gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:29

Hoi

Mag ik mij ook melden met mijn konijn. Ik heb er maar 1.

Voordat iedereen direct mij aanvalt..... Hier bewust voor gekozen ivm de beperkte ruimte.... Geprobeerd het konijn te koppelen maar is niet gelukt vandaar dat hij alleen zit. Hij heeft het hele balkon tot zijn beschikking.... Elke dag vers gras en voer en heel veel aandacht.

Het huis
Afbeelding

Bewoner

Afbeelding

Afbeelding

Het balkon

Afbeelding

Languit luieren
Afbeelding

Afbeelding

Het is een black and tan raszuivere ram. Genaamd Peter Rabbit.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:46

MAG IK VRAGEN WAAROM ZOVEEL DIEREN ALLEEN ZITTEN? :-/

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:50

Anniek22 schreef:

omdat ons konijn onkoppelbaar verklaard is.

Anniek22

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:52

Oeps capslock,....

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:52

Maar ik vind hier wel heel veel alleen zitten... Nog steeds hoor. Ga naar een goede konijnenopvang en 99 procent kans dat t goed gaat. 2 vierkante meter voor een koppeltje is toch weinig..?

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:58

Omdat die van mij nog gecastreerd moet worden.
En hij was ook alleen toen hij nog van het kdv was. Eigenlijk ben ik ook nog bang om hem te koppelen, omdat hij altijd al alleen is geweest, heb ik geen idee hoe dat uit zal pakken.. :oo

Ik wil er wel graag 1 bij, puur omdat ik ook vind dat zo'n diertje niet alleen hoort te zitten. En zolang ik nog niet verhuist ben, komt er ook nog geen 1 bij.

Larissa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:59

Wat een leuk topic! Superveel leuke en mooie konijntjes voorbij zien komen :))

Zal die van ons ook eens voorstellen: Maf en Kees, 2 thrianta konijnenbroertjes :D
Afbeelding

Afbeelding

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 17:11

Anniek22 schreef:

Omdat ik nog een ander konijn had die buiten zat. Het was de bedoeling dat dotje daar bij zou komen maar omdat het winter was kon dat niet meteen, dat konijn was al oud dus is toen helaas overleden... dotje was toen al zo gewend aan binnen zitten dus hebben we hem binnen gelaten. om 2 konijnen binnen te hebben is wel heel veel haren, dotje krijgt de hele dag door aandacht dus hij heeft het prima!

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 17:13

Larissa___ schreef:
Wat een leuk topic! Superveel leuke en mooie konijntjes voorbij zien komen :))

Zal die van ons ook eens voorstellen: Maf en Kees, 2 thrianta konijnenbroertjes :D
[ [url=m/GCpyzV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9vPKVN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha leuke namen! :j

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:14

Anniek22 schreef:
Maar ik vind hier wel heel veel alleen zitten... Nog steeds hoor. Ga naar een goede konijnenopvang en 99 procent kans dat t goed gaat. 2 vierkante meter voor een koppeltje is toch weinig..?

bedoel je dat de konijnen te weinig ruimte hebben dan of dat mensen best dat beetje ruimte kunnen missen??

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:14

en de twee broertjes gaan goed samen? :?
ik heb twee koppeltjes, de kleine wit-bruin-zwarte is Joy, 1 jaar, dan heb Freddie, 3 jaar, wit-zwart, komt uit de opvang, en samen vormen ze een gelukkig koppeltje samen, heel lief om te zien...

Afbeelding
dan heb ik het andere koppeltje, de wit-bruine is Bambi en de zilvervos is Lakris (betekent drop in t noors). Lakris is gedropt in t bos en heb ik opgevangen en geadopteerd, en bambi komt uit Noorwegen :-)

Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:15

Lienie_F schreef:
Anniek22 schreef:

bedoel je dat de konijnen te weinig ruimte hebben dan of dat mensen best dat beetje ruimte kunnen missen??

als je voor een konijn 2 vierkante meter hebt, kan je voor twee precies hetzelfde gebruiken hoor en het scheelt alleen iets vaker schoonmaken en ietsjes meer voer..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:16

Anniek22 schreef:

Volgens mij heb ik tot nu toe hier nog niet gereageerd (wel meegelezen) maar hier ben ik het helemaal mee eens.
En dat durf ik te zeggen omdat ik zelf zo'n 'onkoppelbaar' geval heb zitten. Die zijn al zeeeer uitzonderlijk dus het is altijd opvallend hoeveel mensen in zo'n topic er eentje hebben, dat klopt gemiddeld gezien gewoon niet. Ik vraag me dan ook altijd meteen af hoeveel er geprobeerd is. Pas na heel veel pogingen kan je namelijk zeggen dat ze echt niet samen kunnen. Ik wil dan ook ff het hele verhaal doen van mijn kereltje, wie weet raakt iemand erdoor geinspireerd om toch nog een poging te wagen.

