bruintje123 schreef:
Ooh lynn wat een dotje



Ja he <3

Hij komt ter adoptie binnenkort :o :D

Eerst even wennen, genieten, zindelijk maken, kind en paardproof en wat basis commando's erin krijgen.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:57

Wij hebben overwogen een hond uit het asiel. Zoveel bekeken. Maar de gedragsproblemen reizen de pan uit. De powerbreed rassen maken mij dan weer niet zo uit
Hond uit buitenland weet je ook geen geschiedenis van.
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een pup.
Per toeval wel uitgekomen op een bijzonder kruising. En weten we alles eigenlijk van dag 1. Vader en moeder aanwezig. Dat voelt stukken beter.
Dit is ons meisje Tess.
Border collie kruising.
Afbeelding

En we hebben deze vent al. Ole. Herplaatser.
Border collie x cane corso
Afbeelding

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:02

Lynn_Nikita schreef:
bruintje123 schreef:
Ooh lynn wat een dotje



Ja he <3

Hij komt ter adoptie binnenkort :o :D

Eerst even wennen, genieten, zindelijk maken, kind en paardproof en wat basis commando's erin krijgen.


Ik heb helaas de afspraak met mezelf dat ik maar twee honden mag ;(

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Waarom honden uit Spanje etc ipv Nl??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:03

Hoe groot wordt dat dotje Lynn?

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:05

bruintje123 schreef:
Hoe groot wordt dat dotje Lynn?


Blijft vrij klein tot medium. Ze schatten max 15 kg. Ik haal hem deze op en zal ik hem eens wegen

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Waarom honden uit Spanje etc ipv Nl??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:08

Hij leek groter op de foto.
Dan geen interesse.
Maar echt wat een droppie.

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 03:25

Gimme_Spurs schreef:
Kayla heeft een Nederlandse chip. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet welke instelling haar naar NL heeft gehaald wij hebben haar (ok bokt gaat los nu... := :+ ) van marktplaats.

Stel kon niet meer voor haar zorgen (hadden haar net een half jaar), omdat ze erg druk was en zij echt een hele dag aan het werk waren. Alle papieren zaten er gewoon bij hoor. Ze was al gechipt en had alle entingen gehad. Tevens gesteriliseerd. Heeft een maand in een asiel hier in NL gezeten.


Maar dat is wel gek, want de honden moeten gechipt zijn voordat ze Nederland ingevoerd worden.. heeft ze een Nederlands of buitenlands paspoort?

Gimme_Joy

Berichten: 7771
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:13

_Micha_ schreef:
Gimme_Spurs schreef:
Kayla heeft een Nederlandse chip. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet welke instelling haar naar NL heeft gehaald wij hebben haar (ok bokt gaat los nu... := :+ ) van marktplaats.

Stel kon niet meer voor haar zorgen (hadden haar net een half jaar), omdat ze erg druk was en zij echt een hele dag aan het werk waren. Alle papieren zaten er gewoon bij hoor. Ze was al gechipt en had alle entingen gehad. Tevens gesteriliseerd. Heeft een maand in een asiel hier in NL gezeten.


Maar dat is wel gek, want de honden moeten gechipt zijn voordat ze Nederland ingevoerd worden.. heeft ze een Nederlands of buitenlands paspoort?


Nee excuus ik bedoel ze heeft een NL chipnummer. Hier overgezet. Staat gewoon in de database hier in NL. Ze heeft een Spaans paspoort.

Mizora

Berichten: 18160
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Waarom honden uit Spanje etc ipv Nl??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:13

Het kan zo maar dat een particulier haar met vakantie heeft meegenomen of dat een stichting een lading chips gesponsord gekregen heeft uit Nederland en er daarom een Nederlandse chip in zit.

Puur omdat iets niet mag betekent niet dat het niet gebeurt.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Waarom honden uit Spanje etc ipv Nl??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:16

Misschien wel door nederlandse organisatie per auto hier gehaald en in Spanje voor vertrek gechipt...niet zo raar hoor.

