Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 18:41

Ik heb wel wat plannen weer voor de buitenwedstrijden vanaf april ongeveer

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 20:48

Leuk jj, toch weer heel anders dan bij fhn vind ik.

Ik heb afgelopen weekend meegedaan aan de selecties voor het wao. Het was niet echt ons weekend al hebben beide dames super hun best gedaan!
Macey heeft echt tegen mijn verwachting in zelf een foutloos rondje gelopen en vandaag nog een rondje met een fout, en dat met haar 2,5 jaar..
Ook Elin heeft gisteren een foutloos rondje gelopen. Ben zo trots op macey die dit weekend weer enorm gegroeid is.

Elin vp

Macey vp

Macey speedstake

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 20:50

Ik heb wat inschrijvingen staan, 15 feb sta ik op de wachtlijst, de rest is nog niet bekend.

Karin, leuk! welke ben je van plan?

Ik heb gisteren nog Laag Soeren gelopen. Weer heel tevreden. 1e rondje een weigering,,ze kwam korter de tunnel uit, dan ik had verwacht en kon daardoor de sprong niet op de juiste manier aangeven, dus even een rondje extra moeten draaien. 2e rondje foutloos en 1e plek.
Ik ga een paar wilde wedstrijden 1e graad starten volgende week, eens kijken hoe dat gaat. Planning is om vanaf april ( buiten), haar over te zetten naar graad 1.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 22:24

JJ leuk jullie eerste RvB wedstrijd

Diandra jammer dat het niet jullie weekend was, maar toch mooie foutloze rondjes.

Wij hebben nog 2 wilde wedstrijden, daarna misschien nog wedstrijden in april waar ik nog over twijfel aangezien er weinig van ons vaste clubje heen zullen gaan. Ik hoop in ieder geval in mei mee te doen bij kc Kennemerland.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 22:25

@diandra mooie rondjes hoor! Knap gedaan!

@fannetje

13 April KV Waalwijk
26 April Dogeventing Patricia
1 Juni Wijdewormer
14 Juni Alphen aan de Rijn
30 Augustus KC Amsterdam
14 September KC West Friesland
14 Oktober Schiedam

Dat is wat ik nu zo’n beetje in de agenda heb gezet voor dit jaar

Leuk dat je vast bij wat wilde wedstrijden gaat oefenen voor graad 1
Wij gaan nu juist bij een wilde wedstrijd debutanten lopen en hopen dan ook vanaf april weer 1e graad te lopen

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 02:51

Ik heb ook inmiddels een leuke wedstrijd planning staan. Wel nog debutanten klasse. Oftewel graad 0.

Zodra de wip en paaltjes wat meer bevestigd zijn denk ik dat ik de uitdaging in graad 1 ga zoeken maar die beheerst hij echt pas net.

Mijn planning is overigens in Duitsland. Korterbij voor ons. Eerst kilometers maken en ervaring opdoen. Vooral voor mezelf. Nero werkt sowieso heel fijn. Er is simpelweg meer werk aan het baasje. :+

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 09:38

Wij hebben het niet meer zo druk als eerder. Ik wil liever niet meer dan 1 wedstrijddag per weekend hebben. Blekz loopt volgend weekend weer zijn 1e wedstrijd, hij is terug komende van een blessure dus ben erg benieuwd hoe hij er voor staat dan. Toch wel spannend.

Afgelopen weekend WAO selectie weekend 2 gehad, helaas niet geselecteerd voor de pentathlon, ik loop al een paar weken met enkelband letsel en ik kan nog niet krachtig genoeg aanzetten en draaien helaas. Dat leverde me wat weigeringen en disken op. Verder wel een heel fijn en gezellig weekend gehad! Kaes was erg goed gelukkig!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 13:53

Natasja, leuk. Die van Kennermerland heb ik ook op mijn lijstje staan.
Karin, ik zie er bij jou ook een paar staan, die ik op mijn lijstje heb staan. 13 april, 1 juni, 14, juni en 30 augustus.
Shaya, dan snap ik dat je ook Duitsland op zoekt en waarschijnlijk de zuidelijke wedstrijden?
Machie, jammer dat het niet lukte met je enkel. Hopelijk niet teveel last van, na dit weekend?
Dian, jammer dat de selectie met Elin niet lukte, Macey was weer heel knap.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 11:26

Morgen wilde wedstrijd in Laag Soeren.
Ben erg benieuwd. Jaxx loopt best lekker de laatste tijd maar schutting is nog steeds drama.
We gaan het zien. We gaan een dagje met z'n 2en uit.

Is daar ruimte voor bench of beter in auto?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 14:03

Ligt aan de indeling, want dan moet er ruimte zijn in de bak beneden. Ze mogen niet in de kantine staan.
Ik laat ze altijd in een auto daar. Ik ben er ook, is Pixy haar 1e keer graad 1. Ben benieuwd.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 14:06

fannetje schreef:
Ligt aan de indeling, want dan moet er ruimte zijn in de bak beneden. Ze mogen niet in de kantine staan.
Ik laat ze altijd in een auto daar. Ik ben er ook, is Pixy haar 1e keer graad 1. Ben benieuwd.

Ik zag je idd op de startlijst staan. Voor Jaxx ook 1e keer graad 1. We gaan het idd zien. Ik neem gewoon zijn spullen mee en anders blijft ie in de auto

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 19:59

Succes morgen! Wij mogen zondag

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 20:28

Thanks. Jij ook succes zondag!

