[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:24

Manlief heeft me al direct uit die droom geholpen, die wil zeker geen vol broertje van Kiko. Als we een 2de dalmaat zouden nemen zou het dus zijn als Kiko volwassen is, en eigenlijk zijn wij meer van de teven.
Maar het broertje van Kiko is wel erg leuk om te zien.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:30

Als ik je een goede raad mag geven, zou ik persoonlijk ook geen 2 pubers in huis halen en al helemaal geen reu en teef als je toch niet wil fokken.
Ik vrees nu al een beetje voor de dag dat Cita loops wordt en het is me duidelijk dat ik maar beter geen 2de reu in huis haal nu er een intacte teef rondloopt...

Idd fijn dat Cia het deze keer wel goed opnam. Nu op naar Kortrijk en Citas nestzusje terug zien.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:38

DanielleB schreef:
[ [url=m/kXNxSu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3E1tUA.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 Gister 6 maandjes

Prachtig die eerste foto!
Wat een schatje <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:39

Ik denk dat het huis ook afgebroken gaat worden met 2 puberende dalmaten. :))
Nu is Kiko niet van het slopen, maar rent wel door huis heen, en met een grotere hond houd je toch al af en toe je hart vast. Helemaal als het er 2 zouden zijn die ook nog in huis met elkaar gaan ravotten. :')

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:53

Thanks guys! Vond het echt zo leuk om ze samen te hebben!

Danielle, leuk dat je een fotoshoot had! Die eerste twee foto’s zijn prachtig!

Petitparis, drankje! En gefeliciteerd met je overwinning! Wel heel triest dat twee zulke jonge hondjes al weer wegmoeten :(

Neonlicht, kan me voorstellen dat het dan wel kriebelt… Maar twee pubers lijkt me wel lastig. En als je man er ook niet in meewil is het al helemaal geen goed idee meer. Maar snap je goed!

Nog twee fotootjes van mijn "wolf" op de hei <3
(Hij was gewoon aangelijnd aan zijn tuig, die heeft de fotograaf weggeshopt).

Afbeelding

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:59

Mooie foto's!

En die van Danielle had ik even gemist, maar ook prachtig! Wat een heerlijk wollig ding is dat ook.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:07

MarliesR schreef:
xLaraaj, gefeliciteerd dat je pup er is! Hoe is de eerste nacht gegaan?

Boemklatsch, ooh, dat afwachten! Moeilijk moeilijk! Maar fijn dat je in elk geval al weet dat je er goed voorstaat op de wachtlijst.

Wij zijn gisteren naar Duitsland gereden met Yorek om zijn vader Nanuq te ontmoeten. Was echt super leuk! Yorek deed het ook echt super!

[ [url=m/RwV26L.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nuki :+:
Hij lijkt veel op zijn papa, alleen oma Summer zie ik niet meer terug in Yorek :Y)

2 pups/pubers tegelijk zou ik ook niet doen Als fokker zou ik ook nooit 2 pups aan dezelfde eigenaar mee geven. Het kan wel maar kost ontzettend veel tijd en je moet wel heel handig zijn. Het risico dat een van de twee uiteindelijk toch herplaatst word is mij te groot.

Met Roek gaat het super. Wel volop aan het wisselen en daarmee is haar sloopgedrag nog erger geworden dus nu toch van mijn geloof afgestapt en haar in de bench gestopt :+ Ze is ook geen kleine baby meer dus moet kunnen en ze heeft er wonder boven wonder weinig problemen mee.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:16

Van schreef:
Nuki :+:
Hij lijkt veel op zijn papa, alleen oma Summer zie ik niet meer terug in Yorek :Y)
-knip-

Met Roek gaat het super. Wel volop aan het wisselen en daarmee is haar sloopgedrag nog erger geworden dus nu toch van mijn geloof afgestapt en haar in de bench gestopt :+ Ze is ook geen kleine baby meer dus moet kunnen en ze heeft er wonder boven wonder weinig problemen mee.

Nanuq en Dream's line hebben flink gestempeld inderdaad. Ik zie ook vooral Nanuq en wat eigenschappen uit Tracey's lijnen terug. Hier nog een foto met Summer erbij.
Afbeelding

Fijn dat het zo goed gaat met Roek! En ook mooi dat ze weinig problemen met de bench heeft.

DanielleB

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:20

Yorek wordt een prachtige hond!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:27

Hij heeft echt dat grove van de saarloos en northern inuit :j

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:29

Idd, Al mijn meubels waren lichtelijk verhuisd nadat Cita en Roczen er als een wervelwind zijn door gegaan. Dus ook al vind ik het erg sneu dat deze jonge reu weg moet. Roczen herrinnert mij er steevast opnieuw aan waarom een extra pup/puber in huis halen geen geod plan is :D
Zelfs mijn altijd zo rustige reu kan soms vrij heftig spelen (in de zetel met als gevolg dat ik een spartelende Cita bovenop mij krijg :+ )

Is die witte fluffy pup ook alweer 6m. Wat gaat het snel!

