Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 14:01

Jeetje sterkte Tigress!!

Mag ik me ook melden?
Wij hebben 3 oudjes
Zwarte lab Moos van 9 jaar oud
Franse bull Binkie van 10 jaar oud
En blonde lab Sepp van 11 jaar oud
Afbeelding
Sepp heeft staar en overal bulten (die kwaadaardig kunnen zijn), we hebben echt geen idee hoelang die het nog vol gaat houden. Maar ze doen het allemaal nog goed! :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 14:17

Tigress heel veel sterkte!

Lees net op de familie app dat mijn ouders hun 14 jarige teckel ook in hebben moeten laten slapen. Hoewel je weet dat het moment komt maakt het me toch erg verdrietig. Woonde nog thuis toen ze bij ons kwam wonen, en ik paste in de vakanties vaak op haar. Heb samen met haar een aantal opname dagen van een tv serie bij mogen wonen waar ik mooie herinneringen aan heb. Daar speelde ze de rol van Bismarck, het hondje van Prins Hendrik. Hoop dat ze waar ze nu is geen pijn meer heeft.

Tigress

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 14:19

Dank jullie, het valt me op het moment nog ontzettend zwaar :(

Jij ook sterkte Susan! 14 jaar...is niet niks :(:)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 14:20

Was gewoon zo'n bijzonder hondje. Stik eigenwijs, maar ook zo lief.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 16:04

Sterkte susanh Y;(

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 16:13

super dat je hem een kans geeft. velen zullen een jongere hond kiezen. Veel plezier met hem. Leuke hond om te zien.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 16:17

Ik meld me ook even! Ik heb een hondje van 13,5 hier, later komt er nog wel een goede foto, maar het is een mix van wat rassen, ongeveer 40 cm hoog en bruin/wit gevlekt.
Hij heeft ook leverkanker, maar voelt zich nog heel goed, is heel actief. Dat kan helaas geel vlot verergeren..

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 18:24

Heel veel sterkte Tigress en SusanH :(:)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 21:38

Sterkte Tigress en SusanH. |(

Mijn grootste angst dat mij dat binnenkort ook gaat gebeuren.
Ik heb een Oud Duitse herder van 14 jaar en 3 maanden.
Hij heeft testikel kanker en opereren is helaas geen optie meer.
Hij heeft moeite met omhoog komen als hij op een gladde vloer ligt, dus ligt ons hele huis vol met kleden.
Maar ik hoop dat hij nog even bij ons blijft.
Hij eet nog goed en is nog steeds blij als we een eindje gaan lopen.
Vroeger ging hij elke dag mee naar stal, maar dat gaat niet meer.
Hij komt de auto niet meer in en hij is te zwaar om te tillen en dat vind hij ook heel eng als ik het probeer.

Afbeelding
en een foto in zijn jonge jaren
Afbeelding

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 21:55

Wij hebben een schotse herdershond teefje Sheela van 11 jaar. Op zich doet ze het nog prima, gaat nog steeds enthousiast mee naar het bos of even naar stal, maar je kan zien dat ze al een dagje ouder is. Ze heeft een grijs ( eigenlijk wit) bekkie, en de tandjes gaan steeds verder uit elkaar staan. Ze moet een beugeltje denk ik. Verder is ze nog in goede gezondheid.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:58

Sterkte Tigress en SusanH!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:09

Sterkte allebei Y;(

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:21

Sterkte Susanh!

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:48

Ik houd van oude honden <3 mijn labrador is helaas net geen 11 geworden. Het is nu al 3 jaar geleden dat ik hem heb moeten laten inslapen en ik mis hem nog elke dag.
Mijn man en ik zijn erover aan het nadenken misschien terug een hond te nemen en dan liefst nog een oudje uit het asiel. We hebben wel 3 katten dus de nieuwe hond moet katten gewend zijn of in ieder geval geen drang hebben om ze op te jagen.

BWPcookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:57

Hier ook een 10 jarig chihuahua reutje.
Helaas is onlangs de ziekte van cushing vastgesteld bij hem. Het gaat nu wel een stuk beter met hem sinds hij zijn medicatie (vetoryl) krijgt. Helaas wel een (zeer) dure grap per maand, maar hij betekent alles voor mij.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:20

Dank jullie wel! Het gaat wel goed hoor, maar moest toch wel even een traantje wegpinken gisteren. Het is gelukkig allemaal heel snel gegaan, na de narcosespuit (ze lag lekker bij mijn moeder op schoot) was ze eigenlijk al vertrokken. Lijf was gewoon op. Ze ligt nu begraven in de achtertuin. Ben er nu wel thuis veel over bezig, mijn dochtertje van 5 was al heel erg bezig met de dood de laatste tijd en nu natuurlijk helemaal. Saartje was echt gek op kleine kinderen, en kleine kinderen op haar. Ze zal door de kleinkinderen dus wel gemist worden.

