Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 15:04

Wat geef je als pijnstiller?
Allen bij het opzij kijken last of ook bij naar beneden moeten kijken? Hou dat even in de gaten is nuttige info.

Duimen dat het meevalt en ze gewoon ergens lomp op is gebotst en dat snel weer beter is.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:28

Nee, ze kan omhoog, omlaag en baar rechts kijken. Links gaat ook al beter. Had al gevonden van niet naar beneden. Geen hersenvliesontsteking. Gewoon iets verzwikt bij t uit de auto springen. Geen pijnstillers meer nodig gehad. Nog niet optimaal, maar wel al beter

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:29

Fabster schreef:
Nee, ze kan omhoog, omlaag en baar rechts kijken. Links gaat ook al beter. Had al gevonden van niet naar beneden. Geen hersenvliesontsteking. Gewoon iets verzwikt bij t uit de auto springen. Geen pijnstillers meer nodig gehad. Nog niet optimaal, maar wel al beter

Die bedoelde ik niet, bedoelde hals hernia, maar als ze nu al stuk is opgeknapt super ! Zal ze toch ergens iets doms hebben gedaan.
Wat voor pijnstillers had je haar gegeven?

Murph hier is ehh, tja... not amused, sinds ze van mening was dat verband eraf moest moest tock kap weer om en verband moest er toch weer af. Ze heeft nu babysokje aan, dat vast zit aan haar poot met leucoplast (wat je makkelijk kan verwijderen met leukotaperemover of aceton :+ :D ) en als ik me omdraai gaat kap om.
Teen ziet er super uit.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:09

Gelukkig is ZhuZhu opgeknapt!
Als een hond z'n kop alleen maar rechts houd, zou ik ook een beetje panikeren :=
Maar gelukkig dus waarschijnlijk verstapt, wat ook heel naar kan zijn natuurlijk :(:)

Heeft Murph wel leuke babysokje aan? Moet natuurlijk wel een beetje hip zijn :))

Hier nog minder dan een week wachten.
Kreeg van het weekend een app dat er woensdag een groepsapp aangemaakt wordt met alle nieuwe eigenaren om ons op de hoogte te houden van het transport en waar ze zijn enzo.
Spannend :=

Zit wel nog op haar matras te wachten welke ik 2 weken geleden heb besteld >;)
Krijg het bedrijf niet te pakken en ze zijn blijkbaar ook alleen maar op vrijdag en zaterdag een paar uurtjes open.
Hoop dat ze me binnen 3 dagen terugbellen of mailen, anders moet ik een andere kussen vinden voor haar. Wil ik eigenlijk niet want welke ik nu heb besteld is een speciaal orthopedisch matras en niet heel goedkoop ofzo.
Levertijd zou 2 tot 5 werkdagen zijn..

Maar goed, morgen ga ik even naar de dierenwinkel om voer te halen en nog wat extra dingetjes :D
Voer is ook wel lastig vind ik. Het schijnt dat Mastins kieskeurige eters zijn, dus ik hoop dat ik gewoon direct de juiste haal :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 16:15

Sjolvir schreef:
Fabster schreef:

Die bedoelde ik niet, bedoelde hals hernia, maar als ze nu al stuk is opgeknapt super ! Zal ze toch ergens iets doms hebben gedaan.
Wat voor pijnstillers had je haar gegeven?

Murph hier is ehh, tja... not amused, sinds ze van mening was dat verband eraf moest moest tock kap weer om en verband moest er toch weer af. Ze heeft nu babysokje aan, dat vast zit aan haar poot met leucoplast (wat je makkelijk kan verwijderen met leukotaperemover of aceton :+ :D ) en als ik me omdraai gaat kap om.
Teen ziet er super uit.

O ja. Nekhernia was ook al geopperd. Dat had natuurlijk gekund, maar dan is het da advies ook voorlopig rust en pijnstillers. Dus daar wou ik niet voor op zaterdagavond naar de da.