Is er een reden dat Yorek (nog) niet los kan/mag? Ik probeer altijd zo snel mogelijk de honden los te laten. Eenmaal ze in pubertijd komen is het veel moeilijker om dit nog aan te leren.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:36

Daar heb je niet eens 2 pubers voor nodig. Papa en dochter hier kunnen ook flink te keer gaan. Puppy's mogen ook echt alles bij Ravi. Wat heel onhandig is want hij luistert prima als ik zeg dat het klaar is maar als Roek dan weer begint zal hij haar niet zelf stoppen dus voel me zelf net een politieagentje af en toe _O-

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:37

petitparis schreef:
Is er een reden dat Yorek (nog) niet los kan/mag? Ik probeer altijd zo snel mogelijk de honden los te laten. Eenmaal ze in pubertijd komen is het veel moeilijker om dit nog aan te leren.

Yorek loopt ook veel los hoor! Maar op dat heidegebied mogen honden niet los lopen, lopen ook veel schapen.
Was de reden dat ik het erbij zette, maar slaat natuurlijk niet echt ergens op aangezien je van de foto's niet echt kan zien dat het een "verboden loslopen gebied" is :+

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:45

kon natuurlijk ook dat Yorek teveel jacht instinct had hé.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:55

Jaa fluffy alweer een half jaar, gaat echt snel!
Ook fluffy zit alle honden uit de dagen, Nanook heft er geen zin in dus die gromt wat, maar doet niks en fluffy weet nog niet echt dat Nee ook echt Nee is. Al accepteert ze het van de border collie wel, die is wel erg duidelijk hahah.
Had een kleedje onder eetbak van onze oudste, maar inmiddels is dat fluffy's knuffel geworden ofzo, wordt door het hele huis gesleept.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:01

Op het vlak van corrigeren mag ik niet klagen: mijn volwassen honden laten erg veel toe, maar als Cita erover gaat, dan zijn ze daar heel duidelijk in. En dan kijkt Cita heeeel beteuterd, want zij had het blijkbaar helemaal niet zien aankomen.
Cita wordt morgen al 5 maand...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:14

ik heb hier 2 uitersten wat dat betreft. Bij Ravi mag álles en corrigeren doet hij nauwelijks en als hij dan toch een lipje optrekt dan word dat toch niet serieus genomen :+
En bij Nova mag niks, echt helemaal niks := Pups moeten bij haar uit de buurt blijven en kunnen een fikse correctie krijgen als ze wel in de buurt komen. Verder doet ze alsof ze er niet zijn. Roek is nou bijna 5 maand en Nova begint nu langzaam haar bestaan te erkennen :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:01

Vanmiddag voor puppy begeleiding bij de DA geweest. 19,9 kilo gaf de weegschaal aan, mooie groeicurve liet ze zien. Verder had ik de DA zelf en niet de assistente omdat hij nog meer in de kristallen in haar urine was gedoken. Nu een volledig bloedonderzoek om een shunt uit te sluiten, want ook al is het een dalmaat die doorgaans een enzym missen en daardoor last hebben van uraatstenen, hij vond dat het wel op jonge leeftijd al was en wilde toch het een en ander uitsluiten. Nu heeft ze op vakantie wel weinig gedronken (vond het water daar niet lekker of zo) en was haar plas van een kleine 12 uur na thuiskomst, maar het is wel fijn om tijdig iets te weren dat je er naar kan handelen ipv dat er oas gehandeld wordt als ze echt stenen heeft.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:09

fijn dat de DA zeker wil zijn, al lijkt mij 6m erg snel om al last te hebben van uraat. Zeker niet te vroeg laten steriliseren dan. Fokster had het er enkele weken terug nog over dat dit toch ook invloed heeft op de ontwikkeling van de urineweg.

Cita weegt met 1 maand jonger evenveel als Kiko? En wij ze hier maar vetmesten :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:26

Hem leek het ook vroeg, vandaar. :j
Hoe groot is Cita? Denk dat ze ook wat groter is. Kiko is ook zelfs iets aan de dikke kant. Viel me de laatste week ook al op, die gaat weer iets terug in voer.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:32

hmm, geen idee hoe groot precies, ze is 1 en al poot :+
Maar dit is ze afgelopen vrijdag naast mijn reu (+/- 60cm), staan wel geen van beide 100%
Afbeelding

Ze heeft terug een puppyvetlaagje, maar tot 6-7maanden zien we (fokkers en handlers) dit graag en het valt visueel niet op.

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 18:58

Daeva weegt nu bijna 10 kg en is net over de 5 maanden oud.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 19:01

Ze staat er knap bij!
Week of 2 geleden hebben we Kiko proberen te meten, 52 of 53 cm.
Maar Cita ziet er niets dikker uit dan Kiko.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:12

Ik zou niet weten hoe groot Keet is. Maar ze weegt met 6 maanden 22 kilo. Ik ben benieuwd hoeveel ze nog groeit!

Afbeelding
Afbeelding

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:48

Joppe is nu 47 cm en 17 kilo. Zou ideaal zijn als er nog 5cm bij komt. Hij is nu 6,5 maand. De lengte heeft hij wel in zijn lijf, zijn hoofd is nog wel echt klein in verhouding.

Deze foto moet ik nog even laten zien <3

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SincereQ op 14-11-16 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt