Wat spin? is dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 23:17

Robin_S schreef:
Een belangrijke tip ivm huisspinnen:

Sluit je ramen en deuren van zodra het gaat schemeren! Dan worden ze namelijk met z'n allen erg actief.

Vooral rond 22u30, dat is echt een piekmoment.

Natuurlijk zitten ze vaak al binnen of vinden ze sowieso wel een weg, maar het helpt wel degelijk om ramen op tijd te sluiten :)

Zeker nu eind augustus en september zijn ze er massaal omdat de mannetjes nu rondlopen op zoek naar een vrouwtje.

Als je er overdag een ziet zitten zijn ze vaak aan het "slapen" en zijn ze dus makkelijker te vangen dan 's avonds / 's nachts. Dan rennen ze echt als gekken door je huis.

Bedankt voor de informatie .... +:)+
Daarom had ik er gisteren 2 en dag ervoor ook al 1 ....
Maar dan wordt het tijd dat ze ergens anders gaan daten, niet bij mij thuis! :wave:

Groet Karin.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 00:04

Danique schreef:
Ayasha schreef:
_O- Kijk zo iets kan mij dus ook perfect overkomen. :j
We hebben hier een tijd last gehad van wespen, maar echt belachelijk grote wespen, de eerste die we vonden dachten we dat het een koningin was (ze zijn allemaal behoorlijk versuft als we ze vinden dus we konden haar veilig goed bekijken.) maar de volgende die tevoorschijn kwamen (de ene suf, de andere actiever) waren allemaal even groot dus wellicht waren het hoornaars. Anyhow, toen de eerste die wel nog levendig was naar buiten kwam was ik dus alleen. :roll: Ik had een bakje water onder aan de deur staan want ik was aan het poetsen oid en moest dat nog uit gieten maar zodra ik dat beest had gezien heb ik mijn hond gepakt en mijn kleine laptop en mijn moeder gestuurd dat er een beest zat en ik naar haar kwam tot mijn man thuis was. :o Maar voor ik de deur uit was vloog die debiel tegen de muur en viel zo in het bakje water. := (blijkbaar dus toch niet helemaal levendig want zo onhandig zijn ze normaal niet als ze in orde zijn.)

Dus heb het bakje water buiten uit gegoten tussen de struiken zodat ze kon op drogen zonder te verbranden -was redelijk warm die dag- maar dan wel BUITEN! :')

De andere die tevoorschijn kwamen hadden minder pech want tegen die tijd had ik ontdekt dat haarspray ze lang genoeg immobiliseert om er een kommetje oid over te zetten tot mijn man thuis kwam om ze dood te maken. :o
Ik durf ze nl ook niet dood maken, niet omdat ze in de aanval kunnen gaan maar omdat verschrikkelijke geluid dat ze maken als je dat doet.. (dat kraken)

Inmiddels ben ik er achter gekomen dat als ik een doek in de buurt heb liggen en ik gooi die er op voor ik er met iets op ram, dat dat gekraak dan niet zo voel en hoorbaar is.... :=

En toen ik dat ontdekte stond ik veel te trots langs mijn platte wesp denkende "kijk mij eens voor mezelf leren zorgen." _O- _O- Ik ben f*cking 27 eind van de maand!

Ik zie jou nu trots op de bank met 36 plastic bekertjes door het hele huis :')

Het waren er maar twee op dat moment! O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 00:10

TinGu schreef:
Heerlijk topic dit! Ben zelf ook bang voor spinnen, maar als je alleen woont in een buitengebied leer je vanzelf met ze omgaan. Meestal in combinatie met een vliegenmepper... ~~}>

Shanna schreef:
Wat maakt voor jullie een vogelspin dan minder eng dan elke andere spin? :+
Ik vind ze allemaal poedersuiker. Ze mogen allemaal ophoepelen!

