[VOLG] gerbil pups!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

stalmilagro

Re: gerbil pups!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 16:30

klopt was een typfout heb er idd 4 geteld haha. dit is de mama van de andere nesten ja en daar heeft 5 maanden tussen gezeten. in hun hele leven mogen ze ongeveer 5 nesten krijgen met genoeg pauzes. maar meer dan 4 laat ik haar niet krijgen.
en kim_asterix idd als je er al 3 hebt moet je er niks bij in doen, want dat gaat waarschijnlijk fout

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:21

agut je hebt weer een nestje wat schattig <3

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:29

Ik wil nog wel een netje maar heb er helaas geen plaats voor. Ik ben helemaal verliefd op ze <3

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 01:12

Bedankt allemaal. Haha ja ze blijven leuk he. Zal als ze wat haartjes krijgen weer een foto maken

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 14:05

mn zwart gevlekte gerbil heeft vannacht ook 4 pups gekregen.
ze liggen samen in het nestje bij de andere 4 pups.
ze hebben al die tijd bij elkaar gezeten, omdat ik dus eigenlijk dacht dat ze voorlopig nog niet vruchtbaar was omdat ze zo klein was.
opeens kwam ik erachter dat zij ook aan kwam.
ik hou het natuurlijk wel in de gaten of alles goed gaat.
de andere pups zijn nu 5 dagen (de lichte van de foto) en volgens mij zijn er sowieso 2 die vlekjes krijgen, het zijn 4 roodogen.
van de zwarte moeder zijn het 3 donkere ogen en 1 roodoog.
De rode pups zijn dus die vannacht geboren zijn.
Zwart gevlekte moeder
Afbeelding
Afbeelding

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:34

Dat is nog eens een verrassing! Leuk joh. Ik ben benieuwd hoe dat gaat, twee nestjes samen met twee moeders.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:38

Bij cavia's wordt er enthousiast (door sommigen zelfs fanatiek) mee gemoederd en mama's met nestjes vinden het meestal ook geen probleem als er even wordt bijgetankt door andere jongen. Is dat bij gerbils ook zo? Zogen beide mama's nu beide nesten? Dat wordt nog lastig uit elkaar houden, of valt dat wel mee?

Wat een schattig hoopje roze wormpjes. Is weer eens wat anders dan een 'kant en klare' cavia jong. <3

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 15:46

ze hebben het bij gerbils wel eens over nestroof, daarom hou ik het ook goed in de gaten.
ik weet niet of ze alleen hun eigen jongen zogen of dat alle jongen gewoon bij beide moeders zogen, omdat ze in een huisje liggen.
uit elkaar houden gaat wel lukken, omdat de eerste jongen al haartjes krijgen en ik dan al weet hoe die eruit zien.
daarnaast hebben 3 van de 4 jongen van de zwarte, zwarte ogen

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 14:09

de vlekjes beginnen nu bij twee gerbils duidelijk te worden, of de andere twee gevlekt worden weet ik niet. zijn nu 6 dagen en de jongsten dus 2 dagen :)
Afbeelding

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 14:42

hopelijk komt iedereen weer volgen!
vandaag zijn de oudsten 7 dagen en de jongsten 3 dagen.
de 4 oudsten krijgen zo te zien allemaal vlekjes!
de lichte is nog iets onduidelijk, maar volgens mij zag ik daar ook wat
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:03

Agut wat schattig zeg ik benieuwd wat voor kleur(en) ze krijgen.... <3

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:09

Ik volg nog steeds! Heb het alleen wat druk op het moment om altijd te reageren. :P (examens)
Ik ben ook benieuwd welke kleur ze krijgen. De dochter die bevallen is, was die zwanger van haar papa dan?

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 18:17

Leuk dat jullie nog volgen. Nee ik ga geen inteelt fokken. De vader van de pups is een mannetje die ik sinds een maand of 4 heb

bumblebijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:24

wat gaaf zeg.
vroeger heb ik er ook een kolonie gehad stuk of 12 in een oude aquarium bak.
super gaaf om ze met zn allen bezig te zien.
vooral met grote groep dan ga je ook hun natuurlijk gedrag zien :)
ik blijf ze nog even volgen :)

wie weet als aquarium het weer begeeft :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:30

Aah wat lief. Probeer nog steeds m'n vriend over te halen. Miss als ze 2 weekjes ouder zijn dat ik hem dan met schattige foto's kan overhalen ben ook zeer benieud na de geslachten van de zwarte gerbil. Alleen dat rood oog vind ik minder mooi. Maar dat is kwestie van smaak en minst belangrijk. Het belangrijkst is, dat ze gezond zijn.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:06

stalmilagro schreef:
Leuk dat jullie nog volgen. Nee ik ga geen inteelt fokken. De vader van de pups is een mannetje die ik sinds een maand of 4 heb

