Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:34

Benieuwd naar een foto.

Train ook wel met andere ballen. Maar voor een tennisbal wil hij nog wel een moord plegen, als het moet :')

Thuis moet al zijn speelgoed kapot. En hij krijgt ook alles kapot.

Dus tennisballen (van kong) gebruik ik alleen met training.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:40

Afbeelding
deze dingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:57

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:05

Hier ook een mechelaar, woont nu nog bij mijn vader tot ik groter kom te wonen, dan komt ze terug bij mij. We hebben haar met 13 maanden gekregen en het is de bedoeling dat ze de agility ingaat.

Fay
Afbeelding

En dit is mijn oude meisje die ik helaas vorig jaar heb moeten laten inslapen :(
Afbeelding

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:22

Afbeelding

Wij hebben sinds kerst ook een Mechelaar. Ze is nu bijna anderhalf jaar oud.
Een opvanghond. Wij hadden al een Tervuerense herder en een kruising Tervuerense en Oud Duitse Herder, dus ze kwam in een Herderroedel.

Ze is al heel vroeg door de fokker getraind op bijten en agressie. Daar was ze blijkbaar niet goed genoeg in daardoor is ze uiteindelijk daar door een meneer die een bewakingsfirma met over de 100 mechelaars weggehaald. Broodmager en meer levend dan dood. Hij heeft haar samen met een dierenarts weer gezond gekregen en haar meegenomen op bewakingsrondes.

Ze was er blijkbaar niet geschikt genoeg voor want uiteindelijk hebben ze besloten te proberen een huisplek voor haar te vinden zodat ze niet als waakhond oid hoefde te werken.
Zo is ze bij ons gekomen.

Wel totaal iets anders dan onze andere herders moet ik zeggen. Die beide zijn als zoekhond opgeleid. Bijten niet zomaar.
Kyra wel.... in alles wat los en vast zit. Als je een beetje te gek met je armen aan het zwaaien bent hangt ze erin. Duidelijk halve training.
Wij doen nu pogingen om dat in goede banen te leiden.
Moet eerlijk zeggen dat ik dat echt niet eenvoudig vind.
Ze is echt heel gehoorzaam, doet alles top, ook goed in de roedel haar plekje gevonden.
Maar dat bijten is nog wel een item.

Als jullie tips en trics voor me hebben?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:22

love_western schreef:
Zijn die een beetje stevig?

[BB-ITP] Mijn Chihuahua xxl

het is flexibel rubber, je kunt ze helemaal in elkaar duwen. met bijten oid geeft het mee. hier gaat ie al en jaar mee, maar chels is geen sloperd.

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:25

lastig tjinta, helemaal omdat het haar als pup al is aangeleerd.
ik denk dat ik zou beginnen met bepaalde items aanbieden waar in gebeten mag worden. een bal/bijtrol of iets anders. als ze dan begint te bijten een duidelijke nee en de bijtrol (of iets iets anders) aan te bieden.
of laat haar een alternatief zien? bijten mag niet maar..... wel?

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:28

EmptyWords ik denk dat die bij Ziva met een paar dagen kapot is. Ziva en Rocky (Rottweiler) hadden laatst een nieuw flostouw gekregen, nou die heeft het wel geteld twee weken overleefd bij Zivlief

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:30

zou maar zo kunnen hoor nowylover :) chels maakt gewoon niets kapot. ze kan ook echt verdrietig zijn als de jack aan een knuffel van haar heeft lopen trekken en er dan een poot af is.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:32

EmptyWords schreef:
zou maar zo kunnen hoor nowylover :) chels maakt gewoon niets kapot. ze kan ook echt verdrietig zijn als de jack aan een knuffel van haar heeft lopen trekken en er dan een poot af is.

Ik had graag gewild dat Ziva daar ook iets meer van mee had gehad. Alles maar dan ook echt alles moet kapot, niets is veilig bij haar helaas. -O-

Geweldig dat ze dan verdrietig is omdat er iets kapot is door je jack _/-\o_

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:33

ik heb na 2 jaar haar AH hamster weggegooid... ze heeft de hele avond op haar eigen plek gelegen ipv dicht bij mij :') nieuwe knuffel maakte veel goed gelukki :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:35

Tjinta.

Belangrijkste is consequent zijn. Overal in bijten hoeft niet perse te maken hebben met dat er pakwerk mee is gedaan. Broertje van [***]. Waar dus nog nooit pakwerk mee is gedaan. Word opgeleid als detectie hond. Had laatst ook opeens een mouw te pakken, die in kantine lag. Gelijk mooi vol erop en mooi in het midden.

