Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 21:28

Janine van steenis, clan miphydes.
Ze is verhuisd, zit nu in Nuland. Ze heeft nu net een nestje en hondjes zijn 6 weken. Ik weet dat ze dit jaar nog met de zelfde moeder als evi een nestje proberen en daar hebben we ons meteen voor op de lijst laten zetten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:11

Marlou_ schreef:
Hahahaha wat leuk, tijd geleden dit topic geopend en was het helemaal kwijt.

Niet zelf je pup mogen kiezen, daar wil ik ook even op in haken. Wij waren in het begin ook teleurgesteld en dachten ook "ho eens ik betaal dus ik wil kiezen!".
Maar zij deed een puppy test, je moet gewoon niet afgaan op kleur. Het is toch veel belangrijker dat de hond bij het gezin past? Uit eindelijk ben je gewoon verliefd en wij mochten wel een voorkeur aangeven hoor. Ze doen misschien moeilijk maar dat is allemaal om te voorkomen dat mensen niet blij zijn met hun hond en dat er weer wat herplaatst moet worden. Dus ik snap het wel en achter af zijn wij er alleen maar erg blij mee. Wij gaan in de zomer zeker weten weer naar de zelfde fokker :j. En ook weer met een voorkeur want we willen wel een teefje... Voor de rest maakt het ons niet uit.

Evi is zo een scheetje, wat een verrijking van ons leven [ [url=m/AUgOtX.jpg]Afbeelding[/url] ]

En wat betreft kort of lange staart. Zeker weten lange staart. Het is inderdaad smaak, maar bij een hind vind ik toch wel een staart horen :P ze heeft zo een mooie volle staart!
sorry maar die pup test slat werkelijk negens op is wel gebleken nu bij mijn nest.de opvoeding erna is toch nog veel belangrijker daardoor worden ze gekneed.bij volgende nest zal ik best kijken naar de karakters maar dat wil zeker niks zeggen over hoe ze uit groeien.en kleur is ook belangrijk ik koop een hond omdat ik hem mooi vind,mij hoef je bv geen black tri te geven.ik mag best een voorkeur hebben vind ik.en mensen die vaak voor een aussie met stamboom gaan waar de hond 1000,- van heeft gekost die denken wel na voor ze de hond kopen.is toch een investering.ook merk je of mensen serieus geinteresseerd zijn,hoevaak ze komen etc,ik heb nu nog steeds super contakt met de 4 kopers.en iedereen is tevreden want ze hebben zelf gekozen.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:27

keona schreef:
En wanneer weet je dat dan zeker.hoe oud zijn ze nu

Als iedereen het eens is met de verdeling. Zijn nu 6 weken oud en de 11e van maart gaan wij hem ophalen.

Dit hondje was ook mijn eerste keus, dus vreselijk blij mee. Uit de puppy test bleek een erg veelzijdig hondje die alles doet voor voertjes.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 00:56

Tja ieder zijn mening wat dat betreft keona.. Ik vind je antwoord nogal kortzichtig als je zegt dat het nergens op slaat. Je kunt wel zien hoe hondjes reageren op bepaalde situaties. Ik vind dat handig als er ook geïnventariseerd word wat de baasjes willen gaan doen met de hondjes.
Ik ben er achter af in ieder geval blij mee geweest en wij zien zeker wel wat van het karakter uit de test nu nogsteeds terug. En ik ben het met je eens dat de opvoeding een groot deel ook is. Maar ik snap een test best wel, ik vind ook wel een andere pup een leuker vlekje hebben maar daar zie je nu niks meer van dus daar had ik niet op hoeven kiezen.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 07:58

Marlou_ schreef:
Ze is verhuisd, zit nu in Nuland. Ze heeft nu net een nestje en hondjes zijn 6 weken. Ik weet dat ze dit jaar nog met de zelfde moeder als evi een nestje proberen en daar hebben we ons meteen voor op de lijst laten zetten

Uit welk nest komt Evi? Is ze toevallig 14 maanden? :o

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:28

Marlou_ schreef:
Tja ieder zijn mening wat dat betreft keona.. Ik vind je antwoord nogal kortzichtig als je zegt dat het nergens op slaat. Je kunt wel zien hoe hondjes reageren op bepaalde situaties. Ik vind dat handig als er ook geïnventariseerd word wat de baasjes willen gaan doen met de hondjes.
Ik ben er achter af in ieder geval blij mee geweest en wij zien zeker wel wat van het karakter uit de test nu nogsteeds terug. En ik ben het met je eens dat de opvoeding een groot deel ook is. Maar ik snap een test best wel, ik vind ook wel een andere pup een leuker vlekje hebben maar daar zie je nu niks meer van dus daar had ik niet op hoeven kiezen.

