LoveGlove schreef:Commando’s
Omdat commando’s de beste manier zijn om (vooral) Doodle een correctie te geven, zijn hier de commando’s die ik gebruik. Dan kunnen jullie ze ook gebruiken. Als ik bij Doodle in de buurt ben, dan laat mij altijd de commando’s geven, want ik ben de hoogste in de rang. Ik ben de leider. Als ik er niet ben, mogen jullie de commando’s geven. Let goed op wanneer en hoe je ze gebruikt. Houd geduld en ga niet schreeuwen. Honden kunnen 7 keer beter horen als ons, dus schreeuwen heeft geen zin. Je stem verheffen kan wel natuurlijk, als de hond niet wil luisteren. Verder moet je blijven volhouden totdat de hond luistert. Het is af en toe vermoeiend, maar het is wel nodig. Als de hond de commando opvolgt, moet ze beloond worden. Dus geef haar altijd iets lekkers, en afhankelijk van de situatie (als ze rustig hoort te zijn is het natuurlijk wat anders) moet het een groot feestje zijn omdat ze de commando opvolgt.
Oh god, ik las hier nog overheen.
Jij bent niet de leider, jullie zijn allemaal de leider. Ga nou niet je ouders belerend toespreken en doe al helemaal niet of jij de koningin in huis bent. Als je ouders een commando willen geven moeten ze dat lekker doen.
Ik snap ineens waarom je ouders niet willen dat je teveel tijd op internet doorbrengt geloof ik.