Lughnassadh

Berichten: 1821
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Waarom honden uit Spanje etc ipv Nl??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:27

Ik heb altijd een pup van een fokker omdat die als alles goed gaat aan het werk gaat bij mij als hulphond. En ik wil dus zo min mogelijk risico lopen.
Zou ik dat niet hebben dan zou ik toch nooit een hond uit het buitenland willen. Niet (alleen) vanwege de onbekende achtergrond/geschiedenis, eventueel probleemgedrag (op zich geen problemen mee maar er zit wel een grens aan) en de gezondheidsrisico's maar ook omdat ik vind dat landen hun eigen problemen op dit gebied op moeten lossen. Ik kan me niet voorstellen dat zij niet doorhebben dat stichtingen die honden naar NL halen een eenvoudige oplossing zijn. Ik ben toch meer van het type wat vindt dat men dit soort issues in eigen land moet oplossen en dat je mensen daar moet zien te bewegen tot verandering.
Stichtingen die dus honden daar castreren, voorlichting geven, etc. daar kan ik me wel goed in vinden.

Gimme_Joy

Berichten: 7771
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:32

Mizora schreef:
Het kan zo maar dat een particulier haar met vakantie heeft meegenomen of dat een stichting een lading chips gesponsord gekregen heeft uit Nederland en er daarom een Nederlandse chip in zit.

Puur omdat iets niet mag betekent niet dat het niet gebeurt.


Ze is door Animal in Need naar NL gehaald. Maar er zat nog een stel tussen voor wij haar kregen. Alle papieren zijn wat dat betreft in orde.

Mizora

Berichten: 18160
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:49

Lughnassadh schreef:
Ik heb altijd een pup van een fokker omdat die als alles goed gaat aan het werk gaat bij mij als hulphond. En ik wil dus zo min mogelijk risico lopen.
Zou ik dat niet hebben dan zou ik toch nooit een hond uit het buitenland willen. Niet (alleen) vanwege de onbekende achtergrond/geschiedenis, eventueel probleemgedrag (op zich geen problemen mee maar er zit wel een grens aan) en de gezondheidsrisico's maar ook omdat ik vind dat landen hun eigen problemen op dit gebied op moeten lossen. Ik kan me niet voorstellen dat zij niet doorhebben dat stichtingen die honden naar NL halen een eenvoudige oplossing zijn. Ik ben toch meer van het type wat vindt dat men dit soort issues in eigen land moet oplossen en dat je mensen daar moet zien te bewegen tot verandering.
Stichtingen die dus honden daar castreren, voorlichting geven, etc. daar kan ik me wel goed in vinden.


Honden worden daar na de betalende periode (door de gemeente als bijdrage in de kosten) gewoon afgemaakt. Het maakt voor de bevolking dus niet uit of ze naar Nederland gehaald worden, na uiterlijk 30 dagen zijn ze toch wel weg. Het principe van een no-kill shelter is nog niet gebruikelijk in de landen waar de honden vandaan komen. Ook in de vs is het in veel delen nog behoorlijk gebruikelijk om de honden na een x aantal dagen in te laten slapen zelfs bij goed gedrag. Het zijn er daar gewoon te veel (in tegenstelling tot in Nederland, waar we te weinig asielhonden honden, zowel absoluut als helemaal van de gemakkelijkere types, hebben om aan de vraag te voldoen).

Lughnassadh

Berichten: 1821
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Waarom honden uit Spanje etc ipv Nl??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:15

Nog meer zaak dus om daar een mentaliteitsverandering te bewerkstelligen lijkt me.

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:21

Indestal schreef:
Misschien wel door nederlandse organisatie per auto hier gehaald en in Spanje voor vertrek gechipt...niet zo raar hoor.


Nouja een beetje wel, behalve de situatie die Mizora zegt over Nederlandse chips gesponsord gekregen. In jouw situatie zouden ze eigenlijk ook een Spaanse chip moeten hebben tenzij bovenstaande situatie.

Ik weet dat er dingen gebeuren die niet mogen :)) maar door zulke dingen kom je er dus wel achter of een stichting zuiver is of niet.

Ik had ook vrienden die een Spaanse hond zouden hebben, maar wel met Nederlands paspoort via een organisatie. Dan klopt er gewoon iets niet, na een keer googelen van mijn kant bleek dit ook om de 'beruchte' stichting uit Prinsenbeek te gaan.

Maar dit alles is niet van toepassing bij de persoon waar ik het aan vroeg :D maar kritisch blijven naar stichtingen kan geen kwaad toch?

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:24

Lughnassadh schreef:
Nog meer zaak dus om daar een mentaliteitsverandering te bewerkstelligen lijkt me.