Zo n verband is ook niet leuk! Hippe sokes wel :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:51

Nou hip.. het zijn pastel groene met wit, had ik nog van vorige hond, hi hi, gewoon baby sokjes van de Zeeman...
En blij er mee, nee, zij niet.. dus mocht ze er weer neit aanzitten dus ik steek hand tussen poot en snuit en toen horde ik grrrr, ja toedeloedels, apekop, dus grote bek tegen madam opgezet heel boos aangekeken en ik had haar snuit vast, na enige tijd me bedenkelijk aan te hebben gekeken heeft ze niet meer aan d'r poot gezeten. Hallo, hier mag veel, maar dat dus NIET! Voordeel van zo'n angsthaas, dat grote bek al genoeg is om haar aardig onder de indruk te krijgen.
Maar goed, als die straks wakker wordt zal ze wel verder willen soppen, ha ha en als ik weg ga gaat gewoon kap weer om.
Poot ziet er echt super uit! Dat moet even zo blijven.

En het ettertje heeft gave roze jas gekregen! Om op te vallen op stal, zodat ze neit plat wordt gereden.
Heb een oranje gele van de wibra, maar die kan dan af en toe in de was.
Moet alleen nog even tussenstukje voor bij de hals maken die is te krap, maar 2 maten groter verzoop ze in.. en 1 maat groter was niet leverbaar (en dnek ik dan weer te groot).

Dit is haar oranje anti aanrij creatie :+
Afbeelding

En deze maar dan 2 maten kleiner wordt haar andere.
Afbeelding

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:48

Nou, daar valt ze ook wel mee op. Haha

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:58

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pootje ziet er super uit, hechtingen zijn eruit, nog even sok en kap tot echt perfect en morgen weer even stevig verband voor rondje bos energie kwijt raken.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:05

Super!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:05

Wat cool, Murphey haar roze jas! :D
Ik ben ook op dit moment voor een jas aan het kijken.. Nooit gedacht dat ik dat zou doen, maar Nova komt van 20 graden naar vrieskou en moet straks overdag op stal zitten :=
Ze kan overdekt zitten en is geïsoleerd maar is natuurlijk alsnog best koud en een heftige overstap.

Zaterdag komt ze rond een uur of 10 's ochtends aan! :):) :):)
Er komen 43 honden in totaal mee op dat transport. De honden worden 1 voor 1 uit de auto gehaald, dan wordt de adoptant naar voren geroepen en gaat de adoptant met de begeleider en de hond naar een omheind speelveld zodat de hond daar zijn of haar pootjes daar kan strekken en hun behoeftes kunnen doen en dan worden daar alle papieren in orde gemaakt.

Murph haar teen ziet er heel mooi uit!!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:32

Spannend hoor Saya Jones. Het gaat echt opschieten nu voor je.
Dat is een aardige onderneming, 43 honden.

Ik moet nog ruim een week wachten.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:39

Ziet er inderdaad netjes uit, die teen!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 11:49

SayaJones schreef:
Wat cool, Murphey haar roze jas! :D
Ik ben ook op dit moment voor een jas aan het kijken.. Nooit gedacht dat ik dat zou doen, maar Nova komt van 20 graden naar vrieskou en moet straks overdag op stal zitten :=
Ze kan overdekt zitten en is geïsoleerd maar is natuurlijk alsnog best koud en een heftige overstap.

Zaterdag komt ze rond een uur of 10 's ochtends aan! :):) :):)
Er komen 43 honden in totaal mee op dat transport. De honden worden 1 voor 1 uit de auto gehaald, dan wordt de adoptant naar voren geroepen en gaat de adoptant met de begeleider en de hond naar een omheind speelveld zodat de hond daar zijn of haar pootjes daar kan strekken en hun behoeftes kunnen doen en dan worden daar alle papieren in orde gemaakt.

Murph haar teen ziet er heel mooi uit!!

Oh, leuk!! Bijna in NL!!! Jippie!!

Murph plak ik achter het behang giga ettertje..

Gisteren dus hechtingen eruit, zag teen er top uit..
Toen in auto gewacht en uche.. kap gesloopt, teen gesloopt en autozeilding gesloopt, gruwelijk monster!
Mag dus nu niet zonder toezicht en jullie raden het al, ze heeft niet eens naar poot gekeken, ettertje... sinds gisteren en dat zonder kap.

Afbeelding
paarse draadje is onderhuidse hechting die ze dus had uitgegraven, die is ondertussen ook eruit gehaald. Straks sok eraf, verband erom en even naar het bos, kan ik meteen teen weer zien.

