Een hond adopteren. Wie nog?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:45

Afbeelding
Lijkt heel veel op deze schat Elmo die ik tijdelijk heb opgevangen en vermiddeld. :)
Als ze que karakter ook op hem lijkt is ze zo gek als een deur :')

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 15:16

Ze heeft het toch opgeslagen denk ik. Ze vindt het super leuk om achter mij aan te rennen. De andere hond vond ze maar niks in het begin.
Uiteindelijk vond zr het dan toch wel leuk en ben ik gestopt met mee te rennen. Na het drukke spelen is ze helemaal alleen gaan poepen. En toen ze zag dat ik het had gezien kwam ze heeeel blij op me afgerend wachtend op haar aai EN snoepje! *\o/*

Als ik nu eens zou weten hoe ik een filmpje kon uploaden maar uhmm... Dat weet ik niet haha :+

Djoopie

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:34

Ahw dat klinkt schattig en goed!!

mystica11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:31

Wat een mooie berichten. . Ze ziet jou nu als de roedelleider die haar zelfvertrouwen kan geven en een heleboel kan leren. Dus probeer 'honds' te denken en te communiceren met haar en dan komt het allemaal goed.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:04

Wat een schatje en wat leuk dat ze jouw al achterna loopt. Het mooiste cadeau dat je haar nu kan geven is een kalme uitstraling en elke dag iets nieuws doen. Dat nieuws kan iets heel kleins zijn: even een andere route, even borstelen, een speurspelletjes of een makkelijk hersenwerkje. Heel veel geluk met deze mooie dame <3

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:27

Soms gaat dat begin heel snel hoor en soms duurt het wel langer, maar als je zoals je nu doet haar beloond bij goed gedrag en niet straft leren ze hartstikke snel.
En het klopt wel dat ze soms iets niet durft aan te pakken, als hond echt bang is pakt hij geen eten aan en nog een nadeel als ze echt bang zijn leren ze minder snel, maar zo te horen is die van jou al in de ontdooi stand!

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:46

Hoe gaat het met Bella?

De mevrouw die hier op bezoek kwam is net weg en het is goedgekeurd!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 16:50

Top, dus jij kan ook gaan zoeken!

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 17:47

Sjolvir schreef:
Top, dus jij kan ook gaan zoeken!

Mijn hondje komt 1 april aan in Nederland.
Nu lekker shoppen voor spulletjes!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:03

Heeft iemand ervaring met adoptiehonden uit Polen?En dan speciaal oudere honden.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:49

Wat fijn dat het zo goed gaat!! Klinkt alsof ze al hard vooruit gaat.

Vorige week zondag onze adoptiehond opgehaald. Een behoorlijk dominantje maar ook ontzettend lief en knuffelig.
De eerste dagen vond ze dat ze prima binnen kon plassen maar ze had al gauw door dat dat niet de bedoeling was.
Ondanks dat er nog wel wat gevochten wordt tussen haar en onze al eerdere hond past ze wel goed bij ons allemaal en zij we erg blij met haar :D

Afbeelding

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:06

Geen ervaring met Polen, Anjali.

Van waar komt jouw hond Pattypaard? Hier heeft één van de drie al aanwezig honden toch een behoorlijke tijd gegromd naar de nieuwkomer en dan te bedenken dat hij uit hetzelfde asiel komt.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 15:38

gefeliciteerd TS, wij hebben sinds een ruime week ons adoptiehondje uit Bulgarije. Gedrag wat jij beschrijft komt heel erg met die van ons overheen, maar hij maakt iedere dag zulke stappen. Had veel meer problemen verwacht, maar hij past zich ontzettend snel aan.

Nog veel plezier samen!
Laatst bijgewerkt door Ramiro op 01-02-19 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 15:48

Als je een hond uit het buitenland haalt let dan wel op dat deze niet de Brucella canis bacterie heeft. Onze dierenarts waarschuwende hiervoor. Deze bacterie is ook besmettelijk voor mensen.
Hier kun je meer vinden http://www.dekennisvannu.nl/site/artike ... ensen/8885

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 18:50

Met Bella gaat het ontzettend goed! Ze gaat heeeel hard vooruit en durft zelfs een beetje te testen nu. Maar wel alleen bij mij hahaha. Anders mensen zijn nog iets te spannend. Met mannen begint ook al beter te gaan. Buiten soms nog een angst plasje als er vreemde binnen komen is ze ook al zindelijk!