Zeker! Ik vind ook dat stichtingen die niet aan castratie projecten doen aan het dweilen zijn met de kraan open. Ik zelf (ondanks dat ik geen buitenlanders heb omdat ik perse heel graag een hond wil redden) zou nooit voor een stichting kiezen die niet mee werkt aan het grotere probleem.

Het ding is alleen wel dat die mentaliteiten verandering heel lastig is. Bij 'mijn' stichting ie het zo dat wanneer iemand een nest pups bij het asiel wil droppen ze dit alleen aannemen wanneer de moeder hond ook gecastreerd wordt. Echter gaan sommige mensen hier niet mee akkoord en god weet waar de pups dan uiteindelijk belanden.

Laatst ook een verhaal op de blog van ARS mevrouw komt met moeder hond en pups van 7 dagen oud. Wil pups kwijt en moeder hond houden. Shelter zegt dat de pups echt nog wel even bij de moeder hond moeten blijven en dat de moeder gesteriliseerd dient te worden. Shelter zit bom vol en is niet de meest ideale plek voor moeder hond en kids, of mevrouw ze nog tijdelijk thuis kan houden en over x aantal weken kan brengen dan wordt moeder ook gesteriliseerd. Oké afgesproken. Twee weken later, doos met jawel de betreffende puppy's bij de shelter gedropt.
Laatst bijgewerkt door _Micha_ op 27-08-17 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Gimme_Joy

Berichten: 7771
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:25

_Micha_ schreef:
Indestal schreef:
Misschien wel door nederlandse organisatie per auto hier gehaald en in Spanje voor vertrek gechipt...niet zo raar hoor.


Nouja een beetje wel, behalve de situatie die Mizora zegt over Nederlandse chips gesponsord gekregen. In jouw situatie zouden ze eigenlijk ook een Spaanse chip moeten hebben tenzij bovenstaande situatie.

Ik weet dat er dingen gebeuren die niet mogen :)) maar door zulke dingen kom je er dus wel achter of een stichting zuiver is of niet.

Ik had ook vrienden die een Spaanse hond zouden hebben, maar wel met Nederlands paspoort via een organisatie. Dan klopt er gewoon iets niet, na een keer googelen van mijn kant bleek dit ook om de 'beruchte' stichting uit Prinsenbeek te gaan.

Maar dit alles is niet van toepassing bij de persoon waar ik het aan vroeg :D maar kritisch blijven naar stichtingen kan geen kwaad toch?


Juist goed! Alleen was Kayla dus al geadopteerd bij een stel en hebben wij haar niet uit het asiel/bij de stichting vandaan.

dierenfan
Berichten: 9740
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:27

Margee schreef:
Evelienepien schreef:

Wil hier ff op inhaken...
Waarom zou je een ongezonde hond willen, die je meteen op kosten jaagt?
En ja, ze kunnen gevaarlijke ziektes mee brengen (lees mijn eerdere post), die ook nog kunnen overgaan op je heb ik al huisdieren...

Als je met je eigen hond op vakantie gaat, is deze geent en in goede lichamelijke staat (mag ik aannemen) dus minder vatbaar..


Daarom moet je dus de moeite doen een goede stichting op te zoeken. Die honden zijn getest en geënt, de oudere ook gesteriliseerd.
Bovendien nemen mensen die op vakantie zijn geweest, ook ziektes mee. Denk maar aan insecten in hun bagage of meegenomen stekjes.


Daar zit nu mijn punt!! Die honden zijn getest.... ja getest en dan?? Hoe enorm veel geteste honden blijken later toch wel ziek te zijn? Iets met leishmania was al wel aanwezig maar niet actief aanwezig en dus niet te testen?
Helaas hebben inmiddels vele dierenartsen al veel ervaring met leishmania ed dus wordt het vlotter ontdekt.
Alsnog zijn er veel mensen die denken een gezonde herplaatser aan te schaffen maar nooit te horen krijgen dat ze wel allert moeten blijven op signalen die aangeven dat de hond toch niet zo gezond is. Veel gemiddelde honden bezitters die een hond uit een risico gebied geadopteerd hebben weten niets van het feit wat zo'n dier mogelijk alsnog bij zich draagt.
Voor mij is dat zeer belangrijke info die men vergeet mee te geven voordat een dier aangeschaft wordt.