Kan ook deels karakter zijn. Of nooit goed geleerd dat ze niet overal in mag bijten. Jongen honden verkennen de wereld door overal hun tanden in te zetten.

Mijn labrador had ook een tik om alles te grijpen wat los of vast zat. Die heb ik geleerd dat hij alleen mag bijten op de bijtrol. En dat weet hij nu ook heel goed.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:37

Hihi ja flostouwen doen het hier ook niet zo lang, ik kan lekker pluisjes touw overal vandaan vissen. :')

Zo'n plastic bal is misschien uit te proberen. Is ook leuk om mee te oefenen.

Emty... ze snapt het heel goed als ik aus roep... ze laat inmiddels direct los, wat ik al best knap vind voor zo'n jonkie die eerst waarschijnlijk op haar kukel kreeg als ze losliet.

Bijtrol ga ik halen... klinkt goed.

Vegen is hier een echte uitdaging... hihi waarschijnlijk hebben ze daarmee getraind...ze valt de bezem aan alsof haar leven in gevaar is.
Evenals je een duitse politiesirene hoort op de tv of nog erger voorbij komt.... ze springt in de televisie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:43

Dweilen,stofzuigen is ook altijd feest met Djang :')

Ik zou wel kijken voor een goede bijtrol. Heb ooit eens bij een dierenwinkel gekocht. Die lag zo doormidden. Ik koop de bijtrollen etc bij dogtechnics. Maar dogsportholland is ook een goede winkel. Ik heb 3 kleinere bijtrollen en 1 grote. En een bijtkussen.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:44

love_western.

Jaaa precies dweilen ook feest. *\o/* _/-\o_ Ik lach me slap maar handig is echt wat anders.

Kyra komt uit een foklijn die puur en alleen voor pakwerk en bewakingswerk gefokt wordt. De Hundeführer die haar uit de kennel heeft gehaald is een hele bekende hier in Duitsland. Hij heeft haar ook getraind. Dus ik heb die informatie gekregen van hun dat ze getraind hebben.
Als echt jonge pup van nog geen 4 maanden heeft de fokker al geprobeerd haar aan het bijten te krijgen.
Ze was niet 'scherp' genoeg.

Gelukkig ben ik consequent. Dat is een noodzaak bij alle honden hier in huis.
Het bijten in meubels e.d. heb ik goed onder controle. Alleen het 'pakwerk' achtige gedrag nog niet. Daar heb ik weinig kennis van.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:45

het "gemene"hier vind ik dat haar eerst dingen zijn aangeleerd (of goed gevonden) en nu mogen die opeens niet meer.

consequent zijn zoals LW zegt, maar dat leek me eigenlijk logisch ;) verder zou ik voor duidelijke alternatieven zorgen. behalve zeggen dat iets neit mag, geef haar ook een alternatief

edit: en als je eens naar een club gaat die dat trainen? als het goed is leren die honden wanneer iets wel én wanneer iets niet mag.

misschien is een workshop impulscontrole ook wel wat

( ik schiet maar met ideen die in me op komen hoor)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:47

love_western: Website gevonden webwinkel ook... zijn die jute bijrollen goed?
Kan ik die bestellen?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:47

dweilen en stofzuigen is hier geen probleem. chels wil de stofzuiger ook aanvallen, maar weet dat ze het niet mag, dus pakt ze haar knuffel en gaat naar de andere kant van de kamer of op haar plek liggen. ondertussen sabbelt ze op haar knuff

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:51

Thanks empty,
Dat vind ik nu ook , gemeen om aangeleerde ineens te verbieden. Dat doe ik dus ook nog niet.
Negeer het, ben aan het afleiden en zulke dingen. Vraag telkens AUS en als ze dan vrijwillig loslaat beloon ik haar de hemel in.

Biedt haar continu iets te bijten aan.
We doen veel aan gehoorzaamheidstraining, maar pakwerk kan ik wegens mijn gezondheid niet en dat wil ik ook niet meer stimuleren. Ik denk dat als dat goed gegaan was de experten het wel verder gedaan zouden hebben.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:54

het klinkt of je al goed bezig bent. geef het tijd.
chels is bang voor vreemden, maar nu, na 5 jaar zie je haar nog steeds losser worden naar vreemden. ze blijft ontwikkelen en veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:55

Tjinta schreef:
love_western.

Jaaa precies dweilen ook feest. *\o/* _/-\o_ Ik lach me slap maar handig is echt wat anders.

Kyra komt uit een foklijn die puur en alleen voor pakwerk en bewakingswerk gefokt wordt. De Hundeführer die haar uit de kennel heeft gehaald is een hele bekende hier in Duitsland. Hij heeft haar ook getraind. Dus ik heb die informatie gekregen van hun dat ze getraind hebben.
Als echt jonge pup van nog geen 4 maanden heeft de fokker al geprobeerd haar aan het bijten te krijgen.
Ze was niet 'scherp' genoeg.