Ze loopt lekker los en luistert echt super! Alleen thuis zijn is ook geen enkel probleem. Ik had geen betere hond kunnen wensen zo een lief ding!

Morgen gaan we voor de eerste keer naar de hondenschool. Niet omdat ik denk dat ik het zelf niet aan kan want ze luistert al beter dan menig andere volwassen honden :+, maar zodat ze andere mensen niet meer zo spannend vindt en leert dat er niks aan de hand is.

Taartje, ook voor jou gefeliciteerd! Als ze er is zeker een fototje posten he!

Afbeelding
Vandaag voor de eerste keer een paard gezien. Die vond ze toch wel heel interessant haha!
Afbeelding
En een fototje van een paar dagen geleden. Ondertussen kan ze haar staart niet meer stilhouden als ik iets zeg of naar haar kijk :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:03

OH oh een altijd lispel kwispel staart!! Heerlijk dat het zo goed gaat.

Harley is ook leuk.

Pattypaard fijn dat hij ook bij jullie past.

Polen geen ervaring mee, heb een Roemeen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:10

Heel leuk om te lezen TS!

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:13

Wat ontzettend leuk om te zien dag Bella zo vooruit gaat!

Als hij er is plaats ik uiteraard foto's!

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 19:41

Taartje schreef:

Oh sorry, het is een hij haha!

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:52

Leuk dat het zo goed gaat TS! Het is echt een schatje om te zien! <3

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:01

Ja, wij hadden een duitse herder die weg moest ivm de gezondheid van de vorige eigenaren. Wij wilden echt al hele lange tijd een duitse herder, ook beide opgegroeit met herders en we konden geen pup hebben (ivm studie, werk en wonen in een flat, dus buren enzo) en besloten toen te kijken naar een herplaatser, maar dat doen we nooit meer

De klik was er op het eerste gezicht zeker, maar die mensen wilden dat we hem direct diezelfde avond mee zouden nemen, want ze konden het idee v an een afscheid niet aan. Hij moest gewoon weg. Veel verdriet nouja, wij hond meegenomen. Het voelde goed.
In die twee weken die hij bij ons was, hebben we beide nog nooit zo zwaar gehad, zo moe geweest en zoveel frustratie gehad als toen.

De hond moet je natuurlijk leren kennen. Hij is door een ander opgevoed dus je kent hem niet.
Daarnaast luisterde hij aan de riem totaal niet, waardoor we hem met moeite los konden laten lopen (en hij dus ook niet kon rennen). Binnen was hij als de dood dat er reclame op tv kwam, dan begon hij te piepen.
Ondanks dat we een groot appartement hadden waar hij in alle kamers kon komen inclusief balkon, was het ECHT veel te klein met hem constant op je voeten. Hij was gewend om bij oude eigenaren op bed te slapen, wij hebben een waterbed.. dat en hondenpoten is geen goede combinatie.
De wens was van mij om met hem te gaan trainen (pakwerk, cursussen, speuren, agility.. wat hij maar leuk vond) maar na 1 week was mijn vriend er wel ongeveer klaar mee. Hij moest 3 dagen per week helemaal in zijn eentje voor de hond zorgen (ik woonde toen nogbij mijn moeder en was 3 dagen daar omdat ik daar ook werktenaast mijn studie, overige 4 dagen bij mijn vriend). Het vroege opstaan, savonds laat niet lekker iin bed kunnen blijven liggen want de hond moest er nog uit. Je moest eerst 3 hele etages door om buiten te komen want de ingang zat aan de andere kant van het gebouw. En hij was gewoon NOOIT moe, die hond.

Op gegeven moment waren we beide zo uitgeput, mn vriend nog meer dan ik. Dat we zeiden nee dit is niet de plek en het moment en de hond voor ons om dit door te zetten.
Mn vriend raakte ook vaak gefrustreerd naar de hond door zijn vermoeidheid, dan behandelde hij de hond oneerlijk en onrustig. Waar de hond weer niks van leert. dat vond ik niet eerlijk dus ja op gegeven mometn moet je een keuze maken en hebben we besloten hem terug te plaatsen. Echter wilde de vorige eigenaren hem niet terug en hebben we een ander huis voor hem gezocht waar hij een heerlijke achtertuin kreeg om los in te rennen.