1 van mijn rammetjes is dus zo'n antisociaal ding. De opvang waar hij vandaan komt kreeg hem ook niet makkelijk gekoppeld en daar heeft hij een jaar gezeten, dus in zn uppie. Ze waren daar ook extreem blij dat mijn voedster wel een redelijke match bleek te zijn. Dit is jaren goed gegaan, maar echte maatjes zijn het nooit geworden. En hij bleef zo zn buien hebben, hij kan erg boos uit de hoek komen en dat afreageren. Mijn voedster was echter brutaal en zelfstandig dus die trok zich er niks van aan. Als hij zo deed liep ze gewoon weg en liet hem een tijdje met rust. Toen zij is overleden, heb ik dus ook wel overwogen om hem alleen te houden en dat een tijdje geprobeerd. Ik merkte echter wel dat hij hier minder gelukkig door werd dus toch de zoektocht weer gestart. Na meerdere pogingen bij de opvang, waarvan de meeste totaal kansloos waren, leek hij een halfwilde dame wel ok te vinden. Thuis kwam ik echter totaal niet verder met deze koppeling, ze bleven bang van elkaar en de enige toenaderingen liepen uit op ruzie. Ik heb ze samen naar een opvang gebracht, hoopte dat meer ervaring ze wel bij elkaar zou krijgen. Na een week was ook zij van mening dat dit kansloos was want ze bleven allebei aan het uiteinde van de kooi/ren, zo ver mogelijk bij elkaar vandaan.
Dus toch verder zoeken... Een paar erbij gezet wat weer nergens op leek en toen eentje die hetzelfde karakter had als mn vorige voedster: lekker brutaal. Met de nodige moeite is dit eindelijk echt een koppeltje geworden. Hij heeft echt nog wel zn buien, maar deze dame trekt zich daar al helemaaaaal niks van aan. Loopt ff weg en een minuut later krijg hij gewoon een lik over zn kop. Zij heeft hem echt wat socialer gemaakt want hij vertoont nu af en toe sociaal gedrag en zoekt haar op.
Dus moraal van het verhaal: ook de moeilijke nijntjes kunnen meestal wel een maatje vinden, het kost alleen veeeeeel meer werk en je moet kritisch zijn op wat je erbij zet.

De halfwilde voedster (foetsie) heeft een hangoorvriendje gevonden (rasechte meissner, genaamd poeh) en leeft gezellig buiten in een grote ren van 12m2. Die twee waren binnen een minuut een koppeltje, dus het was toen heeeeel helder dat het mannetje het probleem was.
Mijn asociale kereltje Vagebond leeft binnen met zn dame Milou, zij hebben een eigen kamertje.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:19

Om zoals al eerder uitgelegd mijn konijntjes vrouwtje is overleden van ouderdom en mijne ook al 'oud' is. Als ik er nu een nieuwe aan koppel (wat een jong konijntje word dan) en hij gaat een jaar daarna dood dan kan ik dat jonge konijntje weer aan een nieuw jong konijntje koppelen.dan blijf je aan de gang. We hadden eerlijk gezegd niet verwacht dat hij nog zo lang zou leven.

Maar hij krijgt genoeg aandacht en lijkt zich niet eenzaam te voelen dat merkte ik de eerste dagen wel. Hij zat alleen maar in een hoekje en at en dronk amper. Nu doet hij het prima :)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:20

ik vind dat een prima verhaaltje hoor maar ik heb meegelezen... en dacht ik kijk het even aan. maar dat er zo veel bokkers zijn van ''oh, maar hi zit niet alleen,hij heeft mij en krijgt veel aandacht'' verbaast mij. Want nee, je bent geen konijn, en hoe lief je ook bent voor je konijntje dan blijf je een mens en een konijn heeft een ander konijntje nodig. Dus probeer gewoon langer te koppelen niet bij 2x opgeven.....