MAAR!! Ik heb een nog grotere hekel aan muggen en vliegen enzo, dus ALS er een spin in mn huis zit en hij zit keurig in het hoekje bij het plafond en blijft daar, DAN mag hij blijven leven en blijven zitten. Gaat hij me echter bedreigen of gaat hij bewegen of wilt hij verhuizen terwijl ik het zie, dan is het tijd om hem te doden. Mijn persoonlijke ruimte met spinnen is een ruime straal van minimaal 3 meter rondom mij. Dus ze moeten ook niet op het plafond boven me gaan hangen ofzo :')

Ik kan ook echt gillen en trappelen als er 1 over de grond rent (de reactie die veel mensen bij muizen hebben), en als hij dan onder de bank kruipt nou dan zit er echt een monster onder mn bank hoor, zo'n 1 die je enkels vast grijpt en die tussen je tenen wilt bijten of stiekem onder je broekspijp kruipt. No fcking way dat ik daar dan blijf zitten :oo

_O- _O- Zie dit al helemaal voor me, spin die met een mes zwaait of een lustig op los scheldt.... _O-

Ja lach maar, maar ze kunnen echt wel dreigend overkomen hoor! :oo

Afbeelding

Afbeelding

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 00:54

LoveGlove schreef:
Ik ga ook nog even wat foto's plaatsen. Ik vind dit TE leuk! _O-

Let's go!

Wie heeft er de ballen om hieronder te lopen?
[ [url=m/lUXCxx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is in Canada :')

En als ik kijk naar de grootte van die beesten in Australië en de Jungle, ben ik toch wel blij dat ik veilig in Nederland woon :j :')

[ [url=m/iTb3bf.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/r2ulXa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog een leuke foto:

[ [url=m/a55L2e.png]Afbeelding[/url] ]

Onze kippen zijn wat dat betreft wel veilig :')

Dit topic had ik ook gewoon niet moeten openen :=
Ben als de dood voor spinnen - ook onder het mom van, ze doen je niks, maakt geen verschil -

Maar wil super graag naar Australië als ik het geld er voor heb en klaar ben met mijn studie. Alleen die spinnen.. :=

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 01:33

Shanna, als je Een spin zo ziet staan moet je ze met rust laten ja. Dan zijn ze niet echt vriendelijk meer, als ze dat al waren :')
Zo'n houding is een waarschuwing, en ze willen je aanvallen als je niet stopt. Dus, zie een spin zo doen, dan zou ik je huis in brand steken.... nee grapje natuurlijk :')
Maar laat hem dan met rust :')

Ik bedoel, dit ziet er ook niet zo vriendelijk uit :\
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 03:39

Hier zat afgelopen week nog zo'n grote zwarte dikke wolfsspin in huis.
En rennen dat die krengen kunnen %).
Hooiwagens en kruisspinnen kan ik wel aan, maar niet die wolfspinnen..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:47

MarjanB schreef:
Ik verzamelde vroeger beestjes in lucifersdoosjes :') op verjaardagen ging ik dan m'n collectie laten zien. Heb menigeen de stuipen op t lijf gejaagd met dikke spinnen die dan uit het doosje kwamen _O- volgens m'n ouders deed ik dat al toen ik een jaar of 3 oud was.

Hebben ze je nooit laten onderzoeken?
:+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:37

IMJ schreef:
MarjanB schreef:
Ik verzamelde vroeger beestjes in lucifersdoosjes :') op verjaardagen ging ik dan m'n collectie laten zien. Heb menigeen de stuipen op t lijf gejaagd met dikke spinnen die dan uit het doosje kwamen _O- volgens m'n ouders deed ik dat al toen ik een jaar of 3 oud was.

Hebben ze je nooit laten onderzoeken?
:+

Ja maar dat had niks met m'n geestelijke gesteldheid te maken _O-

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 06:09

oomens schreef:
Als je zo overdreven angstig bent dat je een gevaar voor je omgeving wordt, dan zou ik als ik jou was eerst iets aan die fobie (laten) doen voordat je weer achter het stuur stapt. Echt levensgevaarlijk dit soort fratsen.

