Cocker Spaniël babbelhoekje

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yenni
Berichten: 5476
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:44

Hallo Bokkers.

Ik heb advies gevraagt in het rastopic en meerdere mensen opperde een cocker spaniel. Ik vind dit erg mooie honden.

Hij past in mijn eisen lijstje en ik wil mij graag verder verdiepen. Ik zit te denken aan een amerikaanse cocker. Hoe zijn die in omgang?

Ceetje_bokt
Berichten: 5210
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:43

Geen idee hoe de Amerikaan is, maar persoonlijk vind ik ze qua uiterlijk minder aantrekkelijk dan Engelse. Nu ben ik bevooroordeeld natuurlijk O:) Afbeelding
Cockers zijn leuk, maar ook zeer gevoelige honden en je kan een exemplaar treffen dat de hele dag achter je aan loopt. Daar moet je wel tegen kunnen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 10:47

Hahah idem hier maar ook bevooroordeeld :)
Eentje heel rustig en eentje is een echte speelvogel. Beide heel aanhankelijk, héél aanhankelijk

Ceetje_bokt
Berichten: 5210
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:48

Deze foto hierboven is van ons nieuwe cockertje. Twee maanden geleden hebben we een van onze oudere cockers moeten laten inslapen vanwege een tumor in haar bek. En de overgebleven cocker had toch meer last van eenzaamheid dan we in eerste instantie dachten. Via via kwam dit teefje van vier jaar op ons pad en nu woont ze bij ons. Ze heeft altijd bij de fokker gewoond en heeft twee nestjes gehad. Ze is heel lief en nieuwsgierig, maar kan nog niet veel. Geeft niks, want ze leert snel en het voordeel van een kennelhond is dat ze wellicht niet veel kennen, maar ook geen rugzak met trauma’s hebben.

belle_boef

Berichten: 10782
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:49

Mijn Engelse is wat dat betreft perfect. Graag bij maar ligt ook rustig apart. Loopt Soms wel te joelen als hij hoort dat ik inde buurt ben en hij binnen zit.

luuntje

Berichten: 14046
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:53

Ik vind de neus te kort van de Amerikaanse cocker.
Ben dan al jaren verliefd op de engelse cocker.

Die van ons is bijna 8 maanden. Een blij ei, altijd vrolijk.
Hij vindt iedereen leuk, ik sta met stip op 1.
Andere honden bij mij of mijn scootmobiel blaft hij weg.

Luistert prima buiten. Is binnen een zwaan kleef aan. Heeft een tomeloze energie.

Godzijdank volgende maand trimsalon om te plukken.
Vacht was niet klaar voor een pluksessie, maar ik word gek van de klitten.


Afbeelding

Sanne_com

Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 11:35

Wij hebben ook een engelse, en het zijn enorm fijn hondjes maar je moet ze wel opvoeden (ze wikkelen ze zo om hun poot :P) + er tegen kunnen dat ze continue achter je aan lopen :P Die van ons licht altijd (of toen ze ons nog hoorde opstaan, nu is ze doof dus ze hoort het niet meer zo xD) bij on sin de buurt. Sta je op dan staat zij ook op en wil ze mee :')

En het haar is wel een dingetje, trimmer is echt nodig of je moet zelf erg van trimmen houden!

Yenni
Berichten: 5476
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:33

Dat de hond je schaduw is heeft dat ook niet te maken met een stukje opvoeding/ haar/zijn plaats kennen?
Ze zijn onwijs leuk maar de hond zou anderhalve dag per week alleen zitten.. omdat het niet anders gaat met mijn werk..

Trimmen is trouwens geen probleem. Hoe zit het met het aanleren van commando's? Bijv tijdens het loslopen?

Sorry voor de vele vragen maar ik wil min graag goed verdiepen :D

Sanne_com

Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:44

Yenni schreef:
Dat de hond je schaduw is heeft dat ook niet te maken met een stukje opvoeding/ haar/zijn plaats kennen?
Ze zijn onwijs leuk maar de hond zou anderhalve dag per week alleen zitten.. omdat het niet anders gaat met mijn werk..