Gelukkig ben ik consequent. Dat is een noodzaak bij alle honden hier in huis.
Het bijten in meubels e.d. heb ik goed onder controle. Alleen het 'pakwerk' achtige gedrag nog niet. Daar heb ik weinig kennis van.

Ben bekend met de werklijnen. Djang komt ook uit een werklijn.

Kun je misschien een situatie omschrijven? Echt gericht bijten op je arm?

Ik zou aan de gang gaan met een bijtrol. Als ergens in bijt wat ongewenst is. Dat duidelijk laten merken. En dan als alternatief de bijtrol aanbieden. Zodat ze leert dat in bijtrol bijten leuk is. En als ze jou bijt of iemand anders niet.

En ik heb deze bijtrollen:
http://www.dogtechnics.nl/index.php?_a= ... duct_id=10

Zijn steviger dan de jute.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:03

love_western Heb hem direct besteld. Thanks.

Op het moment dat iemand staat te zwaaien met de armen springt ze er naar. Ze bijt niet door maar zet wel de tanden erin.
Natuurlijk wil ze graag spelen tis een hond van 15 maanden oud. Dat doet ze door te bijten, niet vast maar bek open.
Ook als zij denkt speeltijd: snapt ze in het langslopen. Dat straf ik af met Nee!

Ze laat op commando dus wel direkt los maar ik ben er gewoon niet gerust op dat er niet een keer iets pijnlijks gebeurt. Vandaar dat ik graag meelees en wat met de tips doe.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:29

meld me ook ff. Wij hebben een Mechel teefje van nu ruim 10 jaar. Super vriendelijk en aanhankelijk dier doch wel goed waaks. Ze is erg alert en gaat graag mee naar buiten. Gelukkig niet hyperactief wat vaak als vooroordeel aangedragen wordt. Loopt eigenlijk nooit aan de riem maar we hebben hier de ruimte en ze luistert goed. Haar vader was niet voor de poes, die liep ook in de bewaking van o.a. industrieterreinen. We hebben 3 kinderen en en ook daar gaat ze goed mee om. Overigens hebben we die van jongs af aan ook geleerd consequent en eerlijk met de honden om te gaan. Foto heb ik nu niet bij de hand.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:58

nowylover schreef:
EmptyWords schreef:

Ik had graag gewild dat Ziva daar ook iets meer van mee had gehad. Alles maar dan ook echt alles moet kapot, niets is veilig bij haar helaas. -O-

Geweldig dat ze dan verdrietig is omdat er iets kapot is door je jack _/-\o_

Heel herkenbaar. Asta laat ook niks heel, Touw om mee te spelen zo'n grote dikke overleefd het een week. De rest is eerder al uit elkaar gehaald! Kan ze de hele middag zoet mee zijn :P :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 11:14

Tjinta schreef:
love_western Heb hem direct besteld. Thanks.

Op het moment dat iemand staat te zwaaien met de armen springt ze er naar. Ze bijt niet door maar zet wel de tanden erin.
Natuurlijk wil ze graag spelen tis een hond van 15 maanden oud. Dat doet ze door te bijten, niet vast maar bek open.
Ook als zij denkt speeltijd: snapt ze in het langslopen. Dat straf ik af met Nee!

Ze laat op commando dus wel direkt los maar ik ben er gewoon niet gerust op dat er niet een keer iets pijnlijks gebeurt. Vandaar dat ik graag meelees en wat met de tips doe.

Dat gedrag heeft mijn labrador ook heel erg vertoond. Zodra iemand te wild met zijn armen ging zwaaien. Dan wou hij erin happen. Hij zag het puur als spelen.

Ik zat toendertijd nog met hem op cursus. En hun gaven aan negeren of nee zeggen. Maar het werd steeds erger. En hij kreeg er steeds meer lol in. Want baasje zegt toch alleen maar nee of negeert me.

Tot ik vorig jaar de bijtrollen had besteld voor [***].

Toen ging ik eens nadenken. En toen ben ik elke keer als hij ging happen /bijten. Hem op de grond duwen en nee zeggen en dan de bijtrol aanbieden. En daar lekker gek mee doen. Maar wel zorgen dat hij doorhad dat de baas bijten niet leuk is.

Dus denk eerder dat het gewoon jonge hondengedrag is. Wat bij de vorige eigenaar gewoon niet goed aangepakt is.

Verder ben ik vooral voorstander van positieve zoveel mogelijk belonen. Slechte gedrag negeren. Maar soms is een fysieke correctie gewoon nodig.