Ja iedereen zijn ding.maar de foker steekt er werk in hondjes ontwikkelen zich,dan verlaen ze het nest en vliegen ze uit.en toch zie je dan ook veel van hoe ze op gevoed zijn.zeker haal je uit een test of je meer energie in bepalde dingen moet steken of dat hondje zeer mens gericht is.maar een nieuwe eigenaar zijn opvoeding erna is toch wel aller belangrijkste.
dat is wat ik zelf nu ervaren heb.fijn dat jij blij bent met je hondje dat is toch ook de bedoeling.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:04

keona schreef:
Marlou_ schreef:

Ja iedereen zijn ding.maar de foker steekt er werk in hondjes ontwikkelen zich,dan verlaen ze het nest en vliegen ze uit.en toch zie je dan ook veel van hoe ze op gevoed zijn.zeker haal je uit een test of je meer energie in bepalde dingen moet steken of dat hondje zeer mens gericht is.maar een nieuwe eigenaar zijn opvoeding erna is toch wel aller belangrijkste.
dat is wat ik zelf nu ervaren heb.fijn dat jij blij bent met je hondje dat is toch ook de bedoeling.

Ik heb ook een dubbel gevoel bij het verdelen. Het heeft voor en nadelen, bij ons pakt het nu goed uit en komt de voorkeurspup onze kant op.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:14

Ja, hier ook een Aussie! Genaamd Riley, nu ongeveer 3,5 jaar. Blue merle, werktype.

Leuke speelse, maar ook echt eigenwijze hond. Kan super luisteren, maar soms denk ik dat het korte termijn geheugen kapot is :D

Afbeelding

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:23

Hahaha klinkt bekend van dat korte termijn geheugen

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:41

Afbeelding

Hier twee prachtige aussie dames, op een inmiddels oude foto, Reddie en Diva zijn beide 3,5 komen uit verschillende lijnen, zijn ook vreselijk verschillen, maar beide super honden.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:56

Wat een mooie Aussies.
Supergrappig om te lezen met alle dingen die jullie Aussies uitspoken. Ook wel herkenbaar soms.

Hier woont er dus ook eentje. Een echte Guus. Nouja, officieel heet ie Aussiepride's Instant Karma. Maar dat roept zo lastig over het uitlaatveldje:+ . Het werd dus Guus.
Hij woont bij ons sinds dat hij 8 maanden is. Inmiddels is hij 2. Hij gaat heel graag mee op de wagen.
Afbeelding
En mee wandelen is ook favoriet. Poseren behoort inmiddels ook tot de mogelijkheden.
Afbeelding

We zijn nog op zoek naar een vriendinnetje voor Guus. Dus komende week komt er hopelijk een vriendinnetje proefdraaien. Mijn vriend en ik werken beiden fulltime, dus we willen geen pup. Overdag gaat Guus naar de dagopvang en de nieuwe dame moet daar ook mee om kunnen gaan.
Ben heel benieuwd! Wel een geruststellend idee dat we even kunnen 'testen'.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:03

pantuf schreef:
mirkip schreef:
Hier een Brabander. Binne kort is er een aussiewandeling in Brabant. Zijn al 30 aanmeldingenbak voor ongeveer,

Waar is deze?