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 11:57

O die Murph := Die is er klaar mee. Nog even volhouden, meid(en)!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:02

Ohh monstertje :=

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:59

Murphy is er echt klaar mee hè?

Ik heb hier stiekem even gelachen gisteren. Een vriendinnetje van mn dochter kwam mn dochter ophalen. Maar dat meisje is doodsbang voor honden en mn dochter heeft verteld dat we een hond krijgen.
Staat ze door de brievenbus te roepen of we de hond al hebben :D

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 15:08

Oh sjolvir := wat een spook !
Hahaha tinkertreas :')
Hier heb ik ook al kindjes gehad die bang waren voor de hond. Maar dat ei van mij is ook even groot als die kindjes ongeveer. :')
Of ze zijn niet bang zeggen ze en beginnen hem dan te commanderen. Dat is best wel irritant. Dan blijft ie juist bij ze zitten.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 15:16

Dit meisje heeft al een keer de schrik van haar leven gehad bij ons. Ik moest even op de border collie van mn schoonmoeder passen. Hoog bejaard en eigenlijk heb je gewoon een extra vloerkleed in huis liggen.
En ik had er nooit bij stil gestaan dat sommige kinderen bang zijn voor honden. Die van mij groeien er mee op.
Dus dat kind kreeg een hartverzakking toen ze die hond zag. En dat beest heeft volgens mij niet eens haar kop opgetild.

Maar haar hele familie heeft ook gewoon helemaal niets met dieren. Dus ze weet ook helemaal niet hoe ze zich moet gedragen. Dus ze gaat gillen en weg rennen. Dat zie ik ook als ze hier voor buiten aan het spelen zijn en er komt een hond aan.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 15:27

:')
Precies wat je niet moet doen dus. Of de handen omhoog en gaan wapperen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 18:38

TinkerTreas schreef:
Dit meisje heeft al een keer de schrik van haar leven gehad bij ons. Ik moest even op de border collie van mn schoonmoeder passen. Hoog bejaard en eigenlijk heb je gewoon een extra vloerkleed in huis liggen.
En ik had er nooit bij stil gestaan dat sommige kinderen bang zijn voor honden. Die van mij groeien er mee op.
Dus dat kind kreeg een hartverzakking toen ze die hond zag. En dat beest heeft volgens mij niet eens haar kop opgetild.

Maar haar hele familie heeft ook gewoon helemaal niets met dieren. Dus ze weet ook helemaal niet hoe ze zich moet gedragen. Dus ze gaat gillen en weg rennen. Dat zie ik ook als ze hier voor buiten aan het spelen zijn en er komt een hond aan.

Oeps. ja, sommigen hebben nou eenmaal niets met huisdieren en een ademend vloerkleed is dan wel echt een spook ja :+ . Dat wordt einde vriendschap :D

Mijn hond is echt spook, sinds gisteren avond dus niet aan sok en pleister gezeten en vandaag niet aan verband en vuilinszakken, dus lekker gerend in het bos met haar vriendin en lekker los geweest op stal, nu maffend op de bank. Lekker ding...

En ja, hoor, voorin meerijdend (nou ja, stil staand voor de defecte brug) dan kan ik tenminste corrigerende gil geven als ze iets uitvreet, maar nee hoor, ze was suikerzoet!
Afbeelding

Teen ziet er wel goed uit, als ze d'r nou effe afblijft, die muts... Maar goed nu zit er verband omheen 8-)
Afbeelding

Mijn held en het kalfje.. proest..
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 715374517/

Dan maar nergens naar toe graven... en rollen, hondeleven dus.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 708707851/

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:48

Nova is onderweg!!

Ze wordt in deze vrachtwaggel vervoerd:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ziet er super netjes uit! Netter dan ik had verwacht :j

En Nova klaar voor vertrek <3
Afbeelding

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 12:48

Spannend saya ! Wanneer komen ze aan ?

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 12:57

Als het goed is morgen om 10 uur 's ochtends!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 14:06

O, spannend! Aftellen nu!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 14:13

Spannend zeg.
Komt ze dan naar een speciale plek, waar je haar dan ophaalt? Heeft de stichting daar een locatie voor?

De vrachtwagen ziet er wel super netjes uit inderdaad.