ze zit nu op dag 59(vanaf de 2e dekking, 1e was net voor haar juiste punt), dus de pups zouden vanaf vandaag ter wereld mogen komen. een teef draagd gemiddeld 62 dagen en haar vorige nest was er met 61 dagen.
Tessa haar temperatuur is al rustig aan aan het dalen, gister zat de temperatuur nog netjes op de 37,8 maar vanochtend op 37,5 en net op 37,3. als de temeratuur zo'n 1,5 graad daalt dan duurt het niet lang meer. ook komt er al melk uit haar tepels en is ze zichzelf optimaal aan het verzorgen ^_^
ik verwacht op zijn vroegst morgen of overmorgen zo'n beetje de pups.
Ik heb zondag een wandeling gemaakt met de potentiele reu voor mijn eerste nest. Echter moet hij nog wel door de testen heen komen. As dat goed is verwacht ik van deze combi een nest:
X
De kleurverwachting varieert van pik zwart tot heel licht wolfsgrauw. Mooie sterke bouw, rechte rug, vrij van DM, MDR1 N/N, HD A, NB 38, ED Vrij, Rug Vrij, Oogtest goed (vrij van Pannes en cataract) Reu wordt nog getest. Bij goede uitslagen verwacht ik hier een geweldig nest van. Echter zijn het geen beginners honden gezien de werklijn waaruit de vader komt.
Ik ga vanavond naar een vergelijkbaar nest toe. Ben erg benieuwd hoe deze zich ontwikkelen.
Neem aan dat je ons op de hoogte houd zodra de bavelling begint?? Succes in elk geval!!