Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:11

Kesje schreef:
-Namiro- wij voeren gewoon op het oog. Als de hond op een goed gewicht blijft voer je goed, zien ze er uit alsof ze wat extra's mogen, dan krijgen ze wat meer. En andersom.

Zo doen wij het ook, was wel benieuwd hoeveel het nou was. Bleek het exact zoveel te zijn als dat de verpakking voorschrijft voor haar gewicht :p

Wat betreft voedermerken ik ben ook geen voorstander van Royal Canin.
Ik voer zelf Caro Croc. Dit valt meer in het middensegment. Een prima kwaliteit voer voor een mooie prijs.
Profine ben ik ook fan van. Zelf nog nooit gevoerd, maar ik verkoop dit in de winkel. Is een wat duurder merk (niet zo duur als RC), en bevat minimaal 60% vlees. Is van erg goede kwaliteit.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:11

Aaahw, dat pupje <3

briitje

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 20:13

Cano croc heb ik ook eens in me handen gehad. Zagen er inderdaad uit als goede brok met hoog vlees gehalte. Wel 1 van mijn eisen

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:53

Kesje schreef:
Aaahw, dat pupje <3

:D :D

Ons pupje kreeg bij de fokker kona corn, ik ken het verder niet.
Ik heb hem nu overgezet op Devotion.
Zijn daar ervaringen mee?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 22:55

Ken beide merken niet. Kijk eens op inet naar reviews zou ik zeggen. En kijk ook eens naar de ingrediënten lijst

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 02:07

Ik ben opgegroeid met Rottweilers en Bordeaux Doggen en toen ik op mezelf ben gaan wonen ben ik overgestapt op Amerikaanse Bulldoggen en Ca de Bou's. Op dit moment heb ik 3 Amerikaanse Bulldoggen (2 van mezelf, 1 woont bij mij maar is officieel niet van mij)

Phantom (Ch. Superbiabulls Phantom of Bullsnake)

Afbeelding

Whispers (Ch. Megabulls Garcia's Whispers imp. USA)

Afbeelding

Katniss (Caninedogproject Special Gift from Megabulls imp Frankrijk) dochter van Whispers

Afbeelding

Buffel (Ch. Hamilton von Zillion imp. Belgie)

Afbeelding

en denkend dat hij een Molosser is :D onze Anatool Ch. Sjonnie

Afbeelding

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 12:33

lor1_1984 schreef:
Of een (type) hond moeilijk is kun je volgens mij niet direct zeggen, wat de ene moeilijk vind draait de ander z'n hand niet voor om.
Ik denk dat elke hond zo z'n makkelijke en moeilijke dingen heeft en dat wanneer je een hond hebt die echt bij je past je de moeilijke dingen niet of minder als moeilijk ervaart dan wanneer je een hond hebt die niet bij je past.

Iones noemt bijv de Stafford moeilijk, ik vind ze op zich pittig door de vele energie, maar qua omgang enzo vind ik ze absoluut niet moeilijk, wellicht ook omdat ik ermee ben opgegroeid en niet anders gewend ben dan hond altijd aangelijnd en geen contact met honden buiten de roedel te hebben. :)
Rottweilers vind ik pittiger, maar die zijn imo ook meer hond, waakser en vaak een heel stuk dominanter, hebben hierdoor een iets korter lontje naar (vnl vreemde of onzekere) mensen is mijn ervaring.