Ben niet overdreven bang, was meer een schrikreactie. Met bijv wespen in de auto ben ik dan weer heel koelbloedig. Spinnen op afstand zijn soort van oke, maar niet op mn lijf.

julie0307 schreef:

:')

Morganlefay schreef:
Dames, heeft iemand wel eens gezien hoe goed spinnen zijn in het vangen vangen van muggen en ander vliegend ongemak??? :D

Daar heb ik katten voor. Waarvan de 1 ook spinnen uitmoord en de ander ze ontleed.
*braaf

Heb ook familie in Australië wonen en als mn nicht vraagt wanneer ik kom geef ik zo'n lijstje door met dodelijke beesten daar :Y) Nooit.

Die pumpkin patch ziet er wel heel mooi uit.

Zaterdagavond bij mn ouders geholpen met de tuin toen ik een Harry (als de wolfsspinnen binnen zitten heten ze Harry) op de schuur zag. Dus ik zei tegen mn pa, haal je hem weg voordat hij Harry wordt.
Heb er vroeger zelf ook 1 gevangen, met gevaar voor eigen leven, :+ onder een stolp. Maar de hele tijd zag ik hem naar me kijken, als ik eruit ben pak ik je. Eerst foto's gemaakt, bewijsmateriaal dat ik zo'n grote spin had gevangen, toen met stolp en al in de tuin gegooid. Mn ouders hebben zelf de stolp uit de tuin moeten vissen.

De enige spinnetjes die ik grappig vind zijn die springspinnetjes, vaak gelig gestreept, op raam en deurkozijnen. Of de zwarte zonnespin buiten, zodra ze je zien rennen ze heel hard weg +:)+

julie0307

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:20

Gisteren op de manege zaten we gezellig allemaal te praten. Tot er een vriendin een spin onder mijn neus duwt. Echt een minispinnetje maar ik verschrok zo hard dat ik tegen haar hand sla zodat ie weg vliegt en begin te gillen.
Toen zagen we hem dus niet meer en plots 5 min later kruipt die op mijn been. Nog nooit zo hard gegild :')

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:32

Oke.. deze lieve beestjes hangen hier met overvloed in onze tuin. Men wist mij te vertellen dat dit bananenspinnen zijn ofzo?
8cm groot zijn ze :=
En heb ooit eens een heel webcomplex gezien van wel 40 van die spinnen bij elkaar :brr:
Heb er een foto van maar die staat op mijn harde schijf die ik niet mee heb :=

Afbeelding

Afbeelding

Foto's zijn een beetje groot uitgedraaid, sorry :')

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:36

xTitanic schreef:
Oke.. deze lieve beestjes hangen hier met overvloed in onze tuin. Men wist mij te vertellen dat dit bananenspinnen zijn ofzo?
8cm groot zijn ze :=
En heb ooit eens een heel webcomplex gezien van wel 40 van die spinnen bij elkaar :brr:
Heb er een foto van maar die staat op mijn harde schijf die ik niet mee heb :=

[ [url=m/yV75pU.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ahw71g.png]Afbeelding[/url] ]

Foto's zijn een beetje groot uitgedraaid, sorry :')

En waar is die tuin ..... (België of USA)
want 40 bij elkaar en die grote is te veel .... :oo

Groet Karin.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:37

Ik vind ze eerlijk gezegd enorm schattig. Ben ik nu raar? :')

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:37

USA :')
Die 40 bij elkaar was niet in mijn tuin, gelukkig. Was aan een klein meertje

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:38

LoveGlove schreef:

Ze hebben wel leuke kleurtjes :j

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:41

xTitanic schreef:
LoveGlove schreef:

Ze hebben wel leuke kleurtjes :j

Ja. Ben even op YouTube gaan rondkijken. Nu heb ik de grootte van die dingen even goed gezien. Nu zijn ze ineens iets minder schattig :')

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:46

_O-
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:51

Hier is een leuk filmpje van een bananenspin die een web aan het maken is. Is heel interessant. Die beesten zijn wel echt harde werkers hoor. Je moet maar zo'n heel web gaan bouwen. Dat kost tijd.
https://www.youtube.com/watch?v=j3Er0sSNd4w