Ja, dat weet ik wel. :) Maar omdat je niet wist dat zij al vruchtbaar was, dacht ik dat het misschien een ongelukje was. Maar dan heb je geluk dat je voor een ander mannetje gekozen hebt deze keer! :D

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 20:00

bumblebijtje ik lees overal dat een groep niet goed gaat, maar dan heb je misschien geluk gehad haha. plutolover je ziet de rode ogen alleen met flitser, als ze gewoon zo rondlopen moet je wel heel goed kijken wil het opvallen. Gigixponys nee ze was al gescheiden van de vader toen ze 5 weken was. Je moet ze altijd rond 5 a 6 weken scheiden hihi

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:42

Wat leuk dat je al zo snel kleurtjes/vlekken kunt zien :) zou echt willen dat ik plek had voor nog een bak maar helaas.. Ben benieuwd hoe de dubbele kraamkamer het gaat doen :)

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 14:16

zijn nu 8 dagen en 4 dagen. de oudste 4 hebben allemaal vlekjes en als ik het goed heb gezien 2 mannetjes o.a. de lichte en 2 vrouwtjes
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 16:14

Jeetje wat een verschil zeg in 4 dagen. Jeetje maar wel super schattig <3

bumblebijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 16:33

stalmilagro ik heb altijd groepen gehad.

het zijn echte familie dieren. in het wild ja daar is ie weer.. leven ze ook in grote groepen of beter kolonien. Dat wil zeggen dat een paartje voor een hele kolonie nageslacht zorgt en het allemaal familie van elkaar is. Zolang je zorgd dat het allemaal broers zussen nichten en neven zijn zal je weinig problemen ondervinden.

Echter wat veel mensen doen is ze nemen hier 2 gerbils en daar nog eentje en dan ergens anders nog eentje. en dan heb je alles met een andere "nestgeur" tja dat gaat dan vaak wel fout idd.

Ik heb altijd en ik heb ze 10 jaar gehad. een familie gehouden. ook zelfs een groep van 9 mannen.
die hebben toch echt 4 jaar lang met elkaar geleeft. en mits er geen ging hemelen leverde dat geen ruzie op. ze corrigeren elkaar naar rangorde dat is natuurlijk gedrag maart verder nooit geen problemen gehad. de ander groep van 19 en dat was allemaal familie van elkaar ( mannetje wel aallemaal geholpen hoor) dat ging ook prima. Waar je ook op moet letten is de groote van de kooi/hok/bak waar je ze in houd.

5 gerbils in een hokje van zeg 80 lang bij 40 hoog zal gegarandeerd bonje opleveren.
maar die zelfde 5 in een hok van 120 lang bij 60 hoog niet. omdat ze daar meer ruimte in hebben om hun ei kwijt te kunnen. tevens speelt mee kunnen ze graven en doen wat hun natuur ze ingeeft?

dat speelt allemaal mee in ej succes hoe groot je een groep kunt maken of houden :)
maar meer dan 3 kan gewoon.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 17:03

Aaaahhh ze beginnen steeds meer op gerbilletjes te lijken! <3 Ik ben echt benieuwd hoe de pups van de grote zus er uit gaan zien. De pups uit het eerste nest gaan dus allemaal op Luna en Nala lijken?

@bumblebijtje: Heb je daar nog foto's van? Ik ben erg benieuwd naar wat voor bak je hebt. Ik denk dat je er inderdaad gelijk in hebt dat veel mensen teveel gerbils uit verschillende nesten in een te kleine bak zetten. Ik heb hier een trio dames in een bak van 80x40x40 en dat gaat echt heel erg goed, de oudere dame zet de twee jonkies regelmatig op hun plek wat zij ook accepteren. Maar hier nog een vierde bij? Nee dat wordt echt te klein.
Als je het leuk vindt mag je bij ons in het algemene topic meekletsen zodat we het hier over de pups van stalmilagro kunnen hebben :)
[BB] Het grote gerbiltopic!

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 20:24

ik vind het allemaal wel heel logisch klinken wat je zegt bumblebijtje.
ellabellaah ik denk inderdaad dat ze erg op die van jou gaan lijken :)

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:56

Ik ben stiekem ook wel benieuwd naar foto's van die bak/groep :) klinkt idd logisch maar je moet gewoon de juiste omstandigheden creëren, denk dat het daar vooral fout gaat..

Wat een verschil zeg die paar daagjes! Maar wat een leukerds worden het al, mooie vlekjes :)

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 15:37

bovenste twee zijn vrouwtjes, onderste twee zijn mannetjes
allemaal lilac gevlekt en rechts onder saffier gevlekt :)
zijn nu 9 dagen
Afbeelding