Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 23:49

Dankje!

Hahah lekker, hier werden net haribo-beertjes gejat en Dexter heeft een mooi gat in mn pyjama zitten knagen op z'n dooie gemakje :j

Vervelend dat je al gelijk naar de DA moest met d'r, maar zo iets kan altijd gebeuren natuurlijk, ook al maakt dat het niet minder vervelend.. Baxley is ook geopereerd, hij had een tumor in z'n buikje. Is gelukkig ook - uiteindelijk, want daar zag het er eerst niet naar uit, wat een ellende zeg - helemaal goed gekomen :)

Bijten deed Baxley in het begin ook heel erg, vreemden en mijn ouders hangt ie nog wel in de vingers als je niet oppast of je vinger door de tralies steekt.. Maar dat is meer uit gulzigheid, want als je iets te eten voor zn neus houdt is het soms nog net een reuze python..
Maar die van jou doet het dus meer omdat ze bang is o.i.d?

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 23:51

peacehorses schreef:
nu ik trouwens jouw kids zo zie, vraag ik me hard af hoe oud Lilith eigenlijk is. Hoort zij met een jaar al zo ver verschimmeld te zijn? Ze heeft alleen nog maar wat grijze haren op haar rug, een soort aalstreepje en op haar schouders wat

Dat is heeeel moeilijk te zeggen hoor, sommige husky's verschimmelen nauwelijks, anderen zijn met 2 maanden al bijna wit..

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 23:58

die van mij deed het eerst ook omdat alles eten was, door de tralies heen doet ze dat nog steeds, beetje irritant als vriendlief en broerlief dan steeds hun vingers door de tralies steken omdat die ratten zo schattig zijn. := maar verder lijkt het mij meer dominantie, ze moet weer even op haar plek gezet worden in de kooi want ze loopt ook tegen alles te egelen en haar zus (voor zover het haar zus is) te terroriseren.. En als ik haar wat doe, dan snap ik dat ze me bijt. Maar als ik met m'n hand aan de andere kant van de kooi bezig ben vind ik het niet normaal dat ze op me af komt vliegen en in m'n duim hangt >;) Maar Iduna doet ook wel eens een hapje in je vinger of iets te gulzig naar een snoepje happen oid, alleen zij bijt niet door. Lilith is gewoon blind op het moment dat je iets voor haar houdt, ze bijt zich vast en zet zich dan echt schrap omdat het echt zeker weten van haar is.

Ah okay, dat kan. Ik ben toch wel benieuwd, je weet natuurlijk in de dierenwinkel nooit zeker hoe oud ze zijn als je ze koopt, ik heb ze alleen van de eigenaar gekregen toen ze een jaar oud waren. Maar Iduna lijkt mij al wel wat ouder, maarja dat kan ook karakter zijn natuurlijk, in elk geval is zij meer bedachtzaam en zorgzaam en Lilith meer een irritante puber :=

Edit: ik probeerde dus te zeggen dat ze een jaar bij de vorige eigenaar geweest zijn

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 00:03

Afbeelding
Nou dat enorme ding is de nieuwe. Hij is nog een beetje kaal maar jah wist niet dat hij zo enorm was. hihihi. De mannen vinden het geweldig.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:06

zo, dat zijn twee mooie kooien hoor! Die kat ook daaronder _O-

edit: oh en een naakte man op tv :=

stephanie404

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 00:08

Ja de katten weten nou niet meer waar ze kijken moeten :D

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:13

Mooie kooien! Wauw! :D

Even een vraagje tussendoor hoor, ik merk echt dat ik nog onervaren ben ik deze diertjes... Maar mijn Boedha en Maya "stoeien" best veel.. zonet lag er 1tje onderop en zat best wel te piepen... kan dit kwaad? Waarom doen ze dit? Voorzover ik weet komen ze uit het zelfde nest, het volgende moment liggen ze weer samen te slapen..

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:15

*Zo! Even het hele topic doorgelezen! Wat een leuke ratjes hebben jullie allemaal zeg! En Banjer, mirandaNH ken ik nog van het rattentopic :)*

Hmm nee, dat zou niet moeten nee, zeker niet als ze al wat ouder zijn, dan moeten ze dat toch wel snappen inmiddels.. Inderdaad even terug op de plaats zetten en dat volhouden dan komt het vast wel goed. Is ook lastig als ze al ouder zijn, je weet natuurlijk nooit precies hoe ze bij de vorige eigenaar geleeft hebben..
Echt doorbijten heeft Baxley ook niet gedaan gelukkig, zodra hij doorhad dat het je vinger was en geen lekkers, liet hij ook wel weer los..

