Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xReetch schreef:Wat leuk dat je parkietjes overweegt! Ik heb pas geleden ook een logeerparkietje gehad en besefte me toen pas wat een gezellige en vrolijke vogeltjes het eigenlijk zijn.
Ik weet niet of het voor alle grasparkietjes geld, maar deze vondt het heerlijk om met veel kleine speeltjes te spelen. Rammelen aan sleutelhangers, voetspeeltjes alle kanten op gooien en vooral belletjes! Grote speeltjes keek hij niet naar om.
Meliaforever schreef:Met wat rijg je dat aan elkaar vast? Iets van metaaldraad ofzo? Of touw?
Meliaforever schreef:Ilaan, ja gewoon hoe je alles aan elkaar vast maakt en in de kooi hangt. Ik zie soms kralen/hout/karton voorbij komen om zelf speelgoed te maken. Maar hoe je het dan aan elkaar maakt zeggen ze er niet bij.
Ik denk dat Ollie te dik/groot is voor de wc rol. Hij is ook nogal lomp dus zou me niks verbazen als hij met ze dikke kont vast zou komen te zitten.Open of in stukjes gaat wel goed.
Cayenne schreef:Oooh, je babies zijn echt al groot, Ilaan!
Dan was ringen niet meer gelukt denk ik. Bij valkparkieten kun je alleen binnen de eerste 10 dagen ringen en volgens mij is het bij aga's niet veel anders
Supermooi!
Djoopie schreef:Mag ik hier even inbreken? Vandaag gaan mijn logeerparkietjes terug naar hun huis. Ik vond ze zo veel gezelliger dat ik gedacht had! Je raad het al ik ben een beetje verkocht.... vroeger altijd kanaries gehad thuis en nu aan het inlezen op vogels houden. Hebben jullie tips voor me als ik hiermee begin? Er zijn in de buurt genoeg fokkers ik vind alleen alle kooien die te koop zijn zo klein en klinisch... ik zou graag een wat natuurlijkere kooi hebben. Welke kooien zijn groot genoeg voor twee grasparkietjes, hoe kan ik een uitdagende leefomgeving maken enz....
mijn logeerparkietjes hadden een lege kooi met alleen maar zaadjes en krijgen nu een hoop trosgierst, speeltjes ed mee terug... hoop dat ik hun leven wat leuker heb kunnen maken....