Ik denk het niet, die van ons is echt enorm netjes opgevoed. Maar wil gewoon bij je in de buurt zijn, als jij in 1 kamer bent wil zij daar ook zijn. Het is dus denk ik meer een een aanhenklijkheids dingetje, ze willen gewoon graag bij de baas zijn.
(of was het zeg maar eigenlijk nooit opgevallen, totdat ze eens uit logeren ging en mensen zeiden, wat loopt dat beest de hele tijd achter je aan dan... :P)

luuntje

Berichten: 14046
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:47

Ik hoorde hetzelfde vn een vriendin.
Haar buren hebben een cocker. Zodra de cocker dochter van vriendin hoort rent ze de tuin uit om bij dat meisje te zijn.

Onze cocker loopt vooral mij achterna.

Overigens heeft mijn zusje een plakkende labrador.

Sanne_com

Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:47

Die van ons kan echt alles, die heb ik de raarste dingen aangeleerd, en dat pakken ze ook erg snel op. Enige is ze pakken ook dingen die ze niet moeten leren heel snel op :')

Loslopen is bij ons nooit een echt probleem geweest, het enige is, ze hebben een goede neus en zijn erg slim. Die van ons heeft ooit bij een bankje van mensen wat lekkers gekregen, dus zodra ze een bankje ziet gaat ze er naar toe en moet ze daar snuffelen, als je op tijd haar uit die focus haalt (dus net voor het weg sprinten) is er niets aan de hand. Maar anders is er kans dat je er naar toe mag gaan lopen omdat ze extreem gefocust is op der neus en het bankje inspecteren voor eten.

Yenni
Berichten: 5476
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:47

Dat de hond in een en de zelfde kamer wilt zitten vind ik geen probleem. Ik wil alleen niet een hond die 24/7 alles bij je afdwingt. Dit doet de jack russel van mijn ouders wel en daar heb ik persoonlijk een hekel aan.
Als de hond na 5 minuten rustig bij mijn voeten gaat liggen met een bot vind ik het allang prima..

Sanne_com

Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:54

Yenni schreef:
Dat de hond in een en de zelfde kamer wilt zitten vind ik geen probleem. Ik wil alleen niet een hond die 24/7 alles bij je afdwingt. Dit doet de jack russel van mijn ouders wel en daar heb ik persoonlijk een hekel aan.
Als de hond na 5 minuten rustig bij mijn voeten gaat liggen met een bot vind ik het allang prima..


Oh dat doen ze niet echt vervelend, ze komen wel vragen om aandacht maar druipen meestal goed genoeg af.
Maar dat is wel echt een stukje opvoeding, ik ken ook cockers die wel echt enorm kunnen zeuren... maar dit is vaak aangeleerd gedrag; piepen in een winkel om aandacht te krijgen, piepen in het algemeen om aandacht te krijgen; en als het werkt dan blijven ze het vaak doen. Of dat is mijn ervaring.

Verder zijn het echt enorm leuke honden, slims, maf enorm grappig! En echt de grootste knuffels, maar er moet wel echt een goede opvoeding in!

Yenni
Berichten: 5476
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 14:00

Oke fijn om te weten dat ze dus niet komen zeuren om aandacht. Zo te lezen passen ze dus wel bij mijn lijstje :)

belle_boef

Berichten: 10782
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:01

En dat bij je willen zijn hoort echt bij het ras. Het is echt een gezelligheidshond.

Ceetje_bokt
Berichten: 5210
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:40

Voor alle cockerliefhebbers is ‘hoezo heb je een cocker’ wel een aanrader om te lezen. http://www.hoezohebjeeencocker.nl/?
Ik trim de honden zelf, maar inmiddels heeft de oude cocker een heerlijk geschoren korte coupe, de jongere hond heeft wel een cockerpakje. Een gesteriliseerde cocker krijgt een vreselijke vacht. Dik en pluiziger klit al als je ernaar kijkt. Laat je niet gek maken door wat ‘men’ vindt wat hoort bij de cocker qua vacht. Als een korte coupe beter past bij jouw leven, lekker doen. Niets zo zielig als een vacht met veel klitten. Ik word ook wat droevig van die ijsballen: neem een vork mee en prik ze regelmatig kapot voordat het zo erg wordt. Olie in de vacht wil ook helpen tegen ijsballen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 17:51

Onze juffrouw is gecastreerd en daar is qua vacht niks aan veranderd.
Die van mijn zusje heeft wel die beruchte doffe vacht gekregen.. Verschilt dus ook wel per hond denk ik

Ceetje_bokt
Berichten: 5210
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:10