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:20

EN er zijn zat oudjes in de opvang hoor ;-)

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 17:24

Dit topic was hier niet voor bedoeld. Start zelf een topic over 'konijn alleen of samen' dit was bedoeld om over je konijn te praten en vragen te stellen over die van een ander bijv.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:24

Hoe oud noem je oud? Sommigen noemen een konijn van 5 al oud namelijk...
Maar in principe is een oud konijn en niet meer konijnen willen imo wel een begrijpelijke reden. Ik zou dan denk ik liever kijken of je met een opvang kan regelen dat je voor de resterende tijd een konijn 'leent', die je terug brengt als meneer is overleden. Zit hij niet alleen en zit je zelf niet met de eeuwig doorgaande konijnenkoppelingen. Maar dit krijg je niet altijd geregeld en dan alleen houden kan ik nog wel begrip voor opbrengen.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:24

Pfff jeetje anniek22
Dus alle honden die alleen zitten zijn ook zielig een mens is geen hond..... Hond is wel roedeldier.

Het staat er toch duidelijk bij hoe en waarom..... Vindt jou opmerking niks toevoegen. Prima dat jij vindt dat een konijn met meerdere moet zitten..... Niet alle konijnen kunnen bij elkaar ik ga het met de mijne niet nogmaals proberen. Hij was duidelijk genoeg naar het andere konijn toe.....

De mijne wil niet samen. Ik hoor hem niet klagen dat ie alleen zit.....verder vaker konijnen gehad altijd alleen en nog nooit gehoord dat je er persee 2 moet hebben. Hij is heel vrolijk en komt absoluut geen aandacht tekort. Kijk op kinderboerderijen etc ook vaak veel konijnen en allemaal alleen in een hok. Dus ik vraag me af of het nu ook idd zo'n groot probleem is dat ie alleen zit.
Ook qua ruimte op het balkon is dit beter. Zal vanavond betere foto maken
Laatst bijgewerkt door sandorra op 11-05-15 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:25

Ja maar mijn zusje mag een konijn uitkiezen en ze wil een jonkie ik kan haar niet verplichten een oudje te nemen met de kans dat die over 2 jaar ook al weer dood is.
Ik weet echt dat het niet ideaal is en heb eraan gedacht hem weg te brengen maar dat wil ik ook niet. Kan hem toch niet missen ook al zou ik dan een nieuwe krijgen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:26

lora22 schreef:
Dit topic was hier niet voor bedoeld. Start zelf een topic over 'konijn alleen of samen' dit was bedoeld om over je konijn te praten en vragen te stellen over die van een ander bijv.

Vind je mijn verhaal dan ook storend? Ik praat wel over mn eigen ervaringen, mn eigen konijnen. En samen of alleen houden is toch zeer belangrijk als je het hebt over konijnen houden? Valt dat niet onder vragen stellen aan een ander?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:26

Anniek22 schreef:
Lienie_F schreef:

als je voor een konijn 2 vierkante meter hebt, kan je voor twee precies hetzelfde gebruiken hoor en het scheelt alleen iets vaker schoonmaken en ietsjes meer voer..

dit is bij ons ook echt het probleem niet hoor, we hebben nu niet een hele zak hooi weggegooid omdat meneer weigert te eten.

Zwerte, ik vind jouw verhaal echt heel mooi! fijn dat jij zo veel moeite doet voor jouw konijn :)
Mijn zusje en ik zouden deze moeite ook zeker voor ons konijn willen doen, (al is hij bij ons juist te onderdanig voor alle vrouwtjes), maar onze ouders vinden het oordeel van "onkoppelbaar" definitief helaas. Wij kunnen dus niet meer dan heel erg goed ons best doen om het hem zo goed mogelijk naar zijn zin te maken, en hopen dat de wetswijziging dat konijnen niet alleen gehouden mogen worden er komt. Zij vinden namelijk dat ons konijn het perfect voor elkaar heeft. Wij zijn er dus niet helemaal tevreden mee, maarja, wat moeten we dan? Er over praten hebben we al zeker 20 keer geprobeerd, en ze blijven het onzin vinden.

En, ik vind 2 vierkante meter wel een beetje weinig eigenlijk :+

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:28

Nou prima jullie je zin dan hou ik mn mond wel. Als je maar weet dat je een konijn echt wel vroliker maakt met een vriend(-innetje). En oud noem ik tussen de 8 en de 12 jaar...)

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:28

Mijn konijn zit alleen en blijft alleen andere konijn had de oren goed kapot, en dat ga. Ik niet nogmaals proberen.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:29

@zwerte ik ga dat een proberen! Daar heb ik nog niet aan gedacht. Een leen konijn. Hij is nu 7 dus nee niet Super oud,maar om er dan een jongkie bij te zetten vind ik hem te oud voor