Dus dat doen we nooit meer. Inmiddels zijn weverhuist en hebben we nu een grote hoekwoning met achtertuin. We hebben nu ook een hele tamme vogel in huis en zitten beter in onze energie. Dus wie weet volgend jaar of iets dergelijks dat we aan een pup willen beginnen. Gewoon met een verse start en een hond die je straks door en door leert kennen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:11

@RM, realiseer je je, dat deze hond gewoon meer tijd nodig had? En een pup ook niet 1, 2, 3 alles doet wat je in gedachten hebt?
2 wkn is heel kort en je vriend was er al in 1 week klaar mee, vroeg opstaan om uit te laten en laat op de avond uitlaten, dat heet hond hebben..
Het voor je voeten lopen zodat je overal over hem viel komt allicht doordat dier jullie gewoon aan het schaduwen was iets wat hij bij vorige eigenaren dan ook al wel gedaan zal hebben (kan niet zonder zijn baas, zit aan je vastgeplakt), dit is iets dat op te lossen is met training.
Een volwassen hond is normaliter heel snel zeker aan de riem een en ander aan te leren is in ieder geval mijn ervaring.

Als ik het zo lees, zou ik als ik jullie was niet aan een hond beginnen, aangezien verhaal hierboven in mijn ogen kwestie is van onvoldoende dier de tijd geven en een kans en onvoldoende kennis bij jullie om deze hond netjes op te voeden (wat nou eenmaal tijd kost).

En er zijn heel veel honden die nooit moe zijn....
Als je vriend na 1 a 2 wkn al gefrustreerd is en oneerlijk naar hond toe, moet hij geen hond nemen...

Wel top dat jullie nieuwe eigenaar voor hem hebben geregeld.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:23

Joliieeenn schreef:
Taartje schreef:

Oh sorry, het is een hij haha!

Haha ja een echte kerel hoor! :D

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 21:21

RoyceMack schreef:
Ja, wij hadden een duitse herder die weg moest ivm de gezondheid van de vorige eigenaren. Wij wilden echt al hele lange tijd een duitse herder, ook beide opgegroeit met herders en we konden geen pup hebben (ivm studie, werk en wonen in een flat, dus buren enzo) en besloten toen te kijken naar een herplaatser, maar dat doen we nooit meer

De klik was er op het eerste gezicht zeker, maar die mensen wilden dat we hem direct diezelfde avond mee zouden nemen, want ze konden het idee v an een afscheid niet aan. Hij moest gewoon weg. Veel verdriet nouja, wij hond meegenomen. Het voelde goed.
In die twee weken die hij bij ons was, hebben we beide nog nooit zo zwaar gehad, zo moe geweest en zoveel frustratie gehad als toen.

De hond moet je natuurlijk leren kennen. Hij is door een ander opgevoed dus je kent hem niet.
Daarnaast luisterde hij aan de riem totaal niet, waardoor we hem met moeite los konden laten lopen (en hij dus ook niet kon rennen). Binnen was hij als de dood dat er reclame op tv kwam, dan begon hij te piepen.
Ondanks dat we een groot appartement hadden waar hij in alle kamers kon komen inclusief balkon, was het ECHT veel te klein met hem constant op je voeten. Hij was gewend om bij oude eigenaren op bed te slapen, wij hebben een waterbed.. dat en hondenpoten is geen goede combinatie.
De wens was van mij om met hem te gaan trainen (pakwerk, cursussen, speuren, agility.. wat hij maar leuk vond) maar na 1 week was mijn vriend er wel ongeveer klaar mee. Hij moest 3 dagen per week helemaal in zijn eentje voor de hond zorgen (ik woonde toen nogbij mijn moeder en was 3 dagen daar omdat ik daar ook werktenaast mijn studie, overige 4 dagen bij mijn vriend). Het vroege opstaan, savonds laat niet lekker iin bed kunnen blijven liggen want de hond moest er nog uit. Je moest eerst 3 hele etages door om buiten te komen want de ingang zat aan de andere kant van het gebouw. En hij was gewoon NOOIT moe, die hond.

Op gegeven moment waren we beide zo uitgeput, mn vriend nog meer dan ik. Dat we zeiden nee dit is niet de plek en het moment en de hond voor ons om dit door te zetten.
Mn vriend raakte ook vaak gefrustreerd naar de hond door zijn vermoeidheid, dan behandelde hij de hond oneerlijk en onrustig. Waar de hond weer niks van leert. dat vond ik niet eerlijk dus ja op gegeven mometn moet je een keuze maken en hebben we besloten hem terug te plaatsen. Echter wilde de vorige eigenaren hem niet terug en hebben we een ander huis voor hem gezocht waar hij een heerlijke achtertuin kreeg om los in te rennen.