--

Ik heb trouwens de badjasjes allang binnen en ze zitten perfect! Ook al gebruikt, behalve die van Simba want die mag niet wandelen maar die van Jinn en Jaxx werken echt super! Heel blij mee. Als ze ze een keer aan hebben zal ik foto maken maar die heb ik nu niet

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 22:07

KarinW86 schreef:
Succes morgen! Wij mogen zondag

Ik zie jullie zondag. Wij gaan gewoon 2 dagen *\o/*

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 23:41

Ik mag ook zondag :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 01:28

Succes ook allemaal zondag!

Ik ben heel benieuwd hoe Guusje het gaat doen. Echt blij dat we even debutanten mogen lopen, kijken hoe het dan gaat met de spanningen.
Vaak wel wat rechttoe rechtaan rondjes, waar ze misschien even lekker in kan sjezen

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 13:10

Veel plezier allemaal!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 20:29

Vandaag een dagje wilde wedstrijd in Laag Soeren. Echt prachtige locatie. Was er ooit 1 keer geweest, 600 jaar geleden met een kampioenschap maar dat is echt zo lang geleden dat ik het bijna niet herkende maar wel de parkeerplaats en de bakken die aan de kantine zitten.

We zijn gestart met VP1 en daar liepen we een DK. Ik vond het een leuk rondje met een moeilijk stukje en op dat moeilijke stukje liepen we helaas ook een DK. Voor de rest super tevreden.

Ik dacht, we doen gewoon exact hetzelfde. VP2 was een second change van de VP1 en ook hier liepen we op het zelfde stuk een DK. Dat moeten we echt nog even oefenen. Voor de rest echt super tevreden.

3e rondje was een jumping en daar viel helaas een lat maar werd Jaxx toch 1e. Toch nog moeten blijven voor de prijs uitreiking.

Ik vond het VP echt moeilijk. Of eigenlijk iets wat Jaxx niet kent en dan is het onmogelijk om dat in 2 rondjes te fixen. Weer iets leuks om op te trainen!

Afbeelding
Spoiler:
Negeer Jinn die in de wasmand zit. Ik weet ook niet waarom hij dat deed

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 20:47

JJ, was jammer van die DK, verder liep hij fijn. Ennn ik denk dat er stiekem gewoon nog eentje op de foto wilde. Was leuk jullie in het echt te ontmoeten.

Pixy mocht dus ook meedoen, helaas waren palen op zand nog teveel gevraagd ( insteek was goed, alleen lukte het haar niet de palen vol te maken, dus kwam ze er uit), verder liep ze super. Dus al met al super tevreden.
Morgen voor de herkansing ;) ik gok dat de palen dan ook niet lukken hoor, maar we gaan het meemaken. Ze kan er iig een nachtje over slapen.
Laatst bijgewerkt door fannetje op 25-01-25 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 20:53

JJ gefeliciteerd met je eerste plek! Wat was het moeilijke stuk?

Fannetje fijn dat het verder wel goed ging! Nog even oefenen op de paaltjes in het zand.. tot morgen!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 21:00

Weet jij of de parcoursen nog ergens te vinden zijn?

Insteek was super van Pixy! Jammer dat ze er halverwege elke keer uit kwam. Rest ging bij jou ook echt super!
Was leuk je te ontmoeten al hebben we niet echt super veel gekletst maar toch haha

@Karin
Als ik ergens parcour kan krijgen dan kan ik laten zien wat ik moeilijk vond

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 21:59

Nee, de parcoursen staan nergens. Zou je Mark zelf moeten benaderen. Maar bij jou ging het na de tunnel mis toch? Daar kwam hij naar binnen en dan sprong hij van de verkeerde kant? Of heb ik dat verkeerd onthouden? Karin heeft mijn filmpjes gezien, dus ze weet het rondje ongeveer.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 23:00

Heeft iemand een filmpje, ben nu wel nieuwsgierig naar de sequence. :=

Edit: Ik denk wel een ander parcours dan 1e graad? Want daar heb ik wel een filmpje van gezien, die vond ik vooral Mark begrippen vrij saai.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 23:12

Als ik terug lees liep JJ ook 1ste graad toch? Wat ik zo van de filmpje (op facebook, sandra.. :') ) zie snap ik ook niet helemaal wat jullie bedoelen dus ben ook wel benieuwd.

Pixie ging goed Sandra, macey heeft er ook langs moeite mee gehad met verschillende ondergronden bij de palen, lekker blijven oefenen en dan komt dat vanzelf.. +:)+

Ik had vandaag workshop met Macey, filmpje is van het einde en ze was erg moe. Haar snelheid ligt sowieso niet super hoog (gemiddeld 4.8 a 4.9meter per seconden) maar aan het eind merk je dan echt dat ze terug zakt. Verder wel super tevrede met haar en ze heeft weer goed haar best gedaan!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 23:54

XxDiandraxX schreef:
Als ik terug lees liep JJ ook 1ste graad toch? Wat ik zo van de filmpje (op facebook, sandra.. :') ) zie snap ik ook niet helemaal wat jullie bedoelen dus ben ook wel benieuwd.

Pixie ging goed Sandra, macey heeft er ook langs moeite mee gehad met verschillende ondergronden bij de palen, lekker blijven oefenen en dan komt dat vanzelf.. +:)+

Ik had vandaag workshop met Macey, filmpje is van het einde en ze was erg moe. Haar snelheid ligt sowieso niet super hoog (gemiddeld 4.8 a 4.9meter per seconden) maar aan het eind merk je dan echt dat ze terug zakt. Verder wel super tevrede met haar en ze heeft weer goed haar best gedaan!

[ Video ]

Oh wel? Ik dacht misschien open klasse. Misschien heb ik ook niet goed gekeken hoor, op het filmpje dat ik zag waren er vrij veel tunnels met tunnel-finish op het eind.

Weet je zeker dat dit de snelheid van Macey is? Gevoelsmatig is ze sneller.