Dan heb je echt heel veel geluk, Granoek. Had jouw cocker soms als een vrij dunne vacht voor de sterilisatie? Onze zwarte cocker is tot haar 9de jaar niet geholpen en toen moest het medisch gezien door een ontstoken baarmoeder, een paar maanden later wistennwe waarom we het nooit wilden doen... pluizig, klitten (en een enorme gerichtheid op eten). Ik kies dus niet voor ‘zomaar’ steriliseren.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 18:24

Ceetje_bokt schreef:
Dan heb je echt heel veel geluk, Granoek. Had jouw cocker soms als een vrij dunne vacht voor de sterilisatie? Onze zwarte cocker is tot haar 9de jaar niet geholpen en toen moest het medisch gezien door een ontstoken baarmoeder, een paar maanden later wistennwe waarom we het nooit wilden doen... pluizig, klitten (en een enorme gerichtheid op eten). Ik kies dus niet voor ‘zomaar’ steriliseren.


Ohh nee totaal niet, zij had echt super veel en dikke vacht maar heel glanzend en golvend echt mooi. Nu nog steeds trouwens, groeit ook super snel.
De andere wel, maar die had ook een dikke vacht voor de sterilisatie. Nu heel dik, dof, pluizig dus die wordt nu redelijk kort getrimd

luuntje

Berichten: 14046
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:30

Mijn eerdere cockers kregen een sportcoupe als ze oud waren.
Scheelde plassen over de poten heen.

Ken ook een benner sennen die geschoren werd in de zomer.
Niet mooi, maar hij kon zo wel lekker rennen zonder last van de warmte te hebben.

Grappige website. Herken het 1 baas cocker.

Yenni
Berichten: 5476
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:37

belle_boef schreef:
En dat bij je willen zijn hoort echt bij het ras. Het is echt een gezelligheidshond.

Dat vind ik opzich geen probleem maar de hond moet alleen niet 24/7 komen "zeuren" om aandacht. Als hij daarna aan mijn voeten komt liggen vind ik het prima..

vevina
Berichten: 1646
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:42

Ik ben nieuw in dit topic, heb met veel plezier het hele topic gelezen. Ik hoop dat ik misschien een beetje mee mag lezen en praten?

Ik ben zelf opzoek naar mijn eerste rode Cocker en ben momenteel opzoek naar een fokker. Zo kwam ik uit bij korden's kennel van Bart. Zijn er mensen die wat meer kunnen vertellen over deze fokker? Zijn de ouders getest op erfelijke aandoeningen bijvoorbeeld?

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 22:45

Jajajaja onze jongste komt er ook van :D
Hij is zoooo aardig :) Wij brengen onze hondjes er altijd op pension als we op vakantie gaan, terwijl het toch dik een uur rijden is. Ze gaan er ook om de 7-9 weken voor te trimmen.

Zijn hele huis is hond, je ziet en ruikt het overal maar hij leeft er echt voor.
Overal artikels met zijn cockers op wedstrijden in Engeland etc.. En we mogen er altijd
puppy's knuffelen als we de hondjes brengen, ook niet onbelangrijk :+

bianca5055

Berichten: 311
Geregistreerd: 08-10-02
Woonplaats: nabij Eindhoven

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 08:27

Mijn ouders hebben altijd honden van Bart. Erg aardige man, die mensen ook echt herkend en zeker goed is voor zijn honden. Gericht een reu en teef bij elkaar zoekt en niet fokt om te vermeerderen, maar om te verbeteren, ondanks dat hij zeker vroeger veel fokte. Wij hebben op het nu een chocolate van hem en dat is echt een blij ei. Als ik zelf weer een hond zou nemen zou ik naar Bart gaan.

Ceetje_bokt
Berichten: 5210
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 09:36

Bart is echt een van de betere fokkers van cockers. Veel liefde voor het ras en prachtige cockers. Hij denkt ook echt mee wat voor hond bij je past. Wij hebben een oudere teef van hem overgenomen. Zij heeft twee nestjes bij hem gehad en is vier jaar. Hoewel hij dus wel leeft van de fok, is hij geen ‘broodfokker’ in de negatieve zin. Sommige andere cockerfokker laten zich nog wel eens negatief over hem uit, gewoon negeren want hij is echt een man met het hart op de juiste plek.honden worden volledig getest.Afbeelding