Ik voor mij vind geen Een hond echt moeilijk. Ik ga af op de rassen die het meest verknald worden Door mensen en dat zijn vooral staffels en over het algemeen geen moloch.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:32

Wat een prachtige honden komen hier voorbij, ook enkele rassen die ik nog niet kende. Wij hebben altijd meerdere honden gehad, husky,s en rottweilers. Honden hebben veelal een nette leeftijd bereikt. De rottjes zijn 11 en 13 geworden. Nu sinds drie jaar nog maar 1 hond, een rottie genaamd DK.
Afbeelding
Afbeelding
Niet altijd de allermakkelijkste maar voor ons is hij z'n gewicht in goud waard. M'n man speurt met hem en loopt appél, pakwerk gedaan maar daar werd ie te driftig van dus na jaartje gestopt. Ik train zelf GG met hem en loop in de wedstrijd groep met hem.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:10

Prachtige hond TM!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:14

Desiree schreef:
Die molossers zijn allemaal heel erg droopy met hun lodderige gezichtjes en grote pruillippen. Maar wel een nadeel aan deze honden is de leeftijd die ze behalen.
Hoe oud zijn de oudste hier geworden?

Toen ik mijn eerste teefje (Cane Corso) kocht zei de fokker dat zij 7 a 8 jaar zou kunnen worden, maar zij is 14 jaar geworden, mijn andere twee (Cane Corso's) overleden kort na haar, dit was binnen enkele weken, op een leeftijd van 12 en 10 jaar oud.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:57

Dankjewel zerena

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:21

lor1_1984 schreef:
Iones noemt bijv de Stafford moeilijk, ik vind ze op zich pittig door de vele energie, maar qua omgang enzo vind ik ze absoluut niet moeilijk, wellicht ook omdat ik ermee ben opgegroeid en niet anders gewend ben dan hond altijd aangelijnd en geen contact met honden buiten de roedel te hebben. :)
Rottweilers vind ik pittiger, maar die zijn imo ook meer hond, waakser en vaak een heel stuk dominanter, hebben hierdoor een iets korter lontje naar (vnl vreemde of onzekere) mensen is mijn ervaring.

Ik noem honden moeilijk wanneer ze gemakkelijk en veelvuldig verknald worden. En dit gaat zeker op voor de stafford. Misschien dat rottweilers ook bij horen. Ik denk dat ze dat in een asiel goed kunnen beoordelen, daar gaan de honden namelijk naartoe als mensen ze verknald hebben.

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:41

Wij hebben een kangal Xantos.
Ik heb zelf weinig ervaring met honden. Onze vorige hond was een oud teefje. En nu een puberende reu van een niet al te makkelijk ras.
Gelukkig is het een super lieve hond geworden. Rond de 10 maanden hebben we hem uit het assiel gehaald. En nu is hij een grote lobbus geworden.
Jammer dat hij niet zo speels is. Maar in alle drukte met de kinderen is het wel fijn dat het een rustige hond is geworden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:51

Desiree schreef:
lor1_1984 schreef:

Ik noem honden moeilijk wanneer ze gemakkelijk en veelvuldig verknald worden. En dit gaat zeker op voor de stafford. Misschien dat rottweilers ook bij horen. Ik denk dat ze dat in een asiel goed kunnen beoordelen, daar gaan de honden namelijk naartoe als mensen ze verknald hebben.

Veel rottweilers die herplaatst moeten worden doordat eigenaars ze verknalt hebben komen niet eens in het asiel maar worden opgehaald door bijvoorbeeld rottweiler stichting nederland en andere initiatieven.
Voor de gemiddelde rottweiler met bagage een stuk beter dan het gemiddelde asiel.

Wat betreft makkelijk of moeilijk...
Ik denk dat je met een x aantal rassen gewoon veel meer marge hebt dan met andere rassen.
De gemiddelde golden retriever heb je een veel grotere marge on de opvoeding dan bij bijvoorbeeld een rottweiler.
Ben je wat minder consequent dan kom je daar bij een golden sneller mee weg dan bij een zelfstandiger ras wat sneller zelf beslissingen maakt.

