Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xAlice schreef:Ah zo leuk om alle verhalen te lezen.
Ik zit elk weekend bij mijn zus in huis en die heeft ook twee buitenlanders.
Nummer 1 is een reutje van nu eh bijna 4 jaar oud geloof ik. Die hebben ze al bijna twee jaar.
Een heel vreemd verhaal want niemand weet waar hij precies vandaan komt en wat er mee is gebeurd. Het enige wat we weten is dat hij een bosnisch paspoort heeft.
Verder is het echt een super lieve hond. Zeker wel problemen mee gehad in het begin en het blijft een apart geval, maar zit geen kwaad in.
Hij valt voornamelijk nogal heftig uit naar voorbijgangers tijdens het wandelen en verder was hij in het begin erg op zichzelf en een beetje teruggetrokken. Inmiddels ligt hij het liefst tegen je aangekropen op de bank (waar hij niet op mag)
Nummer 2 is een teefje uit roemenie die er na een jaar of iets bij gekomen is. Dat is echt een geval apart.
Essie heeft een hoop ellende meegemaakt. Zat vastgevroren aan haar kennel toen ze dr vonden en die hebben ze dus met een hoop pijn en schade los moeten scheuren. Hele flank lag open.
Gelukkig is ze nu helemaal genezen maar je merkt dat zij wel echt een knauw heeft gehad. Ze vertrouwt compleet opzichzelf en heeft echt geleerd om in de verdediging te schieten indien nodig.
Van zichzelf is ze gelukkig echt een dropje met een enorm gewillig karakter en gewoon een super blij ei, dat scheelt enorm, maar het is wel echt oppassen af en toe dat je haar niet te veel in het nauw drijft want dat krijgt ze niet verwerkt.
Al met al is het een hele ervaring. Beide honden hebben echt een hoop ontwikkeling door moeten maken maar het is enorm leuk vind ik en het geeft zulke lieve dankbare honden.
gerban schreef:@estja, ik herinner mij bij de beschrijving van Nina nog (fiche vergeten kopiëren) dat ze de pups in het water hadden gegooid, zegt jou dat iets?
Het zou wel leuk zijn om via dit topic broertjes/zusjes van haar terug te vinden
leoenpat schreef:xAlice schreef:Ah zo leuk om alle verhalen te lezen.
Ik zit elk weekend bij mijn zus in huis en die heeft ook twee buitenlanders.
Nummer 1 is een reutje van nu eh bijna 4 jaar oud geloof ik. Die hebben ze al bijna twee jaar.
Een heel vreemd verhaal want niemand weet waar hij precies vandaan komt en wat er mee is gebeurd. Het enige wat we weten is dat hij een bosnisch paspoort heeft.
Verder is het echt een super lieve hond. Zeker wel problemen mee gehad in het begin en het blijft een apart geval, maar zit geen kwaad in.
Hij valt voornamelijk nogal heftig uit naar voorbijgangers tijdens het wandelen en verder was hij in het begin erg op zichzelf en een beetje teruggetrokken. Inmiddels ligt hij het liefst tegen je aangekropen op de bank (waar hij niet op mag)
Nummer 2 is een teefje uit roemenie die er na een jaar of iets bij gekomen is. Dat is echt een geval apart.
Essie heeft een hoop ellende meegemaakt. Zat vastgevroren aan haar kennel toen ze dr vonden en die hebben ze dus met een hoop pijn en schade los moeten scheuren. Hele flank lag open.
Gelukkig is ze nu helemaal genezen maar je merkt dat zij wel echt een knauw heeft gehad. Ze vertrouwt compleet opzichzelf en heeft echt geleerd om in de verdediging te schieten indien nodig.
Van zichzelf is ze gelukkig echt een dropje met een enorm gewillig karakter en gewoon een super blij ei, dat scheelt enorm, maar het is wel echt oppassen af en toe dat je haar niet te veel in het nauw drijft want dat krijgt ze niet verwerkt.
Al met al is het een hele ervaring. Beide honden hebben echt een hoop ontwikkeling door moeten maken maar het is enorm leuk vind ik en het geeft zulke lieve dankbare honden.
Wat heftig vastgevroren aan haar kennel , dan heeft Essie wel een bak ellende meegemaakt dus Wat ontzettend sneu en dat ze dan toch zo is opgeknapt! Dat die honden vaak heel dankbaar zijn hoor ik heel vaak terug. Ondanks de soms problemen die ze kunnen geven vaak veroorzaakt door de dingen die ze hebben meegemaakt .Lastig van de andere hond is zijn onvoorspelbaarheid naar voorbijgangers, Dan zul je hem daar zo min mogelijk aan blootstellen denk ik? Want stel hij grijpt echt iemand. Gelukkig is hij bij zijn eigen gezinnetje super braaf
estja schreef:gerban schreef:@estja, ik herinner mij bij de beschrijving van Nina nog (fiche vergeten kopiëren) dat ze de pups in het water hadden gegooid, zegt jou dat iets?