Oh maar dat is hier ook heel erg hoor, dat verschil in karakter!
Dexter kan zo 3 uur lang bij me liggen te slapen, "wast" mijn haren, geeft kusjes, kruipt als hij de kans krijgt onder mijn shirt, als ik iets zit te eten steekt hij zijn kop zonder pardon in mijn mond, want hij wil toch zeker ook, en zo kan ik nog wel even doorgaan :') Dat is echt een moederskindje ook, ik laat ze wel eens in de badkamer en dan ga ik gewoon douchen, kunnen zij lekker ravotten, nou Dexter staat voor de douchedeur zodra de kraan uitgaan en springt meteen het hokje in hoor zodra de deur open is :') En die klimt ook zonder pardon langs mijn benen omhoog, aanhankelijk typje eerste klas haha!

En Baxley daarentegen moet niet zoveel hebben van geknuffel en gekus, die duwt je echt weg als je hem een kusje wilt geven en blijft maar zelden rustig bij me zitten/liggen, die wil rennen en klieren, en dat is ook degene die de meeste schade hier in huis aanbrengt :=
En ze zijn toch echt precies even oud :D

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 00:16

Zouden ze niet gewoon spelen :? Als honden spelen maken ze ook vaak veel geluid :j

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:20

Zou kunnen ja... maar ik heb ooit een horrorverhaal gelezen over tamme ratjes die elkaar van kant maakten.. Maar misschien ben ik ook wel te bang en voorzichtig. :o

Tara_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:21

We zijn met Minnie naar de dierenarts geweest en ze heeft waarschijnlijk alleen een abces. Het was nog niet groot genoeg om weg te halen, dus moet het dmv antibiotica weg gaan. Gelukkig. Ze zou het medicijn lekker moeten vinden, maar het moet echt onder dwang. Ze verzet zich nogal. Om het door eten te geven werkt ook niet, ze eet niet alles op als wij erbij zijn, en anders eet ze het in haar hok en komen Ienie en Muis het afpakken. Heeft iemand misschien tips waardoor het makkelijker gaat? Het moet 2x per dag...

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:23

Mooie kooien hoor Stephanie!
De zwart-witte kat vind het maar niks zo te zien? Of is het een uitrek-momentje op de foto? :P

Dagmar; Dat "stoeien" kan geen kwaad, zolang er geen (zwaar) gewonden vallen. Is gewoon de rangorde bepalen, kijken wie de baas is en zeker als ze nog wat jonger zijn kan dit vaak over en weer gaan, omdat ze het dan steeds opnieuw tegenover elkaar opnemen.
En vaak is het ook gewoon echt stoeien hoor, die van mij doen dat vaak onder de dekens als ze op bed zijn, dan hoor je ze ook regelmatig piepen, ook flink krijsen af en toe, maar het stelt niks voor! Ratten kunnen zich enorm aanstellen wat piepen betreft, Baxley van mij wil nog wel eens piepen als hij ligt te slapen, dan is het zo van "donder op", ook niet omdat hij pijn heeft hoor :)!
Ik kan inmiddels aan de mate van het gepiep horen of het stoeien of menens is, maar als je dat niet kan ze gewoon goed in de gaten houden dat het niet uit de hand loopt.
Laatst bijgewerkt door Yinthee op 10-02-12 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:23

Dagmar, ik denk dat dat geen kwaad kan, 't kan gewoon spelen zijn maar het kan ook zijn dat ze even de rangorde weer moeten bepalen, hier gebeurt het ook wel, Lilith springt dan zomaar bovenop Iduna en Iduna gaat dan lekker onderdanig zitten piepen. En inderdaad wat Yinthee ook zegt, als het menens is dan is het meer schreeuwen dan piepen, want dan hebben ze echt pijn. Dat deed Lilith ook toen haar staart kapot was, nou dat kon niet missen..

ik heb trouwens de dame die net in mn hand hing even onder mn trui gestopt, wachten tot ze rustig wordt. Tot nu toe is ze vooral bezig mij ontzettend te kietelen _O- met die pootjes en die neus in mn zij prikken, haha

zulke aanhankelijke ratten lijken me trouwens heerlijk. Hier wordt ook alles met de pootjes weggeduwd, ook als ze elkaar knuffelen ligt er altijd een onderop met 1 oogje dicht en 1 pootje zo opzij gestoken om de ander weg te duwen :')

Tara_Jenny: ik zal helpen duimen dat het overgaat. Hier moeten de medicijnen ook met dwang hoor, soms lusten ze dingen gewoon niet.. Ik pak mijn ratje gewoon op en zet haar op schoot, dan doe ik m'n hand iets omhoog zodat ze niet met haar pootjes kan duwen (maar dat ik haar niet wurg) en dan gewoon het spuitje in haar mond en zo snel mogelijk spuiten en dan nog even aaien en dan mag ze terug het hok in. Maar ik weet niet of jij hetzelfde spul hebt als ik, of in andere vorm

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:26

Tara_Jenny schreef:
We zijn met Minnie naar de dierenarts geweest en ze heeft waarschijnlijk alleen een abces. Het was nog niet groot genoeg om weg te halen, dus moet het dmv antibiotica weg gaan. Gelukkig. Ze zou het medicijn lekker moeten vinden, maar het moet echt onder dwang. Ze verzet zich nogal. Om het door eten te geven werkt ook niet, ze eet niet alles op als wij erbij zijn, en anders eet ze het in haar hok en komen Ienie en Muis het afpakken. Heeft iemand misschien tips waardoor het makkelijker gaat? Het moet 2x per dag...

