Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Rianne_

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:35

Afbeelding

De bak van Nala en Kiara! :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:37

Nou, ik ik had er net 1 vast en er kriebelen een paar beestjes om haar neus.. beetje rood van kleur..Onze kat heeft een tijd terug vlooien gehad, dus zou goed kunnen dat de gerbies ze nu ook hebben :( Heb het niet eerder in de gaten gehad omdat ik niks raars zag, maar nu zag ik er dus een paar lopen!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:37

_Rianne_ schreef:

Mooi :D Heb je die zelf geknutseld of zo besteld? Hoe groot is je bak? :)

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:40

_Rianne_ schreef:
Afbeelding

Mooie bak zeg :D, je hebt wel een 'aparte' deksel zijn het 3 verschillende delen?

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:45

SuperLiesje schreef:
Nou, ik ik had er net 1 vast en er kriebelen een paar beestjes om haar neus.. beetje rood van kleur..Onze kat heeft een tijd terug vlooien gehad, dus zou goed kunnen dat de gerbies ze nu ook hebben :( Heb het niet eerder in de gaten gehad omdat ik niks raars zag, maar nu zag ik er dus een paar lopen!

Zijn het geen bloedluizen?

Priscilla__ schreef:
_Rianne_ schreef:
Afbeelding

Mooie bak zeg :D, je hebt wel een 'aparte' deksel zijn het 3 verschillende delen?

De bak heb ik zo besteld, maar de deksel heeft iemand voor me gemaakt.. Het is 1 deksel, maar met 2 kleppen, 1 links en 1 rechts! :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:47

Ik heb even gegoogled op bloedluizen maar dat zijn het zeker niet. Ik weet bijna zeker dat het gewoon vlooien zijn, is er ook een vlooienspray o.i.d. voor kleine huisdieren?

*argh... van die kriebelbeestjes krijg ik zelf ook overal jeuk ineens :P *
Laatst bijgewerkt door SuperLiesje op 01-05-12 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:50

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:55

Dat had ik inderdaad al gezien :) maar bij dat anti-parasietenspul staat niet bij dat het ook tegen vlooien helpt :) Ik ga morgen wel even naar de dierenwinkel!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:20

Oh ja! Stom! ;)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:24

Geeft niks :) Ga morgen gewoon langs de dierenwinkel of onze da, dan is het vast snel opgelost! Arme gerbies :) Ze mogen niet ineens ziek, zwak en misselijk worden als ik bezig ben een gerbie-paradijs voor ze te maken :P

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:27

Als het anti-parasiet is zal dat hoogst waarschijnlijk betekenen dat het ook tegen vlooien zijn, dat zijn namelijk goede voorbeelden van parasieten.

Morgen ochtend vroeg op staan en dan komt mijn bakkie :D!

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 21:35

SPANNEND! *\o/*

Mijn moppies zitten lekker rozijntjes te eten <3

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:38

Oh wat leuk, een nieuwe bak! ik spaar me een ongeluk voor een nieuwe.. maar voorlopig moeten de meiden het even met deze bak doen! :)

Ze slapen op het moment..

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:47

Die van mij hebben nu een bak die ongeveer een keer zo breed is als hun oude bak :D En van dat heen en weer geren worden ze heel moe :P Ga morgen kijken of ik zelf een nieuwe deksel in elkaar kan flansen, en dan ook lekker wat dingetjes bestellen op www.gerbil.nl :D

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:51

Ik zie een mooie bak voorbijkomen. _/-\o_

Luizen? Bah! Gelukkig nog geen last mee gehad.

Het trosgierst idee is leuk, daar was ik nog niet op gekomen. Maar daar kunnen ze inderdaad lekker aan sjouwen.

Letten jullie er wel even op dat jullie geen foto's quoten? Anders gaat het topic misschien dicht en dat zou jammer zijn.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:53

dankjewel soesieta! :-D

Zijn jullie gerries ook zo dol op hun zandbak? :)

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 21:53

Offtopic: SuperLiesje wat is jouw kat Tommie schattig!

En nu weer ontopic:
Die van mij zijn nu heel boos op me omdat ze geen rozijntjes meer krijgen :')

@_Rianne_ die van mik hebben altijd ruzie over wie er eerst in mag :')

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:36

_Rianne_ schreef:
Oh wat leuk, een nieuwe bak! ik spaar me een ongeluk voor een nieuwe.. maar voorlopig moeten de meiden het even met deze bak doen! :)

Ze slapen op het moment..

Een nieuwe bak? Neehoor! Nouja toch een soort van... Het is mijn 1e bak en morgen ga ik mijn gerbils ophalen, het is de eerste keer dat ik gerbils heb :)

Ik heb een speeltoestel voor de gerrie's waar iets aan bevestigt is waar je trosgierst aan kan hangen, dan moeten ze nog hun best doen ook :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:42

Moeite laten doen voor hun eten id goed :j worden ze niet te snel dik en gaan ze zich ook niet zo snel vervelen.

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 22:44

IK WIL HET ZIEN! :D Meteen foto's maken van alle spullen en je gerrie's hee! hihi :D
En hoe ga je ze noemen of hebben ze al een naam?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:47

Hahahaha ja ik ga meteen foto's maken van hun bak en dan ook als ze er zelf in zitten :P

Zorgen jullie trouwens dat je het voorbakje altijd vol hebt zitten? Of krijgen ze gewoon een beetje en als het op is is het op? Ik lees daar namelijk verschillende dingen over..

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:58

Ik had er eerst 2, die bleken ziek te zijn toen ik ze al kocht dus na 1 week waren ze gestorven.. ik vond het zulke leuke beestjes dat ik 2 nieuwe erbij kocht. En wat denk je ze waren maar stil en bleven maar ongelukkig zitten ze aten amper. 2weken en 3 dagen later waren ze ook gestorven. Ik helemaal in tranen dacht dat het aan mij lag... bleek het dus dat de winkel waar we ze vandaan hadden zieke beestjes had en dus het virus is overgenomen door mijn beestjes.. ik had er zo de P over in dat ik geen nieuwe meer had gehaald ( mocht wel gratis ) want nog een gerbil begrafenis trok ik niet.
Dus nu zit ik opgescheept met een dwerghamster die niet van aandacht houd. Als ze een schone kooi, eten en water heeft vind zij het best.
-O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:02

EllaBellaah schreef:
Hahahaha ja ik ga meteen foto's maken van hun bak en dan ook als ze er zelf in zitten :P

Zorgen jullie trouwens dat je het voorbakje altijd vol hebt zitten? Of krijgen ze gewoon een beetje en als het op is is het op? Ik lees daar namelijk verschillende dingen over..

Hangt er een beetje vanaf. Als het vreetzakken zijn, dan niet, anders kan het wel :) meestal eten ze 10-15 gram op een dag, ik geef ze iets minder en dan hooi/kruiden/ander extraatje erbij, voor de afwisseling.

@ optisana wat naar! :(:)

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:02

EllaBellaah schreef:

Ik doe hem altijd vol en als hij helemaal leeg is krijgen ze pas nieuwe. Dit is vaak 1 á 2 keer in de week.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:04

Waar heb je ze gekocht dan? Gerbils kan je ook beter niet in een winkel kopen maar bij een fokker :)

@Magrathea: Is het 10-15 gram per dag per gerbil? Want ik ben inderdaad een beetje bang dat ze maar door blijven eten als het bakje altijd vol is en dat ze dan ook selectief gaan eten..