[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:27

Tasserd schreef:
Balen van je danio's nate! Hebben ze verder niet meer kunnen ontsnappen?

Wat een leuke corydoras LoveUggs! Welke soort is dat?

Mijn riccia was vrijdag éindelijk binnen en het zag er nog goed uit! *\o/* En ook mijn mosballen en levermos zijn vrijdag binnengekomen, dus mijn aquarium begint nu echt ergens op te lijken :) En de garnalen doen het gelukkig ook nog goed! Heb alleen de planten er nog steeds niet in durven zetten :=

[ [url=m/FcmmCj.jpg]Afbeelding[/url] ]
<3
[ [url=m/hJDwwb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh trouwens nog een vraagje! Ik zou graag wat stenen in mijn aquarium willen doen, maar kan hier bij de lokale dierenwinkels niet echt iets (betaalbaars) vinden. Hebben jullie op dat gebied nog tips? Ik hoor wel eens dat je ook bij tuincentra wel goede stenen kunt vinden, klopt dat?

Gelukkig hebben ze na mijn snelle ingrijpen niet meer kunnen ontsnappen. Het is nu niet echt een schooltje meer dus van de week maar even langs de PP om er een paar bij te bestellen Gelukkig scholen de galaxy's wel met de danio's mee. Denk dat ik daarvan er ook een paar bij doe, vindt ze onverwacht toch heel leuk. Het zijn allemaal van die leuke kleine visjes.

Maar waarom durf je de planten er nog niet in te zetten?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:51

RianneH schreef:
Helemaal goed dames, dan geef ik jullie een HK-tag. Let erop dat het hoofdonderwerp wel het aquarium blijft en jullie mogen door tot de 500 pagina's. Veel plezier!

Mogen we indien er iets speelt, zoals pas met kozbi, dat wel kort bespreken? zijn toch inmiddels leuk clubje ?

RianneH

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:02

Jazeker, zolang het topic maar weer terug komt bij de aquaria. Dus geen ellenlange pagina's offtopic geklets met af en toe een foto van een vis maar juist andersom ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:03

Tasserd, op marktplaats word ook soms wel aquariumsteen aan geboden voor weinig geld.

Ik heb ook levermos gekergen ja en ontdekt dat mijn kuhlii dat wel leuk vinder haha,
ik had het ergens onder gedrukt, maar ze halen het er onder weg, dus nu drijft er steeds overal wat :+
En jaa, planten er in doen joh, kan prima!!

Oh en slakken vangen?
Met een voertablet, :D :D
ik was vanmiddag op verjaardag geweest bij een vriendin van me
En ik doe dan de lampen van de aquaria uit( tik van me, ben bang dat de boel,opfikt ofzo)

Had er voertabletten in gedaan voor de kuhlii.
Kom vanavond thuis,doe de lampen weer aan en ik denk van iehhhh er beweegt een stuk grond wat is dat??
Een voertablet met een bult slakken :j
Kon ze zo met een lepel,opscheppen,bah

Casarell:
Mijn 2 jonge zwaarddragers worden steeds brutaler, wat is dat leuk zeg om te zien hoe ze groeien, en door de bak durven te zwemmen bij de groten langs haha
Ik hoor jou wel over kleuren,maar bij die van mij zie ik alleen
Maar een oranje buikje,voor de rest zijn ze eigenlijk nog doorzichtig?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:05

RianneH schreef:
Jazeker, zolang het topic maar weer terug komt bij de aquaria. Dus geen ellenlange pagina's offtopic geklets met af en toe een foto van een vis maar juist andersom ;)

Nee dat snap ik ;) Maar interesse naar elkaar is soms ook fijn met t leuke clubje :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:07

Jazeker, vandaar de TAG :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:34

Leuk, we mogen een beetje kletsen!

Ik vind mijn neon dwerg gourami zo leuk! Zo is ie wit, en zo lijkt hij blauw :+ Ze doen het goed dus ben er erg blij mee!

