papier krijgen ze hier ook altijd ja, en stukjes fleece en hooi. Stro is ook een goede! Ik heb ooit eens een pakje gehad met een soort van zacht stro, dat was echt super fijn maar ik weet niet meer hoe dat heet.. Dat lijkt me ook goed spul voor nestjes.
Sterkte Eclair, ik heb helaas ook een muisje moeten afgeven laatst vanwege een tumor. Nu nog 12 stuks.
Ik gebruik Back 2 Nature, super tevreden mee maar ik wil het gaan mengen met iets anders zodat ik meer bodembedekking kan gebruiken zonder dat het mij een fortuin kost.
Verder krijgen ze hier wc papier, keukenrol, wc papier, van die gekleurde papierslierten.
Ik heb ze op een mix van zaagsel, B2N en beukensnippers.
Heb ze eerder op hemperade( gemixt met b2n) gehad, maar een van mijn muisjes kreeg daar telkens geïrriteerde ogen van. Dus ben overgegaan op zaagsel toen.
Ik heb ze hier ook op vlas zitten, daar kunnen ze lekker in graven, het is goedkoop en ik vind ze minder snel ruiken dan toen ik ze op hemperade of op houtkorrels had zitten. Houtkorrels vond ik niet dat ze lekker in konden graven, en als je ze op je slaapkamer hebt staand zou ik dat al helemaal niet gebruiken, hier bleef ik wakker van het getik als ze er eens lekker in dachten te graven.
Is hennepvezel alleen voldoende? Bij bijv. Hsmsters mengen se zaagsel en hooi om ze te laten graven. Ik ben zelf ook aan het kijken voor eventueel ander graaf spul maar heb niet zo veel zin in meerdere pakken bodembedekking als het niet persee moet
Ik heb hennepvezel gehad maar ik vond het geen fijn spul. Dus ik ga eens kijken wat back2nature en carefresh samen doet.
eclair98
Geplaatst: 15-03-17 20:55
Muisje nr. 2 is ook dood Dobby, nu alleen nog de 2 oranje. Ik denk stom toeval
eclair98
Geplaatst: 19-03-17 15:35
Nou ik heb een nieuw hok voor de muisjes! Een terrarium van 1m bij 42 cm en 42 cm hoog. Ik post later foto's
Omdat ik het toch wat saai vind, wil ik er een aantal muisjes bij
melody7
Geplaatst: 19-03-17 15:41
Wat gaaf, dat is lekker groot! Heel sneu dat er zo kort op elkaar 2 van je muisjes overleden zijn
Mijn klas begint over 2 weken met het muizenproject dus dan ga ik uit hun nestjes ook nog wat jonkies uitzoeken Ik heb ze nu op houtkorrel zitten met stukjes keukenrol en vaatdoek om hun nestje van te maken (en hooi natuurlijk). Ik wilde het eigenlijk mengen met carefresh maar dat had Hornbach niet. Bij de winkel erna zag ik stapels vaatdoeken liggen en toen bedacht ik dat ik dat ook gewoon kan knippen, dat werkt ook prima en is super goedkoop
Ze liggen nu in hun mandje te slapen, echt super lief:
Eigenlijk lag dat mandje op een bovenverdieping maar daar waren ze het niet mee eens, ze hebben hem vannacht naar beneden gegooid
KittyDylan
Geplaatst: 19-03-17 15:43
Ohh muisjes die wil ik ook! Gaat bij ons helaas niet maar ooit komen ze er wel hoop ik.
Gaaf Eclair, deel je de foto's met ons? Ik vraag mij af of dat met muizen echt mogelijk is. Want die zijn met meer dus het stinkt sneller, kost dat geen fortuin aan bodembedekking?
Ik merk zelf dat als ik meer bodembedekking toevoeg, er en gegraven wordt en ze minder snel stinken. Maar dat hangt er waarschijnlijk ook vanaf wat voor bodembedekker je gebruikt.
Ik ben nu drie mannen aan het koppelen, twee zaten al samen en de derde kwam bij een vrouw weg. Die laatste heeft kort alleen gezeten en nu zitten ze dus samen in een 'koppelkooi', en wat ruzie betreft gaat het best heel goed, maar ze slapen toch nog apart...
Mijn Laatste muis van de 6 muizen die ik had is vanochtend overleden Er mogen helaas geen nieuwe meer komen dus dit was het einde van mijn muizenavontuur
Meet: Sluipvoet, hompy, knijster en crups. Mijn nieuwe dames! Een geheel blauwe lakenvelder, wildkleur satijn, siamees en albino Niet een hele goede foto helaas.... Maar die komen eraan! Ze piepte wel een beetje met elkaar, maar het echte koppelen gaat straks beginnen met mijn twee oranje satijn dames; Winky en pluisje!