Billy schreef:Ik titreer de pups niet, omdat ik vind dat de pups een basisenting moeten hebben. En de booster na een jaar geef ik ook.
De kans dat pups na 3 entingen niet beschermd zijn is heel erg klein.
Daarbij, als ik een nest pups wil titreren en dan op tijd enten betekent dat dat ik ze misschien wel tot 12 weken in huis moet houden. Dat is geen doen met 8 terrierpups. Wettelijk is het ook verplicht dat de pups geënt de deur uit gaan, dus daar houd ik me gewoon aan. Iedereen doet wat hem of haar goed lijkt. Ik vind dit een goede manier, daar mag je anders over denken.
Verplichte enting? Zover ik weet is niks verplicht. Zou ook wel raar zijn, aangezien Rijksoverheid aangeeft dat import honden alleen een Rabies enting gehad moeten hebben. Als andere entingen in NL verplicht zouden zijn voor eigen honden zouden import honden deze ook moeten hebben.. Anders heeft het inenten helemaal weinig zin..
Waarom zouden ze dan misschien tot 12 weken moeten blijven? Voor als die enting inderdaad verplicht zou zijn en die pas op 12 weken gegeven kan worden?
Ik heb niet zozeer een andere mening, ik vraag mij af waarom je er voor zou kiezen om te titeren of te enten. En wat ik dan gewoon gek vind, is dat je op een jaar(of later) wel wil titeren, maar voor pups niet. Terwijl je juist van pups wil weten of ze goed beschermd zijn. Ook dat bedoel ik niet als aanval of iets dergelijks, maar zeker gezien het onderwerp(het wel of niet gebruiken van de titer en waarom) helemaal geen raar ''discussie''punt.