Onze hond hebben we gister ook weer wat mee te stellen gehad. Vroeger (als in: een half jaar geleden) sliep hij standaard beneden. Tenzij er iets was wat hij eng vond, zoals vuurwerk of onweer. Maar van de zomer wilde meneer na een paar keer flink onweer boven blijven, hij was denk ik bang dat het weer zou gaan onweren. Onder het mom van, ach hij is oud en we weten niet hoe lang hij nog bij ons mag zijn, hebben we dat goed gevonden. Maar we zien nu wel dat hij steeds minder makkelijk de trap op kan komen. Naar beneden gaat beter, dan laat hij zich gewoon glijden :+ . Dus in het kader van de zelfbescherming gisteravond het traphekje dicht gedaan. Hij blaft dus normaal nooit, maar gisteren hebben we alles voorbij horen komen. Begon met zachtjes piepen, daarna een heel concert. Na drie kwartier toch maar toegegeven. Niet consequent, maar als hij dan toch aan zijn bewegingsapparaat het loodje moet leggen heeft hij in ieder geval de laatste periode van zijn leven dichtbij ons kunnen slapen. Hij was heeeel blij dat hij naar boven mocht. En wij uiteindelijk ook wel want toen konden we zelf ook rustig gaan slapen.

BPWcookie: wist niet dat honden dat ook konden krijgen. Begrijpelijk hoor dat je hem medicatie geeft hiervoor. Normaal gesproken kunnen die kleine hondjes heel wat langer mee als 10 jaar. Fijn dat het beter met hem gaat nu.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:45

Ook voor jou sterkte Susan :(:)

BWPcookie schreef:
Hier ook een 10 jarig chihuahua reutje.
Helaas is onlangs de ziekte van cushing vastgesteld bij hem. Het gaat nu wel een stuk beter met hem sinds hij zijn medicatie (vetoryl) krijgt. Helaas wel een (zeer) dure grap per maand, maar hij betekent alles voor mij.
Onze hond had ook cushing, ook ontdekt op haar 10e. Ze is er 17 mee geworden en was toen ook nog echt een fit oudje. De enige bijwerking die ze had was honger. Hopelijk werkt de vetoryl bij jullie hondje net zo goed!
En duur is het helaas zeker, onze hond heeft het 7 jaar gebruikt en een keer per jaar bloedonderzoek... Je kan het maar beter niet optellen. Maar ze deed het er super op.
Laatst bijgewerkt door Grit op 08-11-15 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:05

Susan, bij onze, inmiddels overleden, hond, ging het net als bij jullie, maar toen ze ook nog eens af en toe urine ging verliezen, had ik spijt dat we ermee begonnen waren.

BWPcookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:40

@ susan, bedankt! Ja cushing komt ook bij honden voor. We hebben hem eerst door de hele medische mallenmolen gehaald om uiteindelijk tot de conclusie cushing te komen. Onze eerste DA zat op een volledig verkeerd spoor (trage schildklier en waarschijnlijk tumor op de lever gezien op de echo). Het bleek de cushing te zijn die voor een verstoorde leverwaarde en schildklier zorgde. Medicatie slaat goed aan, daar zijn we heel dankbaar voor. Hopelijk kunnen jullie het verlies van jullie hondje een plaats geven, nooit leuk wanneer het moment daar is om afscheid te nemen.

@ grit, de vetroyl slaat inderdaad goed aan, een heel ander hondje hebben we nu. Hij is terug speels en vrolijk. De kosten die tel ik ook al niet meer want daar wordt je niet goed van ;-) maar he, ik krijg er gelukkig iets in de plaats voor terug.

Deze week wordt mijn merrie ook getest op cushing (PPID) ik denk dat ze dit ook heeft gezien de symtomen. Dan hebben we 2 cushingpatiënten thuis.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:22

Is niet ons hondje hoor, maar de hond van mijn ouders en stiekem ook een beetje van mijn zusje. Maar omdat ze overal wel eens heeft gelogeerd binnen de familie (ook bij ons) voelde het ook een beetje als onze hond.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:23

Tigress en Susan heel veel sterkte.

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:07

Ik meld me ook hier met een oudje.

Een kr. Jack Russel iets met een teckel. 13 jaar is hij nu.
Heeft artrose en in het voorjaar even een paar kiezen eruit gehaald.
Eind juli heeft hij een geriatrisch vestibulair syndroom gehad.

Afbeelding

Hij leefde sinds bij 2 jaar geleden met zijn zoon.
Zoon is bijna 11 jaar geworden.
Hun scheelde 11 maanden met elkaar.(was niet mijn schuld)

Afbeelding

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 21:44

Ah leuk diertje Carolina87 :D geeft me ergens toch moed, om hondjes te zien die ouder zijn dan de mijne!

Branneke is inmiddels een dikke week geleden gecastreerd en z'n tandsteen is verwijderd. Ik was mega nerveus omdat hij lang onder narcose moest, maar inmiddels is hij volledig hersteld en eet hij ook een stuk beter met z'n schone gebit :-)

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:05

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:19

Ik moet morgen met Renzo naar de dierenarts. Hij heeft al tijden iets wat leek op een wratje op zijn onderste ooglid en dat is zojuist geknapt. Er komt bloed en geel slijmig prut uit. Vandaag kon hij niet meer terecht maar morgen om 11.45 mag hij langskomen.
Ik maak me wel zorgen, ik ben bang dat het iets kwaadaardigs is.

Afbeelding