Dus dat doen we nooit meer. Inmiddels zijn weverhuist en hebben we nu een grote hoekwoning met achtertuin. We hebben nu ook een hele tamme vogel in huis en zitten beter in onze energie. Dus wie weet volgend jaar of iets dergelijks dat we aan een pup willen beginnen. Gewoon met een verse start en een hond die je straks door en door leert kennen.

Ik wil jullie echt even zeggen dat een pup ook ontzettend veel werk is en ook erg vermoeiend is. Als ze nog niet zindelijk zijn kun je s'nachts ook opstaan en dan zijn jullie ook beide vermoeid. Als het hondje san gestraft wordt voor iets wat die helemaal nog niet begrijpt..

Als je een hond in huis haalt zorg dan dat je er de tijd, plaats en geduld voor hebt. En eender welke hond heeft dit nodig en zal moeten wennen in een nieuw huis, dat is nu eenmaal zo.

Mijn pup heeft ook altijd energie en wilt ook niet altijd even gemakkelijk stil zijn als ik wil gaan slapen. Ja ik ben ook vermoeid deze week. Elke nacht om 12 uur nog buiten met de hond en s'morgens om 7 uiterlijk weer eruit voor mijn hond. En ook zij loopt me soms voor de voeten of springt op de bank terwijl ze het niet mag. Maar daar heb ik bewust voor gekozen.

Nu ook, ik schrijf net mooi dat ze zindelijk is, maar ik hou haar 2 min niet in de gaten en ze plast binnen. Frustrerend.. ja soms wel, maar ze snapt het soms nog niet helemaal en daar hoeft zij niet voor gestraft te worden.

Denk aub heeeel goed na voor je weer een hond in huis haalt.. het zou echr niet de eerste "probleem" hond zijn door vaak goed bedoelde baasjes die het toch niet helemaal goed aanpakken. De herder was daar een mooi voorbeeld van!

Wel goed dat je een fijn ander huisje hebt gezocht voor hem!!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:54

Sjolvir schreef:
@RM, realiseer je je, dat deze hond gewoon meer tijd nodig had? En een pup ook niet 1, 2, 3 alles doet wat je in gedachten hebt?
2 wkn is heel kort en je vriend was er al in 1 week klaar mee, vroeg opstaan om uit te laten en laat op de avond uitlaten, dat heet hond hebben..
Het voor je voeten lopen zodat je overal over hem viel komt allicht doordat dier jullie gewoon aan het schaduwen was iets wat hij bij vorige eigenaren dan ook al wel gedaan zal hebben (kan niet zonder zijn baas, zit aan je vastgeplakt), dit is iets dat op te lossen is met training.
Een volwassen hond is normaliter heel snel zeker aan de riem een en ander aan te leren is in ieder geval mijn ervaring.

Als ik het zo lees, zou ik als ik jullie was niet aan een hond beginnen, aangezien verhaal hierboven in mijn ogen kwestie is van onvoldoende dier de tijd geven en een kans en onvoldoende kennis bij jullie om deze hond netjes op te voeden (wat nou eenmaal tijd kost).

En er zijn heel veel honden die nooit moe zijn....
Als je vriend na 1 a 2 wkn al gefrustreerd is en oneerlijk naar hond toe, moet hij geen hond nemen...

Wel top dat jullie nieuwe eigenaar voor hem hebben geregeld.

Ik ben het hier helemaal mee eens :j
Als je een sportieve hond als een DH wil moet je zelf minstens net zo sportief willen en kunnen zijn. Zeker in het begin. En je moet t LEUK vinden. Als elk uitje een opgave is, doe het dan jezelf en vooral de hond niet aan :n
De hond moet wennen aan andere omstandigheden en andere mensen.
En ja, een herder is niet snel moe, tenzij je hem echt goed aan het werk zet. Een blokje om is niets voor zo'n hond.

Als ik de beschrijving van RM lees denk ik: heerlijk <3 Ik hou van zulke honden ;)
Denk goed na of een hond bij je past, en wat voor een hond dat dan zou moeten zijn. Een herder vraagt een relaxte baas met veel energie, rust en consequent gedrag. En verstand van hondengedrag.
Een appartement of huis met tuin maakt maar weinig uit. Een tuin is een fijn extraatje, maar de basis ligt daar niet. Een DH heeft ook niet genoeg aan "rennen in de tuin", al zou hij dat de hele dag mogen doen.