Hier ligt momenteel een rottweiler op mijn voeten met een hele krappe marge in de opvoeding en dagelijkse omgang , vult vrij vlot zelf in en neemt erg makkelijk zelf beslissingen .
Maar tis een schatje (voor ons en de hondhandige medemens)

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:19

Inderdaad, het is niet voor niets dat een rottweiler, herder of stafford niet als beginnershond worden gezien. Als die honden doorkrijgen dat je niet weet waar je mee bezig bent, nemen ze zelf maar het initiatief. Een valse labrador kan net zoveel schade aanrichten als een valse herder, ze zijn alleen minder snel geneigd het heft in eigen hand te nemen. Zolang de baas zijn/haar taak als baas maar naar behoren uitvoert, zijn de 'moeilijke' rassen echt niet onmogelijk, en zelfs heel makkelijk in de omgang.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:31

Sonja_vR schreef:

Veel rottweilers die herplaatst moeten worden doordat eigenaars ze verknalt hebben komen niet eens in het asiel maar worden opgehaald door bijvoorbeeld rottweiler stichting nederland en andere initiatieven.
Voor de gemiddelde rottweiler met bagage een stuk beter dan het gemiddelde asiel.

Ik denk dat je met een x aantal rassen gewoon veel meer marge hebt dan met andere rassen.
De gemiddelde golden retriever heb je een veel grotere marge on de opvoeding dan bij bijvoorbeeld een rottweiler.
Ben je wat minder consequent dan kom je daar bij een golden sneller mee weg dan bij een zelfstandiger ras wat sneller zelf beslissingen maakt.

Hier ligt momenteel een rottweiler op mijn voeten met een hele krappe marge in de opvoeding en dagelijkse omgang , vult vrij vlot zelf in en neemt erg makkelijk zelf beslissingen .
Maar tis een schatje (voor ons en de hondhandige medemens)[/quote]
Zo kun je het ook stellen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:41

Komt eigenlijk gewoon op hetzelfde neer als wat jij al tiepte

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:46

Sonja_vR schreef:

Maar tis een schatje (voor ons en de hondhandige medemens)

Klopt...

Heb het genoegen gehad om en goldens en een tosa (molosser) te hebben gehad op hetzelfde moment.
Waar het bij de golden ging om het vooral niet te verpesten (grove fouten maken), beetje bekend maken met de wereld op een fijne manier, normale opvoeding dus, dat ging het bij de tosa wel anders.
Daar kon ik me veel minder foutjes veroorloven, was er veel meer aandacht nodig voor bepaalde zaken (vooral hond/hond contact buiten). Het was zeer zeker niet onmogelijk, maar er ging wel meer tijd en devotie in zitten. Het was veel meer een we gaan ervoor om dit goed voor elkaar te krijgen. Gerichte training en daar dagelijks (zeker de eerste 2 jaar) bewust tijd in steken. Daar moet je wel zin in hebben, om echt te gaan werken met een hond ipv een leuk gezeldschapsmaatje te hebben waarbij je alleen maar het hond zijn hoeft te erkennen.
Ik vond dat heerlijk, heb gg2 cynofphilia met hem gelopen en van elk moment genoten. Hij was niet zo snel van begrip als bv een mechel dat is, maar het was oh zo belonend om daar te komen samen. De hond te zien groeien, jezelf te zien groeien. Maar dat is wel iets wat je moet willen, waar je als mens ook plezier aan beleeft.

De fila is al helemaal andere koek. Die betekend gewoon beperkingen. Hoe goed hij ook opgevoed is, mee naar een terras/markt is gewoon geen optie.
Die rassen zijn gewoon niet geschikt voor elke situatie, je moet echt zin hebben in de moeite die je erin moet steken, daar zelf plezier aan beleven. Als je dat niet wil moet je of een enorm terrein hebben zodat je hond afgescheiden van de maatschappij kan leven (en je hem daar kan geven wat hij nodig heeft), of gewoon niet zo'n hond nemen.
Net zoals bij bv een border collie, die doen het gewoon niet goed in een rustig leven als gezeldschapsmaatje zonder echt een geestelijke en/of lichamelijke uitdaging te hebben. Dat ras doe je geen plezier daarmee, maar des te meer plezier met een eigenaar die voldoening vindt in het werken met die hond.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:58

