Hèt frettentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lay_D

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:05

Wij zijn sinds vrijdag op vakantie, mijn schoonouders passen op bij ons ( ze wonen naast ons). Ik vind het ook maar stil zo zonder de dieren om ons heen.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 15:30

Maandag heb ik mijn kleine babyvriendje op mogen halen. Hij is zo geweldig leuk!
Vandaag krijgt hij een mooi nieuw hokje met verschillende etages. Heb net al weer lekker speeltjes en kleedjes geshopt.

Maak kennis met mijn kleine Olaf
Afbeelding

Hij is echt zo ongelooflijk klein, maar al ruim 100 gram gegroeid in de tijd dat hij bij mij is.
Afbeelding

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 15:38

Ik heb geen fretten en ben per ongeluk hier op beland. Heb een abonnementje omdat ik het zo leuk vind om die foto's te bekijken en om de verhalen te lezen.
Ahhhh....is toch te schattig die inieminie Olaf. <3

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:37

Aaah wat een klein moppie is Olaf!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:32

Ach zo schattig als ze zo klein zijn! Geloof het of niet, maar ik denk dat Olaf nu al de maat van Sofie heeft :') Gelukkig blijft die permanent klein.
Moet zeggen, nu ik die 2 van mij heb, ik denk niet dat ik ooit nog zonder fretjes wil :)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:45

Olafje heeft zijn nieuwe hokje helemaal goedgekeurd. Na veel spelen ligt hij nu heerlijk te slapen.
Op de foto's lijkt het al heel wat maar ik heb wel het idee dat het iets vertekend. Hij weegt nu bijna 250 gram. Qua leeftijd klopt het wel, hij heeft al een mooie dubbele rij tandjes dus staat op het punt om te wisselen.

Afbeelding

Afbeelding

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:47

O nee, dan is hij wat kleiner. Sofie is 450 gram. Maar wát een dotje is het! Te schattig ^^

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 19:05

_KiMmi_ schreef:
Macchiato ben je er al uit wat betreft de fretjes? En wanneer mogen ze weg bij mams?

Ik ben er zelf al wel uit, het is alleen wachten op de beslissing van de eigenaren nu, want misschien zouden ze ze toch allemaal zelf houden...

_KiMmi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 08:25

Aahhh wat is Olafje een poepie zeg! Wat een super lief koppie zeg. <3 kan je alleen maar verliefd op zijn. :o heb je hem alleen?

Macchiato het is dus nog even afwachten. Spannend hoor... :D

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:04

_KiMmi_ schreef:
Aahhh wat is Olafje een poepie zeg! Wat een super lief koppie zeg. <3 kan je alleen maar verliefd op zijn. :o heb je hem alleen?

Macchiato het is dus nog even afwachten. Spannend hoor... :D

Ik heb nog 2 fretjes maar die zitten buiten. Olafje zit alleen en dat hou ik waarschijnlijk ook zo. Als het goed klikt kan hij op den duur met de fretjes buiten spelen maar ze blijven apart gehuisvest.

_KiMmi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:53

Vandaag zijn ze bezig met het maken van een nieuw buitenfrettenhok! *\o/*
Super blij! Ben benieuwd naar het eind resultaat. En wat mijn frettenmannen ervan gaan vinden. :D

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 21:17

Een van onze lieverds krijg morgen waarschijnlijk een spuitje |(

Ik vermoed dat ze een heel acute aanval van een insulinoom :( Ze is in twee dagen enorm afgevallen, heeft een heel zwakke achterhand, eet moeilijk en heeft hele bleke huid en slijmvliezen. Ze heeft vanochtend haar eerste seizure gehad :(:) Normaal zou ik zeggen we kijken of ze nog behandeld kan worden maar als ze al aanvallen heeft... Morgen ochtend gelijk naar de DA en even zien wat zij zeggen...bah...

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:15

Getverdemme.. Sterkte :(:)

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 08:37

Sterkte Molfre!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:24

Aah bah sterkte

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:25

Molfre schreef:

Ik vermoed dat ze een heel acute aanval van een insulinoom :( Ze is in twee dagen enorm afgevallen, heeft een heel zwakke achterhand, eet moeilijk en heeft hele bleke huid en slijmvliezen. Ze heeft vanochtend haar eerste seizure gehad :(:) Normaal zou ik zeggen we kijken of ze nog behandeld kan worden maar als ze al aanvallen heeft... Morgen ochtend gelijk naar de DA en even zien wat zij zeggen...bah...

Weet dat hier nog veel aan gedaan kan worden.
Misschien naar de fretten kliniek.. ?? zij weten veel meer dan een reguliere dierenarts.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:27

ah.. :( sterkte!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:59

Marjo89 schreef:
Molfre schreef:

Weet dat hier nog veel aan gedaan kan worden.
Misschien naar de fretten kliniek.. ?? zij weten veel meer dan een reguliere dierenarts.

Onze dierenarts is een exoten kliniek (wat een geld...) dus dat zit wel goed, ben er ook al eerder geweest.

Als de symptomen langzaam opkomen is er inderdaad nog wel een behandeling mogelijk, maar dit was zo acuut en zo heftig dat ik niet weet of ik haar dat wel wil aandoen :n zometeen neemt vriendlief haar mee naar de DAP

_KiMmi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:03

;( sterkte! Hopen dat de dierenarts nog kan helpen... :(:)

_KiMmi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:24

Molfre heb je al nieuws? Hoe gaat het met je fretje? Kan de dierenarts hem nog helpen?

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 18:08

Vraagje! Waar kan ik makkelijk verdiepingen mee maken? Het liefst ook een beetje prijsbewust! Ben bang dat de Ferplast hoekverdiepingen niet goed zullen passen!

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:10

Macchiato schreef:
Vraagje! Waar kan ik makkelijk verdiepingen mee maken? Het liefst ook een beetje prijsbewust! Ben bang dat de Ferplast hoekverdiepingen niet goed zullen passen!

Beton plex. En dan het randje afwerken met alluminium + berg kit eronder.

Alleen niet erg prijs bewust zie ik nu hihi

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 16:07

Klinkt raar, maar ik kan het nergens vinden: hoeveel brokjes voeren jullie per fret per dag? Ik wil ze graag Totally Ferret gaan voeren. En aangezien ze nog erg jong zijn wil ik beginnen met de baby variant. Is dit verstandig of is de baby variant puur een marketing dingetje?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:16

Ik voer applaws kitten variant, persoonlijk vind ik totally ferret extreem marketing prut.
Overigens eten fretten de hele dag door. Ze moeten dan altijd hun bakje gevuld hebben.
Dit is echt heel belangrijk, fret is NIET te vergelijken met bv een hond of een kat of welk dier dan ook.
Dit is misschien een handige site als je nog weinig van fretten af weet.
http://www.defretalshuisdier.nl

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 16:23

Die site ben ik ook helemaal aan het doorspitten, net als het bijbehorende forum :) maar bedankt voor de tip ;)