Oeh, ik ben blij! Heb lekker een weekeindje weg geboekt met mijn vriend, naar een bizar leuk uitziend hotel! Iemand bekend met Hampshire design hotel in Maastricht?! :d om dan van mijn kant gelijk even iets leuks erin te gooien (in combinatie met aquarium gerelateerd berichtje! :+ )

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 07:57

Ellepel.. echt kleuren zie ik ook nog niet hoor.. alleen zwart of niks (kleurloos/doorzichtig)..
De echte kleur begint pas na een maand of 2 te tonen.. ;)

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:27

Leuk een HK topic :)

Ik ga er nog geen garnalen in gooien. Op een of andere manier is het nitraat te hoog in mijn bak. Twee van de volwassen platy's zijn nu al een dagje heel rustig, met af en toe samengeknepen vinnen. Heeft dit te maken met het nitraat niveau? Ik heb weer water ververst en nu zit de waarde tussen 20-25. Ik wacht vandaag even af maar hoop dat de vissen zich snel beter voelen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:38

Als je nitraat zo hoog is, moet je even een paar dagen water verversen, anders leggen ze straks het loodje.. en dat zou zonde zijn.
En geknepen vinnen is inderdaad een teken dat er iets niet goed is.. :o

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:36

Hijs nog steeds kei troebel..

Iemand ideen?
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:59

Gewoon verversen en met rust laten, dat zou ik doen :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:59

Ja.. geduld hebben.. nog steeds.. :')

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:07

indraaien kost soms meer tijd :) Kan soms wel maand of 2 duren voor alles echt helder is, en soms word het nooit helemaal helder :) Maar beter als dit moet t nog wel worden ja.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:12

@Casarell: gewoon een paar dagen achter elkaar? Alle dagen evenveel, (1/3 ongeveer) dat kan geen kwaad verder? :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:23

Gewoon een paar dagen achter elkaar.. :j
Zou beginnen met 3 dagen, en dan nogmaals meten.. denk dat je dan al een heel eind bent..

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:35

Kozbi ik heb mijn aquarium opgestart mbv bacterien uit een potje en waterconditioner, heeft voor mij prima gewerkt, tot op de dag van vandaag geen problemen gehad met mijn waardes. Ik quote mezelf even uit het vorige topic:

Citaat:
Ik heb mijn aquarium op aanraden van mijn aquarium speciaalzaak opgestart met behulp van een flesje filterbacteriën (http://www.aquaplantsonline.nl/p/5358/d ... rbacterin/). Geloof dat het een vrij controversiële methode is maar heeft voor mij prima gewerkt. Komt er op neer dat je op dag 1 je aquarium vult inricht, filterbacteriën en waterbehandeling toevoegt (http://www.aquaplantsonline.nl/p/5357/d ... ing-avera/), op dag 2 en 3 voeg je dan weer de filterbacteriën toe en laat je het water testen. Als het water dan ok is moet je die dag al een aantal visjes erin zetten. Dag 4 t/m 10 voeg je een halve dosering filterbacteriën toe, op dag 10 kun je dan extra vissen erbij zetten.

Ik had er echt een hard hoofd in, maar de winkel had me beloofd dat het zo zou werken en als dat het niet zou doen ik m'n geld terug zou krijgen. Toch maar geprobeerd dus en is me prima bevallen, de bak is nu (op een kleine slakkenplaag na mijn vakantie na) al een paar maanden stabiel.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:46

Jaa maar het rare is, de waterwaardes zijn goed.. Dus dat vind ik raar.

Dan laat ik hem morgen gewoon een kwart eruit en gooi er nieu water in.
Heb geen geduld meer :')

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:56

Goeie waterwaardes heeft niets met bacteriën te maken.. :+

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:58

Hmm dat is wel vreemd.. Als het stof is wat bijv. uit je zand komt dan zou je toch verwachten dat dat op een gegeven moment naar de bodem zakte. Stinkt je water ook? Als het bacteriebloei is dan zou je juist niet moeten verversen nu.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:34

Jaa daarom..

Maar bacetrien heb ik al gehad kan dat 2 keer?
Water ruikt niet vies alleen n beetje zuurig maar verder gewoon normaal. Ook lijkt t bij de bodem veel helderder te zijn!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:48

Als jij na de eerste keer weer in je aquarium bezig bent geweest kan dat.. :j

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:55

Casarell schreef:
Als jij na de eerste keer weer in je aquarium bezig bent geweest kan dat.. :j

Dan zal dit vast wel de verklaring zijn haha!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:36

Woensdag een wat groter aquarium halen. :):) Van de superfish aqua 30 naar de Juwel Rekord 600, 63liter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:16

Leuk! Heb je al ideeën voor de inrichting? ^^