Wij hebben de fout een keer gemaakt om alleen op het uiterlijk van een ras af te gaan. De fokker waarschuwde ons nog, maar mijn vader was er erg op gebrand een Malamute te nemen. Die hebben we uiteindelijk herplaatst (zelf). Die honden zijn nou eenmaal niet geschikt voor een gezin in een rijtjeshuis, met 2 jonge kinderen, een pasgeboren baby en een vader die alleen in het weekend thuis is :n
Nou is dat een hele andere situatie dan een hond die dan ongewenst (gevaarlijk) gedrag gaat vertonen door gebrek aan leiderschap, maar het komt op hetzelfde neer. Dat de hond niet bij het gezin past, is niet de schuld van de hond, dat moet de eigenaar bij voorbaat al bedacht hebben. En bij molossers kan dat eerder gevaarlijk worden dan bij bijv. spaniels of retrievers, dat is gewoon zo. Neemt niet weg dat het echte schatjes zijn als ze wél op hun plek zijn :)

MiVita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 09:52

Mag ik me hier ook melden? Wij zijn sinds kort in het bezit van een Duitse Dog teefje van net 3 maanden. Verder hebben we nog een sint-bernard teefje van 8 jaar. Ze doen het (voorlopig) heel goed samen!
We hebben ook 3 jonge kindjes en daar lijkt ze momenteel heel voorzichtig mee om te gaan.
Afbeelding

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:06

Prachtige foto MiVita!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:08

Lekker stel :)

Ik hoop over een week of 8 ook foto's van een setje te kunnen gaan posten :D

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:11

Klinkt goed Sonja! Wat komt er bij? Succes met afwachten!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:21

Mag ik mij ook melden?

Ik ben in het bezit van 3 prachtige Cane Corso's.

Afbeelding

Van links naar rechts: Didi, Lilo, Boris en Angie.
Lilo is er helaas niet meer. Zij heeft een prachtige leeftijd van 11 jaar behaald. Didi is het kind van Boris en Lilo. Angie is een herplaatser met sterk afwijkend gedrag. Evenals Lilo trouwens.

Didi komt uit een zelf gefokt nest. Evenals Heidie. Heidie heeft een hartstilstand gehad toen ze 1,5 was en heeft het helaas niet gehaald.
Het meest vreselijke wat ik ooit meegemaakt heb. Lilo was oud en ziek en het was niet eerlijk tegenover haar om door te gaan.
Maar Heidie was nog zo jong. Reanimatie mocht niet baten :(

Afbeelding

Verder zijn we heel actief. Met Boris heb ik altijd agility gedaan, maar door zijn HD moesten we ermee stoppen. We doen nu hoopers.

Met Didi doe ik van alles wat. Een beetje speuren, een beetje jachttraining.

Met Lilo heb ik pakwerk (IPO) gedaan.

Angie is een apart geval. (Zie onderschrift) Met haar doe ik alleen gedragstraining.
Eerst anderhalf jaar zelf gedaan, daarna extra hulp ingeschakeld van 2 gedragsdeskundige. Echter is mijn visie op het trainen compleet anders en ben ik weer alleen verder gegaan.

Ik hoop dat ze ooit zonder angst de straat op kan :)

Mijn droom is met een volgende pup pakwerk te gaan doen. Dat is echt wat ik wil.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:41

Dogo Argentino (kruisingen) vallen er ook onder? :o (las ik op google?)

Wij hebben 25% Dogo argentino. Hij heeft wel echt de Doggen kop. (Verder nog Husky en Mechelse en Tevurese Herder) Hij heet Lei, naar zijn fokker
Afbeelding

Afbeelding

Als pup <3
Afbeelding

Met onze boerenfox
Afbeelding