Hier is nog een filmpje van een bananenspin die een wesp vangt. Spinnen zijn eigenlijk echt geniale beesten. Ze houden de wespen weg :j
Waarom zijn we eigenlijk zo bang voor ze? :')
https://www.youtube.com/watch?v=PasIcWofgwE

Ik vind het er wel grappig uitzien hoe dat spinnenrach zo uit z'n kont komt trouwens :')

Hier nog een black widow tegen een bijenkoninging. De ene probeert te steken, en de andere probeert te bijten. De spin heeft uiteindelijk gewonnen hoor.
https://www.youtube.com/watch?v=Az18YdmvvjQ

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:52

xTitanic schreef:
_O-
[ [url=m/Qp3nby.png]Afbeelding[/url] ]

Hoe kom je daaraan _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:54

Ik heb 10x liever slangen, ratten, muizen dan spinnen, wespen, bijen of dazen. Op de prikbeestjes reageer ik allergisch (enorm pijnlijk en jeuk!) Maar spinnen vind ik gewoon doodeng. De kleintjes en hooiwagens kan ik nog zelf aan. Dikke kruisspinnen en die zwarte monsters... kil it. With fire.

Grootste horror is een dikke knoeperd in huis of in de auto als ik aan het stuur zit.

Onlangs moet ik op het weiland gebeten zijn, had die typische puntjes op een been. Geen pijn, wel een week fikse jeuk....

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:29

En ik maar tegen mijn dochtertje zeggen dat ze niet zo bang voor spinnen hoeft te zijn. Mama is er ook niet bang voor, ze doen niks.....

Citaat:
En nog een aanvulling; op een paar uitzonderingen na zijn ALLE spinnen giftig.
Volgens mij is de enige uitzondering de zweepspinnen, die hebben klauwtjes

Citaat:
Ongeveer een maand geleden was ik de was aan het opvouwen, en ik voelde ineens een pijnlijke steek. Dus ik kijk naar beneden, zit er een gigantische spin tussen mijn tenen (HOE DAN!!!) die heeft me dus gebeten. na veel geschop was hij los en rende heel hard onder de deur door.. :wow:

Citaat:
Of er nou 1500 (per huis) zitten

Citaat:
Als je er overdag een ziet zitten zijn ze vaak aan het "slapen" en zijn ze dus makkelijker te vangen dan 's avonds / 's nachts. Dan rennen ze echt als gekken door je huis.

:oo :oo :oo :oo :oo :brr:

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:40

Technisch gezien is de hooiwagen geen spin, maar een spin achtige.
Ongevaarlijk en je hebt er geen last van,.omdat ze geen web maken

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:06

Ik ga tegenwoordig echt heel goed met spinnen (zegt het getraumatiseerde meisje, dat vroeger van schrik de sloot in is gefietst omdat er op 1 meter voor zich in de heg een spinnetje hing), de meeste durf ik weg te vegen of laat ik zitten en de grotere pakt mijn vriend maar dan sta ik er gewoon relaxed naast. ook vogelspinnen kan ik handelen. Er is alleen 1 maar... die huisspinnen waar iedereen het hier al over heeft. nee gewoon. Nee. Als ze in een schuurtje in een hoekje zitten 'prima' maar zodra ze in mijn huis komen ontnemen ze zichzelf met onmiddelijke ingang alle recht op leven. En ook mijn wil om te leven...

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:17

Mam heeft vanmorgen zo'n dikke zwarte huisspin door het huis zien rennen, en ze kon hem niet vangen. Wetende dat hij nog ergens zit :brr:

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:44

LoveGlove schreef:
Mam heeft vanmorgen zo'n dikke zwarte huisspin door het huis zien rennen, en ze kon hem niet vangen. Wetende dat hij nog ergens zit :brr:

Wat is er dan nu anders dan daarvoor? Je hebt nog steeds net zo'n heleboel (huis)spinnen in, onder en om je huis, maar nu weet je dat van eentje zeker.