Is het vloeibare AB via zo'n spuitje? Beetje mengen met rosevice/siroop, wel erg zoet, maar helpt vaak wel :j

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:28

bij mij mocht het dus niet door eten of drinken heen, en ik denk dat als je zeker wilt weten dat ze alles binnenkrijgen je toch het best rechtstreeks uit het spuitje kunt geven. Heeft je dierenarts daar nog wat over gezegd?

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:31

Bedoel ook rosevice in het spuitje erbij, gewoon eerst je AB erin en vervolgens een beetje RV, schudden en tadaa :P
Is niet optimaal nee, mengen met eten/drinken, maar zo'n beetje RV kon volgens mijn DA geen kwaad, zeker niet als je het anders helemáál niet naar binnen krijgt.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:37

Bedankt allemaal, dat is wel een geruststelling! het is inderdaad zachtjes piepen en het gaat er ook niet heel hard aan toe. Wou het eventjes zeker weten. :)

Tara_Jenny "gelukkig" dat het een abces is wat nog niet heel groot is. Maar kan alsnog naar genoeg zijn, succes met het toedienen..

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:42

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:45

oei wat een gevaarlijke kooi lijkt me dat := het is beter als je karton oid op de tralies legt en dat rad zou ik er echt uithalen want ratten kunnen daar met de staart in blijven hangen, je kunt beter een gesloten rad nemen. Maar ruim is hij zeker :)
trouwens niet vervelend bedoeld ofzo hoor maar gewoon als tips. Ratjes kunnen ontstoken voetjes krijgen als ze veel op de tralies moeten lopen namelijk, en ik weet nu een beetje hoe duur ratten kunnen zijn als ze eens wat mankeren dus dat heb je liever niet..

wat ab betreft: mengen met roosvicee lijkt mij persoonlijk in het spuitje heel moeilijk, mijn kind moet 0,15 ml krijgen en hij begint bij 0,5 ml met tellen ofzo, als je er dan eerst roosvicee in doet en dan ab weet ik niet meer wat 0,15 ml is :=

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:51

Nee, eerst je ab en dan een beetje rv. Wat lucht naar binnen zuigen eventueel, vinger op het gat ff schudden en de lucht er weer uit. Niks lastigs aan hoor heb het weken zo gedaan :)

Raden zijn over het algemeen nooit geschikt voor ratjes maar zo open is iid levensgevaarlijk, ook voor de pootjes trouwens.
Laatst bijgewerkt door Yinthee op 10-02-12 00:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:51

<3
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:53

oh ik las het net andersom, of ik miste de "erbij". Ik las zeg maar: roosvicee in het spuitje en dan ab. Maar dat kan inderdaad wel.

moest laatst wel lachen met zo'n rad trouwens, waren in de dierenwinkel wat voermuizen en eentje bleef gewoon hangen, liet de anderen lopen en maakte zelf salto's :') Maar Silent Spinners kunnen voor ratten nog wel, het grote formaat in elk geval :) Maar dat wil niet zeggen dat ze zich er ook mee kunnen vermaken, sommigen vinden het hartstikke leuk en anderen hebben totaal geen interesse

maar ik bedoelde niet of het niet goed vast zat, dat geloof ik wel, maar ik zie alleen maar tralies en als ratten daar overheen moeten lopen (dus ook de trappetjes) dan krijgen ze ontstoken voetjes op den duur en dat is heel naar. Dus dan kun je beter een stukje karton erop leggen dan kunnen ze daar overheen lopen en dan gaan de voetjes niet stuk :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:54

Ik las ook dat een rat in een rad een onnatuurlijke houding aanneemt?

De Garpjes kregen vandaag voor het eerst iets dat ze écht lekker vinden... Nu begrijp ik waarom ze geen fruit uit mijn handen eten. Ze lusten het niet echt? De walnoot was echt wauw en 'we komen even op je hand zitten want dat is makkelijker'. Alleen jammer dat het zo vet is...

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:56

Je hebt ook speciale kussentjes voor op het tralieplateau! alhoewel een stuk karton natuurlijk ook prima werkt! :)

Ik heb hier ook bewust geen rondrenratje erin, is mij ook laten vertellen dat zodra ze groter worden het een erg onnatuurlijke houding is. Wel wil ik misschien nog gaan kijken voor zon ronddraai plaat.. kan zo even niet op de naam komen, maar heeft iemand hier ervaring mee?

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:57

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt