Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 09:00

Gelukkig valt het qua hondenpoep en virussen hier wel mee. Het is alleen opletten als op de club kennelhoest oid uitbreekt. Maar wij gebruiken sowieso eigen drinkbakken, speeltjes en touchschijven/matten waardoor het risico wel kleiner wordt.

Enige pad wat bezaaid met stront ligt is direct naast het vakantiepark, die lopen niet verder met hun hond dan dat pad. Stel je voor zeg. :')

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 09:13

Hier vrij weinig last van hondenpoep maar wonen dan ook midden in en aan het bos.
Uiteraard mensen die hun honden op straat laten poepen en nadat ik die persoon erop heb aangesproken komt hij niet meer door onze straat. Woon je verdorie in het bos, letterlijk aan het einde van zijn straat nog geen minuut lopen en dan alsnog de honden door het dorp uitlaten....

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 09:46

StalMelyn schreef:
Hier vrij weinig last van hondenpoep maar wonen dan ook midden in en aan het bos.
Uiteraard mensen die hun honden op straat laten poepen en nadat ik die persoon erop heb aangesproken komt hij niet meer door onze straat. Woon je verdorie in het bos, letterlijk aan het einde van zijn straat nog geen minuut lopen en dan alsnog de honden door het dorp uitlaten....

Zo gingen mensen ervan uit dat al die stront op de uitlaatstrook ook van ons MOEST zijn want wij hadden veel honden? :+

Dat ik mijn honden nóóit in of rond de dorpsrand uitlaat was niet in ze opgekomen maar ze hadden me inderdaad nog nooit zien wandelen of me kunnen betrappen.

Onze honden mogen überhaupt hun behoefte niet doen in het dorp.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 12:32

Mijn ouders kijken vanuit de eetkamer en aangelegen keuken op de straat. Daarachter ligt wel meteen bosrand maar die man liet ze gewoon op de parkeerplek poepen. Eerst riepen we of hij een poepzakje had en dan raapte hij het op of gaven we er een maar als hij dacht dat we niet thuis waren of het niet zagen liep hij door. Maar echt altijd ook voor ons huis...

Uiteindelijk een keer erop aangesproken en dat ik het ook echt zag gebeuren dus zeker wist dat het die persoon betrof. En gezegd dat ik vanaf dat moment de poep zou oprapen en niet zou weggooien maar op zijn stoep zou leggen. We zien hem nooit meer door onze straat lopen. Inmiddels woon ik niet meer thuis maar moeders is nog altijd dankbaar.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 14:46

Jaaaaa, wij zijn inmiddels al weer thuis met het manneke. Tot nu toe doet hij het boven verwachting! Foto’s volgen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 15:00

Lughnassadh schreef:
Jaaaaa, wij zijn inmiddels al weer thuis met het manneke. Tot nu toe doet hij het boven verwachting! Foto’s volgen.

Leuk! Gefeliciteerd <3

De smerige omgeving herken ik wel. Wij hebben op ons rondje 2 bello prullenbakken die goed worden bijgehouden en wekelijks worden bijgevuld met nieuwe zakjes. Juist de plek waar hij het hardst nodig is (parkje met speeltoestellen voor kinderen) laat men hun meuk vrolijk liggen. Op het veldje voor ons huis ruim ik soms ook de ontlasting van andere honden op als Jarvis of Parker er nagenoeg naast heeft gepoept. Ik sta dan toch al gebukt :')
Zakjes gaan hier vaak gewoon de jaszak in tot ik thuis ben en het in de container kan gooien, of dus bij de bellobakken. Maar goed, ik heb een jas met 4 jaszakken (voorste zak is van de voorkant bovenaf te bereiken, achterste zak via de zijkant) waardoor ik het altijd gewoon in een zak doe waar ik vervolgens mn handen niet heb :=

Hier ook een sneeuwfan trouwens! Gisteren foto's gemaakt onder het mom ''dan hebben we in ieder geval iets van sneeuwfoto's'', denkende dat die drap zo weg zou zijn. Het was geen mooie sneeuw, maar het leek in ieder geval wit.
Afbeelding

En toen lag er vanmorgen een leuk laagje *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn pup is officieel puber. Hij luistert voor geen meter meer. Zo heb ik hem gezegd niet meer te groeien, maar ja...luisteren ho maar _O-
Afbeelding
Oke maar serieus, ik begin inmiddels echt al een pubertje te krijgen. Zo braaf als Jarvis was tijdens zijn pubertijd, zo'n bengeltje is Parker _O-

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 17:54

Awww met dat knuffeltje <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 17:59

Hier heel de dag al een heerlijk zonnetje. Genieten <3

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 20:24

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ons nieuwe manneke! En hij doet het zo goed! Terug naar huis heel even gepiept in de auto. Meer niet.
Onze labrador vond hij spannend, logisch als je nog nooit zo’n hond gezien hebt, maar dat was al snel over. Ook over de bench wordt nauwelijks gemopperd. Op dit moment ligt hij heerlijk te slapen. En gaan wij even eten.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 20:26

Wat een heerlijk beertje!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 20:27

Wat een knap kereltje! Echt een buffeltje ook zeg <3

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 20:47

Aaah, die oren ook nog
Fijn dat zo goed gaat.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 20:54

Wat een beer al zeg! Hopelijk blijft het lekker makkelijk gaan. Hoe heet hij?
Tigres, je moet er ook geen pokon instoppen, zeg ik altijd. Maar idd, je puppy is al helemaal weg! -O-
Stalmylin, was het maar 1 iemand. Ik gok dat het er een stuk of 30 zijn, die niet opruimen.
KimD, hier laten ze de hond dan uit over de groenstrook, 1 x heen en dan weer terug. Tja verder lopen is veel te vermoeiend :?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 21:09

fannetje schreef:
Wat een beer al zeg! Hopelijk blijft het lekker makkelijk gaan. Hoe heet hij?
Tigres, je moet er ook geen pokon instoppen, zeg ik altijd. Maar idd, je puppy is al helemaal weg! -O-
Stalmylin, was het maar 1 iemand. Ik gok dat het er een stuk of 30 zijn, die niet opruimen.
KimD, hier laten ze de hond dan uit over de groenstrook, 1 x heen en dan weer terug. Tja verder lopen is veel te vermoeiend :?

Stel je voor je zou perongeluk langer dan 10 minuten buiten lopen met je hond! _O-

Pluizige puppy's zijn altijd leuk, gelukkig blijven ze in veel gevallen niet lang pluizig.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 21:14

Fannetje, wij wonen echt in het bos dus de meeste lopen gewoon het bos ook daadwerkelijk in gelukkig. Sommige poepen op de paden maar het is echt weinig, op nog geen hand te tellen dat ik in stront ben gestapt. Midden in een stad zou ik persoonlijk ook geen hond kunnen hebben.
En hier ook veel mensen die niet verder komen dan de bosrand hoor.... als puppy kom je ze nog in het bos tegen maar tegen een jaar oud lopen ze al langs de bosrand :n

Edit: ik spreek hier over een dorp van 800 inwoners. Misschien goed te benoemen.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 13:15

Fannetje, hij heet Aslan.

Het is inderdaad echt een buffel. We kregen hem ook mee met een gewicht van iets boven de 8500 gram. Normaal draag ik mijn pups de 1e 2 weken op een langer uitje in een rugzak. Dat kan ik met dit heerschap wel vergeten.
Hij doet het goed! Voor het eerst hebben we ook een pup die gewoon zelf gaat slapen als hij moe is en die zichzelf niet overvraagt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 14:18

Lughnassadh schreef:

Het is inderdaad echt een buffel. We kregen hem ook mee met een gewicht van iets boven de 8500 gram. Normaal draag ik mijn pups de 1e 2 weken op een langer uitje in een rugzak. Dat kan ik met dit heerschap wel vergeten.
Hij doet het goed! Voor het eerst hebben we ook een pup die gewoon zelf gaat slapen als hij moe is en die zichzelf niet overvraagt.

Van Trixie is er een super fijne rugzak tot 15kg!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 14:26

KimD schreef:
Lughnassadh schreef:

Van Trixie is er een super fijne rugzak tot 15kg!

Ik kan idd beamen dat die echt top is want ik zag Kim zeer vaak in real life ermee lopen en lange afstanden ook en dat ging ook met 2 tegelijk nog heel goed :j voor een herder pup van 8,5kg moet die tas idd echt nog wel een aantal weken meegaan ja- ervan uitgaande dat ie niet binnen 2 weken bijna verdubbeld in gewicht hahaha zo snel gaat dat goddank niet.

<3
Afbeelding

Afbeelding

Edit:
Ik weet niet waar je woont precies maar anders eventueel een wandel wagen? Wanneer je geen zuid Limburgs Heuvelland paadjes hebt in de bossen of mul zand, kom je met een wagen vrijwel overal goed weg bv.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 15:04

Nee, ik woon in Brabant. Maar dank voor de tip! Ik ga gelijk op zoek. En verdubbelen doet hij niet gelukkig. Wel een kilo per week er bij ongeveer.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 15:11

KimD, heb je het idee dat die rugzak ook goed aan de voorkant te dragen is in het begin. Ik wil mijn pup namelijk graag kunnen zien in het begin. En met een normale rugzak werkt dat prima.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 15:31

Lughnassadh schreef:
KimD, heb je het idee dat die rugzak ook goed aan de voorkant te dragen is in het begin. Ik wil mijn pup namelijk graag kunnen zien in het begin. En met een normale rugzak werkt dat prima.

Met deze rugzak onmogelijk en heel ongemakkelijk waarschijnlijk. Zie daar zelf ook de toegevoegde waarde niet van in dus heb het ook niet geprobeerd maar gezien het formaat van de tas lijkt het me heel oncomfortabel.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 17:10

Mag ik meepraten/lezen? In februari is onze hond helaas overleden. We zijn nu langzaam aan het kijken naar weer een middenslag poedel, dat is alleen best een uitdaging want er zijn niet heel veel fokkers.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 18:51

Lughnassadh schreef:

Ik heb de tas ook en mijn pup voorop gedragen! Comfortabel kan ik het niet noemen maar wel goed te doen. Ze was toen nog geen 8 kilo. Heerlijke tas verder.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 20:52

In ieder geval niet voor zo'n schoudertas gaan als je een wat groter ras hebt. Ik had er een te leen en zou tot 15 kg gaan maar na de 2e week (7 tot 8 kg) vond ik het al niet comfortabel meer voor mezelf. Geen fijne drukverdeling. Ook vond ik wat te weinig plek voor de pup om echt comfortabel te zitten.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:02

Flux, het hoeft ook niet echt comfortabel te zijn wat mij betreft. Ik ga geen langeafstandswandeling die op die manier ;) .

KimD, voor mij is de meerwaarde dat ik doordat ik zie wat hij doet ik beter leer aanvoelen hoe hij voelt en zijn signalen beter leer kennen. Ik zie wat hij spannend, interessant, etc. vindt. En ik zie iedereen aankomen die met zijn tengels aan hem wil komen :D

Leo, nee die dingen zijn leuk voor als je hond 3 kilo weegt of zo.