Kaatsheuvel (zie Facebook aussieforum)

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:09

MadelonSunny schreef:
Marlou_ schreef:

Evi moet ouder zijn.....
Want de mijne (ook miphydes) is nu 13,5 mnd. En ertussen (tussen het nest van de mijne en het nest wat ze nu hebben) hebben ze geen nestje meer gehad.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:28

mirkip schreef:

Evi moet ouder zijn.....
Want de mijne (ook miphydes) is nu 13,5 mnd. En ertussen (tussen het nest van de mijne en het nest wat ze nu hebben) hebben ze geen nestje meer gehad.[/quote]

Onze pup komt uit het nestje wat ze nu hebben.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 11:46

Evi is 3 februari 2 geworden :) Dawn is haar moeder. Volgende nestje word waarschijnlijk weer Dawn dus daar willen we nog een maatje voor evi van. Kijk er erg naar uit.
En keona ik bedoel het niet vervelend hoor, ik denk dat iedere fokker andere ideeën heeft en dat is natuurlijk hartstikke goed. Onze fokker kijkt heel goed naar voorkeuren die je hebt want een klik is natuurlijk ook erg belangrijk. Afbeelding
Evi mee naar huis, zo een kruimeltje.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:22

Aaah om verliefd op te worden!

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:00

mirkip schreef:
MadelonSunny schreef:

Evi moet ouder zijn.....
Want de mijne (ook miphydes) is nu 13,5 mnd. En ertussen (tussen het nest van de mijne en het nest wat ze nu hebben) hebben ze geen nestje meer gehad.

Ooh wat leuk, dus die van jou komt uit het nest van toen!
Ik heb namelijk contact met Janine over een herplaatser die uit dat nest komt. Ben wel benieuwd naar broers en zussen :j

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:22

Citaat:
Ooh wat leuk, dus die van jou komt uit het nest van toen!
Ik heb namelijk contact met Janine over een herplaatser die uit dat nest komt. Ben wel benieuwd naar broers en zussen :j

Je hebt pb!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:03

Ik kan echt niet wachten tot dat mijn pup komt!
Helaas word ik nu ook een beetje zenuwachtig en kan ik tienduizend doemscenario's bedenken :')
Is dat een soort puppyvrees? En zo ja, zeg me please dat ik niet gek ben en dat het normaal is om een beetje gezonde spanning te voelen ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:10

Spanning is toch niet gek,ik zelf had het niet maar ken genoeg mensen die het wel hebben.niks mis mee toch

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:59

Simbaa schreef:
Helaas word ik nu ook een beetje zenuwachtig en kan ik tienduizend doemscenario's bedenken :')
Is dat een soort puppyvrees? En zo ja, zeg me please dat ik niet gek ben en dat het normaal is om een beetje gezonde spanning te voelen ;)

Herkenbaar...

Hier geen vrees wel een ik wil alles vooraf geregeld hebben. Inclusief de wie welke dagen opvangt (is eerste 2 maanden al rond).

Is het al de 11e...

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:18

Dat heb ik ook inderdaad! De eerste twee maanden zijn inderdaad geregeld. Een dagje mijn ene zusje in huis, een andere dagje mijn andere zusje en een dagje naar de opvang.
De eerste drie weken ben ik sowieso vrij, heerlijk :D

Jij gaat hem dus ook de 11e halen? Dan zijn we echt precies gelijk!

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:26

Wat een super leuke honden allemaal! Ik vind aussies echt prachtig!
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid..
Ze zeggen dat je een Aussie naast fysiek ook mentaal moet uitdagen, wat doen jullie zoal met ze en hoe vaak per week is dat? Daarnaast hoeveel zijn ze bij jullie alleen thuis?
Dus eigenlijk de vraag hoeveel uitdaging heeft een Aussie nodig?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 12:31

Qua uitdaging frisbeëen wij, we hebben speuren geprobeerd maar dat vond ze niet zo leuk. Tijdens een boswandeling doen we spelletjes zoals op en over dingen springen en klimmen, verder doen we thuis oefenen met commando's. We willen misschien nog agility gaan doen.

Wij laten Evi niet langer dan 5 uur alleen. Ze kan wel langer alleen zijn maar dat willen we niet. Wij werken beide onregelmatig dus kunnen goed afwisselen maar anders brengen we haar voor het eten naar mijn ouders.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:38

Simbaa schreef:

Volgen smij is dat heel menselijk hoor. Dat heb je met een pup een nieuw paard een kind.
Heel normaal :')