Het zou wel leuk zijn om via dit topic broertjes/zusjes van haar terug te vinden
Ja, hier hetzelfde verhaal. Een mandje in het riet meen ik. Ze hebben ook niet in het asiel van Ace zelf in Mijas gezeten maar het asiel van Algeciras bij Paky. Rody heette eigenlijk Kratos. Hij zou rond juni jarig zijn.
Oh dat is wel heel leuk als ze echt familie zijn
Ik weet niet hoe een foto te plaatsen maar dit is de advertentie van onze hond: http://ace-charity.org/zoek_detail.php? ... 012&taal=1
Balte schreef:Nina zou een zusje van mijn Tauro kunnen zijn![]()
Wat een grappig mooie hond is Calvin!
En ja, vluchtgedrag...ik heb mijn hond in het begin zelfs aangelijnd in de tuin genomen omdat ik op de SHIN pagina geregeld berichten zag van honden die enkele dagen na aankomst zich uit hun riem wisten te wurmen en gingen lopen.
Meys schreef:Dank je hij is ook heel erg grappig, echt een clowntje.
Calvin is samen met zijn moeder en broertjes en 1 zusje over het hek van het asiel gezet.
Denk niet dat hij echt wat heeft meegemaakt al heeft ie wel iets tegen bepaalde mannen.
Vlucht gedrag heeft hij ook heel erg gehad, de kids lieten wel eens per ongeluk de deur open staan en weg was hij. Hij kwam alleen terug als je met een hele hoge stem hem riep, dus dat deed ik dan maar![]()
Nadat hij gecastreerd is (dit stond in het contract wat we getekend hebben, mocht niet met hem gefokt worden en dat wilden wij ook niet) is dit erg veranderd, hij wijkt geen moment van mijn zijde.
Jis_ schreef:Wat een leukerd Irmaroosien! Fijn dat het goed gaat.
Die oren leoenpat.![]()
Dat eten als een malle is ook heel herkenbaar.Gaat gelukkig wel steeds wat rustiger.
Brillenkoker nr 2 van manlief is nu ook stuk...als kauw ding gebruikt vandaag.Genoeg ander kauwspul maar Otis heeft wat met brillenkokers.
En dit had hij vlak na aankomt gedaan,https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5839227F
Jut en Jul op hun poef voor het raam.
[ Afbeelding ]
Bmamavan2 schreef:Jis_ schreef:Wat een leukerd Irmaroosien! Fijn dat het goed gaat.
Die oren leoenpat.![]()
Dat eten als een malle is ook heel herkenbaar.Gaat gelukkig wel steeds wat rustiger.
Brillenkoker nr 2 van manlief is nu ook stuk...als kauw ding gebruikt vandaag.Genoeg ander kauwspul maar Otis heeft wat met brillenkokers.
En dit had hij vlak na aankomt gedaan,https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5839227F
Jut en Jul op hun poef voor het raam.
[ Afbeelding ]
Gelukkig de goede kant van de schaar![]()
Zo heeft de mijne een tik met blikjes (liefst die van de leverpastie of het kattenvoer), doodeng eigenlijk....
Bmamavan2 schreef:Je zal het vast wel weten maar dubbel aanlijnen is in het begin geen overbodige luxe!
Ik doe ze altijd een tuig om en een halsband, en geloof me soms was dat echt een geluk!
Vaak zijn de buitendlandse honden ook echte houdini's dus let of deuren die open kunnen (ook als de postbode bijvoorbeeld komt), tuinhekjes/schuttingen waar ze overheen kunnen (ik had er 1 die op de container sprong en dan over de schutting) en ik heb zelfs deurklinken ondersteboven moetzen zetten.
Wij hebben een open trap die we middels een hekje kunnen afsluiten, helaas op een gegevn moment een slimme hond die dan wel via de achterkant door de openingen van de tredes naar boven klom (waar mijn panische kat zat).
Ook al zijn ze wat ouder, ga er eigenlijk vanuit dat je een pup in huis krijgt, die nog niks kent en weet.
Ik heb er 1 gehad die totaal uit haar plaat ging als ze iemand met een oranje hesje zag (plantsoenendienst ofzo), waarschijnlijk een link met vroeger.