Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Donja schreef:Het is wel goed hoor, dat ze wat secuurder zijn geworden in het uitdelen van de U's. Je kreeg ze vroeger zo makkelijk..
kohtje schreef:Ik ga voor Leiden maar eens op zoek naar ringtraining. Zo lang niet meer in de ring geweest. Het moeilijkste wordt het rennen.
Anders met de hond gaan hardlopen. LhinnOlijf schreef:kohtje schreef:Ik ga voor Leiden maar eens op zoek naar ringtraining. Zo lang niet meer in de ring geweest. Het moeilijkste wordt het rennen.
Voor jou of de hond? Knoop je hond naast de fiets en ga fietsen, de beste oplossingAnders met de hond gaan hardlopen.
En verder zijn er nog allerlei (ongeschreven) regeltjes/ tips om je hond mooi te kunnen presenteren.
Momenteel heb ik met Ol behoefte aan het eerste
Hij is stróntvervelend in de ring en vindt t ook ineens niet meer leuk, dus op aanraden van een kennisje volg ik tijdelijk even ringtraining bij haar trainster, die vooral de focus legt op "pret in de ring". En als je hond het leuk vindt zal ie zich ook beter presenteren, prettige bijkomstigheid

trimster is bijna 3 uur met 'm bezig geweest en dan was ie vóór Bleiswijk nog getrimd
Haarbal
Hij is nou wel moe
Ik had ook liever net iets meer gezien, maar bij het maken van een combinatie is dat dus wel een van de actiepunten zeg maar. Ik zet Ol niet op een hele steile teef, bij wijze van
kohtje schreef:Border Collie [ Afbeelding ]
dus ja de keuze was niet zo moeilijk
hij heeft het zelfde karakter als jolie (mijn teef) , veel rust over hem heen en super stabiel!
Moet je nog goedkeuring vragen aan de Beauceron club oid? LhinnOlijf schreef:kohtje schreef:Border Collie [ Afbeelding ]
Nog een pup zo te zien? Je gaat haar/ hem dan in de jeugdklasse uitbrengen? 1 tip, vraag aan je fokker per keurmeester of die geschikt is. Ik heb gemerkt dat de km voor de bordercollie vrij selectief kunnen zijn qua vachtkleur en vachtlengte![]()
Oooh, gaaf Es! Hoe selecteer jij een toekomstige reu voor je teef? Ik neem aan dat je die reu alleen op shows tegenkomt?